Ik ben terug uit Italië. Met name in stedelijk gebied gebleven dus geen exoten gezien. Hierbij wat ik tijdens het sightseeën tegenkwam in Rome, Napels en omstreken. Op mijn Flickr-account staat per auto vaak nog een tweede foto.
1985-89 Autobianchi Y10
Ik had verwacht karrenvrachten aan Y10's te zien. Achteraf blij dat ik dit exemplaar op de eerste avond al op de foto heb gezet want het is het enige voor mijn lens gebleven. Onderweg heb ik er nog wel een of twee gezien.
1985-90 Iveco 145.17
1985-88 Nissan Vanette
Opvallend veel oude busjes en vrachtwagens. Deze twee stonden aardig geparkeerd.
1969-75 Lancia Fulvia
Bij een grote toeristentrekker om de hoek stond misschien wel mijn favoriete spot, een Lancia die er gezien zijn woonplaats opmerkelijk mooi bij stond. Ik ben er op verschillende dagen langsgekomen en hij stond er elke keer.
1994-98 Rover 200 Coupé
Deze Rover staat hier al wat langer. Degene die de spiegel eruit gereden heeft heeft in elk geval het fatsoen gehad hem op de voorruit te leggen.
1975-82 Fiat 500L
1975-82 Fiat 500L
Klassieke 500-jes reden echt overal. Gewoon een paar voorbeelden.
1989-94 Fiat Uno
1989-94 Fiat Uno
De Uno zag ik ook nog meer dan ik verwacht had, vooral gewoon als daily, net als deze twee exemplaren.
1983-85 Fiat Panda 4x4
Nog een persoonlijke favoriet is deze Panda in een provinciestadje. Gezien het nummerbord is het een 4x4 uit de eerste productiejaren. Opvallend mooi; hij zal de grote stad niet vaak zien.
Fiat 600?
Een prachtig geparkeerde Fiat 600 of Zastava 750. Ik weet het niet zeker. Het 750-schildje achterop brengt me aan het twijfelen. Volgens mij heeft Fiat ze nooit zo verkocht.
1949-55 Fiat 500 C Belvedere/Giardiniera
De enige Topolino-variant die ik heb gezien, deze prachtige stationcar.
1999 Lancia Delta
Elke Lancia van voor 2000 begon ook hier behoorlijk zeldzaam te worden. Daar valt, met de hakken over de sloot, ook deze Delta onder.
1976-85 Fiat Campagnola
Dit is ongeveer het laatste model naoorlogse Fiat wat ik in hartje Rome had verwacht, had nog nooit een Campagnola gezien.
1985-88 Lancia Thema
Deze Lancia is wellicht geen daily maar zeker een weekly, hij heeft twee keer bij mijn hotel voor de deur gestaan.
2002-03 & 1994-98 Fiat Panda 4x4
Mocht je nog twijfelen of de Panda echt zo'n goede 4x4 is, zie hier het bewijs. Sommige stukken bergop vond ik met alle uitstekende stukken vulkaan te voet al aan de steile kant.
1999-2000 Lancia kappa
Voor Napolitaanse standaarden vallen de parkeerbutsjes op deze Lancia nog best wel mee. Blijft een prachtig ontwerp.
1983 Citroën 2CV Charleston
Voor mijn gevoel zie ik niet zo vaak meer een originele Charleston. Dit exemplaar wordt gekoesterd.
1986-94 Seat Marbella
Ik heb niet bijgehouden hoeveel oude Panda's ik heb gezien maar had niet verwacht dat er een Marbella tussen zou zitten.
1985-88 Toyota Hilux
Een Hilux die zijn paar deuken eigenlijk best kan hebben.
1985-94 Antonelli Falcon
Tenslotte gebeurt het mij bijna nooit dat ik een auto zie waar ik niks van weet en online eigenlijk ook niks over kan terugvinden. Ik weet dat het een Antonelli Falcon is en dat er een Iveco-diesel in ligt. Iveco heb ik gelezen, diesel kon ik ruiken. Dat was het. In Napels zag ik er drie, daarbuiten nergens, en ik lijk de eerste te zijn die er een op Flickr heeft gezet.