Doodrijder in Duitse straatrace is Lamborghini-Instagrammer (29) met miljoen volgers

iDS

Wegverkenner
Snelheidsbeperking is niet nodig in Duitsland?
HLN.BE zei:
Twee dagen na de illegale straatrace op een Duitse snelweg waarbij een achterliggende passant het leven liet, raken meer details bekend over de veroorzaker van de crash. Een 29-jarige influencer zat achter het stuur van de Lamborghini Aventador S die zaterdagmiddag van de baan ging en twee wagens ramde. Een bestuurder van een Skoda stierf in de vlammen.
Volgens informatie van de Duitse krant Bild gaat het om Navid F. die als ‘Navid Alpha’ grote sier maakt op Instagram. Zijn 1,1 miljoen volgers krijgen geregeld filmpjes te zien waar hij zichzelf filmt terwijl hij zijn 740 paardenkracht sterke bolide plankgas geeft op de Autobahn.

Lees ook

Lamborghini op Duitse snelweg crasht na straatrace op achterligger, die sterft in autobrand
De twintiger reed zaterdag omstreeks 13.45 uur op de snelweg A66 richting Wiesbaden. Volgens getuigen was hij onderling aan het racen met een andere Lamborghini en een Porsche. Op sociale media dook een foto op waar de drie sportwagens even voordien te zien zijn aan een tankstation. Ook een andere weggebruiker heeft de racende voertuigen even voor de crash nog gefilmd.

De kakigroene Aventador (kostprijs 335.000 euro) crashte met hoge snelheid tegen de vangrail en slipte daarna tegen een Opel Corsa en een Skoda. Navid Alpha’s Lamborghini en de Skoda vlogen in brand. De influencer uit Frankfurt raakte lichtgewond, maar kon zichzelf in veiligheid brengen. De brandweer kon niets meer doen voor de verkoolde bestuurder van de Skoda. De blauwe Porsche en de witte Lamborghini vluchtten na het ongeval weg.

‘Navid Alpha’ en de 55-jarige bestuurder van de Opel zijn naar het ziekenhuis overgebracht. De twintiger mocht na verzorging naar huis. Hij is ’s anderendaags voor de onderzoeksrechter gebracht en zit inmiddels vast. De 26-jarige bestuurder van de Porsche heeft zich vrijwillig gemeld bij de politie en werd eveneens gearresteerd. De politie is op zoek naar de derde automobilist met de witte Lamborghini die ook mee racete. Dit voertuig stond geparkeerd in Hofheim am Taunus (Hessen) en is in beslag genomen. De sportwagen heeft een niet nader genoemd buitenlands kenteken. Alle drie worden ze verdacht van ‘moord’.

In Duitsland mag je weliswaar op sommige plekken zo hard rijden als je wilt, maar onderling racen tegen elkaar wordt streng bestraft. Zo kregen twee straatracers vorig jaar in beroep een levenslange celstraf voor moord. Hun race eindigde in 2016 met de dood van een derde bestuurder. Het hof oordeelde dat de beschuldigden goed genoeg wisten dat hun race levens kon kosten en dat hun daden getuigden van verregaande nalatigheid.

Filmpje van het leuke gedrag van de heren.

Ik vind eigenlijk dat je voor zulke auto's gewoon echt wel een soort van ontzag moet hebben... Maar dat snapt helaas niet iedereen... Please, stop making stupid people famous...

Die patserige eigengeilers die zich 'influencer' noemen rijden allemaal liefts een RS6 met 22" Vossen en de heilige graal van hun allen lijkt een Lambo te zijn. In NL hebben we genoeg voorbeelden van 'jongetjes' van begin tot midden 20 op youtube en instagram. Nee hoor, niet om te patsen maar als beloning van de doelen die ze zichzelf gesteld hadden (..). Dan filmpjes maken dat je aan het revven bent in een natuurgebied, parkeergarage of eigen woonwijk, onzinnige dagbesteding als je weer een fun motortje of te snelle rc auto koopt om te showen aan je 14-jarige volgertjes. Youhoo, wat leuk, lekker jezelf centraal stellen met een paar nietsnuttige ja-knikkers om je heen.

A sign of the times, we gaan ten onder aan onze eigen idioterie. De slogan 'de maatschappij, dat ben jij' nemen al die instagram-jongens en meisjes iets té letterlijk en geven daardoor een zeer gevaarlijk signaal af aan de beinvloedbare jeugd.

Sorry, ik heb een slechte avond en mag niet over één kam scheren, maar oh wat lopen er veel te grote egootjes rond van 15-25 jaar.

@G

Ook wel ouderen hoor. Werk voor een bedrijf dat in dezelfde straat, of liever straatje, gevestigd is als dat van die "Gaan voor goud" Joel Beukers.
Is heel smal met manoeuvrerende vrachtauto's , bussen die achteruit naar laaddok willen steken. En ook daar weer die idioten die "stoer" willen doen.
Word innerlijk heel agressief van dit soort kneuzen, gelukkig nog innerlijk.

Wordt toch hoog tijd dat de snelheid in Duitsland ook aan banden gelegd wordt, dit is het zoveelste onschuldige slachtoffer van dat dwaze racen op de openbare weg.
Leuk dat de veroorzaker hiermee (terecht) in aanmerking komt voor een levenslange celstraf voor moord, maar daar heeft het slachtoffer en de nabestaanden helaas niets aan.:(

Het verbieden verhelpt het probleem van het bestaan van zulke aandachtsgeile leeghoofden niet. Je kan dan beter google het uploaden van zulke filmpjes laten verbieden. Geen volgers, geen aandacht, geen centen, geen racewagens.

Thema90 zei:
@G

Ook wel ouderen hoor. Werk voor een bedrijf dat in dezelfde straat, of liever straatje, gevestigd is als dat van die "Gaan voor goud" Joel Beukers.
Is heel smal met manoeuvrerende vrachtauto's , bussen die achteruit naar laaddok willen steken. En ook daar weer die idioten die "stoer" willen doen.
Word innerlijk heel agressief van dit soort kneuzen, gelukkig nog innerlijk.
je hebt gelijk hoor, ik benoem een deel van die groep maar inmiddels 'oudere' mafkezen als die Beukers maar net zo goed de wat succesvollere DGA uit het MKB laat vaak letterlijk van zich horen in de woonwijken met een iets de foute Porsche, Benz, Audi of BMW. Treetje eronder heb je hier nu ook veel, Seat of VW met way grotere TSI met popjes uit de uitlaat, zit dan een 40-jarige als een kneus te kijken of er wel naar hem gekeken wordt.

Sorry, nog steeds een kmp avond...

R W xxx zei:
Het verbieden verhelpt het probleem van het bestaan van zulke aandachtsgeile leeghoofden niet. Je kan dan beter google het uploaden van zulke filmpjes laten verbieden. Geen volgers, geen aandacht, geen centen, geen racewagens.

Klopt, alleen zal het in de praktijk toch niet gaan werken omdat lang niet elke gaspedaalridder filmpjes maakt.
Daarom ben ik ook een voorstander van alles begrenzen op 130 km/h, of dat nu een Lamborghini, een Panda of een motorfiets betreft maakt niet uit.
Technisch gezien is dat prima mogelijk, en met controle + stevige sancties kan het in de praktijk ook prima werken om alle gaspedaalridders uit te bannen.

Kan ook maar niet iedere hardrijder maakt ongelukken en ook met 130kmh rijd je iemand dood. De sancties op dat domme gedrag zijn hoog genoeg (levenslang de bak in) maar dat weerhoudt dat soort eikols niet, het 'kijk naar mij!' Is belangrijker blijkbaar. De 1mln (?!) volgers en de bijbehorende inkomsten zorgen er voor dat dit soort gedrag beloond wordt, aan die beloning moet imo wat gedaan worden.

Het inderdaad niet zo dat elke hardrijder ongelukken maakt. In het filmpje zie je duidelijk dat de oorzaak bij het idiote rijdgedag ligt (bumperkleven, op de rem gaan staan en rechts voorbij steken).
Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat verminderen van de snelheidsverschillen tussen de voertuigen ook het aantal idiote situaties met bumperklevers beperkt...voor zover die zich aan de regels houden, wat ook vaak te wensen overlaat.
Zoals hierboven al een paar keer gezegd: de dodelijke invloed van de likes op Instagram...disghusting.

Deze is ook leuk.
https://www.dailymail.co.uk/news/article-6822977/Shoplifter-broke-Tesco-supermarket-worker-getaway.html

Muddy Bandit zei:
Wordt toch hoog tijd dat de snelheid in Duitsland ook aan banden gelegd wordt, dit is het zoveelste onschuldige slachtoffer van dat dwaze racen op de openbare weg.
Leuk dat de veroorzaker hiermee (terecht) in aanmerking komt voor een levenslange celstraf voor moord, maar daar heeft het slachtoffer en de nabestaanden helaas niets aan.:(

Dit heeft toch helemaal niets met de maximale snelheid te maken? Gebeurt in Nederland ook zo vaak, kijk naar Boef die met 300 km/h al filmend in zijn RS6 door Nederland scheurde. Dit was gewoon een ordinaire straatrace die ook was gebeurd als er een maximale snelheid was.

Joe met trema l D met punt zei:
Muddy Bandit zei:

Dit heeft toch helemaal niets met de maximale snelheid te maken? Gebeurt in Nederland ook zo vaak, kijk naar Boef die met 300 km/h al filmend in zijn RS6 door Nederland scheurde. Dit was gewoon een ordinaire straatrace die ook was gebeurd als er een maximale snelheid was.

Het lijkt mij duidelijk genoeg dat het ontbreken van een snelheidslimiet er wel meer toe uitnodigt.

En blijkbaar was de gereden snelheid én het onder controle houden van zijn voertuig niet met elkaar in afstemming. Volgens mij zijn hier toch circuits voor die Turistfahrten hebben? Wat een kneus. Ben het met je eens 929!

Inderdaad Joel ook mijn idee.
En zo hard gaat het niet eens in dat YouTube filmpje.

iDS zei:

Zeker al een tijd niet in Dland geweest?

Wat een idioten, dat wel. Maar een snelheidsbeperking lost dat niet op. Ik zie hier ook genoeg van dat soort dwazen voorbijrazen met 600+ pk mobielen.
Een snelheidsbeperking op dat soort auto's gaat ook niet werken, want dat zal een software matige oplossing zijn, en dan wordt gewoon een module van buiten de EU geïnstalleerd waardoor je weer lekker de 300 kan aantikken.
Geen podium geven zal al wel een stukje helpen, als ze dat filmpje nergens kunnen laten zien is het vaak al minder interessant.

Meer een strafrechtelijk iets. Als iets "onbeperkt" is, is het ook onbeperkt.... Als er 200 km/u max zou gaan gelden kan je de extremen toch wel aanpakken en hoeft de industrie zich niet door te blijven ontwikkelen op nog hogere snelheden. (scheelt gewicht, geld, brandstof, milieu en een paar levens per jaar)

Gullwing zei:
iDS zei:

Zeker al een tijd niet in Dland geweest?

Wat een idioten, dat wel. Maar een snelheidsbeperking lost dat niet op. Ik zie hier ook genoeg van dat soort dwazen voorbijrazen met 600+ pk mobielen.
Een snelheidsbeperking op dat soort auto's gaat ook niet werken, want dat zal een software matige oplossing zijn, en dan wordt gewoon een module van buiten de EU geïnstalleerd waardoor je weer lekker de 300 kan aantikken.
Geen podium geven zal al wel een stukje helpen, als ze dat filmpje nergens kunnen laten zien is het vaak al minder interessant.

Precies. Kenmerk van een begrenzer is dat hij er ook af kan, de motor kan altijd meer. Ik heb het vermoeden dat menig AMG/RS/...-stereotypje al geen heilige is dus niet schrikt van een verbod. Hoogstens wordt het iets duurder, alles dat illegaal is is duurder, maar men moet niet de illusie krijgen dat het al te veel effect heeft. 130 in de 100 is als de weg niet uitgesproken rustig is ook hard, daar kunnen ook ongelukken van komen. [size=x-small]Waarbij ik ook even kritisch naar mezelf kijk, hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.[/size]
Gevaarlijk van alles verplicht begrenzen is dat mensen dan zonder kijken met 130 naar links knallen, want er hoort toch niks harder te kunnen. Komt er dan zo'n racertje voorbij, of voor mijn part politie met toeters en bellen, dan ben je alsnog de sigaar.

R W xxx zei:
Kan ook maar niet iedere hardrijder maakt ongelukken en ook met 130kmh rijd je iemand dood. De sancties op dat domme gedrag zijn hoog genoeg (levenslang de bak in) maar dat weerhoudt dat soort eikols niet, het 'kijk naar mij!' Is belangrijker blijkbaar. De 1mln (?!) volgers en de bijbehorende inkomsten zorgen er voor dat dit soort gedrag beloond wordt, aan die beloning moet imo wat gedaan worden.

Zo is het, ze hebben er in Duitsland al een soortgelijk geval opgeborgen voor moord. Lijkt mij een forse straf alleen schijnbaar niet genoeg voor dit soort fabrieken.

jan de auto man zei:
Inderdaad Joel ook mijn idee.
En zo hard gaat het niet eens in dat YouTube filmpje.

Ze rijden niet met een Lada Samara. Keer met de ogen knipperen en ze gaan wat harder.

Toen ik een paar weken terug in Duitsland was verbaasde ik me er echt over dat nog niet overal het waanzinnig achterhaalde "geen maximum snelheid" was vervangen door een maximumsnelheid. Op een 6 baansweg, nouja, maar zelfs op 4baans weg raasden soms mensen met 180+ je voorbij.

Mensen die met 120 iets gingen inhalen, achterom kijken, het kan, gaan naar links en dan ineens uit het niets is een AMG, of wat dan ook seinend achter ze. Natuurlijk moet je uitkijken., maar ik merkte zelf ook meerdere malen dat je richting geeft, kijkt, nog een keer kijkt, en dan ineens is het stipje wat 2 seconden eerder ver weg was, ineens bijna bovenop je is.

Natuurlijk zorgt een maximumsnelheid niet voor het feit dat zulke idioten geen races meer doen, maar ik denk dat het wel wat veiliger in het verkeer wordt in het overschatte Duitsland. Wat een verschrikkelijk land om te rijden is dat zeg... (maar dat is een andere discussie)

Er zijn paar van de gasten die niet kunnen omgaan met supercars. Want de Supercars nodigen de bestuurders uit om met onverantwoorde snelheden te gaan rijden Het zou te ver gaan om de supercars te gaan verbieden. Er komen dan ook heleboel mensen zonder werk te zitten. Maar de wegen zijn niet geschikt er voor. Het zijn alleen maar nutteloze ondingen. We zijn ze beter kwijt dan rijk.

Peter O zei:
Mensen die met 120 iets gingen inhalen, achterom kijken, het kan, gaan naar links en dan ineens uit het niets is een AMG, of wat dan ook seinend achter ze. Natuurlijk moet je uitkijken., maar ik merkte zelf ook meerdere malen dat je richting geeft, kijkt, nog een keer kijkt, en dan ineens is het stipje wat 2 seconden eerder ver weg was, ineens bijna bovenop je is.
Als je met 120 op een onbegrensd stuk Autobahn gaat inhalen ben je ook niet echt lekker aan het anticiperen. Je bent dan zelf medeverantwoordelijk voor dat gevaarlijke snelheidsverschil. Een kruissnelheid van 150 a 160 km/h aanhouden op dergelijke trajecten is beter en veiliger. Heb je daar geen trek in of lukt dat niet met je auto, accepteer dan dat de rechterrijstrook jouw plek is en plan je inhaalacties zorgvuldig in.

