De Nederlandse verkoopcijfers (april 2021 +55,6% @ pag. 117)

Gepost door Rutger DC 
Quote
feyokoopmans
Quote
Shady
Tja, dat is persoonlijke he...

Inderdaad, maar ik geloof wel dat Jalberda er verstand van heeft.
Ben het namelijk nadrukkelijk met hem eens ;-))

Heeft niks met verstand te maken.
verkoopcijfers oktober 2009

VW weer terug op 1 big smile smiley. Zowel in maand als jaaroverzicht!

Merken
1 2 Volkswagen 3.415 10,10% 2.974 8,85%
2 1 Toyota 3.108 9,19% 3.087 9,19%
3 6 Renault 2.953 8,74% 2.053 6,11%
4 - 4 Ford 2.827 8,36% 2.699 8,03%
5 - 5 Opel 2.473 7,32% 2.412 7,18%
6 3 Peugeot 2.297 6,80% 2.857 8,50%
7 9 Citroen 1.698 5,02% 1.600 4,76%
8 7 Fiat 1.425 4,22% 1.994 5,93%
9 8 BMW 1.409 4,17% 1.932 5,75%
10 11 Volvo 1.398 4,14% 1.222 3,64%

Modellen
1 2 Volkswagen Golf 1.053 3,12% 967 2,88%
2 19 Volkswagen Polo 975 2,88% 500 1,49%
3 1 Toyota Prius 897 2,65% 1.234 3,67%
4 5 Peugeot 107 875 2,59% 806 2,40%
5 29 Toyota Aygo 874 2,59% 385 1,15%
6 10 Ford Fiesta 847 2,51% 694 2,07%
7 12 Suzuki Alto 845 2,50% 644 1,92%
8 16 Renault Twingo 785 2,32% 600 1,79%
9 6 Opel Corsa 690 2,04% 758 2,26%
10 18 Renault Scénic 690 2,04% 501 1,49%



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2009 13:57 door Mach1.
De Polo is inmiddels dus aardig op gang! Renault heeft ook een goede maand gehad. Deze maand zijn de 308 en 3008 volgens mij weer bij elkaar opgeteld, vaag hoor.
Wat AW met BMW X Series (sinds juni) bedoelt is me onduidelijk, het is niet de som van de 3, 5 en 6. Maar wat dan wel?


