Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Precies. Ik vind die bochten wel leuk, maar ik heb totaal geen race-ervaring. Dus tractiecontrole blijft gewoon aan (iets wat ik weer inzag nadat ik zonder TC al driftend een straat uitreed. :D ). Ik heb genoeg filmpjes gezien van zelfoverschatting i.c.m. RWD.

Ik zit lekker in Italië jongens. Rondt een uurtje of 6 aangekomen, ff naar het strand geweest ff gegeten en nu lekker in de tuin. De Benz is wel een top auto om een dagje mee te reizen. Groot verschil tov de Tesla lol. Niet hoeven tanken en ff 2 keer 5 min gestopt.
Lekker, waar zat je ook alweer?

Camping Union Lido di Mare, auto lekker voor de deur! Prima zo :)

af578592-b953-4a24-890a-8f28a4e3f02d.jpg

Is vrij gangbaar hoor!
"Een camping is een speciaal ingericht en doorgaans afgeschermd terrein waar recreanten tijdelijk verblijven in tenten, caravans, campers of stacaravans. Het biedt sanitaire voorzieningen en andere faciliteiten voor een vakantie in de buitenlucht."

Geen huisjes dus.:whistle:

Ja bungalow/huisje met tuintje, maar je hebt alles hier, van tenten, campers alles eigenlijk. Direct aan het strand, meerdere zwembaden, restaurants, winkels en veel Duitsers lol.

Goedesmorgens.

Werk aan de winkel. De Audi weigert met de telefoon te verbinden, bluetooth werkt niet meer. Dacht dat het aan mn vorige aaifoon lag maar het is de audi. Dat gaat met een beetje pech nog leuk worden :rolleyes:

Morning.

Auto gister met 38% aangesloten, nu weer op 70%. Rijd de afgelopen dagen wat meer met de ix3 en elke nacht weer zo een 20-60% geladen. Hele fijne daily driver. Snap dat m’n vrouw er wel content mee is.

Ze rijdt deze week wat meer in de Infiniti. Er komt vrijdag iemand voor kijken, ze is bang dat hij verkocht wordt. Prijs recent met 2k verlaagd en nu is er ineens interesse na maanden niks. Ik ben er ook wel klaar voor om afscheid te nemen, zij niet.

"Een camping is een speciaal ingericht en doorgaans afgeschermd terrein waar recreanten tijdelijk verblijven in tenten, caravans, campers of stacaravans. Het biedt sanitaire voorzieningen en andere faciliteiten voor een vakantie in de buitenlucht."

Geen huisjes dus.:whistle:
De campings waar ik al heel m’n leven kom is er altijd mix van bungalows, stacaravans (wat nu ook gewoon eigenlijk volledige huisjes zijn met meerdere badkamers), appartementen en sta plaatsen.

Wel mee gedreigd, maar luisteren ho maar :)

Gaat sowieso geld kosten ja, met kraaltjes ruilen zal wel niet lukken.

lijkt erop dat dat in dezelfde module zit als de eCall, en dan kan ik beter gelijk kijken om de shizzle naar 4G te opgraden.
Oh ja dat is dus sinds 01/06 omdat Audi denk ik Odido gebruikt en die dat netwerk nu eruit hebben gegooid.

Daar refereerde mijn gedachtes over mijn auto ook naar… :(

BMW zit op VodafoneZiggo en die gaan het in 2027 doen.

Kan je zomaar naar 4G upgraden ? Bij mijn auto kan dit niet omdat de ecall diep in het moederbord zit en je er niet bij kan

Laatst bewerkt:
Al een vorm van hard reset geprobeerd? Heb met onze Q5 een vergelijkbaar issue gehad tijdje geleden en daarmee het opgelost. Wel de pré-facelift dus MMI zonder touchscreen.

Oh ja dat is dus sinds 01/06 omdat Audi denk ik Odido gebruikt en die dat netwerk nu uit gegooid hebben.

Daar refereerde mijn gedachtes over mijn auto ook naar… :(

BMW zit op VodafoneZiggo en die gaan het in 2027 doen.

Kan je zomaar naar 4G upgraden ? Bij mijn auto kan dit niet omdat de ecall diep in het moederbord zit en je er niet bij kan
Voor die tijd was hij ook al aan het haperen, maar nu helemaal out ja, geeft alleen geen melding dat de eCall eruit ligt.

Zat er al wat naar te kijken omdat ik dat ook gelezen had en al in mn achterhoofd heb zitten.

Of er iets te krijgen is moet ik nog uitzoeken, als het dezelfde module is zit die apart tussen/onder de achterbank/bodemplaat koffer. Hufterige plek om bij te moeten, maar beter dan in een andere pcb geïntegreerd.

Voor die tijd was hij ook al aan het haperen, maar nu helemaal out ja, geeft alleen geen melding dat de eCall eruit ligt.

Zat er al wat naar te kijken omdat ik dat ook gelezen had en al in mn achterhoofd heb zitten.

Of er iets te krijgen is moet ik nog uitzoeken, als het dezelfde module is zit die apart tussen/onder de achterbank/bodemplaat koffer. Hufterige plek om bij te moeten, maar beter dan in een andere pcb geïntegreerd.
Dat klinkt als een betere plek dan bij mij! Althans, als ik Claude moet geloven.