Ook dan is de Duitse Autobahn overigens nog steeds geen echt aangename plek om te rijden hoor, zeer vermoeiend. Slecht wegdek en veel anticiperen. Zondag is aanzienlijk prettiger trouwens, door het verregaand ontbreken van vrachtverkeer. Ook is het rijgedrag in mijn beleving niet overal in Duitsland hetzelfde. Als ik bijvoorbeeld richting München rij dan ervaar ik bij het naderen van Beieren al wel dat het gedrag wat begint aan te scherpen. Er wordt eerder en meer geseind en de auto's worden dikker en sneller. In andere regio's, waar het geld minder tegen de plinten aanklotst, ben ik vaak juist een van de snelste jongens als ik 160 of meer rij.

DeeTwee,

Op het moment dat iemand 120 (of 130) rijdt en een vrachtauto wil inhalen, op een vrij lege linker baan invoegt en dan ineens komt er uit het niets iemand aan die 200 rijdt. Dan kun je nog zo zorgvuldig plannen..
(Gelukkig reed ik op die wegen óf met de caravan en je dus niet inhaalt, of als passagier. Die 120 rijders waren bijvoorbeeld auto's voor ons, of mensen die ons inhaalden)

Gevoelsmatig rijden er velen 150 ofzo, dan is het verschil al veel minder groot. Maar ook als ik zonder caravan rijdt, en dan bijvoorbeeld 140 km/h zijn er niet veel mensen die loeihard rijden, slechts een handje vol.

Als iemand op een drukke 2baans weg zoals de auto's in het filmpje loeihard gaan rijden, dan is dat natuurlijk volstrekt idioot en gevaarlijk.

Rijden in Duitsland vind ik echt verschrikkelijk, niet alleen de Autobahn trouwens. Hoewel dat natuurlijk een andere discussie is.

Soms zie je het niet, maar meestal is het stuk dan ook niet onbegrensd. Duitsers hebben nog meer verschillen in snelheden dan wij hadden op de snelweg maar de meesten kijken wel goed.
Ik ben het met D2 eens, er zitten mensen tussen die 1 keer kijken en hem ervoor gooien, maar dat heb je in Nederland ook. De meesten anticiperen wel en 200 is ook al excessief voor de meesten. 150 tot 180 is het in mijn beleving en daar valt wel op te kijken, gewoon kijken of je koplampen ziet, knipper uit, nog een keer kijken hoe snel die auto dichterbij is gekomen en dan pas sturen. Zoals je het op rijles leert eigenlijk...

En dat ben ik met Peter eens er is een tijd en een plaats om hard te rijden, als het druk is dan doe je het gewoon niet! Klaar...

Mensen die harder gaan dan 130 moeten juist uitkijken voor het andere verkeer, niet andersom. Praktijk is misschien anders, maar wettelijk niet. Freie fahrt betekent, adviessnelheid 130km/u, rij je harder en raak je betrokken bij een ongeval dan heb je sowiezo een aansprakelijkheids probleem.

RaceChinees zei:
Mensen die harder gaan dan 130 moeten juist uitkijken voor het andere verkeer, niet andersom. Praktijk is misschien anders, maar wettelijk niet. Freie fahrt betekent, adviessnelheid 130km/u, rij je harder en raak je betrokken bij een ongeval dan heb je sowiezo een aansprakelijkheids probleem.

Inhaler doet "speciale" manoeuvre. Die moet ook uitkijken. Als je uitparkeert dien je ook goed op te letten.

