Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Leuke en nette Vectra,

1759401204473494.jpg

Hier verplicht als je een trekhaak hebt en iets meer dan een fietsenrek wilt meesleuren. Ik weet niet hoe het in Duitsland was, maar die zijknippers zien er wel erg aftermarket uit.

Ik ben ook wel fan van de Vectra A! Zijknippers waren blijkbaar een optie, of een modeljaarwijziging?
Afhankelijk van het verkoopland. In sommige Europese landen (o.a. Italië en Scandinavische landen) zijn zijknipperlichten al sinds de jaren 60 verplicht. In Nederland inderdaad alleen verplicht bij het trekken van een aanhangwagen.

Is dat echt zo? Mijn E Kadett met trekhaak heeft geen zij knippers. De voorste knippers zitten wel echt op de hoek waardoor ze ook zijwaarts zichtbaar zijn, net zo als bij de Vectra.

Yep, ze zijn verplicht. Je kan alleen hiervoor aangehouden worden als je wat groots aan de trekhaak hebt....
Heb het antwoord intussen bij de ANWB gevonden…
Formeel zegt de APK regelgeving over Verplichte lichten en retroreflectoren het volgende: ''één zijrichtingaanwijzer aan elke zijkant van het voertuig is verplicht indien het voertuig na 31 december 1997 in gebruik is genomen. Richtingaanwijzers aan de voorzijde van het voertuig worden beschouwd als zijrichtingaanwijzers, indien het uitgestraalde licht hiervan duidelijk te zien is vanuit een punt gelegen op 6,00 m achter de voorzijde van het voertuig en 1,00 m zijwaarts''.

Oké dat 1st owner ( en niet 1 ste owner ) kun je over vallen maar voor de rest toch een prima advertentie van die Golf? Toffe auto, je ziet ze nog sporadisch. Hoogstens aan de dure kant.

Zeker, allebei zijn het bijzondere auto's omdat je ze niet echt meer in die staat ziet. Zelfs de erop volgende generatie van de 626 wordt al een stuk zeldzamer. (y) Ik ben trouwens wel benieuwd hoe de dieselmotor zijn verkoopkansen gaat beïnvloeden, en vraag me af of er nog een tweede 626 diesel van die generatie over is.

Sommige auto's / klassiekers blijf je maar tegenkomen op de verkoopsites. Telkens weer worden ze (ergens anders) aangeboden. Ze lijken maar geen definitieve liefhebber tegen te komen. Zo ook onderstaande, van oorsprong Nederlandse Renault 11 TSE. Deze auto zag ik ergens begin deze eeuw in levende lijve in Nuenen staan met een te koop briefje achter het raam. In nette staat en met een vrij lage kilometerstand. Even later werd de auto ook online aangeboden. Ik vond het een interessante auto, kleur, uitvoering maar er was op dat moment geen ruimte (fysiek, financieel en in mijn hoofd).

Een aantal jaren later stond dezelfde auto ineens in Duitsland te koop, op Mobile.de. De prijs was wat gestegen net als de kilometerstand. De achterspoiler "hing op half 11" maar verder zag de auto op de foto's er nog steeds goed uit.

In 2024 dook dezelfde auto weer op, nu in Tsjechië. Ik heb er toen verder geen acht op geslagen. En nu komt de auto weer online te koop in Tsjechië. Nog steeds met de "Garage Verdonk, Veldhoven" sticker op de achterklep. Voor mij het herkenningspunt dat het telkens om dezelfde auto gaat. De prijs is weer wat gestegen (ach, inflatie) maar niet extreem hoog. En op de foto's lijkt het nog steeds een eerlijke auto in een heel redelijke staat.

Het zou toch mooi zijn als zo'n auto in goede (liefst weer Nederlandse) handen komt.

Renault 11 TSE

d1f4.jpeg

Laatst bewerkt:
audi-coupe-quattro-turbo-m1080.jpg

citroen-bx-1-4-re-1-4-re.jpg

audi-coupe-quattro-first-paint-full-maintenance-history.jpg

porsche-944-2-5-coupe-2-5-coupe.jpg

1920x1080.webp

1920x1080.webp

c88287b6b0710361bb6f62a1012737ae6bda8e66.jpeg

Die BX daarvan klopt de neus toch niet met het bouwjaar? Of zit ik dan mis?
De eerste generatie had toch nog oranje pinkers (zoals hieronder)?

1280px-Citroen_BX_19_Digit_1985_Montlhery_Juin_12%27.jpg

De Forum BX, die Harm uiteindelijk kocht was 800 Euro. En dat was een GTI.
Geen idee meer welk jaar dat was...
Deze kost ook 800 euro, moet toch wel iets meer op kunnen brengen zou je zeggen…

^^ denk wel een jaar of 15 geleden? Die GTi zal ook niet in concours staat geweest zijn.. daar moest wel wat aan gesleuteld worden, iets dat ook het vermaak bracht, natuurlijk.

Leuk, zo'n SportKa. De foto's zijn op Marktplaats van te lage resolutie om het scherm rondom de tankdop goed te kunnen inspecteren op roest maar beide dorpels is al aan geknutseld zie ik.

Het is een Renault 21. ;) En die wieldoppen mogen in de kliko. Gewoon voor de R21 nette, originele (lichtmetalen) wielen scoren. Is echt nog wel te krijgen. En voor die Clio ook trouwens.

En die wieldoppen van die 25 kan ie doneren aan de rode Clio uit het project auto topic.
Het is een Renault 21. ;) En die wieldoppen mogen in de kliko. Gewoon voor de R21 nette, originele (lichtmetalen) wielen scoren. Is echt nog wel te krijgen. En voor die Clio ook trouwens.
Ik raakte met ‘25’ al in de war. :ROFLMAO:

En die doppen van de 21 kunnen onder een Mégane Scenic…
260753691

nissan-sunny-1-3-dx-1-3-dx.jpg

Wat een geweldig ding die Nissan Sunny "Bestel"! :D

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan