Ford Sierra

Radar zei:
Deze Sierra moet ook haast wel verbouwd zijn..aangezien het kenteken ouder is als dat het model ( gemaakt) is...

Aan die Sierra is niks verbouwd, ziet er uit als een echte MkIII. Alleen is er een kenteken opgeschroefd van een vroege MkI toen er nog lang geen sedans bestonden. Foute boel dus.

@ S-J: dat is wel heel sneu...
 
Wouter82 zei:
Radar zei:
Deze Sierra moet ook haast wel verbouwd zijn..aangezien het kenteken ouder is als dat het model ( gemaakt) is...

Aan die Sierra is niks verbouwd, ziet er uit als een echte MkIII. Alleen is er een kenteken opgeschroefd van een vroege MkI toen er nog lang geen sedans bestonden. Foute boel dus.

@ S-J: dat is wel heel sneu...

oke...maar hoe kan de auto dan gewoon gekeurd zijn en al 2 jaar bij de eigenaar tenaamgesteld zijn?
 
Geen idee. Helaas zijn de instanties die daar over gaan kennelijk niet zo scherp of hebben ze de macht dan wel de middelen niet er iets aan te doen. De data die ik bij VWE vindt, lijken nog bij de oorspronkelijke auto te horen (een 2.0 GL van 30-1-1984).
 
Wouter82 zei:
Radar zei:
Deze Sierra moet ook haast wel verbouwd zijn..aangezien het kenteken ouder is als dat het model ( gemaakt) is...

Aan die Sierra is niks verbouwd, ziet er uit als een echte MkIII. Alleen is er een kenteken opgeschroefd van een vroege MkI toen er nog lang geen sedans bestonden. Foute boel dus.

@ S-J: dat is wel heel sneu...

MKIII? Het is toch echt een Sierra en geen Mondeo ;) Ik denk dat je gewoon MKII bedoelt
een I teveel heb je zo getypt natuurlijk
 
Er wordt dacht ik meestal over drie generaties Sierra gesproken:
MkI 1982-1987
MkII 1987-1990: komst sedan, grote koplampen met knipperlichten ernaast, brede achterlichten
MkIII 1990-1993: eigenlijk flinke facelift van de II. Eind 1991 komt er nog een aanpassing van het dashboard.
 
Ik kan me natuurlijk ook vergissen
Maar volgens mij was de MKI het model van 1982 tot 1987 en kreeg toen een facelift waar door het de MKII werd
Die laatste is gebouwd van 1987 tot 1993 en die werd vanaf 1990 uitgerust met heldere knippers voor en smoke achterlichten
en vanaf 1991 zijn ze volgens mij standaard begonnen met de bumpers in carrosserie kleur te spuiten
 
Even een tussentijdse update:

Mijn Sierra staat al enige tijd te koop, wachtend op een liefhebber.
Nu ben ik benaderd door een echte liefhebber uit België, die de Sierra een goed onderkomen en de gewenste liefhebberij wilt geven.
De beste man is komen kijken en rijden en wil zich over de Sierra ontfermen.
De kans is dus heel groot dat mijn Sierra naar deze meneer gaat... zonde van het origineel Nederlands kenteken ( en het feit dat ik niet meer aan een dergelijke Sierra kom ) en ergens gaat het mij gruwelijk aan het hart maar ik weet dat de Sierra goed terecht gaat komen (y)
 
Heb nog serieus aan jouw auto gedacht, als vervanger van mijne, maar dat is zonde gezien de staat van jouw Sierra.

Mijne is gewoon een winterauto, en gooi er alles in wat erin past. Dat is zonde van jouw exemplaar..

Het kenteken is jammer dan, een goed onderkomen is mij persoonlijk meer waard;)

iig succes kerel;)
 
Het is een feit, de Sierra gaat naar België... wanneer is nog niet bekend.
Ironisch dat dit topic vanwege deze Sierra geopend is en hij nu zal vertrekken.
 
