Dit weekend in de ochtend beide auto's een keer weer gewassen, was al lang geleden. Daarbij viel helaas op dat tijdens de hagelbui 2 weken terug op ons werk de Mokka wel geleden heeft. Een stuk of 20 deuken in het dak, een paar in de stijlen en enkelen in de motorkap.
Heb de verzekeringsmaatschappij ingelicht, auto is all-risk verzekerd maar wil ook even weten wat dit met de premie gaat doen. Zijn geen hele diepe deuken, dus kan me voorstellen dat een "deukendokter" dit kan repareren....maar toch.
De Twingo heeft dit ook gehad, 52 deukjes! motorkap had niets want die was van kunststof en dus flexibel. het dak was minder blij. Het kost je alleen het eigen risico (voor mij 130 euro) , maar zulke dingen gaan niet van je no-claim af.
Nu hebben we een enorme barst in de renault 5, steen er op gekregen. kost weer ons eigen risico
Ik heb een Corsa van 2024 meegekregen. Een flinke crisisuitvoering maar ben er wel achter dat het nog steeds niet mijn auto is. De drie-pitter van GM in onze Corsa E is veel verfijnder en stiller, hij is echt veel krapper en het dashboard vind ik helemaal niks met zo'n ingeplakt digitaal schermpje en alles blinkt door hard plastic. Doe mij dan gewoon maar mooie analoge tellers. En die pook van de nieuwste Opel/Peugeot modellen.. wat een gedrocht...
ik zou ze eigenlijk naast elkaar moeten rijden, maar ik heb wel eens in de e-corsa (pre-facelift) een stukje gereden en had een beetje de zelfde conclusie. was allemaal prima. Maar ergens voelde het toch wat goedkoop. En het hoeft echt niet, er zijn genoeg auto's op de markt met wat goedkopere materialen waar ze op een of andere manier toch een wat sfeervolle of luxe gevoel bij krijgt.
Dan moet er 14m2 nieuw PVC dakbedekking worden geplaatst, daar rekent de dakdekker ff 2600 euro voor

Dat is voor menigeen een netto maandloon
ja dat kost het nu eenmaal. Is gewoon een gebrek aan vakmensen. 2600 euro klinkt wel wat aan de hoge kant. vorig jaar ons dakkappel ook preventief laten doen, die is 3,90 x 2.55. dus zeg 10m2, koste 1000 (ex BTW, incl alle materialen) waarbij ook alle randjes om werden gevouwen of zoiets en dingen werden gezet (?) en witte dakbedekking wat ook nog eens ietsjes duurder is.
Mijn ouders hebben vorige week hun garage en carport gedaan, maar weet niet zeker of het PVC is of bitumen, maar dat gaat om net geen 40m2, die betaalden 3000 euro (incl btw en materiaal). gevoelsmatig klinkt 2600 euro voor 14m2 wel aan de forse kant. ik zou voor dit bedrag een 2e offerte er naast bij willen leggen.
Ik zwalk heen en weer tussen tussen als tussenstap een dikke hybride of centen in de zak houden en afwachten totdat er een geschikte EV voorbij komt. Met geschikt bedoel ik dan zowel qua wensen/uitrusting/techniek/laden en natuurlijk prijs.
Tussen dat zwalken zit dan soms ook de gedachte om "gewoon" een Model Y te halen. Ja, het is de nieuwe Kadett maar doet technisch niets verkeerd.
Ik rij liever met de BMW door dan met een model Y te gaan rijden, ondanks er inderdaad ook weinig op aan te merken is. Er zijn in mijn ogen ook niet veel andere PHEV modellen waar ik nu gelijk heel hebberig van word of het gevoel krijg een enorme stap voorwaards te gaan zullen maken. Of het worden gelijk van de hele dikke sjaken waar ik dan weer huiverig word voor kosten en afschrijving. Dus ik rij gewoon lang door met de BMW zolang het kan en stap wel gelijk over naar een EV ooit. B wil liever niet meer anders als het kan, puur qua rijden. Maar dan zal er wel wat meer aanbod moeten komen en de prijzen zakken.
Deze vind ik wel leuk, ook in deze kleur en uitvoering. 768km range, 800v batterij is ook dikke prima. sommige dingen neigt wel iets te veel naar te veel bling bling zoals de verlichte sterretjes in de grille. Maar zoiets zou ik over een aantal jaar wel oren naar hebben. is qua lasten ook nog te doen, geen mega zware SUV. Geen super complexe techniek. Maar de achterbank is denk ik wel aan de erg krappe kant. Maar voor nu toch nog lang geen geld voor, laat ze over 5 jaar maar uit de lease komen en dan zie ik dan wel weer.