Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

3,5 mm kun je inderdaad nog makkelijk een seizoen mee verder. als de winterbanden ook op zijn zou ik lekker voor rondom een setje all seasons gaan als de winterbanden ook op zijn. die moderne all seasons zijn echt wel goed tegenwoordig, zeker met de nederlandse winters.

Kreeg wel de melding dat twee banden niet al te lang meer mee kunnen...3,5 mm...heb het idee dat ze er nog maar net onderhangen...winterbanden zijn ook op dus na de zomer maar eens keuze maken voor of andere velgen (bijna niet te vinden) of toch een set all seasons of toch nieuwe zomers en winters.
Ik zou het wel weten Rob, mooi een setje ALL-seasons. Scheelt je werk / opslag van de zomer/winter set, en met de NL winters kun je het er prima mee doen.

Ik zag dat (ik denk een collega) een astra J GTC had gekocht, zag er ook best netjes uit. toch bijzonder dat deze zo weinig is verkocht. jammer van de motoren maar ziet er gewoon wel heel dik uit , zeker met een kleurtje er op
Eens, blijft een heel mooi auto. Wat dat betreft vond ik de hele Astra J lijn wel geslaagd. Zag laatst nog een zwarte hatch met die (5-6?)spaaks velgen staan. Dan is het echt een lekker dikke auto.

Dit weekend in de ochtend beide auto's een keer weer gewassen, was al lang geleden. Daarbij viel helaas op dat tijdens de hagelbui 2 weken terug op ons werk de Mokka wel geleden heeft. Een stuk of 20 deuken in het dak, een paar in de stijlen en enkelen in de motorkap.
Heb de verzekeringsmaatschappij ingelicht, auto is all-risk verzekerd maar wil ook even weten wat dit met de premie gaat doen. Zijn geen hele diepe deuken, dus kan me voorstellen dat een "deukendokter" dit kan repareren....maar toch.

Je merkt trouwens met wassen echt wel het kwaliteitsverschil tussen de Mokka & Astra. Zo zijn bij de Astra de wielkuipen deels gevuld met een soort mat. Zal vast als geluidsisolatie zijn. Rubbers lopen gewoon goed door, bij de Mokka zijn de rubbers onderaan de deur 10cm tekort zodat daar altijd modder ophoopt en in de winter er een koude tocht door de auto trekt. Maar ook plaatmateriaal is "dunner" bij de Mokka.

Ai, wat vervelend dat de Mokka nu een poffertjespan is. Herinner me nog van een vakantie in Frankrijk: zware hagelbui. Onze Zafira had niks, maar de Megane en C5 er tegenover zaten onder de deukjes. Een paar micromillimeter plaatdikte kan daar net genoeg voor schelen.

Allseason: ik heb twee jaar terug nieuwe banden op de Golf laten leggen. Achteraf had ik ook beter allseason kunnen doen, met nog geen 20dkm per jaar en de matige winters.

Zo'n J GTC droogt toch mooi op zeg! Gek dat dat geen groter succes was.
Ben nog aan het kijken naar een vakantiehuisje in Noord-Limburg/Brabant voor de zomervakantie, maar goede genade wat een prijzen. 1500-2000 euro voor 10 nachten ben je zo kwijt :rolleyes:

Gaat helemaal nergens over inderdaad. Ik zou op dezelfde afstand eens oostwaarts gaan, denk dat dat een hoop goeds doet qua prijzen.
Ik rij de BMW nog lang door waarschijnlijk en maak dan liever de stap naar een EV. de huidige modellen zoals de CLA hebben echt wel een range waar ik prima mee kan leven. nu nog wat meer aanbod en de nodige jaren aan afschrijving

Ik zwalk heen en weer tussen tussen als tussenstap een dikke hybride of centen in de zak houden en afwachten totdat er een geschikte EV voorbij komt. Met geschikt bedoel ik dan zowel qua wensen/uitrusting/techniek/laden en natuurlijk prijs.
Tussen dat zwalken zit dan soms ook de gedachte om "gewoon" een Model Y te halen. Ja, het is de nieuwe Kadett maar doet technisch niets verkeerd.

@Ruud, wel zuur van de hagelschade. Was het zo'n stevige bui dan?

Hier afgelopen weekend een mooi klusje uitgevoerd met mijn twee linkerhanden.
Vorig jaar bij aanschaf van de caravan gezegd dat we eerst een jaar zonder airco te proberen. Daar had met name de wederhelft op dag 1 van de vakantie al spijt van.
Dit jaar al een paar keer gekampeerd en toch weer twijfel. Het zal toch wel meevallen? 's Avonds als de zon onder is, is het in zo'n caravan ook gewoon net zo warm als buiten. Nou, na Pinksteren waar we het hele weekend in de volle zon stonden waren we wel genezen :D

Toch maar eens wat rondgezochte, informatie ingewonnen, YouTube uitgespeeld... zo lastig is het eigenlijk niet om zelf te doen. Daarbij aangestoken door een vriend met drie rechterhanden, die kan en doet écht alles zelf.
Nog wel wat offertes opgevraagd, veel caravanzaken bieden installatie aan voor circa 400eu. Is geld, maar ook wel te overzien. Alleen verkopen ze de airco dan tegen adviesprijs. Tsja, zelf doen bespaart dan toch dik 1000eu en zo moeilijk is het dus niet.