Twee weken geleden gespot tijdens mijn vakantie in Argentinië:

Foto550-PQ3SLOQU.jpg


Foto550-7LH4NAYU.jpg


Foto550-6XJDRSM3.jpg
 
Leuk! (y)

Ik las gisteren overigens dat Uwe Bahnsen dit jaar is overleden...
284895_68_preview.jpg

https://www.cardesignnews.com/site/home/display/store4/item284897/
 
Als iemand nog onderdelen voor een mk1 heeft liggenhoor ik het graag... :cry:

20131216_161639.jpg


Voorscherm
motorkap
bumper,
knipperlichten
voorhoek
koplamp(en)

Liefst in kleur, anders wordt het maar spuiten....

Mocht iemand wat weten hoor ik het graag(y)

Wil hem wel weer klaarmaken:)
 
Sierraclub heb ik ook al wel wat reacties, complete auto's ga ik er niet voor ophalen, heb momenteel 6 auto's staan, en een paar staan ook al buiten...

Mijne is technisch perfect, en optisch bijgehouden (wielranden vant zomer gelast). Vind het zonde om hem om zo'n kleine schade te slopen.

Tis wel een stukje cultureel erfgoed ondertussen:)


Heb al wel wat reacties, dus eerst maar informeren hoe of wat.

Voordat ik ermee gangs ga, is het wss al zomer....
M'n Taunus moet gekeurd worden, en wil m'n mk1 Granada weer graag klaarhebben.

En volgende week de Kombi ophalen:LOL: Moet ook nog wel eea aan gebeuren...
 
Taunusdriver. zei:
Als iemand nog onderdelen voor een mk1 heeft liggenhoor ik het graag... :cry:

20131216_161639.jpg


Voorscherm
motorkap
bumper,
knipperlichten
voorhoek
koplamp(en)

Liefst in kleur, anders wordt het maar spuiten....

Mocht iemand wat weten hoor ik het graag(y)

Wil hem wel weer klaarmaken:)

Godsamme (excusez le mot..) zeg!! Dit doet pijn aan mijn autohart..

Veel succes en sterkte in ieder geval!
 
Hallo allemaal,

Ik heb nog geen ervaring met de Ford Sierra, ik vind het hele gave stoere bakken en zit erover te denken om er 1 aan te schaffen als hobby auto.

Nu kan ik hier in de buurt een 3 deurs 1.6 Laser automaat uit 1984 kopen, met nog apk tot maart 2014 voor maar 300 Euro. In 2009 voor het eerst toegelaten in NL. Waarschijnlijk Duitse import dus. Volgens de verkoper (autobedrijf) is er nooit aan gelast. (dat kan natuurlijk ook betekenen: dit is dringend nodig...) 1 spatbord moet worden gespoten schrijft ie. Ik heb al gemaild met de vraag of dit vanwege roestvorming is. En ook of de automaat goed schakelt. Ik las namelijk hier ergens op het forum dat de automaten van Ford nou niet zo heel duurzaam zijn..

Er zit trouwens een lpg installatie in en deze staat ook op kenteken. Deze zou ik dan wel eruit willen hebben en om laten keuren naar benzine, ivm de motorrijtuigenbelasting in 2014.

Heeft hier iemand ervaring met het uitbouwen van een lpg installatie? Of is er iemand die me daarbij wil helpen in ruil voor de onderdelen van de installatie?

Moet ik naast roestvorming op nog meer punten letten? Ik dacht dat de beruchte plaatsen van roest de bodem en balken waren? En onder de bumpers?

Alvast bedankt voor jullie info!

Met vriendelijke groeten,

Jelle
Hoorn
 
Jelle,

Ik weet welke jij bedoeld en van dat voorscherm is op de een of andere manier de lak afgebladerd zodat hier oppervlakkige roest op zit.
Misschien is het scherm ooit vervangen maar dat zie je snel genoeg vanwege de puntlas waarmee deze bevestigd zit.
Stoelophangpunten kunnen roesten, wielranden ( zichtbaar ) en kokerbalken ( onder de achterbumper aan de balken en bodemplaat voelen )
€300 is hoe dan ook geen geld maar verwacht niet dat de 1.6 i.c.m. automaat een geweldige combi is vanwege gewicht en de automaat.
Ik weet het niet zeker maar de automaatbakken van deze generatie waren volgens mij minder rampzalig dan bakken die vanaf '87 geleverd werden, als ik het mis heb dan zal iemand dat wel verbeteren.
Hou er rekening mee dat ze hogere toeren ( dus verbruik ) maken dan een handbak.
Motorisch zijn het ijzersterke blokken Sierra's zijn van zichzelf aardig taaie auto's mits ze goed onderhouden zijn.
 