0 100.0% 216 V Totaal 1 36.1% 78 V Mercedes-Benz Sprinter 2 11.1% 24 V Ford Transit 3 10.2% 22 V Volkswagen Transporter 4 9.7% 21 V Renault Trafic 5 7.4% 16 V Fiat Ducato 6 6.5% 14 V Volkswagen Crafter 7 4.6% 10 V Opel Vivaro 8 4.2% 9 V Mercedes-Benz Vito 9 2.3% 5 V Citroen Jumper 10 1.9% 4 V Peugeot Boxer 11 1.9% 4 V Fiat Scudo 12 1.4% 3 V Renault Master 13 1.4% 3 V Citroen Jumpy 14 0.9% 2 V Mercedes-Benz Viano 15 0.5% 1 V Volkswagen California
0 100.0% 271 T3 Totaal 1 19.6% 53 T3 Volvo XC90 2 18.8% 51 T3 BMW X5 3 16.6% 45 T3 Lexus RX 4 8.9% 24 T3 Mazda Cx-9 5 7.4% 20 T3 Land Rover Range Rover 6 5.9% 16 T3 Mazda CX-7 7 4.4% 12 T3 Jeep Grand Cherokee 8 4.1% 11 T3 Audi Q7 9 3.3% 9 T3 Porsche Cayenne 10 3.3% 9 T3 Mercedes-Benz M-klasse 11 3.3% 9 T3 Land Rover Discovery 12 1.5% 4 T3 BMW X6 13 1.1% 3 T3 Jeep Commander 14 0.7% 2 T3 Volkswagen Touareg 15 0.4% 1 T3 Mitsubishi Pajero 16 0.4% 1 T3 Mercedes-Benz R-klasse 17 0.4% 1 T3 Infiniti Fx
0 100.0% 1230 T2 Totaal 1 17.0% 209 T2 Volvo XC60 2 12.3% 151 T2 Volkswagen Tiguan 3 12.3% 151 T2 Toyota RAV4 4 9.4% 116 T2 Audi Q5 5 6.8% 84 T2 Kia Sportage 6 6.7% 82 T2 Hyundai Tucson 7 4.6% 57 T2 Kia Sorento 8 4.5% 55 T2 Honda CR-V 9 3.9% 48 T2 Ford Kuga 10 2.4% 30 T2 Suzuki Grand Vitara 11 2.3% 28 T2 Mitsubishi Outlander 12 2.2% 27 T2 Mercedes-Benz GLK 13 2.0% 25 T2 Subaru Forester 14 1.8% 22 T2 Hyundai Santa Fe 15 1.7% 21 T2 Peugeot 4007 16 1.5% 18 T2 Nissan X-Trail 17 1.5% 18 T2 Citroen C-crosser 18 1.3% 16 T2 Opel Antara 19 1.3% 16 T2 Jeep Cherokee 20 1.1% 14 T2 Jeep Patriot 21 1.1% 13 T2 Chevrolet Captiva 22 1.0% 12 T2 Land Rover Freelander 23 0.4% 5 T2 Dodge Nitro 24 0.2% 3 T2 Jeep Compass 25 0.2% 2 T2 Jeep Wrangler 26 0.2% 2 T2 Infiniti Ex 27 0.1% 1 T2 Renault Koleos 28 0.1% 1 T2 Nissan Pathfinder 29 0.1% 1 T2 Mercedes-Benz G-klasse 30 0.1% 1 T2 Land Rover Defender 31 0.1% 1 T2 BMW X3
0 100.0% 355 T1 Totaal 1 30.7% 109 T1 Suzuki SX4 2 30.1% 107 T1 Kia Soul 3 20.6% 73 T1 Toyota Urban Cruiser 4 7.9% 28 T1 Skoda Yeti 5 5.6% 20 T1 Fiat Sedici 6 4.2% 15 T1 Daihatsu Terios 7 0.8% 3 T1 Suzuki Jimny
0 100.0% 274 P3 Totaal 1 20.1% 55 P3 Ford S-MAX 2 16.4% 45 P3 Seat Alhambra 3 14.6% 40 P3 Renault Espace 4 13.1% 36 P3 Dodge Journey 5 12.4% 34 P3 Ford Galaxy 6 9.1% 25 P3 Chrysler Voyager 7 5.8% 16 P3 Mitsubishi Grandis 8 3.6% 10 P3 Peugeot 807 9 1.8% 5 P3 Volkswagen Sharan 10 1.8% 5 P3 Citroen C8 11 1.1% 3 P3 Hyundai Trajet
0 100.0% 2995 P2 Totaal 1 23.0% 690 P2 Renault Scenic 2 17.7% 529 P2 Peugeot 3008 3 9.4% 283 P2 Citroen C4 Picasso 4 9.2% 276 P2 Volkswagen Golf Plus 5 8.4% 251 P2 Opel Zafira 6 6.7% 202 P2 Volkswagen Touran 7 6.6% 198 P2 Ford C-MAX 8 5.2% 155 P2 Toyota Verso 9 4.1% 123 P2 Seat Altea 10 4.1% 123 P2 Mercedes-Benz B-klasse 11 1.8% 53 P2 Mazda 5 12 1.7% 51 P2 Kia Carens 13 1.3% 38 P2 Citroen Xsara Picasso 14 0.6% 19 P2 Toyota Corolla Verso 15 0.1% 2 P2 Chrysler PT Cruiser 16 0.1% 2 P2 Chevrolet HHR
0 100.0% 1242 P1 Totaal 1 22.9% 285 P1 Nissan Note 2 21.7% 269 P1 Citroen C3 Picasso 3 17.0% 211 P1 Opel Meriva 4 14.3% 177 P1 Mercedes-Benz A-klasse 5 10.5% 131 P1 Renault Modus 6 10.1% 126 P1 Ford Fusion 7 1.8% 22 P1 Hyundai Matrix 8 0.7% 9 P1 Skoda Roomster 9 0.6% 8 P1 Lancia Musa 10 0.3% 4 P1 Peugeot 1007
0 100.0% 296 L Totaal 1 26.7% 79 L Citroen Berlingo 2 25.7% 76 L Renault Kangoo 3 16.6% 49 L Peugeot Partner 4 12.8% 38 L Volkswagen Caddy 5 7.1% 21 L Citroen Nemo 6 5.1% 15 L Fiat Doblo 7 4.4% 13 L Opel Combo 8 1.7% 5 L Fiat Fiorino
0 100.0% 156 K Totaal 1 51.3% 80 K Toyota Iq 2 48.7% 76 K Smart Fortwo
0 100.0% 18 H Totaal 1 38.9% 7 H Porsche 911 2 38.9% 7 H Nissan GT-R 3 5.6% 1 H Lotus Elise 4 5.6% 1 H Ferrari 430 5 5.6% 1 H Bentley Continental GT 6 5.6% 1 H Aston Martin DB9
0 100.0% 47 G Totaal 1 42.6% 20 G BMW Z4 2 17.0% 8 G Audi TT 3 12.8% 6 G Mercedes-Benz SLK 4 8.5% 4 G Mazda MX-5 5 4.3% 2 G Porsche Boxster 6 4.3% 2 G Opel GT 7 4.3% 2 G Nissan 370z 8 2.1% 1 G Porsche Cayman 9 2.1% 1 G Lotus Exige 10 2.1% 1 G Daihatsu Copen
0 100.0% 69 F Totaal 1 34.8% 24 F BMW 7-serie 2 24.6% 17 F Porsche Panamera 3 14.5% 10 F Mercedes-Benz S-klasse 4 11.6% 8 F Audi A8 5 4.3% 3 F Volkswagen Phaeton 6 4.3% 3 F Lexus LS 7 2.9% 2 F Jaguar XJ 8 1.4% 1 F Mercedes-Benz Panamera 9 1.4% 1 F Daimler Daimler
0 100.0% 1038 E Totaal 1 36.1% 375 E Volvo V70 2 20.6% 214 E Audi A6 3 19.4% 201 E BMW 5-serie 4 12.7% 132 E Mercedes-Benz E-klasse 5 5.2% 54 E Volvo S80 6 2.1% 22 E Chrysler 300C 7 2.0% 21 E Jaguar XF 8 0.3% 3 E Saab 9-5 9 0.3% 3 E Renault Vel Satis 10 0.3% 3 E Lexus GS 11 0.3% 3 E Citroen C6 12 0.2% 2 E Toyota Camry 13 0.2% 2 E Peugeot 607 14 0.1% 1 E Hyundai Grandeur 15 0.1% 1 E Cadillac CTS 16 0.1% 1 E BMW 6-serie
0 100.0% 4071 D Totaal 1 13.4% 544 D BMW 3-serie 2 11.3% 461 D Volkswagen Passat 3 10.0% 407 D Audi A4 4 9.8% 398 D Volvo V50 5 9.4% 384 D Opel Insignia 6 7.9% 322 D Ford Mondeo 7 5.6% 226 D Citroen C5 8 5.5% 222 D Mercedes-Benz C-klasse 9 5.4% 221 D Toyota Avensis 10 2.8% 112 D Renault Laguna 11 2.7% 109 D Audi A5 12 2.4% 96 D Skoda Superb 13 2.1% 85 D Seat Exeo 14 1.6% 65 D Mazda 6 15 1.5% 61 D Volvo S60 16 1.2% 48 D Honda Accord 17 1.2% 47 D Alfa Romeo 159 18 1.1% 46 D Volvo S40 19 0.9% 37 D Peugeot 407 20 0.9% 35 D Saab 9-3 21 0.8% 33 D Subaru Legacy 22 0.7% 30 D Volvo C70 23 0.6% 26 D Dodge Avenger 24 0.2% 9 D Mercedes-Benz CLC 25 0.2% 9 D Lexus IS 26 0.2% 8 D Fiat Croma 27 0.2% 7 D Chrysler Sebring 28 0.1% 6 D Opel Vectra 29 0.1% 5 D Chevrolet Epica 30 0.1% 5 D Alfa Romeo Brera 31 0.1% 4 D Hyundai Sonata 32 0.0% 2 D Jaguar X-type 33 0.0% 1 D Infiniti G
0 100.0% 6950 C Totaal 1 15.2% 1053 C Volkswagen Golf 2 12.9% 897 C Toyota Prius 3 9.0% 628 C Ford Focus 4 7.3% 510 C Renault Megane 5 7.0% 486 C Nissan Qashqai 6 6.1% 426 C Opel Astra 7 5.8% 406 C BMW 1-serie 8 4.7% 327 C Skoda Octavia 9 4.6% 318 C Audi A3 10 4.2% 289 C Honda Civic 11 4.0% 280 C Honda Insight 12 3.7% 259 C Kia Ceed 13 2.5% 172 C Volvo C30 14 1.9% 134 C Fiat Bravo 15 1.6% 112 C Hyundai i30 16 1.6% 111 C Toyota Auris 17 1.5% 106 C Citroen C4 18 1.3% 93 C Seat Leon 19 1.0% 67 C Volkswagen Scirocco 20 0.9% 66 C Mazda 3 21 0.6% 43 C Lancia Delta 22 0.5% 38 C Chevrolet Cruze 23 0.5% 37 C Mitsubishi Lancer 24 0.4% 31 C Volkswagen Jetta 25 0.2% 17 C Dodge Caliber 26 0.2% 13 C Volkswagen Eos 27 0.1% 10 C Toyota Corolla 28 0.1% 7 C Alfa Romeo 147 29 0.1% 5 C Chevrolet Nubira 30 0.1% 4 C Volkswagen New Beetle 31 0.0% 3 C Subaru Impreza 32 0.0% 2 C Alfa Romeo GT
0 100.0% 7141 B Totaal 1 13.7% 975 B Volkswagen Polo 2 11.9% 847 B Ford Fiesta 3 9.7% 690 B Opel Corsa 4 8.1% 581 B Renault Clio 5 7.2% 515 B Toyota Yaris 6 6.7% 478 B Peugeot 207 7 5.1% 367 B Seat Ibiza 8 4.5% 319 B Mini Mini 9 4.0% 288 B Peugeot 206 10 3.9% 276 B Skoda Fabia 11 3.9% 275 B Suzuki Swift 12 3.1% 224 B Mitsubishi Colt 13 3.1% 220 B Hyundai i20 14 2.7% 190 B Fiat Punto 15 2.6% 183 B Dacia Sandero 16 1.5% 110 B Alfa Romeo Mito 17 1.3% 91 B Daihatsu Sirion 18 1.2% 86 B Dacia Logan 19 0.9% 66 B Honda Jazz 20 0.9% 62 B Citroen C3 21 0.8% 60 B Kia Rio 22 0.8% 59 B Mazda 2 23 0.8% 56 B Nissan Micra 24 0.7% 49 B Chevrolet Aveo 25 0.2% 16 B Hyundai Accent 26 0.2% 15 B Subaru Justy 27 0.2% 11 B Citroen C2 28 0.1% 10 B Hyundai Getz 29 0.1% 7 B Opel Tigra 30 0.1% 7 B Daihatsu Materia 31 0.1% 5 B Lancia Ypsilon 32 0.0% 3 B Lada Kalina
0 100.0% 7270 A Totaal 1 12.0% 875 A Peugeot 107 2 12.0% 874 A Toyota Aygo 3 11.6% 845 A Suzuki Alto 4 10.8% 785 A Renault Twingo 5 8.3% 602 A Fiat Panda 6 7.8% 569 A Citroen C1 7 7.5% 545 A Ford Ka 8 6.3% 457 A Opel Agila 9 5.9% 431 A Fiat 500 10 5.6% 409 A Nissan Pixo 11 3.4% 244 A Hyundai i10 12 2.1% 151 A Chevrolet Matiz 13 2.1% 150 A Daihatsu Cuore 14 2.0% 144 A Kia Picanto 15 1.3% 97 A Volkswagen Fox 16 1.1% 77 A Suzuki Splash 17 0.2% 15 A Daihatsu Trevis
Waarom Autoweek sinds vorige maand de 3008 en 308 bij elkaar optelt is ook een raadsel. Ik vind dat de verkopen van de Insignia nogal snel ingezakt zijn. De oudere Passat doet het nog steeds erg goed.
Nederlandse autoverkoop: -14,5 procent
autoweek.nl

De autoverkopen in Nederland liggen nog 14,5 procent lager dan in oktober 2008.
De Bovag, RAI Vereniging en het RDC melden dat er in oktober 2009 35.805 nieuwe auto’s zijn verkocht. Vorig jaar waren dat er in die maand nog 41.875 en dat betekent een min van 14,5 procent. Toch ligt de daling onder het gemiddelde van dit jaar. Tot en met oktober zijn er dit jaar namelijk 23,9 procent minder auto’s verkocht dan in 2008. Het aantal blijft in de eerste tien maanden steken op 352.1344 stuks, waar dat er in 2008 462.938 waren.
Het bestverkochte merk in oktober is Volkswagen met 3.470 stuks. Ford is tweede met 3.234 auto’s en Toyota staat derde met 3.181 stuks. De nummers vier en vijf zijn Renault (3.131 exemplaren) en Peugeot (2.567 stuks).
Het meest populaire model was in oktober 2009 de nieuwe Volkswagen Polo. Daarvan werden 998 exemplaren op kenteken gezet. De Ford Fiesta is tweede met 945 exemplaren en de Peugeot 107 is derde met 941 stuks. De Prius is met een verkoopaantal van 912 gedaald naar de vierde plaats en de VW Golf maakt met 912 verkochte exemplaren de topvijf vol.



Apart, de cijfers en posities zijn anders dan hier op de site staat. confused smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-11-2009 11:16 door Mach1.
Verkoopcijfers in oktober 2009 per merk met daarachter de percentages waarmee de verkopen zijn gestegen dan wel gedaald (met alleen de 'volumemerken' en geen exclusieve sportwagenmerken waarvan de verkopen per maand sterk fluctueren). De cijfers zijn op basis van [www.raivereniging.nl]:

Infiniti +++
Lada + 200,0%
Nissan + 81,2%
Honda + 29,9%
Fiat + 23,0%
Lexus + 20,0%
BMW + 12,9%
Kia + 12,9%
Suzuki + 9,9%
Mini + 8,3%
Mazda + 3,1%
Alfa Romeo + 1,7%
Toyota + 1,6%
Dodge - 1,2%
Renault - 1,6%
Land Rover - 4,4%
Mercedes-Benz - 8,5%
Citroën - 11,6%
Volvo - 13,0%
Ford - 13,9%
Totale verkopen personenauto's - 14,5%
smart - 15,1%
Skoda - 18,6%
Lancia - 20,3%
Chrysler - 24,2%
Peugeot - 25,2%
Porsche - 25,8%
Opel - 27,4%
Jeep - 28,8%
Volkswagen - 30,2%
Chevrolet - 32,4%
Jaguar - 32,6%
Dacia - 35,9%
Audi - 37,5%
Mitsubishi - 52,3%
Hyundai - 42,2%
Seat - 43,0%
Subaru - 45,4%
Daihatsu - 45,5%
Saab - 74,3%
Cadillac - 83,3%


Er lijken nu al duidelijke tekenen voor te zijn dat mijn voorspelling dat Nissan één van de winnaars van 2010 gaat worden, gaat uitkomen: het is veruit de sterkste stijger onder de volumemerken. Ex-Kroymansmerken Kia en Alfa Romeo lijken nu definitief uit het dal te zijn, wat niet gezegd kan worden van Jaguar en Saab (en Cadillac, maar daarvan is de import beëindigd). Aanhoudend goede resultaten ook voor Honda en Toyota, terwijl merken die het tot voor kort nog beroerd deden; Lexus (dankzij de RX 450h), Renault (actiemaand?) en Land Rover (goed aangeslagen facelifts en zuinigere en goedkopere TD4_e motor), uit het dal zijn geklommen. Mitsubishi, Dacia en Chevrolet zijn typische actiemerken die daardoor zeer wisselvallig scoren, terwijl Subaru en Hyundai ondanks nieuwe modellen maar niet uit het dal kunnen komen, hetzelfde geldt voor Opel. Daihatsu importeert al zijn modellen uit Japan en heeft daardoor veel meer dan alle andere Japanse merken last van de dure yen. Een andere grote verliezer is de VAG-groep, waarvan alle merken harder daalden dan het gemiddelde. Audi doet het over de afgelopen maanden gezien structureel slecht, misschien door negatieve publiciteit omtrent productiefouten van het onderstel? Ook Seat doet het problematisch.
verkoopcijfers november 2009

Verkoopcijfer november 2009:

Merken:
1 4 Renault 3.007 10,97% 3.128 8,83%
2 3 Ford 2.857 10,42% 3.157 8,92%
3 2 Toyota 2.255 8,22% 3.187 9,00%
4 6 Opel 2.254 8,22% 2.522 7,12%
5 1 Volkswagen 2.100 7,66% 3.474 9,81%
6 5 Peugeot 1.995 7,27% 2.548 7,20%
7 - 7 Citroen 1.503 5,48% 1.758 4,96%
8 11 Suzuki 1.229 4,48% 1.391 3,93%
9 8 Fiat 1.219 4,45% 1.610 4,55%
10 - 10 Volvo

Modellen:
1 4 Ford Fiesta 1.412 5,15% 914 2,58%
2 5 Toyota Aygo 858 3,13% 911 2,57%
3 - 3 Peugeot 107 811 2,96% 932 2,63%
4 15 Citroen C1 797 2,91% 597 1,69%
5 14 Renault Clio 762 2,78% 610 1,72%
6 7 Suzuki Alto 742 2,71% 879 2,48%
7 17 Renault Mégane 709 2,59% 537 1,52%
8 11 Opel Corsa 663 2,42% 703 1,99%
9 8 Renault Twingo 631 2,30% 836 2,36%
10 1 Volkswagen Golf

Verkoopcijfers 2009:

1 - 1 Volkswagen
2 5 Toyota
3 2 Ford
4 - 4 Peugeot
5 3 Opel
6 - 6 Renault
7 - 7 Citroen
8 - 8 Fiat
9 10 Audi
10 11 Volvo



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-12-2009 13:10 door Mach1.
Ok plaatsen maarrrrrrrrrr.....

B       Kia Venga
L       Peugeot Bipper
V       Volkswagen Kombi
T2      BMW X 1
P3      Peugeot 5008
??      BMW X Series

0 100.0% 126 V Totaal 1 41.3% 52 V Mercedes-Benz Sprinter 2 15.1% 19 V Volkswagen Transporter 3 11.9% 15 V Ford Transit 4 8.7% 11 V Volkswagen Crafter 5 6.3% 8 V Mercedes-Benz Vito 6 4.8% 6 V Citroen Jumper 7 4.0% 5 V Volkswagen Kombi 8 1.6% 2 V Volkswagen California 9 1.6% 2 V Fiat Scudo 10 1.6% 2 V Citroen Jumpy 11 0.8% 1 V Toyota Hi-Ace 12 0.8% 1 V Renault Trafic 13 0.8% 1 V Renault Master 14 0.8% 1 V Mercedes-Benz Viano
0 100.0% 134 T3 Totaal 1 20.1% 27 T3 Volvo XC90 2 20.1% 27 T3 Lexus RX 3 11.2% 15 T3 Mazda Cx-9 4 9.0% 12 T3 Jeep Grand Cherokee 5 6.7% 9 T3 BMW X5 6 5.2% 7 T3 Land Rover Range Rover 7 4.5% 6 T3 Mercedes-Benz M-klasse 8 3.7% 5 T3 Volkswagen Touareg 9 3.7% 5 T3 BMW X6 10 3.0% 4 T3 Mazda CX-7 11 3.0% 4 T3 Audi Q7 12 2.2% 3 T3 Toyota Land Cruiser 13 2.2% 3 T3 Land Rover Discovery 14 1.5% 2 T3 Porsche Cayenne 15 0.7% 1 T3 Nissan Murano 16 0.7% 1 T3 Mercedes-Benz R-klasse 17 0.7% 1 T3 Mercedes-Benz GL 18 0.7% 1 T3 Jeep Commander 19 0.7% 1 T3 Infiniti Fx
0 100.0% 896 T2 Totaal 1 12.9% 116 T2 Volvo XC60 2 11.5% 103 T2 Kia Sportage 3 11.0% 99 T2 Volkswagen Tiguan 4 8.6% 77 T2 Toyota RAV4 5 8.4% 75 T2 Audi Q5 6 8.1% 73 T2 Hyundai Tucson 7 6.4% 57 T2 Kia Sorento 8 4.5% 40 T2 Honda CR-V 9 3.8% 34 T2 Suzuki Grand Vitara 10 3.2% 29 T2 Mitsubishi Outlander 11 3.1% 28 T2 Subaru Forester 12 2.9% 26 T2 Ford Kuga 13 2.5% 22 T2 BMW X 1 14 2.0% 18 T2 Chevrolet Captiva 15 1.6% 14 T2 Mercedes-Benz GLK 16 1.5% 13 T2 Hyundai Santa Fe 17 1.3% 12 T2 Land Rover Freelander 18 1.2% 11 T2 Peugeot 4007 19 1.1% 10 T2 Opel Antara 20 0.9% 8 T2 Nissan X-Trail 21 0.9% 8 T2 Jeep Cherokee 22 0.9% 8 T2 Citroen C-crosser 23 0.6% 5 T2 Jeep Patriot 24 0.4% 4 T2 Jeep Compass 25 0.3% 3 T2 Renault Koleos 26 0.2% 2 T2 Jeep Wrangler 27 0.1% 1 T2 Land Rover Defender
0 100.0% 303 T1 Totaal 1 35.0% 106 T1 Suzuki SX4 2 28.4% 86 T1 Kia Soul 3 13.5% 41 T1 Toyota Urban Cruiser 4 9.6% 29 T1 Fiat Sedici 5 7.6% 23 T1 Skoda Yeti 6 4.3% 13 T1 Daihatsu Terios 7 1.7% 5 T1 Suzuki Jimny
0 100.0% 258 P3 Totaal 1 27.9% 72 P3 Renault Espace 2 21.3% 55 P3 Ford S-MAX 3 11.6% 30 P3 Peugeot 5008 4 10.9% 28 P3 Seat Alhambra 5 10.1% 26 P3 Dodge Journey 6 7.0% 18 P3 Ford Galaxy 7 5.0% 13 P3 Mitsubishi Grandis 8 3.1% 8 P3 Chrysler Voyager 9 1.6% 4 P3 Volkswagen Sharan 10 0.8% 2 P3 Lancia Phedra 11 0.4% 1 P3 Peugeot 807 12 0.4% 1 P3 Hyundai Trajet
0 100.0% 1971 P2 Totaal 1 26.5% 522 P2 Renault Scenic 2 12.2% 240 P2 Opel Zafira 3 11.8% 233 P2 Citroen C4 Picasso 4 10.2% 201 P2 Peugeot 3008 5 7.2% 142 P2 Ford C-MAX 6 6.7% 132 P2 Seat Altea 7 5.8% 114 P2 Volkswagen Touran 8 5.5% 109 P2 Volkswagen Golf Plus 9 4.5% 88 P2 Toyota Verso 10 3.1% 62 P2 Mercedes-Benz B-klasse 11 2.6% 51 P2 Mazda 5 12 1.6% 32 P2 Kia Carens 13 1.2% 23 P2 Toyota Corolla Verso 14 0.8% 16 P2 Citroen Xsara Picasso 15 0.2% 3 P2 Honda FR-V 16 0.1% 1 P2 Seat Toledo 17 0.1% 1 P2 Chrysler PT Cruiser 18 0.1% 1 P2 Chevrolet Tacuma
0 100.0% 812 P1 Totaal 1 32.6% 265 P1 Opel Meriva 2 17.0% 138 P1 Nissan Note 3 14.2% 115 P1 Mercedes-Benz A-klasse 4 11.5% 93 P1 Renault Modus 5 9.6% 78 P1 Citroen C3 Picasso 6 8.0% 65 P1 Ford Fusion 7 4.7% 38 P1 Hyundai Matrix 8 1.1% 9 P1 Skoda Roomster 9 0.9% 7 P1 Lancia Musa 10 0.5% 4 P1 Peugeot 1007
0 100.0% 267 L Totaal 1 33.3% 89 L Renault Kangoo 2 15.7% 42 L Peugeot Partner 3 13.1% 35 L Citroen Nemo 4 10.9% 29 L Citroen Berlingo 5 9.4% 25 L Volkswagen Caddy 6 9.0% 24 L Fiat Doblo 7 4.1% 11 L Opel Combo 8 2.6% 7 L Fiat Fiorino 9 1.9% 5 L Peugeot Bipper
0 100.0% 73 K Totaal 1 63.0% 46 K Toyota Iq 2 37.0% 27 K Smart Fortwo
0 100.0% 4 H Totaal 1 75.0% 3 H Porsche 911 2 25.0% 1 H Nissan GT-R
0 100.0% 27 G Totaal 1 25.9% 7 G BMW Z4 2 22.2% 6 G Opel GT 3 18.5% 5 G Audi TT 4 7.4% 2 G Mazda MX-5 5 7.4% 2 G Hyundai Coupe 6 7.4% 2 G Alfa Romeo Spider 7 3.7% 1 G Porsche Cayman 8 3.7% 1 G Mercedes-Benz SLK 9 3.7% 1 G Ford Mustang
0 100.0% 18 F Totaal 1 33.3% 6 F BMW 7-serie 2 27.8% 5 F Mercedes-Benz S-klasse 3 11.1% 2 F Maserati Quattroporte 4 11.1% 2 F Audi A8 5 5.6% 1 F Volkswagen Phaeton 6 5.6% 1 F Porsche Panamera 7 5.6% 1 F Jaguar XJ
0 100.0% 681 E Totaal 1 35.8% 244 E Volvo V70 2 23.2% 158 E Audi A6 3 17.2% 117 E BMW 5-serie 4 12.2% 83 E Mercedes-Benz E-klasse 5 5.1% 35 E Volvo S80 6 2.2% 15 E Chrysler 300C 7 1.6% 11 E Jaguar XF 8 1.2% 8 E Saab 9-5 9 0.4% 3 E Lexus GS 10 0.3% 2 E Renault Vel Satis 11 0.3% 2 E Hyundai Grandeur 12 0.3% 2 E Citroen C6 13 0.1% 1 E Mercedes-Benz CLS
0 100.0% 2619 D Totaal 1 10.7% 281 D Ford Mondeo 2 10.5% 274 D Volkswagen Passat 3 10.3% 269 D Audi A4 4 9.9% 260 D Opel Insignia 5 7.5% 197 D BMW 3-serie 6 7.4% 195 D Volvo V50 7 5.9% 154 D Citroen C5 8 5.3% 140 D Toyota Avensis 9 4.7% 122 D Renault Laguna 10 3.5% 92 D Mercedes-Benz C-klasse 11 3.2% 83 D Volvo S60 12 2.6% 69 D Audi A5 13 2.4% 62 D Mazda 6 14 2.3% 59 D Volvo S40 15 1.9% 51 D Skoda Superb 16 1.6% 43 D Seat Exeo 17 1.5% 40 D Chrysler Sebring 18 1.5% 39 D Peugeot 407 19 1.3% 35 D Alfa Romeo 159 20 1.3% 33 D Honda Accord 21 1.0% 25 D Saab 9-3 22 0.9% 23 D Volvo C70 23 0.8% 20 D Opel Vectra 24 0.5% 14 D Subaru Legacy 25 0.5% 13 D Dodge Avenger 26 0.3% 8 D Lexus IS 27 0.2% 4 D Fiat Croma 28 0.2% 4 D Chevrolet Epica 29 0.1% 3 D Hyundai Sonata 30 0.1% 2 D Mercedes-Benz CLC 31 0.1% 2 D Jaguar X-type 32 0.1% 2 D Cadillac BLS 33 0.0% 1 D Alfa Romeo Brera
0 100.0% 5135 C Totaal 1 13.8% 709 C Renault Megane 2 12.2% 626 C Volkswagen Golf 3 8.5% 438 C Opel Astra 4 8.2% 421 C Ford Focus 5 8.1% 415 C Toyota Prius 6 6.9% 356 C Nissan Qashqai 7 5.2% 266 C Audi A3 8 4.3% 223 C Peugeot 308 9 4.1% 208 C BMW 1-serie 10 3.8% 193 C Kia Ceed 11 3.4% 176 C Skoda Octavia 12 3.1% 160 C Honda Insight 13 2.7% 140 C Honda Civic 14 2.4% 124 C Hyundai i30 15 2.1% 108 C Toyota Auris 16 1.9% 98 C Volvo C30 17 1.7% 86 C Seat Leon 18 1.2% 63 C Mazda 3 19 1.2% 63 C Fiat Bravo 20 0.9% 48 C Citroen C4 21 0.8% 39 C Volkswagen Scirocco 22 0.7% 35 C Dodge Caliber 23 0.6% 32 C Chevrolet Cruze 24 0.5% 28 C Lancia Delta 25 0.5% 26 C Mitsubishi Lancer 26 0.5% 24 C Volkswagen Jetta 27 0.2% 9 C Toyota Corolla 28 0.1% 7 C Volkswagen Eos 29 0.1% 5 C Subaru Impreza 30 0.1% 3 C Chevrolet Nubira 31 0.0% 2 C Chevrolet Lacetti 32 0.0% 2 C Alfa Romeo GT 33 0.0% 2 C Alfa Romeo 147
0 100.0% 7309 B Totaal 1 19.3% 1412 B Ford Fiesta 2 10.4% 762 B Renault Clio 3 9.1% 663 B Opel Corsa 4 7.8% 571 B Volkswagen Polo 5 6.1% 446 B Toyota Yaris 6 5.8% 422 B Seat Ibiza 7 5.5% 405 B Peugeot 207 8 5.4% 398 B Dacia Sandero 9 3.3% 242 B Suzuki Swift 10 3.3% 238 B Dacia Logan 11 3.1% 223 B Peugeot 206 12 2.7% 197 B Hyundai i20 13 2.6% 190 B Fiat Punto 14 2.5% 186 B Skoda Fabia 15 2.2% 164 B Mini Mini 16 1.9% 136 B Mitsubishi Colt 17 1.8% 131 B Daihatsu Sirion 18 1.4% 105 B Alfa Romeo Mito 19 1.2% 86 B Nissan Micra 20 1.1% 78 B Citroen C3 21 0.7% 48 B Chevrolet Aveo 22 0.6% 46 B Mazda 2 23 0.6% 46 B Honda Jazz 24 0.4% 32 B Kia Rio 25 0.2% 17 B Citroen C2 26 0.2% 16 B Hyundai Accent 27 0.2% 14 B Lancia Ypsilon 28 0.2% 11 B Hyundai Getz 29 0.1% 10 B Subaru Justy 30 0.1% 5 B Opel Tigra 31 0.1% 4 B Kia Venga 32 0.1% 4 B Daihatsu Materia 33 0.0% 1 B Chevrolet Kalos
0 100.0% 6719 A Totaal 1 12.8% 858 A Toyota Aygo 2 12.1% 811 A Peugeot 107 3 11.9% 797 A Citroen C1 4 11.0% 742 A Suzuki Alto 5 9.4% 631 A Renault Twingo 6 8.2% 550 A Fiat Panda 7 6.3% 421 A Ford Ka 8 5.2% 350 A Fiat 500 9 5.0% 336 A Opel Agila 10 4.4% 293 A Hyundai i10 11 3.8% 254 A Nissan Pixo 12 2.8% 187 A Daihatsu Cuore 13 2.5% 165 A Volkswagen Fox 14 2.2% 145 A Chevrolet Matiz 15 1.5% 100 A Suzuki Splash 16 1.0% 70 A Kia Picanto 17 0.1% 9 A Daihatsu Trevis
Sorry, ik reageer te laat!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-12-2009 13:15 door speedtouch.
De Seat Exeo doet het trouwens veel beroerder dan ik had verwacht.
Quote
speedtouch
Sorry, ik reageer te laat!



Dat moet over de 5008 geweest zijn tongue sticking out smiley
De 3008 en 308 zijn eindelijk weer als aparte modellen in de lijst opgenomen.
Maar ik blijf met die 70 BMW X-series in mijn maag zitten.
Zou eerder T2 zijn. Ik zie dat de X3 deze maand niet opgenomen is. Dan denk je misschien dat de X-series de X3 is, maar als je dan naar oktober kijkt isstaan daar zowel de X3 als de X-Series.. confused smiley
Vreemd hoor. Ze zijn maar wat aan het goochelen met die lijsten.
Als Toyota nog wat wil, zouden ze nog wel eens voor een stuntje kunnen zorgen door VW van eerste plek af te duwen. Verschil tussen VW en Toyota is maar 37 auto's (36.944 vs 36.907). Zou wel aardig zijn als Toyota nog wat zo doen (net toen VW de markt kocht in laatste dagen van Dec en daarmee de hegemonie van Opel na vele, vele jaren op laatste dag doorbrak)

Zelfs Ford kan met het kopen van de markt op laatste dagen nog wat doen (35.931), maar gat is waarschijnlijk iets te groot (alhoewel het Ford-team niet te beroerd is voor een goede actie..)
Volgens de cijfers op deze site is het verschil tussen Toyota en VW 114 auto's. Ben benieuwd wat het gaat worden.
B Kia Venga Doe maar P1
L Peugeot Bipper Goed, hoewel de Fiorino/Nemo/Bipper kleiner zijn dan de rest
V Volkswagen Kombi Zal inderdaad wel een T5-variant zijn
T2 BMW X 1 Goed zo!
P3 Peugeot 5008 Doe maar P2, de auto is gebaseerd op de Citroën Grand C4 Picasso en is zeg maar de 7-persoonsversie van de 3008
?? BMW X Series Aan het einde van het jaar komen we er wel achter wat AutoWeek bedoelt

Gelukkig heeft AutoWeek de cijfers van de 308 en 3008 nu gescheiden!
In de (wat meer) volumemarkt scoort VAG weer goed. En dat met de wat oudere modellen van A3 en A6 (+Passat).
Renault weer eens nummer 1. 10% marktaandeel. 4 bij de eerste 13. 3 in de top 10. Leuk.
Quote
Geelhoed
Quote
speedtouch
Sorry, ik reageer te laat!



Dat moet over de 5008 geweest zijn tongue sticking out smiley

Nee hoor!big smile smiley Ik wilde reageren op een bericht van 8/11/09, maar ik vond mijn reactie achterhaald.
Quote
feyokoopmans
Renault weer eens nummer 1. 10% marktaandeel. 4 bij de eerste 13. 3 in de top 10. Leuk.

Renult had extreem sterke bonus campagne lopen die afliep in Nov. Let maar eens op hoeveel van deze auto's nu nog bij de dealers staan te wachten op een echte klant...
Verkoopcijfers in november 2009 per merk met daarachter de percentages waarmee de verkopen zijn gestegen dan wel gedaald (met alleen de 'volumemerken' en geen exclusieve sportwagenmerken waarvan de verkopen per maand sterk fluctueren). De cijfers zijn op basis van [www.raivereniging.nl]:

Cadillac + 100%
Dacia + 76,7%
Porsche + 66,7%
Suzuki + 53,8%
Land Rover + 30,4%
Fiat + 23,5%
Kia + 11,2%
Toyota + 14,9%
Opel + 13,0%
Citroën + 9,8%
Renault + 6,9%
Ford + 6,6%
BMW + 4,0%
Lexus + 2,6%
Nissan - 5,3%
Totale verkopen personenauto's - 7,1%
Peugeot - 8,9%
Honda - 10,5%
Mini - 12,4%
Hyundai - 13,8%
Volvo - 17,1%
Mercedes-Benz - 17,5%
Skoda - 28,0%
Subaru - 31,3%
Jaguar - 31,8%
Mazda - 33,5%
Alfa Romeo - 33,6%
smart - 35,7%
Chevrolet - 35,8%
Audi - 36,1%
Lancia - 36,3%
Volkswagen - 36,9%
Seat - 37,8%
Mitsubishi - 38,8%
Chrysler - 40,0%
Daihatsu - 51,4%
Jeep - 63,5%
Dodge - 64,5%
Infiniti - 66,7%
Saab - 70,8%


In een steeds minder dalende markt moeten de VAG-merken opnieuw zware verliezen noteren: zowel Volkswagen, Audi, Seat als Skoda deden het de afgelopen maanden beroerd. Er heeft echter een omslag plaatsgevonden bij Opel, die de eerste groeicijfers van dit jaar wist te noteren. Verder herstellende merken zijn Renault (Mégane, Clio - hoewel de verkoopcijfers van de Koleos de afgelopen maanden tot stilstand zijn gekomen!), Fiat (Panda, 500), BMW, Dacia, Kia (Cee'd, Soul, Sorento), Land Rover (facelifts voor Discovery/Range Rover Sport/Range Rover) en Suzuki (Alto) die er een aantal maanden terug nog aanzienlijk minder positief voor stonden. Toyota en Citroën (wellicht wat zorgwekkende afhankelijkheid van C1) continueren met goede verkoopcijfers. Een omslag in negatieve zin heeft er plaatsgevonden bij Honda, dat wat marktaandeel moest inleveren de afgelopen maand. Dit lijkt vooral te liggen aan de ingezakte populariteit van de Civic Hybrid, die last lijkt te hebben van de Prius en steeds meer op stoom gerakende Insight. Nog altijd in de problemen zitten Daihatsu (dure yen), Chrysler/Dodge/Jeep (deed het t/m oktober niet eens zo slecht, misschien onduidelijkheid over merkenbeleid in Europa?), Mitsubishi (verouderd modellengamma, actiemerk) en Chevrolet (idem - Cruze is niet aangeslagen).