Joris 6091088 zei:
RaceChinees zei:

Inhaler doet "speciale" manoeuvre. Die moet ook uitkijken. Als je uitparkeert dien je ook goed op te letten.
Inhalen valt mijns inziens niet onder de bijzondere verrichtingen. Goed opletten moet je altijd doen. De juridische werkelijkheid in dezen wordt relevant in geval 1 of beide partijen daarin tekort geschoten zijn. Lijkt me een nogal slechte drijfveer om je handelen op te baseren, "ik gooi 'm maar naar links want hij is aansprakelijk". Gaat je uiteindelijk sowieso niet helpen vrees ik. Persoonlijk voorkom ik liever een ongeval, dus ik als op de Autobahn rij en ik constateer dat de linkerrijstroken een hoger tempo verlangen om snelheidsverschillen te nivelleren, dan pas ik me aan.

@D2: Van rijstrook wisselen mag alleen als je geen gevaar vormt...In Nederland wordt er wel een norm gehanteerd (buiten de bebouwde kom) van 50 meter die je op je "nieuwe" rijstrook moet hebben afgelegd om als deelnemer van die rijstrook te worden gezien. Als er daarna eentje met 250km/u achterop joekelt is het gewoon achterop rijden. Hoe deze normen in Duitsland liggen weet ik niet (250 km/u is 69.4 meter per seconde, en dan is 50 meter niet veel tijd om te reageren)

Muddy Bandit zei:

Kleinere snelheidsverschillen geeft meer tijd om op een onverwachte situatie te reageren. Dus ja, de maximale snelheid heeft er wel wat mee te maken (ook al zouden die idioten zich daar gewoon niet aan gehouden hebben).

@Pietzoveel: Een gevaar vormen lijkt me nooit de bedoeling. Ik heb geen interesse om juridische normen of wetten te betwisten, dat geloof ik allemaal wel.

Peter O zei:
Toen ik een paar weken terug in Duitsland was verbaasde ik me er echt over dat nog niet overal het waanzinnig achterhaalde "geen maximum snelheid" was vervangen door een maximumsnelheid. Op een 6 baansweg, nouja, maar zelfs op 4baans weg raasden soms mensen met 180+ je voorbij.

Natuurlijk zorgt een maximumsnelheid niet voor het feit dat zulke idioten geen races meer doen, maar ik denk dat het wel wat veiliger in het verkeer wordt in het overschatte Duitsland. Wat een verschrikkelijk land om te rijden is dat zeg... (maar dat is een andere discussie)

Haha, kom zeg... Wellicht gewoon leren autorijden? Ik rij zeer veel in Duitsland, soms met een slakkengangetje, soms met 200+. Nooit heb ik problemen met inhalen, invoegen of uitvoegen. Wees blij dat je snel dat land kunt doorkruizen als je op doorreis bent.
Wat een gemiep tegenwoordig toch. Alles moet anders, alles moet volstrekt, volledig veilig. Stel je toch voor...

Natuurlijkheid neemt een hogere snelheid risico's met zich mee, maar ik heb de indruk dat Duitse automobilisten zich daar ook goed van bewust zijn. Ik heb in Duitsland één keer achteropkomend verkeer gehad dat gezien de boze blik bij het passeren kennelijk niet blij was met mijn inhaalactie. Dat was nota bene een auto met NL kenteken.

On-topic: Tragisch voorval natuurlijk. Wat het aantal Instagram-volgers daar verder mee te maken heeft ontgaat me. Natuurlijk nodigt zo'n supercar wel uit om de aanwezige paarden een keer uit te laten. Maar met een Opel Astra uit 1993 had deze schade ook bewerkstelligd kunnen worden. Ik heb zelf weinig met Instagram (al moet ik toegeven ik bekijk er wel eens wat vrouwelijk schoon). Maar waar ik me nog meer over verbaas dan de populariteit van bepaalde zogenaamde 'influencers', is de haat die ze over zich heen krijgen. Dan kijk je toch niet? Afgunst?

Zaterdag teruggekomen uit IT en opnieuw gezien dat dat hardrijden in DE allemaal wel meevalt tegenwoordig, er zijn er idd nog een paar die stevig doorpakken maar verreweg de meesten rijden zo rond de 140kmh, wel op de middenbaan natuurlijk. Er zijn maar weinig stukken nog waar je onbeperkt mag en vooral kan doorrijden maar waar dat het geval is, is een beetje meer spiegelen dan je hier in NL gewend bent wel aan te raden idd.