Sierra ghia zei:
Jelle,

Ik weet welke jij bedoeld en van dat voorscherm is op de een of andere manier de lak afgebladerd zodat hier oppervlakkige roest op zit.
Misschien is het scherm ooit vervangen maar dat zie je snel genoeg vanwege de puntlas waarmee deze bevestigd zit.
Stoelophangpunten kunnen roesten, wielranden ( zichtbaar ) en kokerbalken ( onder de achterbumper aan de balken en bodemplaat voelen )
€300 is hoe dan ook geen geld maar verwacht niet dat de 1.6 i.c.m. automaat een geweldige combi is vanwege gewicht en de automaat.
Ik weet het niet zeker maar de automaatbakken van deze generatie waren volgens mij minder rampzalig dan bakken die vanaf '87 geleverd werden, als ik het mis heb dan zal iemand dat wel verbeteren.
Hou er rekening mee dat ze hogere toeren ( dus verbruik ) maken dan een handbak.
Motorisch zijn het ijzersterke blokken Sierra's zijn van zichzelf aardig taaie auto's mits ze goed onderhouden zijn.

Bedankt voor je zeer snelle reactie! :) Volgens de verkoper was er schade aan het spatbord en staat het in de spuitplamuur nu.
Als zij het lpg eruit halen en omkeuren naar benzine moet de auto 600 Euro kosten.. Ik hoop nu dat iemand hier belang heeft bij zo'n lpg installatie en me in ruil daarvoor wil helpen het uit te bouwen.. groeten!
 
Leuk, heel leuk dit topic en de reden dat ik nu eens reageer, is vooral vanwege Jelle, die overweegt om een Sierra 1.6 uit 1984 aan te schaffen.
In 1984 nl. kocht ik een nieuwe Ford Sierra 1.6 Van, een stationcar op grijs kenteken, toen nog mét zijruiten. het model vond ik na de Taunus echt lelijk, maar vanwege de enorme laadruimte en de aantrekkelijke aanschaf-prijs kocht ik hem toch....Aan de auto deed ikzelf helemaal niets, wel bracht ik hem elk jaar trouw naar de garage voor onderhoud. Nooit heb ik problemen met de auto gehad, in mijn herinnering zijn alleen voorveren, remblokken en draagarmen ooit vervangen!!!
Dus motor en versnellingsbak waren in 1984 naar mijn ervaring echt probleemloos bij Ford, zoals eerder ook al aangegeven: ijzersterk.
Na ongeveer 15 jaar (200.000 km) begon de motor iets olie te gebruiken en weer een jaar later begon het laswerk aan de auto vanwege roestvorming: dorpels en balken bij de achterwielen. Na 18 jaar behoorlijk gebruik (altijd gewicht erin) heb ik de Sierra ingeruild voor een Volvo 245 en dacht beter af te zijn.
Aan de Volvo kon ik niet wennen en anderhalf jaar later kocht ik toch weer een Ford Sierra (1990) , Geweldig fijne auto's zijn het volgens mij!!!
Maar Jelle...de roest, vorig jaar nog kocht ik een goed uitziende Sierra bj 1991 met nieuwe APK, na grondige inspectie, moest er toch heel wat aan gebeuren (de gaten waren nl. keurig met kit dichtgesmeerd) Ook hier de dorpels en balken achter, al is de auto nu weer prachtig strak, nieuw gespoten en behandeld tegen verder roesten.

Alle succes gewenst en groeten, Kees.
 
Esbassist zei:
Leuk, heel leuk dit topic en de reden dat ik nu eens reageer, is vooral vanwege Jelle, die overweegt om een Sierra 1.6 uit 1984 aan te schaffen.
In 1984 nl. kocht ik een nieuwe Ford Sierra 1.6 Van, een stationcar op grijs kenteken, toen nog mét zijruiten. het model vond ik na de Taunus echt lelijk, maar vanwege de enorme laadruimte en de aantrekkelijke aanschaf-prijs kocht ik hem toch....Aan de auto deed ikzelf helemaal niets, wel bracht ik hem elk jaar trouw naar de garage voor onderhoud. Nooit heb ik problemen met de auto gehad, in mijn herinnering zijn alleen voorveren, remblokken en draagarmen ooit vervangen!!!
Dus motor en versnellingsbak waren in 1984 naar mijn ervaring echt probleemloos bij Ford, zoals eerder ook al aangegeven: ijzersterk.
Na ongeveer 15 jaar (200.000 km) begon de motor iets olie te gebruiken en weer een jaar later begon het laswerk aan de auto vanwege roestvorming: dorpels en balken bij de achterwielen. Na 18 jaar behoorlijk gebruik (altijd gewicht erin) heb ik de Sierra ingeruild voor een Volvo 245 en dacht beter af te zijn.
Aan de Volvo kon ik niet wennen en anderhalf jaar later kocht ik toch weer een Ford Sierra (1990) , Geweldig fijne auto's zijn het volgens mij!!!
Maar Jelle...de roest, vorig jaar nog kocht ik een goed uitziende Sierra bj 1991 met nieuwe APK, na grondige inspectie, moest er toch heel wat aan gebeuren (de gaten waren nl. keurig met kit dichtgesmeerd) Ook hier de dorpels en balken achter, al is de auto nu weer prachtig strak, nieuw gespoten en behandeld tegen verder roesten.

Alle succes gewenst en groeten, Kees.

Kees,

Wat een eer dat mijn post je heeft besluiten ook te reageren. :)

En wat een goed verhaal over de verschillende Sierra's die je hebt en hebt gehad!

Ben het overigens met je eens dat een Taunus mooier is, maar die zijn NOG weer ouder en wil je die in een beetje knappe staat treffen, dan moet de knip wel verder open.

De laatste serie Sierra's zijn eigenlijk het mooist. Vooral het front oogt een stuk moderner en sportiever vind ik. Hoewel zo 1 ui 1984 ook wel weer bijzondere koplampen heeft.

Jammer dat ze de dorpels en balken voor het oog hadden opgelapt... een scherpe schroevendraaier meenemen is dus het devies om eventuele kit op te sporen. Sowieso moet je bij overdadige tectyl ook altijd al op je hoede zijn en je afvragen, wat zit daaronder. :)

Ik had een paar jaar terug een Golf 1 uit 1982 en die had zowel aan de bodem als koets geen spatje roest. Dat was wel bijzonder. Helaas zat er maar een 1.1 motor in en dat was toch niet echt geschikt als dagelijks vervoer. Gevaarlijk traag. En bovendien lawaaiig icm met de 4 bak.

Als de Sierra er 2 januari nog staat ga ik er een kijkje nemen. Als ie verder goed rijdt, moet ik beslissen wat ik doe. Alleen lpg eruit laten halen door aanbieder of ook de omkeuring naar benzine bij RDW door ze laten regelen. Maar daar vragen ze wel 200 Euro voor en dat vind ik nogal gortig. Wel mag ik dan de lpg tank en alle onderdelen erbij hebben. Ik kan ook eens een lpg inbouwer mailen of ze interesse hebben in de onderdelen en het gratis willen demonteren.