Vaders even warm gemaakt voor het klusje. Airco, kit, schoonmaakspul, installatieautomaat besteld en de klus gestart. Kit van het dakluik losgesneden, dakluik eruit gepakt, dakrand schoongemaakt. Gat door het isolatiematieraal tussen plafond/dak gemaakt richting de kast, elektra kabel er door gepeuterd. Nieuwe frame op het dak gekit. Schoonvader kwam langs met de stijger, zodat we de airco (35kg) wat makkelijker op het dak konden krijgen. Installatie automaat aangesloten, bij inschakelen van de stroom geen vonken/geknetter/rook en een werkende airco.

Mooi klusje voor iemand met twee linkerhanden en echt goed te doen in een bestaand dakluik.

Ik snap je heel goed Richard, we stonden afgelopen jaar in Zuid-Frankrijk en hadden toen temp. van rond de 40 graden. Dan is het echt niet leuk slapen in een caravan. Pak je vaker die richting, of landen als Kroatie dan is een airco best een goede investering.

Had hem er ook wel op willen hebben, maar laten het achterwege gezien de caravan al overbeladen is. Dan is een extra 35kg toch best fors. Leuk dat jullie de klus zo samen hebben kunnen doen. Geen stress gehad met de regen?

Dat besef, van 40 graden, kwam bij mij de afgelopen weken dus ook een beetje. Vorig jaar eigenlijk niet eens zo heel erg warm weer gehad. Wel 30+, maar het kan veel gekker natuurlijk.
Wel hadden we 's middags veel zon en weinig schaduw, dus dat was niet echt prettig. Plus dat mijn dochtertje toen, maar ook dit jaar, 's middags nog slaapt. Die sliep gek genoeg prima, maar wel met alleen in haar luier en badend in het zweet. Zielig.

Stress met regen niet, wel frustratie. Ik wilde 's ochtends beginnen, buienradar was positief maar de werkelijkheid toch iets minder. Ik denk serieus 3x naar buiten gelopen, waarna het tóch weer begon te regen. Niet een beetje, maar volop.
Denk dat ik om een uur of 11 daadwerkelijk kon beginnen. Rest van de middag was het gewoon droog.

Het moest ook wel even dit weekend gebeuren. Komende twee weekenden geen tijd, weekend daarop wel vrij maar de week er na gaan we al op vakantie. Als er iets tegen zit en je nog wat moet regelen wordt het wel stressen...

Tja, dat extra gewicht. We gaan het zien. Bij mij tikt het gewicht inmiddels ook wel aan vermoed ik. Moet hem nog eens "vakantieklaas" wegen, in principe heb ik ruim 400kg laadvermogen dus dat is aardig wat.
Laatst wel eens, om uit te proberen, de tassen van de tentluifel meer voorin gelegd. Gaf wat meer kogeldruk en dat reed eigenlijk nog net iets beter.

Voor de grote vakantie gaat dat spul in de auto, maar hebben we dus wel een airco op het dak. Denk dat het qua rijgedrag wel goed komt

Voor de grote vakantie gaat dat spul in de auto,
Die hebben wij altijd al snel vol met koelkast, kist haringen en nog een kratje boodschappen. Ik heb dan ook eigenlijk altijd de regel dat ik de kofferruimte niet tot het dak volstamp. Bagagehoes moet dicht kunnen.

We hebben all-seasons op de Mini. Lijkt me prima: 50 van de 52 weken zijn voor mij namelijk de zomerbanden voldoende en 2 weken in het jaar dat ik denk 'goh, een set winterbanden zou nu wel prettig zijn'.
Dan zijn die all-seasons weer even fijn.

@ Ruud: ai, dat is zonde zeg... ben benieuw wat de kosten van het ontdeuken zijn. Lijkt mij ook dat het met spotrepair moet kunnen.

Gaat helemaal nergens over inderdaad. Ik zou op dezelfde afstand eens oostwaarts gaan, denk dat dat een hoop goeds doet qua prijzen.
Vrouwlief loopt het Pieterpad, dus we willen daar wat in de buurt zitten.
Maar was wel een goede tip, want na wat uitgebreider zoeken, kwam ik op een park in Duitsland waarbij een huisje 1300 euro kost voor 10 nachten. Dus iets goedkoper en en met als voordelen tov Landal:
Airco
4-persoons ipv 2 persoons

@ Richard: Lekker bezig! Mooi dat zo'n klusje dan zelf is gelukt, geeft veel voldoening en je hebt er straks akelig veel plezier van.

Qua airco begrijp ik het volledig. Mijn vrouw en ik slapen slecht in de warmte, dus we proberen in de zomer altijd iets te boeken waar er airco is. Of we nemen een waaier mee...

