Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Hier ook veel Lyncs, Kuga's, Puma's en Model 3.

Ja bloed laten prikken en een 30 minuten bloeddrukmeting gehad, waarbij alle 6 de metingen in de buurt van de 1e meeting van maandag lagen. een enkele zelfs nog hoger, terwijl ik alleen in een kamer was op een stoel en niets aan het doen was. gewoon zitten. Hopelijk morgen of maandag bericht van de huisarts met info over het bloed.

Over 7 nu 1 serieus geïnteresseerde, maar komt ook niet veel los. Verder veel gelukszoekers. biedingen tussen de 4 en 5.5K. Ik vermoed dat ik hem zelf weer APK klaar maak en er mee ga rijden na de winter. Misschien ruil ik hem daarna dan wel ik als ik zelf weet wat ik als opvolger/auto/motor erbij zou willen.
 
Why? De Seat is toch een hele fijne auto?
Onze Ehbo docent heeft ook zijn Touran omgeruild voor een Lync maar klaagt nu dat hij veel van zijn spullen niet meer kan meenemen.

Maar bij ons zijn de Lyncs en de Kugas heel hot en veel garages kopen ze met bosjes in.
Tsjah, sommigen hebben die behoefte elke zoveel jaar wat nieuws te rijden. Voor hun zeker jammer geld, want ze rijden nauwelijks kilometers met de auto. Enige "reden" is dat de auto nu een KM stand heeft die nog enigzinds verkoopbaar is (173k). Auto moet trauwens ook nog E19.440 opbrengen. Best geld voor een 7 jaar oude auto met die km. stand.

Kuga viel bij hem af, vond hem niet fijn rijden/zitten. De premium merken zijn hem te duur, VAG-auto heeft hij nu meermaals gehad dus liever ook niet....en de Opel/Peugeot modellen kunnen geen caravan trekken.
Mazda vond hij van binnen niet mooi, met Nissan/Toyota/Renault heeft hij niks. Dan wordt de spoeling dun.

@ Jimmy: Goed dat het dan opgemerkt is, en je nog optijd kunt ingrijpen. Ben benieuwd waar de arts mee komt.
 
Ik ook Ruud. heb in de tussentijd wel een Omron bloeddrukmeter besteld, die zal morgen wel binnenkomen.

Wat een geld nog voor 7 jaar oud en 173K. maargoed zal wel markt voor zijn.
 
Avond!

Afgelopen vrijdag in Phantasialand geweest; wat een fantastisch park is dat. Prachtig gethematiseerd, afwisselende attracties en wachtrijen van max. 30 minuten.
Op het eind in de 2 wildwaterbanen geweest; helemaal doorweekt :cool: kortom; mooie dag.

1 klein smetje; het motorstoringslampje brand weer. :cry:

@ Jimmy, maar goed dat het onderzocht wordt dan...hopelijk dat de huisarts duidelijkheid kan verschaffen en anders maar verdieping in het ziekenhuis;)
 
Dat is balen Gerwin, wat zou het dan kunnen zijn? Zoals al gemeld, misschien toch even bij de Mini specialist brengen.

Phantasialand ben ik nooit geweest, maar mijn zusje is er ook heel enthousiast over.

Hier rustig weekend, veel regen, beetje hockey, wat visite :) lekker wel zo een "niet geleefd" weekend :)
 
Fijn dat het bloedonderzoek goed is, nu hopen dat er meer duidelijkheid komt waar de klachten dan wel vandaan komen.
 
tjah, als je met weinig bijbetalen weer een auto kunt kopen die weer wat jonger is en lagere km stand, waarom niet?

Maar ik denk dat zo'n Link&Co behoorlijk gaat afschrijven, dan word het wel een dure hobby.

Hopelijk vinden ze snel wat jimmy (y)

Hier is de jongste helemaal weg van haloween. ik heb er zelf , net als carnaval, helemaal niets mee. Maar alles voor de kinderen he, dus zaterdag middag en avond naar een openlucht theater geweest met na zonsondergang een spooktocht door het bos. en daarna broodjes bakken bij het kampvuur. De oudste hier heeft er net als ik ook niets mee, maar die lijkt dan ook veel meer op mij in vele opzichten :p
 
Onze kids vinden Halloween ook erg leuk. Op het vakantiepark van de week waren de activiteiten voor de kids ook in halloween stijl.

Zag gisteren dit pareltje voorbij komen..