Groeten,

Jelle
 
Ik zou dat lpg er mooi uit laten halen voor dat geld, je geeft zelf al aan dat je er niet veel verstand van hebt dus op een dergelijk aanschafbedrag zou ik daar niet te lang over nadenken als het te besteden is.
Zelf heb ik nooit een nieuwe Sierra gekocht zoals Kees ( geweldige verhalen zijn dat ) maar heb onlangs een in nieuwstaat verkerende 2.3 Ghia verkocht.
Door de jaren heen zelf 6 Sierra's gehad en op lichte roest op kokers en wielranden na was er niets aan de hand.
Het is wel van belang hoe er met de auto omgesprongen is en of deze een tectylbehandeling heeft gehad. ( mijn 2.3 ghia had dat ).
Mijn vader heeft destijds 3 nieuwe Sierras "van de zaak" gehad en mijn broer en een vriend van mij zijn ook besmet met het Sierra-virus.
Een 3-drs word al erg schaars.

Geef ik je gelijk een tip: prik de gaatjes onderin de deuren eens door, hier lekt het regenwater door weg en na verloop van tijd gaan ze verstopt zitten.
Als een deur ( meestal onderin ) roest gaat vertonen dan is het einde verhaal voor de deur ( wat je ook doet, de roest komt terug )
Veelal heeft alleen de mk1 hier last van.
 
Een 2.3 Ghia in nieuwstaat lijkt me geweldig, heel moeilijk lijkt me om daar afstand van te (moeten) doen en 6 Sierra's...ik moet bekennen dat ik er zelf vanaf 1984 maar liefst 13 heb gehad, alle stationwagons waarvan 12 uit de jaren '90.
Op dit moment heb ik er nog 3 die ik gewoon niet kwijt wil, omdat ik met heel veel plezier in een Sierra rij (ooit, in 1984 zei ik tegen de Ford-verkoper: "Theo, denk je echt dat ik in zó'n auto ga rijden??" nu ben ik er niet meer uit te slaan tot ergernis van de Ford garage) en de auto's zijn echt schaars nu...
Gaatjes onderin de deuren doorprikken is een prima tip, mij al wel bekend uit het Taunus-tijdperk. Misschien is met de stations ook iets minder zorgvuldig omgegaan.

Enne Jelle, ook met scherpe schroevendraaier bij me had ik de auto gekocht, het ging om een 4x4 station, 2.0 CLX, m.i. een fantastische auto.
Volgens de verkoper kwamen er ook reacties uit Engeland, van crossers / bangers, die wilden de auto alleen al vanwege onderstel (aandrijflijn) en versnellingsbak. Met wat extra moeite (eigenlijk véél) is de auto nu weer prima in orde en blijft in ieder geval voorlopig behouden in NL.
Ook sluit ik mij aan bij de tip om de LPG-installatie er voor dat geld uit te laten halen, gewoon doen. Zelf ga ik oa niet op vakantie, koop geen vuurwerk, is ook niet nodig als je Sierra rijdt !!!
Succes en groeten, Kees.
 
Geloof me, een 2.3 Ghia verkopen is een moeilijke keuze.... de 2.3 Ghia zoals ik hem had gewoon doodzonde.
Nieuwstaat, 122K gelopen, handbak, tal van extra fabrieksopties bovenop de ghia-trim, bijvoorbeeld originele stoelverwarming!
Lang nagedacht en uiteindelijk een echte liefhebber gevonden.
 
Heb een vraagje, misschien dat iemand hierzo dat wel weet.

Ik ga stuurbekrachtiging in m'n Sierra bouwen, heb een paar jaar terug een set opgehaald, alleen mist de koppeling van het stuurhuis naar de stuurstang.

Past van een mk2 ook? of kan ik die nog ergens bestellen?
 
Weet iemand hoe vaak de distributieriem van de 1.8 turbodiesel vervangen moet worden? De Ford-specialist zei vorig jaar elke 60.000 km, Profile zei vandaag elke 40.000. Nu is die vorig jaar vervangen dus voorlopig is het nog niet relevant, maar ik zou het wel graag willen weten :)
 
Taunusdriver. zei:
Dat ik gehoord ja.

Heb trouwens de motor en stuurbekrachtiging uit jouw 3deurs gekocht, morgen ophalen:)

Daar zul je nog wel wat lol van hebben, verwacht ik. Hij heeft altijd netjes om de 10.000 nieuwe olie gehad + kleppen stellen, en er zat een flashlube op.
Leuk detail trouwens, jouw uitlaatspruitstuk zit op die motor...