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2009 12:33 door Daewoo-Chevrolet.
Quote
GPS_wegkwijt
Quote
feyokoopmans
Renault weer eens nummer 1. 10% marktaandeel. 4 bij de eerste 13. 3 in de top 10. Leuk.

Renult had extreem sterke bonus campagne lopen die afliep in Nov. Let maar eens op hoeveel van deze auto's nu nog bij de dealers staan te wachten op een echte klant...


En inderdaad, zoiets dacht ik al ;-))
Quote
GPS_wegkwijt
Als Toyota nog wat wil, zouden ze nog wel eens voor een stuntje kunnen zorgen door VW van eerste plek af te duwen. Verschil tussen VW en Toyota is maar 37 auto's (36.944 vs 36.907). Zou wel aardig zijn als Toyota nog wat zo doen (net toen VW de markt kocht in laatste dagen van Dec en daarmee de hegemonie van Opel na vele, vele jaren op laatste dag doorbrak)

Zelfs Ford kan met het kopen van de markt op laatste dagen nog wat doen (35.931), maar gat is waarschijnlijk iets te groot (alhoewel het Ford-team niet te beroerd is voor een goede actie..)

Voor een paar eurootjes wil mijn vader zijn Aygo wel op 31-12-2009 af laten leveren ipv in 2010.

Nog een paar mensen zoeken en ze staan op 1. Ik zou het Toyota wel een keer gunnen. Ik vind het knap hoe je met van sommige type de lelijkste modellen ooit (bv Avensis) toch zo veel auto's kan verkopen. Eigenlijk alleen de Aygo vind ik geslaagd, de rest van het gamma droevig.
Ik denk alleen dat het niet werkt. Zowel VW als Toyota zal er alles aan doen om op de eerste plaats te eindigen.
quote
Volkswagen - 36,9%
unquote

Daar kijk ik van op, ik dacht dat Volkswagen alleen maar pluste? (Nieuwe Golf en Polo, Passat Blue Motion).
Quote
Mach1
Ik denk alleen dat het niet werkt. Zowel VW als Toyota zal er alles aan doen om op de eerste plaats te eindigen.
VW heeft zijn feestje al gehad, het verbannen van Opel van de eerste plaats was een verademing. Nu is Toyota voor de competitie aan de beurt, dat houdt het wegen beeld verschillend.

Leuk voor de consument, een titanenstrijd tussen twee zeer rijke importeurs.
Ik ook. Is het percentage tov november vorig jaar? Of over het gehele jaar tot nu toe? Verbaas me over wel meer van die cijfers. Deze cijfers geven wel alleen het percentage daling of stijging in aantallen aan.
Quote
aras
Quote
Mach1
Ik denk alleen dat het niet werkt. Zowel VW als Toyota zal er alles aan doen om op de eerste plaats te eindigen.
VW heeft zijn feestje al gehad, het verbannen van Opel van de eerste plaats was een verademing. Nu is Toyota voor de competitie aan de beurt, dat houdt het wegen beeld verschillend.

Leuk voor de consument, een titanenstrijd tussen twee zeer rijke importeurs.

Ik gun het Toyota ook van harte.
Quote
speedtouch
Daar kijk ik van op, ik dacht dat Volkswagen alleen maar pluste? (Nieuwe Golf en Polo, Passat Blue Motion).

Maar Volkswagen doet het de laatste tijd dus niet best. Dit zijn de cijfers van de afgelopen 6 maanden:

Juni: - 46,4%
Juli: - 29,1%
Augustus: - 30,0%
September: 24,1%
Oktober: -30,2%
November: -36,9%

Problematischer gaat het echter met Audi en Seat.
Ik ben benieuwd of er acties uit de kast worden gehaald door Volkswagen en Toyota om de nieuwe nummer één van Nederland te worden. Zonder acties zal Toyota de nummer één worden vermoed ik, aangezien Volkswagen een typisch leasemerk is (volgens mij stond Volkswagen maar op nummer 6 wat betreft privé aangeschafte auto's) en leaserijders aan het einde van het jaar hun aanschaf uitstellen naar het volgende jaar.
Weet iemand trouwens welk merk er vóór 37 jaar lang Opel het meest populaire automerk van Nederland was? Daf, Ford?
Quote
feyokoopmans
Renault weer eens nummer 1. 10% marktaandeel. 4 bij de eerste 13. 3 in de top 10. Leuk.

DUITSE Renault verkopen in November: +60%!!
Dat zijn dus serieuze aantallen.
In 3 dagen verkoopt Renault Duitsland wat Renault NL in een maand afzet.
Quote
GPS_wegkwijt
Quote
feyokoopmans
Renault weer eens nummer 1. 10% marktaandeel. 4 bij de eerste 13. 3 in de top 10. Leuk.

Renult had extreem sterke bonus campagne lopen die afliep in Nov. Let maar eens op hoeveel van deze auto's nu nog bij de dealers staan te wachten op een echte klant...


Maar ook in Duitsland en Frankrijk draaide Renault topmaanden:
DUITSE Renault verkopen in November: +60%!!
Dat zijn dus serieuze aantallen.
In 3 dagen verkoopt Renault Duitsland wat Renault NL in een maand afzet.

Frankrijk: +50%.
Nog gigantischere aantallen.
Ergo, Renault pikt weer op.
Renault heeft vaker zo'n opleving in de verkopen aan het einde van het jaar.
BMW X series ... zijn dat niet de Xi modellen van de 3 / 5 serie? De vierwielaangedreven variant van deze serie dus?
Quote
Mach1
Renault heeft vaker zo'n opleving in de verkopen aan het einde van het jaar.

???
vindt je dat, of is dat zo ???
Quote
Daewoo-Chevrolet

Weet iemand trouwens welk merk er vóór 37 jaar lang Opel het meest populaire automerk van Nederland was? Daf, Ford?

Voor Opel was, meende ik, VW met de Kever het bestverkochte merk/model, en voor WO II lagen de zaken geheel anders, toen was de top 3 ( ik ga even uit van de cijfers van 1936):

1. Ford
2. Citroen
3. Chevrolet

Mocht je er behoefte aan hebben, dan kan ik ook uit elk vooroorlogs jaar een top 20 samenstellen.
Uit elk vooroorlogs jaar is misschien wat teveel gevraagd, maar ik ben wel benieuwd naar één of enkele jaren thumbs up
Quote
feyokoopmans
Quote
GPS_wegkwijt
Quote
feyokoopmans
Renault weer eens nummer 1. 10% marktaandeel. 4 bij de eerste 13. 3 in de top 10. Leuk.

Renult had extreem sterke bonus campagne lopen die afliep in Nov. Let maar eens op hoeveel van deze auto's nu nog bij de dealers staan te wachten op een echte klant...