IMG_7296.JPG




Tis dat we een hond en kids hebben waardoor een V60 toch handiger is maar is vindt dit echt een heerlijke auto waarmee je ook nog eens wat anders rijdt dan de de geijkte audi's, bmw's en mercedessen en wat mij betreft daardoor ook een veel fijner imago heeft.
 
Deze is mij iets te zwart, maar het model vind ik wel erg mooi. hier in de buurt staat een iets donker tint rood. Heel erg fraai. Een V60 is overigens ook gewoon een fijne auto, we hadden er 2 in de lease lopen op ons werk waar ik een paar keer mee had gereden, nee het is zeker geen premium qua afwerking en ook wat andere details zoals geluidsisolatie of infotainment. Maar motor en bak waren wel aanzienlijk prettiger dan mijn insignia waardoor het ook een stuk leuker rijden is.
 
Geloof gelijk dat de Volvo's wat minder verfijnd zijn dan BMW's , Merc of Audis maar daar is de prijs ook naar.

inderdaad, je koopt er gewoon een hele fijne auto voor. Had een V90 hier wel zien zitten in juiste spec. Die zit ook wel echt op hoog niveau kwa afwerking. rijden heb ik er nog nooit mee gedaan. Maar die zijn dan wel weer aardig aan de prijs.
 
Maar ik denk dat zo'n Link&Co behoorlijk gaat afschrijven, dan word het wel een dure hobby.
De eerste klap is al geweest: ik ken een aantal mensen die zo'n ding hebben gekocht vanwege de lage aanschafwaarde en je krijgt echt veel auto voor je geld. Maar straks ook een flinke MRB, dus misschien dat dat inderdaad nog weer voor een forste afschrijving zorgt ;)

@ Volvo: ja, prachtig zo'n S/V60! Had ik ook best willen hebben, maar is helaas onbetaalbaar voor ons.
Een S90 vind ik stiekem ook wel echt heel tof (in een inscription uitvoering)
 
@ Jimmy: Fijn dat de resultaten goed waren! Nu de vraag, waar kwamen die eerdere waardes vandaan.

Ja, de S60/V60 vind ik ook echt een plaatje om te zien. De modernere XC60 vind ik ook mooi, maar van binnen vind ik ze daarentegen eerder wat oubollig.

Ik heb nog geen enkel idee wat hier de Astra gaat opvolgen. Had hem afgelopen week nog weer mee, en blijft gewoon een erg goede allrounder. Een Hybride klinkt leuk, maar hoeveel (financieel) voordeel haal je eruit? Aanschaf is aanzienlijk meer, je betaald over het extra gewicht MRB en al die kilo's moeten wel in beweging gebracht worden....dus hoger brandstofverbruik voor als je niet elektrisch rijdt.
 
V60 en V90 zijn beide erg fraai! Zou erg graag eens mee rijden om te kijken of het bij mij past. Tot op heden alleen nog maar bij de dealer eens in een V60 gezeten enkele jaren terug.

Zo heb ik nog wel een paar auto's waar ik graag eens mee zou willen rijden ter referentie. Echter geen zin om er werk van te maken, zeker niet zonder de intentie om wat anders te kopen én ook om niet in de verleiding te komen om iets anders te kopen :D

Eerst de verkiezingen maar eens afwachten, misschien zijn we de spaarcenten nog wel hard nodig :p
 
Ik heb nog geen enkel idee wat hier de Astra gaat opvolgen. Had hem afgelopen week nog weer mee, en blijft gewoon een erg goede allrounder. Een Hybride klinkt leuk, maar hoeveel (financieel) voordeel haal je eruit?

Hier blijft ie voorlopig ook wel even hoor.
Vindt het nog steeds een fijne auto..lichtvoetig, vlot, prima afgewerkt, ruim en betrouwbaar. En iets anders moet tegenwoordig zo verschrikkelijk veel geld bij...daarnaast wil ik eerst wel zien waar het naartoe gaat qua beleid. Is EV de heilige graal of stort het steeds verder in..Eerder stap ik niet over naar een Hybride of EV.

Net als al die early adopters die hun woning compleet verduurzaamd hebben met zonnepanelen, warmtepompen, enz. en nu met afschaffen salderingsregeling en degelijke soms meer betalen dan voorheen...
 
Net als al die early adopters die hun woning compleet verduurzaamd hebben met zonnepanelen, warmtepompen, enz. en nu met afschaffen salderingsregeling en degelijke soms meer betalen dan voorheen...
Daar zullen wij dan ook wel bij horen :)

Maar ik ben inderdaad heel benieuwd wat de maandelijkse kosten gaan worden. Op dit moment zitten we onder de streep op zo'n € 600,- per jaar aan energiekosten en dat bevalt me prima.
Over een paar jaar een paar van die accu's in de kelder en een pellet- of houtkachel in de woonkamer en dan ben ik wel toekomstproof :cool:
 
Geloof gelijk dat de Volvo's wat minder verfijnd zijn dan BMW's , Merc of Audis maar daar is de prijs ook naar.
Ik heb een dag een leen 320d mee gehad, vergeleken daarmee is mijn V90 toch echt verfijnde. De motor van mijn Volvo draait veel rustiger dan de BMW, vooral bij stationair. Mijn V90 is stationair zo goed als trillingsvrij waarbij de BMW best veel trillingen door gaf.

Ook vond ik de automaat van de BMW niet beter dan die Volvo gebruikt, blind zou ik geen verschil merken.

Kwa dynamiek zit er niet veel verschil tussen mijn V90 en mijn Insignia B, ik kan nog steeds met dezelfde snelheid bepaalde bochten door waarbij menigeen af haakt. De V90 staat wel op 21” banden, dat helpt vast ook wel.

Kwa motor is er echt een wereld van verschil met de Insigna diesel, ondanks dat ze op papier niet veel schelen: 20Nm en 27pk meer voor de V90. De Insignia had best last van een turbogat na schakelen, dat heeft de V90 totaal niet, het koppel is altijd direct beschikbaar. Versnellen is gewoon een conitinue versnelling zonder onderbreking.

Ik zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen van mij V90.
 
De Captur van mijn ouders staat al iets van 3 weken bij de garage vanwege een resonantie; dat bleek de elektromotor te zijn.
Maar dit was al de tweede elektromotor die erin zit; de vorige is vervangen vanwege een olielek door een ondeugdelijke pakking.

Renault gaf niet thuis en wilde geen garantie geven, de dealer is de strijd aangegaan en nu wordt ie toch weer onder garantie vervangen.

De rechtsbijstand was op de achtergrond al ingelicht.

Hulde aan de dealer (y) hoor je niet vaak dat de dealer nog zoveel moeite doet voor hun klanten.
Maar ik denk niet dat mijn ouders ooit weer een Renault kiezen.
 
Ik denk wel dat mijn vader daar naar aan het kijken is; hij was het wel een beetje zat, ondanks dat het verder een leuke auto is.

familie rijd al jaren met een 1.3 TCE automaat, die zijn er razend enthousiast over. (dus geen hybride). maar snap als je een paar keer gezeur hebt dat de lol er wel vanaf gaat. ik blijf er ook bij; hoe meer gezeur, componenten en elektronica diep met elkaar verweven in een auto gepropt, hoe meer kans op complexe problemen. Als je dan gezeur krijgt is het vaak moeilijk op te lossen (en duur). een van de reden voor mij om voor een gewone benzine te gaan en niet een of ander complex iets.
 
mild hybrid is vaak zo'n 48V systemen met de startmotor als hulp, dat is nog wel te overzien.

maar renault gebruikt voor de captur een heel complex ingewikkeld systeem volgens mij. Nu heb ik renault best hoog zitten wat kwaliteit betreft de laatste 10 jaar. maar alles wat complex is , gevoellig en alles aan is gedaan om grammetjes CO2 te besparen en de marges en randjes word opgezocht daardoor, levert een bult gezeur op als het stuk gaat.
 
Ik behoud me deze keer even van commentaar....:):):):) Ik hoor over een paar jaar wel of EV's of hybrides nu echt zoveel minder in onderhoud kosten dan conventionele auto's...
 
Ik behoud me deze keer even van commentaar....:):):):) Ik hoor over een paar jaar wel of EV's of hybrides nu echt zoveel minder in onderhoud kosten dan conventionele auto's...

het is een forum he, daar mag je best op iets reageren :LOL: onder aan de streep denk ik dat een EV wel een stuk voordeliger is in onderhoud gemiddeld genomen. Maar de bekende verhalen dat een EV weinig of amper onderhoud nodig hebben is natuurlijk niet waar.
 
onder aan de streep denk ik dat een EV wel een stuk voordeliger is in onderhoud gemiddeld genomen. Maar de bekende verhalen dat een EV weinig of amper onderhoud nodig hebben is natuurlijk niet waar.