Thuis hebben we ook airco, maar die hadden vooral voor het verwarmen gekocht: koelen is echter een meer dan mooie bijkomstigheid :cool:

Mooie klus Richard! Als je zelf iets kunt fixxen geeft dat mij altijd wel voldoening!

De Astra vanmorgen afgeleverd voor beurt en APK bij een splik-splinternieuw pand van de Stellantis dealer in Heerenveen.

Ik heb een Corsa van 2024 meegekregen. Een flinke crisisuitvoering maar ben er wel achter dat het nog steeds niet mijn auto is. De drie-pitter van GM in onze Corsa E is veel verfijnder en stiller, hij is echt veel krapper en het dashboard vind ik helemaal niks met zo'n ingeplakt digitaal schermpje en alles blinkt door hard plastic. Doe mij dan gewoon maar mooie analoge tellers. En die pook van de nieuwste Opel/Peugeot modellen.. wat een gedrocht...

53905083-1.jpg

Mmm..werd net gebeld...een van de achterbanden is canvas te zien aan de binnenzijde..dus moet voor de APK vervangen worden....en een van de ledknipperlichten van ali werk niet meer goed en dus ook afkeur...

Die band vind ik heel bijzonder aangezien ik vant weekend nog bij de bandenboer geweest ben om ventiel te vervangen...toen werd wel aangegeven dat profiel 3,5 mm was maar hebben ze dat blijkbaar niet gezien.....
Nu toch maar twee nieuwe zomers eronder omdat ik hem anders niet mee krijg...en moet oorspronkelijke knippers van huis halen omdat hij er anders ook niet doorkomt..die hebben ze nl. niet op voorraad...:)

Kan je gelijk die band even zelf bekijken!

Waarom niet twee allseasons er op? En dan tegen de winter die andere twee doen. Zo deden mijn ouders het ook.

hij is echt veel krapper en het dashboard vind ik helemaal niks met zo'n ingeplakt digitaal schermpje en alles blinkt door hard plastic.
Ben ik het helemaal mee eens.
Ik vond de 208 mooier van binnen, maar die was bij de bestuurderskant nog krapper en ik vond dat gek geplaatste stuurwiel niet praktisch.

Die band vind ik heel bijzonder aangezien ik vant weekend nog bij de bandenboer geweest ben om ventiel te vervangen...toen werd wel aangegeven dat profiel 3,5 mm was maar hebben ze dat blijkbaar niet gezien.....
Dat is inderdaad merkwaardig. Zoals Berry al zegt; kun je gelijk bekijken wat de bandenboer over het hoofd heeft gezien als je toch bij de dealer bent voor de knippers.

en het dashboard vind ik helemaal niks met zo'n ingeplakt digitaal schermpje
Eens Rob, dat vind ik ook geen porum. Dat ze dat bij de Facelift niet direct aangepakt hebben vind ik onbegrijpelijk.

Voor de rest, het is een basis-uitvoering.....ik denk dat je dan bij een Polo/Clio ook een mindere kwaliteitsbeleving hebt. Maargoed, hopen dat onder de nieuwe directie de nieuwe modellen hier wel een stap in gaan maken.

Aj, dat is wel even balen van de Astra. Zeker als je denkt dat hij eigenlijk wel door de keuring moet komen.
Waarom niet twee allseasons er op? En dan tegen de winter die andere twee doen. Zo deden mijn ouders het ook.
Daar had ik ook voor gekozen.

Ik ben zojuist er even langs gereden en band even bekeken. In het loopvlak zit inderdaad een beschadiging waardoor je deels het canvas ziet. Snap dat het apk afkeur is maar begrijp ook dat de bandenboer het niet gezien heeft of misschien is het afgelopen weekend wel ontstaan doordat ik over iets heen ben gereden..

Ik heb getwijfeld tussen welke banden maar heb geen goed gevoel om twee merken en soorten banden onder de auto te laten zetten. Ik ben daarnaast heel tevreden over de Goodyear Eagle F1 Asymmetric en heb toch besloten om die er weer onder te laten zetten. Zie ik in het najaar wel weer verder.

Tis alleen wat zonde dat ik ze vorige week net heb laten balanceren en nieuwe ventiel erin laten zetten en ze er nu alweer onder weg gaan...maar jah...verlies nemen en verder.

Ik heb nu wel een flink stuk in de Corsa over de A7 moeten jagen en hem even goed mogen ervaren. De auto is met zo'n 100 pk lekker vlot maar de motor is veel brommerige dan de 1.0T in onze Corsa. Je merkt dat je meer auto om je heen hebt. De Corsa F kom meer solide over en voelt groter dan de E maar qua ruimte is het juist het tegenover gestelde. Ook zat ik in de F steeds met mijn benen tegen het stuur..stuur maximaal omhoog en stoel maximaal naar beneden maar bij koppelen raakte mijn been steeds het stuur.
Daarnaast is de afwerking echt een heel stuk minder.....lelijke pookknop op een stokje die heel gammel voelt, handrem is van goedkoop hard plastic terwijl die in de E veel solidener voelt en met chroom is afgewerkt. Hele goedkope harde en dunne deurpanelen, enz..

Daarnaast vertoonde deze 2024 al de nodige kuren. Airco doet echt helemaal niks. Alle instellingen geprobeert maar er bleef maar lauwe lucht uitkomen. Ook de remmen waren niet best op de snelweg met veel trillingen. En kreeg ik al heel snel melding van de bandenspanningssensoren voor te zachte banden.. kortom..hier ga ik even flinke melding van maken..hier betaal ik tenslotte wel voor.

Laatst bewerkt:
Daarnaast is de afwerking echt een heel stuk minder.....lelijke pookknop op een stokje die heel gammel voelt, handrem is van goedkoop hard plastic terwijl die in de E veel solidener voelt en met chroom is afgewerkt. Hele goedkope harde en dunne deurpanelen, enz..
Op dat gebied merk je inderdaad wel dat er onder PSA flink bezuinigd moest worden, t.o.v. het Opel onder GM. Opel draaide onder GM welliswaar jaren verlies, maar daarin weten we ook niet hoe GM boekhoudkundig met Opel om ging. Feit is wel dat de auto's van toen degelijker waren.

Ik heb 2x in de Astra L mogen rijden en onderschrijf wel wat Rob heeft ervaren. En dat terwijl prijzen voor auto's de pan uit rijzen, wat natuurlijk ook weer deels door de emissie-wetgeving komt en alle verplichte assistentie-systemen waarmee auto's worden uitgerust.

Kijk ik naar een jonge Skoda Kodiak of Opel Grandland, dan mag je toch snel 38.000-45.000k mee nemen voor een hybride. (en die moet je bij Opel wel hebben om nog een beetje caravan te kunnen trekken).
Dat maakt dat ik toch maar weer blij ben met mijn Astra.

Maar nu we thuis weer een beetje aan het verbouwen zijn, verbaas ik me echt over prijzen. We hebben een platdak waar ivm lekkage een nieuw lessenaarsdak in komt. Dat lessenaarsdak is besteld voor 1100 euro, 2 kennissen willen dat er in een dag wel op zetten voor pakweg 500 euro, klein materiaal is nog eens 400 euro. Dus voor 2.000 zit alles erop.

Dan moet er 14m2 nieuw PVC dakbedekking worden geplaatst, daar rekent de dakdekker ff 2600 euro voor o_O
Dat is voor menigeen een netto maandloon o_O

@ Rob: Mmm, als je er voor betaald en is nog zo jong, dan mag je er vanuit gaan dat het netjes is.
Bij mijn 'universeel', is de leenauto gratis maar is het een oude auto met motorstoringslampje (polo of fusion) bijvoorbeeld. Tank is dan ook halfleeg, of helemaal. Maar ach: het rijdt vaak gewoon prima.

@ Ruud: Ik begrijp de kosten niet helemaal.
Een plat dak gaat een lessenaarsdak worden en dan zijn de totale kosten voor het dak € 2000,- ?

Of komt daar die 2600 euro dan nog overheen? (want dat klinkt echt wel extreem duur...)

Maar nu we thuis weer een beetje aan het verbouwen zijn, verbaas ik me echt over prijzen.

Ach jah..het is er duur allemaal. En toch hebben de aannemers het smoordruk...

Ben net gebeld en ook de Corsa (wat ik al verwachtte) moet twee nieuwe banden...dat worden wel all-seasons maar die zitten er ook al onder...:)

Geld vliegt er deze week weer uit..astra beurt, corsa banden, rekening volledig eigen risico ivm ingreep vrouwlief, nieuwe bril, enz.. :)

Dit weekend in de ochtend beide auto's een keer weer gewassen, was al lang geleden. Daarbij viel helaas op dat tijdens de hagelbui 2 weken terug op ons werk de Mokka wel geleden heeft. Een stuk of 20 deuken in het dak, een paar in de stijlen en enkelen in de motorkap.
Heb de verzekeringsmaatschappij ingelicht, auto is all-risk verzekerd maar wil ook even weten wat dit met de premie gaat doen. Zijn geen hele diepe deuken, dus kan me voorstellen dat een "deukendokter" dit kan repareren....maar toch.

De Twingo heeft dit ook gehad, 52 deukjes! motorkap had niets want die was van kunststof en dus flexibel. het dak was minder blij. Het kost je alleen het eigen risico (voor mij 130 euro) , maar zulke dingen gaan niet van je no-claim af.

55342402419_a5cfe9aa6a_c.jpg

Nu hebben we een enorme barst in de renault 5, steen er op gekregen. kost weer ons eigen risico

Ik heb een Corsa van 2024 meegekregen. Een flinke crisisuitvoering maar ben er wel achter dat het nog steeds niet mijn auto is. De drie-pitter van GM in onze Corsa E is veel verfijnder en stiller, hij is echt veel krapper en het dashboard vind ik helemaal niks met zo'n ingeplakt digitaal schermpje en alles blinkt door hard plastic. Doe mij dan gewoon maar mooie analoge tellers. En die pook van de nieuwste Opel/Peugeot modellen.. wat een gedrocht...

ik zou ze eigenlijk naast elkaar moeten rijden, maar ik heb wel eens in de e-corsa (pre-facelift) een stukje gereden en had een beetje de zelfde conclusie. was allemaal prima. Maar ergens voelde het toch wat goedkoop. En het hoeft echt niet, er zijn genoeg auto's op de markt met wat goedkopere materialen waar ze op een of andere manier toch een wat sfeervolle of luxe gevoel bij krijgt.

Dan moet er 14m2 nieuw PVC dakbedekking worden geplaatst, daar rekent de dakdekker ff 2600 euro voor o_O
Dat is voor menigeen een netto maandloon

ja dat kost het nu eenmaal. Is gewoon een gebrek aan vakmensen. 2600 euro klinkt wel wat aan de hoge kant. vorig jaar ons dakkappel ook preventief laten doen, die is 3,90 x 2.55. dus zeg 10m2, koste 1000 (ex BTW, incl alle materialen) waarbij ook alle randjes om werden gevouwen of zoiets en dingen werden gezet (?) en witte dakbedekking wat ook nog eens ietsjes duurder is.
Mijn ouders hebben vorige week hun garage en carport gedaan, maar weet niet zeker of het PVC is of bitumen, maar dat gaat om net geen 40m2, die betaalden 3000 euro (incl btw en materiaal). gevoelsmatig klinkt 2600 euro voor 14m2 wel aan de forse kant. ik zou voor dit bedrag een 2e offerte er naast bij willen leggen.

Ik zwalk heen en weer tussen tussen als tussenstap een dikke hybride of centen in de zak houden en afwachten totdat er een geschikte EV voorbij komt. Met geschikt bedoel ik dan zowel qua wensen/uitrusting/techniek/laden en natuurlijk prijs.
Tussen dat zwalken zit dan soms ook de gedachte om "gewoon" een Model Y te halen. Ja, het is de nieuwe Kadett maar doet technisch niets verkeerd.

Ik rij liever met de BMW door dan met een model Y te gaan rijden, ondanks er inderdaad ook weinig op aan te merken is. Er zijn in mijn ogen ook niet veel andere PHEV modellen waar ik nu gelijk heel hebberig van word of het gevoel krijg een enorme stap voorwaards te gaan zullen maken. Of het worden gelijk van de hele dikke sjaken waar ik dan weer huiverig word voor kosten en afschrijving. Dus ik rij gewoon lang door met de BMW zolang het kan en stap wel gelijk over naar een EV ooit. B wil liever niet meer anders als het kan, puur qua rijden. Maar dan zal er wel wat meer aanbod moeten komen en de prijzen zakken.

Deze vind ik wel leuk, ook in deze kleur en uitvoering. 768km range, 800v batterij is ook dikke prima. sommige dingen neigt wel iets te veel naar te veel bling bling zoals de verlichte sterretjes in de grille. Maar zoiets zou ik over een aantal jaar wel oren naar hebben. is qua lasten ook nog te doen, geen mega zware SUV. Geen super complexe techniek. Maar de achterbank is denk ik wel aan de erg krappe kant. Maar voor nu toch nog lang geen geld voor, laat ze over 5 jaar maar uit de lease komen en dan zie ik dan wel weer.

Mercedes-CLA-Shooting-Brake-front-three-quarter.jpg

Mercedes-CLA-Shooting-Brake-side.jpg

Laatst bewerkt:
Wat voor hagelbuien zijn het dat je dak gelijk zo'n poffertjespan wordt of is het materiaal echt flinterdun/gevoelig?

Ik rij liever met de BMW door dan met een model Y te gaan rijden, ondanks er inderdaad ook weinig op aan te merken is. Er zijn in mijn ogen ook niet veel andere PHEV modellen waar ik nu gelijk heel hebberig van word of het gevoel krijg een enorme stap voorwaards te gaan zullen maken. Dus ik rij gewoon lang door met de BMW zolang het kan en stap wel gelijk over naar een EV ooit. maar dan zal er wel wat meer aanbod moeten komen en de prijzen zakken.

Daar voel ik ook wel wat voor hoor. Als autoliefhebber wil ik het ook niet, al lijkt de tech in zo'n Tesla mij wel weer tof. Het spul wat ik wel mooi/leuk vind is schreeuwend duur en schrijft af als een vallende baksteen. Met dat geld is ook een hoop anders leuks te doen.

Zelfde geld voor verbouwen, daarvoor is de noodzaak niet hoog genoeg. We zitten hier prima, hebben nog wel wensen maar bang voor de prijzen ga ik niet eens offertes opvragen.