Maar ook in Duitsland en Frankrijk draaide Renault topmaanden:
DUITSE Renault verkopen in November: +60%!!
Dat zijn dus serieuze aantallen.
In 3 dagen verkoopt Renault Duitsland wat Renault NL in een maand afzet.

Frankrijk: +50%.
Nog gigantischere aantallen.
Ergo, Renault pikt weer aan.

Aanvulling: Ook in Engeland en Spanje mega November verkoopstijgingen voor de Regie: + 170% (!!!) en + 55%
Knap uitgekiend ;-))



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-12-2009 19:48 door feyokoopmans.
Quote
speedtouch
quote
Volkswagen - 36,9%
unquote

Daar kijk ik van op, ik dacht dat Volkswagen alleen maar pluste? (Nieuwe Golf en Polo, Passat Blue Motion).

VW is veel lease en leasemaatschappijen willen na 15de geen auto meer op naam hebben. Je zult zien dat de start in het nieuwe jaar van VW weer sterk is (opgehouden kentekenregistraties voor lease)
Als mensen echt denken dat Renault met hetzelfde produkt aanbod in een keer zoveel beter gaat verkopen (dus niet een geleidelijke ontwikkeling) dan hebben ze het 'spelletje'nog niet door. Renault in Europa heeft de buidel open getrokken voor een sterke eindsprint en in NL,maar ook andere landen leiden dit soort (volume target) bonussen er toe dat er kortstondige plussen worden genoteerd. Pas als dit maand na maand in de cijfers te zien is dan kan men spreken over een structurele betere verkoop. Met een extra 1000- 1500 euro voor alle auto's zet de dealer die extra auto's op kenteken om zijn target te halen en zijn bonus te scoren en dan verkoopt hij deze auto wel aan de particulier in een eindejaarsactie met een flinke korting (of ergens in 2010).
Renault doet ook flink mee aan het slooppremievoordeeldumpcircus, dus de verkoopstijgingen komen vermoedelijk vooral op conto van de Twingo en Clio.
Quote
GPS_wegkwijt
Als mensen echt denken dat Renault met hetzelfde produkt aanbod in een keer zoveel beter gaat verkopen (dus niet een geleidelijke ontwikkeling) dan hebben ze het 'spelletje'nog niet door. Renault in Europa heeft de buidel open getrokken voor een sterke eindsprint en in NL,maar ook andere landen leiden dit soort (volume target) bonussen er toe dat er kortstondige plussen worden genoteerd. Pas als dit maand na maand in de cijfers te zien is dan kan men spreken over een structurele betere verkoop. Met een extra 1000- 1500 euro voor alle auto's zet de dealer die extra auto's op kenteken om zijn target te halen en zijn bonus te scoren en dan verkoopt hij deze auto wel aan de particulier in een eindejaarsactie met een flinke korting (of ergens in 2010).

Om deze hele theorie alleen aan Renault op te hangen gaat mij te ver.
Om te beginnen doen ALLE merken aan 'acties', al dan niet slooppremie gestuurd.
Renault's dochter Dacia is in Duitsland en Fr een ware slooppremiekampioen gebleken

Renault stijgt al sinds Augustus in ALLE grote Eu markten.
Verder de vaststelling dat Renault vanaf Oktober 2008 hardere klappen kreeg dan, bv, VW en Ford ~ dan is een grote(-re) volume groei eerder te realiseren dan bij merken die naar verhouding minder hard waren gedaald.
Waarschijnlijker is dat de verkoop v/d Megane/Scenic reeks aantrekt en dat de Clio een grotere bijdrage levert sinds de 'facelift'.
Quote
Daewoo-Chevrolet
Uit elk vooroorlogs jaar is misschien wat teveel gevraagd, maar ik ben wel benieuwd naar één of enkele jaren thumbs up

Goed, dan zal ik een paar opzoeken uit de jaren 20 en 30 en uit de 19e eeuw, toen Benz absolute heer en meester was in de autoverkopen. Ik post de cijfers wel in het Vooroorlogsche Automobieltopic.
Ik kan me niet voorstellen dat Renault grote aantallen geregistreerde auto's onverkocht heeft staan. Ik ben 2 weken geleden met een vriendin op pad geweest om haar Clio uit 2000 in te ruillen. Bij drie verschillende dealers geweest en die hadden alledrie geen onverkochte Clio's of Twingo's met nieuw kenteken staan en boden geen premie om 'm nu nog af te nemen. De extra premie van 1000 euro extra krijg je alleen bij inruil van een auto die binnen de slooppremieregeling valt. Je kan wel kiezen uit 3 jaar garantie/gratis onderhoud/goedkope lening of 1.000 extra inruil. Wel gaan de prijzen van de Clio per 1 januari iets omhoog. Uiteindelijk heeft ze een nieuwe Clio gekocht en besloten 'm meteen af te nemen. Ze gaat met deze ook weer een jaar of 8 sturen dus dan maakt dat niet meer uit.

Nieuwprijs van nog 14 mille totaal voor een 1.2 75pk (standaard TomTom, elec.ramen, CV met ab etc) met extra metaallak, airco en veiligheidspakket (oa gordijnbags) en 3 jaar garantie is behoorlijk scherp. Ik snap wel dat ie lekker verkoopt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2009 20:47 door BMdoubleyou.
Quote
BMdoubleyou
Ik kan me niet voorstellen dat Renault grote aantallen geregistreerde auto's onverkocht heeft staan. Ik ben 2 weken geleden met een vriendin op pad geweest om haar Clio uit 2000 in te ruillen. Bij drie verschillende dealers geweest en die hadden alledrie geen onverkochte Clio's of Twingo's met nieuw kenteken staan en boden geen premie om 'm nu nog af te nemen. De extra premie van 1000 euro extra krijg je alleen bij inruil van een auto die binnen de slooppremieregeling valt. Je kan wel kiezen uit 3 jaar garantie/gratis onderhoud/goedkope lening of 1.000 extra inruil. Wel gaan de prijzen van de Clio per 1 januari iets omhoog. Uiteindelijk heeft ze een nieuwe Clio gekocht en besloten 'm meteen af te nemen. Ze gaat met deze ook weer een jaar of 8 sturen dus dan maakt dat niet meer uit.

Nieuwprijs van nog 14 mille totaal voor een 1.2 75pk (standaard TomTom, elec.ramen, CV met ab etc) met extra metaallak, airco en veiligheidspakket (oa gordijnbags) en 3 jaar garantie is behoorlijk scherp. Ik snap wel dat ie lekker verkoopt.

Mooi verhaal, succes met jullie aanwinst. Al 'wint' de nieuwe Polo momenteel alle vergelijktesten in zijn klasse, de Clio eindigt regelmatig als zeer goeie tweede. Het prima onderstel/volwassen rijgedrag, comfort, veiligheid en ruimte wordt geroemd.
Quote
feyokoopmans
Quote
Mach1
Renault heeft vaker zo'n opleving in de verkopen aan het einde van het jaar.

???
vindt je dat, of is dat zo ???

Zie verkoopcijfers van bijvoorbeeld vorig jaar, daar gebeurt precies hetzelfde.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.