De reguliere beurtjes geloof ik wel. Maar bv banden, remmen en ophanging ben ik ook heel benieuwd naar met die enorme gewichten en krachten. Daarnaast als er iets kapot gaat aan de elektromotoren of accu's ben je flink aan de beurt. Bij een conventionele auto ben je ook een hoop centen kwijt bij een nieuwe motor maar heb toch het gevoel dat er sneller iets kapot gaat aan accu's en elektromotoren dan een betrouwbare conventionele motor. Maar dat gaan we zien als er steeds meer evs uit de lease komen en bij particulieren terecht komen.
 
Auto van mijn ouders is weer terug: wederom olielekkage en daar houdt een elektromotor niet van.
Vorige keer was het iets van een afsluitrubber, nu de keerring van een aandrijfas. Niet helemaal goed onthouden wat het exact was.
Ruim 20 uur aan onderzoekskosten :oops:

Blijkt een bekend probleem te zijn als je internationale fora afstruint (en dat doet mijn vader dan ook ;))
Ze blijven er nu eerst gewoon mee doorrijden, want: 'wat moeten we dan?' (KIA! zei ik daarop ;))


Met betrekking tot de eigen auto blijft het wederom stil vanuit de verkoper.
Ik heb inmiddels de optie 'hij geeft ons het geld maar terug en komt 'm maar ophalen' al even bij mijn vrouw in de week gelegd, voor de zekerheid ;)
 
Laatst bewerkt:
Auto van mijn ouders is weer terug: wederom olielekkage en daar houdt een elektromotor niet van.
Vorige keer was het iets van een afsluitrubber, nu de keerring van een aandrijfas. Niet helemaal goed onthouden wat het exact was.
Ruim 20 uur aan onderzoekskosten

Dat sluit wel aan bij mijn opmerking erboven....

Met betrekking tot de eigen auto blijft het wederom stil vanuit de verkoper.
Ik heb inmiddels de optie 'hij geeft ons het geld maar terug en komt 'm maar ophalen' al even bij mijn vrouw in de week gelegd, voor de zekerheid

Mmmm...wel dondersvervelend zeg.....
 
ik snap die opmerking wel Gerwin, dit kan toch niet als verkopende partij zijnde. Dat het probleem niet opgelost is ok.. Maar het gebrek aan communicatie is wel erg treurig.
 
Waardeloos zeg. Misschien nog eens dreigen met een slechte Google-review…
En anders gewoon bij een specialist brengen. Laatste video van Carrec op YouTube kanaal kwam de B38 ook in naar voren. In de basis wel een degelijk blok. Nokkenasverstellers zijn een zwak punt, zou me ook niks verbazen bij jou.
 
Die opmerking richting mijn vrouw is vooral gebasseerd op voorgaande ervaringen ;)
Verkoper weet nu sinds donderdag eind vd middag wat de codes zijn en heeft gezegd dat hij het zou oppakken met de monteur.
Dus hij heeft wat mij betreft nog een paar dagen om een plan van aanpak te bedenken en te reageren.

Het is vooral het gebrek aan communicatie en manier van communiceren die er voor zorgen dat ik sceptisch ben geworden.

Waardeloos zeg. Misschien nog eens dreigen met een slechte Google-review…
Ik heb er aan zitten denken, maar ik ben er niet zo van om er mee te dreigen.
Daar ben ik denk ik wat 'te goed' voor, haha

Nokkenasverstellers zijn een zwak punt, zou me ook niks verbazen bij jou.
Yes, was in eerste instantie ook echt kapot; boven de 4000 toeren zat er geen puf meer in. Maar na aflevering doet de motor het prima...dus er is toch iets anders aan de hand.

Ik heb wel gelezen dat als het niet gelijk opgelost is, het een behoorlijke zoektocht kan zijn. Van simpele tot meer ingewikkelde oplossingen.

En als de verkoper dat laatste niet wil, dan sta ik er zeker voor open om de koop ongedaan te laten maken.

Ach, wordt vervolgd!
 
^^ of een voorstel doen om, bijvoorbeeld, aanspraak op verdere garantie af te kopen voor, zeg, twee duizend euro?
Dus van de verkoper krijg jij die 2 rooitjes, je hebt de auto nog en je bent vrij om zelf het probleem te tackelen?
 