@ Rob, zonde dat het tegen zit qua banden. Reguliere slijtage hoort er bij, calculeer je enigszins in en is toch vervelend als het dan voorbij komt. Laat staan als je denkt dat je goed zit en er een band toch kapot/versleten lijkt te zijn.

Wat voor hagelbuien zijn het dat je dak gelijk zo'n poffertjespan wordt of is het materiaal echt flinterdun/gevoelig?

het dak van de twingo was inderdaad wel vrij doen merkte ik met poetsen. de renault 5 idem. De BMW is veel dikker, maar komt denk ik ook omdat er veel verstevigingen in zitten ivm panoramadak en sowieso geen groot dakoppervlakte plaatwerk is. Maar de hagelstenen worden ook steeds groter voor mijn gevoel. Morgen verwachten ze hier in het oosten ook weer slecht weer, dan mis ik toch wel een carport voor mijn eigen gemoedsrust.

Ach jah..het is er duur allemaal. En toch hebben de aannemers het smoordruk...
Jep, dat is absoluut waar!
Ook wij moeten eigenlijk nog met ons huis bezig; de berging + toilet is nodig toe aan renovatie.
De aannemer 'komt een keer langs'

Ach, het heeft ook niet direct haast maar het begint allemaal wel steeds verder af te brokkelen ;)

Geld vliegt er deze week weer uit..astra beurt, corsa banden, rekening volledig eigen risico ivm ingreep vrouwlief, nieuwe bril, enz..
Pfoeh, dat soort periodes zijn niet zo prettig... vooral met auto en bril gaat het erg snel.

herkenbaar Rob, wel balen dat je voor beiden auto's op hetzelfde moment kosten moet maken. Maarja, autorijden is prijzig helaas. Hopelijk met je vrouw alles weer ok.

Mooi @Joost op die lelijke lichtgevende grille na dan.

Balen Ruud, valt het binnen de verzekering? anders kan het weleens kostbaar worden.

Hier moeten beiden trappen gedaan worden. Wat offertes gevraagd, zonder dat er iemand langs is geweest maar zowel het laten schilderen als bekleden/overzet is :oops:. Wordt waarschijnlijk toch zelf de kwast ter hand nemen. Vind ik niet erg, maar je hele huis is gelijk weer een bouwplaats bij zoiets centraal in huis.

Hier net een bericht van de middelbare school waar L. na de zomer start ivm. aanschaf laptop. Dat wordt de rest van de maand ook droog brood eten vrees ik. je kan hem ook huren, en dan per maand betalen maar ik ben nooit fan van een huur constructie, vervanging door schade/diefstal en reparatie is bij beiden opties gelijk. Had alweer spijt dat ik net wat accesoires voor de kever had gekocht.

Jah..als de kids naar de middelbare school gaan kan je je borst ook natmaken. Fietsje, laptop, enz...

Gelukkig kunnen wij het allemaal betalen...maar zijn genoeg mensen die de endjes elke maand moeilijk aan elkaar kunnen knopen....

Hadden vandaag afdelingsuitje naar Giethoorn.... nou daar zit ook nog genoeg geld hoor...man man....daar staan ook paleisjes aan het water af en toe....

De verschillen tussen arm en rijk worden wel steeds groter hoor...

Ja nieuwe fiets heeft ze net gekregen evenals een andere telefoon., dat gaat ook door tegenwoordig.

Giethoorn is wel leuk! We zijn daar enkele jaren terug geweest, maar leuke omgeving!
Zeker eens dat de verschillen groter worden, bizar eigenlijk in een land als NL.

@ Giethoorn; leuke omgeving, ook die andere plaatsen daar in de buurt. Wel érg toeristisch, dus het is zoeken naar de rustige plekjes.

@ Geld:
Als je bij ons ziet wat voor villawijk er uit de grond is gestampt, dan is er blijkbaar toch nog genoeg geld. Echt ongelooflijk... (maar dan zie ik hoe dicht sommige woningen op elkaar staan en dan word ik niet jaloers)

Maar goed, een nieuwe casco 2-onder-1 kapper in het nieuwbouwplan kost ook al rond de 5 ton zag ik.
En als ik zie wat de makelaar voor mijn ouders huis (in een klein dorp) wil vragen... ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat opbrengen.

Kortom: je moet behoorlijk wat inkomen/spaargeld hebben om nu een huis te kunnen kopen en dat is al een flinke kloof.
Een neefje wil een eigen appartementje kopen (is alleen) maar dat is gewoon niet te doen. Zelfs in de dorpen niet.

@ Geld:
Als je bij ons ziet wat voor villawijk er uit de grond is gestampt, dan is er blijkbaar toch nog genoeg geld. Echt ongelooflijk... (maar dan zie ik hoe dicht sommige woningen op elkaar staan en dan word ik niet jaloers)
Verdienmodel van de gemeentes... Een kaveltje waar nét 1 huisje op past.. Dakgoten aan elkaar.
In 2018 betaalde ik voor een kavel (aan het water) € 200 per m2 (640m2), dat was nog te behappen....

Zeker waar.
Maar ik weet dat er bij een project in een dorp geen geld wordt verdiend aan de grond omdat ze rekening houden met een groene woonomgeving. Dus meer groen tussen/rondom de huizen.

Waarschijnlijk is dat project net kostendekkend. En dat is wel een test/voorbeeldproject voor toekomstige nieuwbouwprojecten. Dus óf de kavelprijs gaat nog verder omhoog óf er wordt steeds minder aan verdiend ;)

@ Ruud, jij met de brandweer ook nog druk geweest met de storm?

Wij hadden dit jaar feestje ivm de 100e verjaardag van onze sportvereniging. Grote tent van 20x10 op laten bouwen, 's avonds alles aangekleed. Even nazitten met een aantal goudgele rakkers, toen nog een paar...... en toe barsten de wolken los. Vond het oprecht een mooi schouwspel met zoveel water.
Spreekwoordelijk nog aan de tent gehangen, want deze kwam los van de grond. Ging goed, maar midden in de nacht wel de grote haringen maar weer de grond ingeslagen.

Thuis rolluik kapot gewaaid, ook tegen de auto. 's Ochtends moest ik nog een aggregaat ophalen en onderweg nog veel meer ellende gezien. In een ritje van 18km ik denk, letterlijk, 15 grote omgewaaide eiken gezien die de brandweer 's nachts al van de weg had gehaald. Bij twee woningen waren ze 's ochtends nog bezig om de boom van de woning/dak te halen. Wel vaker "storm" gehad, maar zo heftig als nu (gemeten naar het aantal geknakte bomen) nog nooit volgens mij.

Verder prima feestdag, feestavond/nacht gehad. Gisterenochtend "fris en fruitig" om 10u weer bij de club om de boel op te ruimen.

Mogguh!

Mooi rustig weekend achter de rug.
Bij ons viel het qua weer reuze mee; ik moet zeggen dat het zwaarste weer meestal aan ons voorbij gaat.
Dan zie je donkere zwarte vlekken aankomen op buienradar en dan blijft er uiteindelijk maar weinig van over: wel een fantastisch schouwspel in de verte.

Komende week wordt het warm, maar zowel op het werk als in huis airco dus het boeit mij vrij weinig.
Ik vind het alleen jammer dat buitenactiviteiten gelijk zo 'moeizaam' zijn.

Spreekwoordelijk nog aan de tent gehangen, want deze kwam los van de grond. Ging goed, maar midden in de nacht wel de grote haringen maar weer de grond ingeslagen.
Gelukkig maar; mooi teamwork ;)
Ik heb ook wat foto's gezien van feestjes waarbij het wat minder goed is afgelopen: wat een puinzooi!

Thuis rolluik kapot gewaaid, ook tegen de auto
Ai, veel schade aan de auto?

Balen richard, hopelijk niet al te veel schade aan de auto

Hier ging het ook enorm los. maar grote buien schoven rakelings langs ons heen. We stonden voor ons huis de lichtshow te aanschouwen toen een vriend van mij een filmpje stuurde van hemelsbreed 4km verderop; gigantische hagelstenen, wind, regen. Bij ons op wat wind na helemaal niets. Ben er wel blij om, ben niet bang voor onweer of iets maar hagel vind ik wel echt vervelend.

denk dat ruud wel een druk nachtje heeft gehad als ik zie welke schades ik zo zag hier in de regio

Ik ben nu in de VS; kreeg al een melding op de telefoon voor noodweer en kans op tornado's; geen idee hoe serieus het is, vraag het zo wel even na. zal wel loslopen.

Meestal waait het onweer ons ook voorbij maar het ging bij ons vrijdagnacht ook flink tekeer. Zaterdag waren we naar Drenthe en daar was het wel wat meer tekeer gegaan gezien de bomen en takken die er lagen.

Bij ons was het vooral het gebrek aan slaap..het onweerde van 23.30-3.00 en mijn vrouw moest er om 5.15 weer uit vanwege het werk. Met twee kids die het allemaal niet heel fijn vonden hebben we nauwelijks geslapen. En de nacht ervoor ook al niet al te best vanwege buikklachten na het afdelingsuitje....

Afgelopen dagen was het hier in het Noorden heerlijk koel ivm frisse wind van zee maar dat gaat de komende dagen ook weer veranderen. Dat warme weer vind ik maar niks. Je wordt er echt vreselijk lui en loom van...dat past mij niet.

Warme weer past mij ook niet, maar op het werk op kantoor is het altijd zo fris dat je bijna een vest aan moet. in de auto airco en sinds vorig jaar hebben we naast airco in de slaapkamer ook een airco op zolder geplaatst. een vrij krachtige ook. Nu zetten we alle deuren open en die airco op zolder loopt op langzame stand rustig door. Koude lucht gaat langzaam naar beneden en het werk verassend goed! ik slaap goed, werkkamer is lekker koel en het hele huis is niet warm. Nee niet goed voor het milieu, maar heb niet zoveel last van de warmte zo, prima vol te houden.