(en ik heb "jouw" bruine Sierra XK-67... nog steeds). Klein wereldje, die Sierra rijders.
 
Mooi dat de bruine er nog is:cool: Heb je dat project al klaar dan??


Gisteren toch een andere Sierra gekocht:eek:

DSC05971.jpg


DSC05972.jpg


Een '86er "Le Mans" uitvoering.

De laatste mk1 Sierra's zijn toen voorzien van wat luxe opties om zo de laatste mk1's te verkopen. Hij staat als Laser op kenteken, maar heeft Ghia bumpers, een 5bak en toerenteller.

Heeft iets roest onderaan de wielranden, en onder de kofferbakrubber. Verder roestvrij:cool:
Interieur is niet veel, dash gescheurd, en mk2 stoelen en achterbank. Deze wil ik nog vervangen voor mk1 stoelen, of bouw een compleet mk1 interieur in als ik wat kan vinden....

M'n 1.6je gaat dan wel weg:cry:
 
Deze foto vond ik in de Beeldbank van het Noord-Hollands Archief. Een Sierra VAN op grijs kenteken.





Zoom:

 
Mocht iemand interesse hebben om mijn Sierra weer klaar te maken, hoor ik het graag.

Vind het toch wel jammer als ik hem kaal zou moeten trekken....

20131216_161639.jpg


Alle vervangende onderdelen, op een voorscherm na, zijn aanwezig....
 
Leuke Sierra die je nu hebt Marco.

Ga zometeen bij een mk2 sedan pre face lift kijken. Sierra nog nooit gehad, en wil ik toch al langer. Eens wat anders :)
 
Thanks Davey,

Tis wel de moeite waard om er nog wat tijd en energie in te steken:cool:

Verder al een Ghia interieur opgescharreld hier opt dorp(y)

Sierraghia.jpg


1964545_516384588483024_472809929_n.jpg


Auto komt met n paar weken hieropan, en kan ik hem kaaltrekken(y)

Dan alles nog overzetteno_O
 
Marco, als jij een van de Sierra`s sloopt, kan er dan eventueel een achterpaneel uitgeslepen worden ? maat van me heeft achterschade, is iemand op zijn Mk1 Sierra gereden.. en nieuw paneel is niet te vinden, alleen Mk2, en dat is anders..
 
Uhm, van de blauwe iig niet, die body gaat voor de bangerstox:D

M'n eigen weet ik nog niet waar de body heengaat. Mag evt de body wel ophalen, en dan spul overzetten. Als er dan weer een achterpaneel inzit, kan ie tenminst nog voor de banger/rodeo.

Weet niet hoeveel haast het heeft, doe me anders ff een berichtje (whatsapp ofzo).;)

Kan Harrie er ook niet aankomen dan?
 
Taunusdriver. zei:
Mocht iemand interesse hebben om mijn Sierra weer klaar te maken, hoor ik het graag.

Vind het toch wel jammer als ik hem kaal zou moeten trekken....

20131216_161639.jpg


Alle vervangende onderdelen, op een voorscherm na, zijn aanwezig....


:cry: Hoe krijg je het voor elkaar?? Ik zoek al een tijdje naar een Sierra om het sleutelen te leren in onze werkplaats en zou met alle liefde je Sierra gratis willen behandelen, maar goed het is dan voor mij wel een leerproces want ik heb op dat gebied vrijwel nog geen ervaring. Ik ben wel gratis en we hebben een werkplaats, dat dan weer wel.
 
Taunusdriver. zei:
Uhm, van de blauwe iig niet, die body gaat voor de bangerstox:D

M'n eigen weet ik nog niet waar de body heengaat. Mag evt de body wel ophalen, en dan spul overzetten. Als er dan weer een achterpaneel inzit, kan ie tenminst nog voor de banger/rodeo.

Weet niet hoeveel haast het heeft, doe me anders ff een berichtje (whatsapp ofzo).;)

Kan Harrie er ook niet aankomen dan?

Waarom gaat die blauwe aan gort dan?
 