Eenvrijeusernaamiserbijnaniet zei:
Peter O zei:

Haha, kom zeg... Wellicht gewoon leren autorijden? Ik rij zeer veel in Duitsland, soms met een slakkengangetje, soms met 200+. Nooit heb ik problemen met inhalen, invoegen of uitvoegen. Wees blij dat je snel dat land kunt doorkruizen als je op doorreis bent.
Wat een gemiep tegenwoordig toch. Alles moet anders, alles moet volstrekt, volledig veilig. Stel je toch voor...

Peter heeft wel gelijk, het is een klereland om in te sturen. De een rijdt 200, de ander 100. Dan breek je ook je nek over de baustellen daar. Vrachtverkeer hoopt daar fors op door alle inhaalverboden. In Frankrijk, op de steden na, is het verkeersbeeld veel rustiger. Tel het aantal baustellen tussen Beek en Wurzburg eens.

R W xxx zei:

Dan komen er vanzelf andere platforms waar dit soort filmpjes kunnen worden geupload. Zo moeilijk is het niet om een videoplatform te maken. De basis zet je in een paar dagen in elkaar. En dan creeer je een subcultuur en dan ben je misschien nog wel verder van huis,

Maar iedereen heeft in Duitsland wel eens geprobeerd hoe snel zijn auto kon. En dat terwijl vrijwel niemand getraind is op dat soort snelheden. Ja, een enkeling doet het in Nederland ook, net zoals een enkeling vast wel een keer met een fles whisky op achter het stuur kruipt en meer van dat soort dingen. Maar in de praktijk rijden veruit de meeste mensen niet (extreem veel) harder dan de maximumsnelheid. En zeker in Duitsland zal het werken: in de gebieden met een maximumsnelheid heb ik eigenlijk nog nooit een Duitser te snel zien rijden. Wel Nederlanders.

R Wolters zei:
En zeker in Duitsland zal het werken: in de gebieden met een maximumsnelheid heb ik eigenlijk nog nooit een Duitser te snel zien rijden. Wel Nederlanders.
Nope. Een Duitser trapt vol op de rem zodra hij een snelheidsbord ziet. Vind ik ook wel wat van trouwens. Temeer omdat het wegbeheer daar er dol op is om de honderd meter weer een nieuwe vmax aan te kondigen.

R Wolters zei:
R W xxx zei:

Dan komen er vanzelf andere platforms waar dit soort filmpjes kunnen worden geupload. Zo moeilijk is het niet om een videoplatform te maken. De basis zet je in een paar dagen in elkaar. En dan creeer je een subcultuur en dan ben je misschien nog wel verder van huis,

Beweert ook niemand dat dat moeilijk is, het is wel moeite, er zit voorlopig minder geld achter en dus in, het is minder toegankelijk enz en als dat ondanks alles toch een 2e YouTube zou worden, geldt de beginoptie weer. Die subcultuur zal zo'n vaart niet lopen in dit geval.

R Wolters zei:

Maar iedereen heeft in Duitsland wel eens geprobeerd hoe snel zijn auto kon. En dat terwijl vrijwel niemand getraind is op dat soort snelheden. Ja, een enkeling doet het in Nederland ook, net zoals een enkeling vast wel een keer met een fles whisky op achter het stuur kruipt en meer van dat soort dingen. Maar in de praktijk rijden veruit de meeste mensen niet (extreem veel) harder dan de maximumsnelheid. En zeker in Duitsland zal het werken: in de gebieden met een maximumsnelheid heb ik eigenlijk nog nooit een Duitser te snel zien rijden. Wel Nederlanders.

Of het een bestaat bij de gratie van het ander? De max van je auto proberen is overigens wel iets anders dan langdurig op zeer hoge snelheid je door het verkeer te bewegen.

Terug
Bovenaan