Ik heb het wel te doen met mensen in warme appartementjes waar vaak geen airco is of geïnstalleerd mag worden, had mijn zwager al geappt dat hij wel hier mag logeren. Appartementje, plat dak, en geen airco.

De scholen gaan hier donderdag en vrijdag ook dicht vanaf 12.15 uur. nu nog maar zien hoe we dat gaan opvangen

Avond! Hier niks van warmte, maar net aan 11 graden en veel regen. Wij zitten nu namelijk op de Lofoten in Noorwegen. Prachtig hier, maar het mag ook wel even droog worden!

Hier ook geen fan van deze warmte, 25 graden is prima, maar alles 30+ is wat te veel.
op kantoor kan ik gelukkig zelf de airco regelen, dus die zet ik zeker niet te koud en nu ook zelfs nog met het raam open zodat de warmte eruit kan.
Storm was hier maar beperkt, regen en wind en vooral vele onweer, maar gelukkig niet zoals bij Richard.

Dat is aan de frisse kant Berry, wel mooi denk ik Noorwegen.

Gisteravond nog heerlijk een tour met de Kever gedaan met L. Om 19.45 weg en 22.00 thuis, lekker in de omgeving begonnen en wat weggetjes opgezocht die ik niet kende en zo ineens ergens uitkomen in België. Maar gelijk 98 getankt, was er nu toch 1,84 per liter.
Kever bevalt me als hobby auto echt super, maar dat was al wel duidelijk volgens mij.

We hebben thuis de airco heerlijk aan staan, ook op het werk.
Gelukkig niet te koud want daar kan ik slecht tegen.

Geen idee hoe slecht zo'n airco is, maar we gebruiken zonnestroom om het ding te laten draaien.
En in de winter verwarmen we de bovenverdieping indien nodig ;)

@ Berry: geniet van Noorwegen! Hopelijk klaar het weer een beetje op :)

Kever bevalt me als hobby auto echt super, maar dat was al wel duidelijk volgens mij.
Super! En herkenbaar om nog even te gaan toeren met de 'fun auto'. Deden we met de cabrio ook regelmatig.
Wel iets wat we nu missen. Maar zolang de kastanjeboom er is en we geen vaste overkapping hebben, komt er ook geen cabrio weer. (of een kleine 500 cabrio...)

Vandaag gelukkig een beetje zon, dan wordt het hier nog mooier!
Ook grappig dat de zon hier niet onder gaat. Vanochtend om 5u op pad, voelt als overdag. Het enige verschil is dat het nog echt heel stil is op straat.
Morgenavond weer thuis, dus ik pak nog net een onwijs warme nacht mee. Hoeft van mij niet zo :)

Geniet nog even van de laatste dagen, hopelijk droog en zonnig.

hierop kantoor in de airco klaag ik niet, maar vanavond thuis zal het wel warm zijn. :rolleyes:

Net stond ik met 9,5 graad in een laagje sneeuw!
Maar daarna ook 16 op de thermometer gezien en nu 12,5 in een heerlijk zonnetje. Op de Lofoten alleen maar regen, nu terug in Bodo gelukkig nog wat zon.

Avond! Hier niks van warmte, maar net aan 11 graden en veel regen. Wij zitten nu namelijk op de Lofoten in Noorwegen. Prachtig hier, maar het mag ook wel even droog worden!
Ik zit in Philadelphia. Heerlijk te doen hier qua weer :cool: graadje of 28.

Dikke Hyundai kona als leenauto , man wat een gedrogt is dat zeg om te rijden. Maar gelukkig deze week niet veel kilometers

Ik heb nu een recente ID.3, paar dagen terug had ik er eentje van 10 dagen oud!
Op de Lofoten had ik een Insignia SportTourer 2.0 diesel van 2012 :D

Klopt! De reguliere bedrijven waren zo duur dat ik naar een verhuurder met oudere auto's ben gegaan. Daar zitten er daar meer van. Deze had nog maar 175dkm op de teller. Maar de matige banden (onbekend merk, zes jaar oud) en slechte uitlijning waren wel hinderlijk.

Mogguh!

Gisteravond nog tennisles gehad in de hal; het was er 26 graden, dus relatief koel...maar pfoeh, was wel even zweten!

@ Huurauto: altijd leuk om op zo'n manier bepaalde auto's uit te testen. En als een huurauto goed is, dan moet het wel een goede auto zijn; want als je ziet hoe mensen er mee omgaan en hoe matig het onderhoud is...

Wel bijzonder een relatief oude auto als huur auto, maar zeker te begrijpen wanneer de koste zo hoog zijn.
Succes met aanpassen naar de temperaturen hier.

Het is hier in NL wel echt knetterwarm nu. Wilde wat in de tuin doen, maar daar is het echt te heet voor.
Was wel even grappig, zo’n oude huurauto. Maar toch rij ik liever in wat nieuws heb ik weer gemerkt.

Terug
Bovenaan