Pjotr
Asfaltkampioen
Mooi, die zet ik ook even in het Oost-Europese Kameraden topic. Wat een mooi filmpje zeg, goed gevonden!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Mooi, die zet ik ook even in het Oost-Europese Kameraden topic. Wat een mooi filmpje zeg, goed gevonden!
JA, dat vind ik ook een hele mooie auto inderdaad, maar ook de Sachsenring natuurlijk, en de Warburg Cabrio. Ik kom even niet op zijn naam, een roadster achtige op basis van de 311, dat vind ik ook echt een hele hele mooie auto.Gaaf !
Zo'n P70 Coupe....wat een beauty![]()
Ja dat is wel het plan, MIsschien moet ik hem dit weekend eens starten en een rondje door de parkeergarage rijden.Jouw Polonez zou hier goed tussen passen !
JA, eens, zwart vind ik ook erg mooi, maar gezien de historie niet de beste keuze. De facelifts, updates zijn ook moio vind ik, maar net minder mooi.Gewelig mooi weer allemaal. Dat donker rood staat de Volga erg goed zeg. Misschien wel mijn favo oost europese auto.
Ja, de Yue Loong-meeting was op 1 november 2014. We zijn al ruim voorbij het tweede lustrum.Tijdens het EMW-event in Brabant heb ik vriend en mede-forummer @Rutger DC en Heit Jan getroffen. Volgens mij kunnen we inmiddels al een lustrum van onze vriendschap vieren. En dat allemaal dankzij een Yue Long Feeling. Het was niet alleen leuk om even samen op te trekken, maar ook had Rutger een hele tas vol met spulletjes voor me:
Dat zou goed kunnen: Ik kende 'm ook van Japan Classic Sunday 2022.Bij de ADAC stond deze Shuttle, met NL-sticker. Volgens mij heb ik deze eerder gespot in Assen. Ik moet de foto eens zoeken.
JA dat is hem, maar blijkbaar is dat toch een andere auto zie ik nu de Bremen auto had geen stickers. Jammer! Bedankt voor het oplossen van dit mysterie R!Wat gaat het hard met de berichten hier. Het zijn steeds erg leuke verslagen, alsof je er zelf bij bent. Wij lezers worden ook allemaal steeds een iets grotere kenner van de Oost- (en Midden-)Europese auto. Stiekem zijn er toch best wat modellen en varianten gemaakt. Leuk dat zoveel van die prototypes gewoon bewaard zijn gebleven.
Ja, de Yue Loong-meeting was op 1 november 2014. We zijn al ruim voorbij het tweede lustrum.
Dat zou goed kunnen: Ik kende 'm ook van Japan Classic Sunday 2022.
Ah wel een Silverline, ik dacht al! Er was toch ook een Zwarte?Bedankt voor de leuke Skoda's. De Favorit die hebt gefotografeerd is een Silverline. Die had de 1,3 met 54 pk. Een gelijke uitvoering was de Blackline. Beide gebaseerd op de GLX uitvoering. Heel veel stelde speciale uitvoering niet voor. Lichtmetalen wielen, een striping, modelspecifieke bekleding en "donkere rookglazen achterlichtunits". Het is waarschijnlijk een 1993 of 1994'er. In 1994 waren er op de 68 pk uitvoering ook twee uitloopmodellen, de Comfortline en de Solitaire. Die laatste is in de combi uitvoering mijn ultieme Favorit.
De lichtblauwe 120 is een 120 GLS. Allen geleverd in 1982. Te herkennen aan de iets andere grille. In 1983 kwam immers de grote facelift.
Die oude 100/110 serie in het donkergroen met zijn lichtgele wielen is leuk. Die kleeft vast aan de weg!

Graag gedaan Harry! Leuk om te horen ehm lezen!Prachtig, dankjewel
Prachtig zeg, bedankt voor het delen! Mooi gevonden! Geweldig dat dit bewaard is!leuk filmpje
hij stond bij mij standaard op Engels nagesynchroniseerd maar dat kan je via instellingen uitzetten en dan kan je als je wilt een ondertiteling kiezen.
Ja eens! Ik zat te denken, die vind ik denk ik nog wel mooier dan de 313,Wat is die Wartburg 312/5 Camping-Limousine mooi !![]()
Haha, ja neem wel een extra koffer mee! Anders zit jij bij elke auto vragen "MEID, waar kijken we naar.." De Fryske boy deed dat op OMMMA om de 2 auto's.Leuk weer zeg sjonge! Neem die oostblok boeken maar mee naar Engeland!![]()
![]()
Ja ik had het wat moeten uitsmeren eigenlijk he? Maar goed, het is wel veel werk, dat doe ik zelf, ik vind het ook leul, maar ik was er ook een klein beetje zat van op den duur. Hoewel als ik dan mijn foto's doorga, dan word ik meteen wel weer heel blij van alles wat we zien.Mooie verslagen weer Pjotr. Teveel om echt commentaar op te leveren maar van je posts word ik wel blij.
In een eerder verslag zag ik nog een Rapid Coupé voorbij komen ( de rode). De lichtmetalen wielen die je zo mooi vindt waren een fabrieksoptie. De Skoda / FSO dealer in Enschede had eens als demo een zwarte coupé staan. Daar had hij technisch nog wat verbeteringen aan gedaan. Nog wat verlaagd, sportdemper er op etcetera. Vond ik toen stiekem wel een stoere bak.
Hoi Gert, ja klopt, ik vind dat sowieso heel erg interessant. Sowieso was het leven toen best anders, en hoorden wij natuurlijk andere en niet perse juiste verhalen, en omgekeerd ook natuurlijk.Mooi verslag. Ze maakten achter het ijzeren gordijn stiekum toch wel hele bijzondere auto's soms.
Ja eens, bruin vind ik wel mooi, op bepaalde auto's. Ooit, als de Rovee wordt opgevolgd, zou ik denk ik dit heel erg overwegen:Normaal ben ik niet zo'n fan van auto's in een mosterd-kleur maar bij die Skoda 120 staat het geweldig !

