Waarde auto na volledig herstellen schade

Gepost door Sonja 9496075 
Hallo allemaal,

Ik ben een leek in de Autowereld. Dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik ben achterop een andere auto gereden omdat deze plots remde, ik weet het, eigen schuld had ik beter moeten opletten.
Nu heb ik een forse schade aan de voorzijde van mijn auto, vandaag bij de schade expert geweest. Ze gaan het repareren, het valt net onder de grens van Total los (dagwaarde is €11000, reparatie rond de €7000). Het is een Citroën C3 uit 2017 welke net 40000 heeft reden. Ergens fijn dat ze het kunnen herstellen, het is gewoon een erkend bedrijf via de verzekering. Echter, ik ben iemand die elke 2 jaar ongeveer een nieuwere auto koop omdat ik graag een nieuwere auto rijd. Is mijn auto nu straks minder waar na een herstelde schade bij inruilen? Welk verschil in waarde moet ik dan aan denken? Had ik het anders moeten of kunnen aanpakken?

Hopelijk hebben jullie een idee, dank!

Groetjes Sonja
Sonja 9496075
Hallo allemaal,

Ik ben een leek in de Autowereld. Dus hopelijk kunnen jullie mij helpen.
Ik ben achterop een andere auto gereden omdat deze plots remde, ik weet het, eigen schuld had ik beter moeten opletten.
Nu heb ik een forse schade aan de voorzijde van mijn auto, vandaag bij de schade expert geweest. Ze gaan het repareren, het valt net onder de grens van Total los (dagwaarde is €11000, reparatie rond de €7000). Het is een Citroën C3 uit 2017 welke net 40000 heeft reden. Ergens fijn dat ze het kunnen herstellen, het is gewoon een erkend bedrijf via de verzekering. Echter, ik ben iemand die elke 2 jaar ongeveer een nieuwere auto koop omdat ik graag een nieuwere auto rijd. Is mijn auto nu straks minder waar na een herstelde schade bij inruilen? Welk verschil in waarde moet ik dan aan denken? Had ik het anders moeten of kunnen aanpakken?

Hopelijk hebben jullie een idee, dank!

Groetjes Sonja