- Quatrelle - zei:
Liever in de banger race dan een andere Sierra weer de straat op helpen....?

Ja daar dacht ik ook al aan, die bangerraces gaan ook zonder Sierra wel door
 
@mwb:

Je mag gerust met m'n Sierra gangs gaan hoor;) Kom maar halen. Kan evt nog n voorscherm van de blauwe halen/wisselen.

Doe maar een pb'tje;) Mag hem evt voor net geld ook wel overnemen.

Probleem is, iedereen roept dat ze vanalles zoeken, maar niemand weet ergens van, en iedereen die wat aanbiedt krijgt geen reacties:confused:

De blauwe heeft een poos te koop gestaan voor zo'n €700,- en totaal geen reacties... Het houdt een keer op... En zo is iemand anders weer blij met de onderdelen.

Er zitten wel wat minpunten aan:

- bestuurdersdeur vervangen wegens schade, en A-stijl iets ontzet
- lak opt dak verweerd/vliegroest
- roest onder de motorkap bij de veerpoot
- interieur moet schoongemaakt worden
- apk verlopen

Die blauwe komt maandag hieropan, en gaat voor onderdelen.

Mocht iemand m'n 1.6je weer klaar willen maken, hoor/lees ik het graag.
 
Taunusdriver. zei:
@mwb:

Je mag gerust met m'n Sierra gangs gaan hoor;) Kom maar halen. Kan evt nog n voorscherm van de blauwe halen/wisselen.

Doe maar een pb'tje;) Mag hem evt voor net geld ook wel overnemen.

Probleem is, iedereen roept dat ze vanalles zoeken, maar niemand weet ergens van, en iedereen die wat aanbiedt krijgt geen reacties:confused:

De blauwe heeft een poos te koop gestaan voor zo'n €700,- en totaal geen reacties... Het houdt een keer op... En zo is iemand anders weer blij met de onderdelen.

Er zitten wel wat minpunten aan:

- bestuurdersdeur vervangen wegens schade, en A-stijl iets ontzet
- lak opt dak verweerd/vliegroest
- roest onder de motorkap bij de veerpoot
- interieur moet schoongemaakt worden
- apk verlopen

Die blauwe komt maandag hieropan, en gaat voor onderdelen.

Mocht iemand m'n 1.6je weer klaar willen maken, hoor/lees ik het graag.


Top! Ik zal het wel eerst nog moeten vragen, want enkel het 'redden' zat in mijn hoofd terwijl ik vergat dat zoiets voor de werkplaats wel uit moet komen.
Loopt ze nog? Dan (mocht het uitkomen) kan ik haar namelijk ophalen met groene nummers gezien op de foto het wiel nog vrij is... Kan het mishebben. Ik meen dat je in de buurt van Hardenberg woont? Komt ie dan te staan bij Europa Garage Hardenberg.

Qua kopen ben ik bang niet jouw kandidaat, ik heb niet erg veel te besteden op dit moment.

Wat betreft die blauwe, die is dus officieel exit?
 
De blauwe is exit:)

DSC06035.jpg



Gisteren een mk1 onderdelenuitwisseling gedaan:)

Kennis kwam met z'n 2.3 GL. We hebben de auto voorzien van het bruine dakraam en stuurbekrachtiging:cool:

10153089_449931061804682_202777088_n.jpg


M'n witte staat nu zonder interieur:D Morgenavond wss weer iets opbouwen:LOL:

Mocht iemand nog een 2.3 V6 in z'n Sierra willen:) of RS velgen....
 
Heb trouwens nog een vraagje....

Heb een tellerunit met toerenteller van een mk1 V6 liggen.

Nu wil ik in mijn OHC een tellerunit met toerenteller. Past de tellerunit van de V6 in de OHC?

Bij de Taunus/Granada zit er wel verschil tussen de toerentellers van een 4 en 6 cilinder.


Tevens ga ik het dashboard uitbouwen, en er komt een bovendeel van een mk2 in.
Moet ik dan de kappen van de a-stijlen ook van een mk2 hebben?
 
Terug
Bovenaan