zelf ben ik ook student, heb veel auto's gehad! bmw's, fiesta diesel en na een golf 4 96kw tdi highline automaat van 2003 rijd ik nu met alle lol in een golf mk2 1.6 DIESEL.
erg spijt eigenlijk dat ik mijn fiesta niet meer heb, toen ik hem kocht d8 ik dat ik een suppersnelle had gekocht, ( net zoveel inhoud als mijn bmw 318IS coupe ) totdat ik bij het wegrijden opmerkte dat het een diesel was

,
Fiesta 1.8 Diesel,
Zijn voor relatief weinig te koop,
supper zuinig ( als ik een week lang aleen maar trapte reed ik 1 op 17!!! ) als ik men best deed voor een zuinigheid record reed ik bijna 1 op 20!
opmerkelijk klein verschil dus in het verbruik! idiaaal voor de zware rechter voeten onder ons,
onderdelen zijn goed te vinden, fiesta's zijn overal op de sloop. en de 1.8 diesel heeft in meerdere fords dienst gedaan.
Nadelen zijn tog wel dat ie inmens traag is, vol gas om verkeer bij te houden!
en de wegenbelasting licht vrij hoog door zijn gewicht,
Wel een heerlijke auto om mee te rijden, zelf had ik een van 1998 donkerblauw mettalic met origineel lichtmetaal! was een geinige auto ook om te zien, reed er vakker mee als men bmw! ( ook wegens de kosten als je rijd.. ) 1 op 10 op benzine of 1 op 20 op diesel maakt een redelijk verschil.
Nu rijd ik in een 1991 volkswagen golf 1.6 D 54 pk.
Supper zuinig! van 50 euro 1000 km rijden,
Onderdelen zijn spot en spot goedkoop! zowel technies als onderdelen voor de leuk, De sloop staat vol met die auto's dus onderdelen in overvloed
Onverwoestbare motor! draaien kilometerstanden waarvan we dachten dat ze aleen door vrachtwagens gehaald werden,
Goed te verzekeren! Wegenbelasting is een 50 euro in de maand, dat heb je snel uit tegenover een benzine die meer vebruikt!
Niet erg snelle auto, tot de 80 is het wel goed mee komen, daarboven gebeurt er nog maar weinig!
Vermijd de versies met turbo.. die lopen nog wel een stuk en dat wil je liever niet