Ik zie het inderdaad, het is nu een andere locatie ja, en ook mooier dan toen ik er ooit was. Het was toen ik er was geweest al de moeite waard, nu alleen nog meer denk ik.Het Degener Opel museum bedoel je, ik heb er wat video's over gezien. Het nieuwe museum is nu in de Eifel, maar lijkt nog niet open te kunnen gaan. Die twee broers zijn nogal wild aan het verzamelen gegaan, alsof ze elke oude Opel die bij hun als dealer zijnde werdt ingeruild gewoon in een schuur of loods werdt gezet. Misschien dat ik er ooit nog eens ga kijken.

Dat dacht ik eerst ook, aar deze was ouder. Die meneer was jonger. Ik zit me ook af te vragen hoe groot een gebied is waar je als ANWB-meneer werkt, wij stonden bij Strand Nulde.Was dat niet toevallig de ANWB meneer die er vorige keer bij was met de ontstekingsproblemen?
Ah ja, dat is slim. Het is inderdaad zo dat als je het maar eenmaal af hebt, dan is het niet zoveel werk meer, bijhouden is dan niet zo veel werk.Dat is een hele klus dat archiveren van je boekenverzameling. Maar zeker de moeite waard om te doen. Misschien heb ik wel wel eens verteld. Mijn pa was leraar aan het Twents Conservatorium. Hij hield erg van klassieke muziek. Daarin was hij erg breed qua smaak. Van de middeleeuwen tot aan moderne componisten als Gershwin.
Van alle platen die hij kocht maakte hij een kaart voor in zijn kaartenbak waar hij alles in kon terugvinden.
Verder was hij een boekenliefhebber. Toen mijn ouders naar het verzorgingshuis gingen deed er een grapje in de buurt de ronde. "Als het huis van de heer W*****ze is leeggehaald dan komt het een meter omhoog". Ook gehoord: "dat huis heeft papieren muren"....
Succes met je archiveringswekzaamheden. Nu door de zure appel heen, later heb je er plezier van.
Ik ben zelf ook al een tijd zoekende naar een manier om mijn modelautocollectie in kaart te brengen, maar zoiets in de vorm van een app is een heel goed idee. Heb zelf ook iets gevonden waar ik komende dagen eens naar ga kijken of het wat is. Heb het meeste wel in mijn hoofd zitten, maar je weet maar nooit!Ik ben nu bezig om mijn Autoboeken collectie in een app te zetten, zodat ik kan zien wat ik heb en niet iets dubbel koop. Ik had in Bremen een mooie boek gezien, maar ik wist niet zeker of ik hem had. Wat een werk is dat zeg. Als het er in eenmaal in staat, is bijhouden niet zo erg, maar ik weet nu weer waarom ik het steeds uitstelde.
Jammer dat er neit echt een mooie app daarvoor is, ik gebruik nu maar MyCollections, daar heb ik ook mijn modelletjes in staan.
Ah leuk! Ik moet zeggen ik wel wat fietsers gezien maar heb er niet heel actief opgelet. Ik dacht het is een mooie tijd on eens een ronde te maken. Ik had misschien de auto eerst moeten wassenIk heb je gisteren voor het eerst zien rijden met de Polonez. Dat was aan de Havenkade en je was daar in de buurt om foto's te maken zo te zienIk was op de fiets, dus ik denk niet dat je mij gezien hebt...
Bedankt vriend! We moeten maar eens keer wassen en poetsen enzo doen, ik heb weet een goede plek om dat te doen!Leuke fotos van de Fso! En ja die vlag is misschien niet handig maar ja. Leuk is ie wel!
Ah ja, ik heb in mycollections een collectie gemaakt, daar kun je maken wat je wilt. Het fijne is ook dat het gratis is. Je moet tegenwoordig bijna voor alles betalen immers.Ik ben zelf ook al een tijd zoekende naar een manier om mijn modelautocollectie in kaart te brengen, maar zoiets in de vorm van een app is een heel goed idee. Heb zelf ook iets gevonden waar ik komende dagen eens naar ga kijken of het wat is. Heb het meeste wel in mijn hoofd zitten, maar je weet maar nooit!
Ik moest gelijk aan Peter denken, ik moet het nog steeds lezen/ klijken , gelukkig valt die goedZou ik ook net plaatsen.![]()
TOF, leuk filmpje inderdaad, en ook wel vol waarheid (daar wil het nog wel eens misgaan) LEUK. Leuk ook dat je aan me dacht![]()
Waarom de designers van Rover zelf géén Rover reden | Sjoerds Weetjes 492
Neerbuigend kun je het de Tupperware-editie noemen!www.autovisie.nl
Ik ook, en ook zelf nog kijken, maar eerst moest die link hierheen!Ik moest gelijk aan Peter denken, ik moet het nog steeds lezen/ klijken.
Sjoerd steekt er met kop en schouders boven uit bij autovisie.Ik ook, en ook zelf nog kijken, maar eerst moest die link hierheen!Ik zou best iemand als Sjoerd bij AutoWeek willen. Ik kijk hier altijd met veel plezier naar.