Dat zijn van die auto’s waarvan je je afvraagt waarom het “muurbloempjes” gebleven zijn. Fraai in zijn segment, royaal uitgerust en relatief gezien niet duur. Maar bijna niemand koopt het.

En - erg betrouwbaar. Rijdt ook bijzonder goed (had ik niet verwacht). Het geluid van die 370Z motor is ook fenomenaal goed!

2 grote nadelen:
Zuipt als een ketter (een x5 v8 is zuiniger)
Mist het BMW logo

Als ie weg is ga ik hem zeker missen!

Al een vorm van hard reset geprobeerd? Heb met onze Q5 een vergelijkbaar issue gehad tijdje geleden en daarmee het opgelost. Wel de pré-facelift dus MMI zonder touchscreen.
De pré kun je met de MMI knop en volumeknop bedienen resetten dacht ik? Ik moet de volumeknop op de tunnel indrukken. Al wel een paar keer gedaan, maar nog geen resultaat

Klopt, zoiets dergelijks was de handeling. Uitschakelen 3g netwerk moet ik ook eens naar kijken maar de laatste jaren hebben we de on-board services toch niet gebruikt.

Succes met oplossen, wellicht heeft ergens een wijsneus op reddit een trucje gevonden.

De campings waar ik al heel m’n leven kom is er altijd mix van bungalows, stacaravans (wat nu ook gewoon eigenlijk volledige huisjes zijn met meerdere badkamers), appartementen en sta plaatsen.
Volgens mij is daar de term Glamping voor bedacht. Maar inderdaad het wordt steeds gekker en kamperen wordt het steeds minder. Ook met campers, magnetron, air fryer, airco, level systemen en maar klagen dat 3500 kg voor zo'n ding te weinig is voor een B rijbewijs.

Bevriend stel van ons was vorig jaar ook mee, ik kwam niet meer bij wat er allemaal uit de dakkoffer kwam. Fietsjes, een step, airfryer, Nespresso apparaat, extra koelkast.

Kijk ik ben ook wel luxe poes en doe ook niet aan kamperen , ieder z’n ding maar m’n vrouw vindt het echt niks. Dus zit altijd wel in een bungalow of stacaravan met gesplitste badkamers en eigen veranda etc.

Maar qua zooi meenemen is het echt beperkt tot kleding.. Dakkoffer was ivm ons huwelijk vorig jaar uitzondering.

Er moet immers ook flink wat wijn mee terug

En dat paste allemaal in een dakkoffer? De tandjes.
Ik heb eens een BMW 3 serie op zn buik zien aankomen omdat het Nederlandse gezin de dakkoffer had volgestouwd met 4 elektrische steps en denk wel 20 flessen sterke drank van huis uit.

Want de terrassencamping was erg vermoeiend zo op en neer en drank was vast duur in Italië.

Dit zijn de momenten dat ik me gewoon echt niet kan identificeren met m’n landgenoten.

Ik heb eens een BMW 3 serie op zn buik zien aankomen omdat het Nederlandse gezin de dakkoffer had volgestouwd met 4 elektrische steps en denk wel 20 flessen sterke drank van huis uit.

Want de terrassencamping was erg vermoeiend zo op en neer en drank was vast duur in Italië.

Dit zijn de momenten dat ik me gewoon echt niet kan identificeren met m’n landgenoten.
Asjeblieft….bij ons gaat er veel mee in de zin van kleding, kussens en afgelopen jaar nog aankleedkussen en bijbehorende zooi, maar dat soort dingen om die reden? Never!

Vant jaar maar es kijken wat we doen. Vrouwlief heeft een te heftig jaar achter de rug, dan kost op vakantie gaan teveel energie. Misschien dat ik met de kids nog wel even weg ga

Herkenbaar Dude, als ik op vakantie ben in bijvoorbeeld Italië wil ik het land ook proeven.
Dus Italiaans eten, brood, broodbeleg, bier...

De zak met aardappels en hagelslag blijft gewoon thuis.
Gelijk heb je. Birrificio Poretti is mijn favoriet als het om Italiaans gaat. Kreeg op een warme dag bij een Italiaan/Mediterraans restaurant in Haren (Gr.) van de eigenaar ooit een no. 7 aangeboden omdat hij hoorde dat ik van speciaalbiertjes hield. Daarnaast had ik een Birra Moretti besteld, maar die was toch minder bijzonder.

Vandaag een dagje Amsterdam en als ik uit het raam kijk naar de parkeerplaats van het gebouw naast ons, zitten daar een paar arme stumperds...

Eén iemand heeft z'n 7 Serie meegenomen, terwijl z'n collega zich in een M5 E39 (Avus Blau?) moet voortbewegen. Wat heb ik een medelijden zeg

Vandaag een dagje Amsterdam en als ik uit het raam kijk naar de parkeerplaats van het gebouw naast ons, zitten daar een paar arme stumperds...

Eén iemand heeft z'n 7 Serie meegenomen, terwijl z'n collega zich in een M5 E39 (Avus Blau?) moet voortbewegen. Wat heb ik een medelijden zeg
Potjandorie lekker zeg!

Terug
Bovenaan