Blijft toch een lastig puntje Gerwin, De onze inmiddels, 98.000 op de klok heeft gelukkig nergens last van. Maar in de toekomst toch ook iets om de gaten te houden.

Kleine update 1: de bloeddruk. Ik heb medicatie, uit de bloedtesten kwam niets zorgwekkends, waarden waren goed. Cholesterol iets aan de hoge kant, maar niet ernstig. Moet over 3 weken terug voor een nieuwe meting en evt. aanvullend onderzoek als hij dan niet lager is. Ben benieuwd, heb een thuismeter gekocht ook om het na de volgende controle zelf bij te kunnen houden.

Kleine update 2: de 7. Op papier is hij verkocht, afspraak is gemaakt om hem op te halen met de koper, wel even over nagedacht nog maar het is tijd voor een nieuw hoofdstuk, iets onder mijn prijs maar soms is het ook tijd om verder te gaan. Wie weet wat voor leuks er voor terug komt :).

Kleine update 3: de leaseauto. De MG gaat toch naar een andere collega dus ik ga vanmiddag wat dealers af om te zien of er ergens een voorraadmodel staat dat mij past. Liefst heb ik hem nog op dit jaar ivm. de bijtelling, voorkeur is de MINI Countryman (ja, zo een zwarte kleurloze versie), 2e keuze de Renault Scenic, 3e keuze de Renault Mégane.
Ik ga even wat offertes opvragen van voorraadmodellen en indienen om te zien wat binnen budget kan en zien wat kan ivm. levering.
 
Laatst bewerkt:
Kleine update 1: de bloeddruk. Ik heb medicatie, uit de bloedtesten kwam niets zorgwekkends, waarden waren goed. Cholesterol iets aan de hoge kant, maar niet ernstig. Moet over 3 weken terug voor een nieuwe meting en evt. aanvullend onderzoek als hij dan niet lager is. Ben benieuwd, heb een thuismeter gekocht ook om het na de volgende controle zelf bij te kunnen houden.

Na jouw bloeddruk perikelen, heb ik ook onze bloeddrukmeter maar eens uit de verpakking gehaald. Ik heb afgelopen twee weken ontstekingsremmers geslikt die bloeddruk-verhogend kunnen werken. Maar zat ook steeds op 150-160 bovendruk dus komende tijd ook maar even in de gaten houden..;)

Kleine update 3: de leaseauto. De MG gaat toch naar een andere collega dus ik ga vanmiddag wat dealers af om te zien of er ergens een voorraadmodel staat dat mij past. Liefst heb ik hem nog op dit jaar ivm. de bijtelling, voorkeur is de MINI Countryman (ja, zo een zwarte kleurloze versie), 2e keuze de Renault Scenic, 3e keuze de Renault Mégane.
Ik ga even wat offertes opvragen van voorraadmodellen en indienen om te zien wat binnen budget kan en zien wat kan ivm. levering.

Das geluk bij een ongeluk..;)
 
Prima updates Jimmy. En de eerste is natuurlijk het belangrijkst.

Vwb auto's: Mini Countryman vind ik een leuk ding!
Skoda Elroq staat nog voldoende op voorraad. Geen sprankelend ding, wel een fijne.
 
@ Dura: Dat zou ook nog kunnen inderdaad! Eerst maar even zien wat de reactie van de verkoper gaat zijn.

@ Jimmy: 3 goede updates als ik het zo lees! Je gezondheid het meest belangrijk van de 3, fijn dat er geen bijzonderheden zijn gevonden.
Jammer dat de 7 weggaat, maar als ik het zo lees heb je het hoofdstuk in je hoofd al wat afgesloten. Al zal het slikken zijn als ie wordt opgehaald ;) (had ik zelfs al iets bij de SLK)

Ik zag in een ander topic iets over een elektrische Renault met wat zorgwekkende problemen; was ook een Scenic volgens mij.

Skoda Elroq is ook wel een strak model moet ik zeggen.
 
update 1 is zeker de belangrijkste, hopelijk snel onder controle :)

Ja de Elroq staat op plaats 4, vind ik ook wel een OK model, niet spannend ofzo. Renault problemen had ik inderdaad gelezen, maarja het zal overal wel wat zijn denk ik dan maar. Adaptive cruisecontrol vind ik vreselijk, dus als dat er op zit, zal het niet gebruikt worden.
 
Terug
Bovenaan