Rdw onthult nieuw kenteken.

Zal me niks verbazen als die nieuwe kenteken platen gejat worden.

Ook leuk in het buitenland, in italie hebben ze er wel een handje van.

Ik ben zo vrij geweest om dit topic samen te voegen met deze. Dan kan de discussie in één topic worden voortgezet.

Cardozo!
Moderator.

s. veldhuis schreef: zei:
Hoeveel zou Volkswagen betaald hebben om het nieuwe nummer op hun auto te krijgen? Ik geloof niet dat zoiets toeval is...

...en dat is inderdaad een aardige discussie(y)

Alle auto's zonder het nieuwe kenteken een paar duizend euro minder waard!

En "toevallig" ook een Bluemotion model natuurlijk.
Het is grappig als het een Touareg W12 o.i.d. zou zijn geweest.

Politiek incorrect, zo'n Touareg. Eurlings zal er wel op hebben aangedrongen dat het een milieuvriendelijke auto moest zijn. Och, zei Volkswagen, wij hebben nog wel wat staan in Leusden.

Zou het zo gegaan zijn?

T.O.N. Schreef:
-------------------------------------------------------
> En "toevallig" ook een Bluemotion model
> natuurlijk.
> Het is grappig als het een Touareg W12 o.i.d. zou
> zijn geweest.

Dat is precies mijn punt. Dat laatste kan volgens mij niet, ik denk dat "Den Haag" dat niet toestaat. Ik geloof eerlijk gezegd niet dat dit door het lot bepaald is.

Cardozo! Schreef:
> Politiek incorrect, zo'n Touareg. Eurlings zal er
> wel op hebben aangedrongen dat het een
> milieuvriendelijke auto moest zijn. Och, zei
> Volkswagen, wij hebben nog wel wat staan in
> Leusden.
>
>
> Zou het zo gegaan zijn?

Yep, dat denk ik wel. Dat kon ook wel eens één van de redenen zijn waarom ze de serie niet tot het absolute einde laten lopen. Deels zal dat inderdaad te maken hebben met het inzakken van de handel, maar tevens is de politiek dan z'n greep kwijt.

Onze Mercedes C-Klasse is vorige week van de band gerold en stond ook vorige week al bij de dealer, de dealer vertelde ons dat ze vrijdag het kenteken hebben aangevraagd. Nou zat ik er al behoorlijk over in dat we het oude kenteken dan zouden krijgen. Maar heb even met de rdw gebeld en de dame aan de telefoon zei me dat er een grote kans in zat, ze durfde het met 75% kans te zeggen. Ze hanteren drie werkdagen na aanvraag.

Onze Mercedes C-Klasse is vorige week van de band gerold en stond ook vorige week al bij de dealer, de dealer vertelde ons dat ze vrijdag het kenteken hebben aangevraagd. Nou zat ik er al behoorlijk over in dat we het oude kenteken dan zouden krijgen. Maar heb even met de rdw gebeld en de dame aan de telefoon zei me dat er een grote kans in zat, ze durfde het met 75% kans te zeggen. Ze hanteren drie werkdagen na aanvraag.

Wat is Camiel toch een boefje!

Volgens kwaliteitssite Autointernationaal:

Eindelijk: nieuwe kentekens 19-05-2008 13:57
Het is zover: de eerste kentekens voor personenauto's met de nieuwe cijfer- en lettercombinatie zijn uitgedeeld. Minister Camiel Eurlings (Verkeer) schroefde vanochtend het kersverse exemplaar zelf op de eerste auto die in de prijzen viel, een Volkswagen Golf Plus. De trotse eigenaar krijgt als kenteken 00-GBB-1.
De minister sprak van een 'aparte dag': “Iedereen is gewend aan een 2/2/2-combinatie. Maar na 57 jaar nemen we daar afscheid van; er zijn tientallen miljoen auto's mee afgeleverd, maar nu zijn alle mogelijkheden simpelweg uitgeput. Daarom beginnen we aan een nieuwe reeks: twee cijfers, drie letters en een cijfer. Daar kunnen we weer jaren mee vooruit.'' Uit onderzoek van TNO is gebleken dat deze combinatie het best te lezen en te onthouden is.

Hebben ze gewoon het verkeerde kenteken op de auto geschroefd :eek:

de Ster Schreef:
> Nou zat ik er al behoorlijk
> over in dat we het oude kenteken dan zouden
> krijgen.

Waarom? Is toch niet de moeite waard om je over zo'n futiliteit druk te maken?

:D Heb je het vorige topic niet goed gelezen Velthuis. Er waren daar mensen die elke dag de RDW belden om te vragen of het al zover was. (ja was)

Geelhoed Schreef:
> :D Heb je het vorige topic niet goed gelezen
> Velthuis. Er waren daar mensen die elke dag de RDW
> belden om te vragen of het al zover was. (ja was)

Nee, ik geef eerlijk toe dat ik pas vandaag hier naar gekeken heb. Duurt sowieso nog minstens 10 jaar voor ik zelf het nieuwe kenteken heb...

Gerwin: zei:
Autointernationaal artikel nieuw kenteken Via bovenstaande link Geelhoed...daarbij ook het veelzeggende plaatje (natuurlijk geheel gematched naar auto-kenteken combinatie) https://www.autointernationaal.nl/img/fotogroot/Ken tekenA.jpg
Da's een shop, stond vorige week ook al in het vorige topic.

Da's een shop, stond vorige week ook al in het vorige topic.
Begrijp ik...maar ik wilde er alleen mee zeggen dat Autointernationaal er weer eens totaal naast zit: erger ik me bij die site wel vaker aan.
Net als dat wordt gezegd: 'Blijkbaar is de raad van Autointernationaal.nl door *merk* opgevolgd en...' of 'Ook bij Opel Nederland lezen ze Autointernationaal.nl'

Zum kotsen!

Een aantal afkortingen zoals GVD, NSB en TBS mogen niet. Maar welke mogen dan wel? Nissan zou eigenlijk al wat GTR-platen moeten reserveren.

Wel lachen dat het nieuwe kenteken er nu is. Was toch het mailtje van mij vast de aanleiding om de nieuwe serie per vandaag te gaan uitgeven....:D haha.... En nu? Nu wordt het gewoon ordinair wachten op mijn nieuwe auto.... nog zeker drie weken.....:(

Raar! staat boven in een post dat de serie begint bij 00-GBB-1 en schroeven ze de 01-GBB-1 er op.
Bij de bestelwagens komt de 00-v..-1 gewoon voor zou dit bij de pers.auto's anders zijn? Weet iemand hier meer van.
Is natuurlijk een kleinigheidje maar toch leuk om de logica te weten.

Volgens mij is de auto van die blonde mevrouw, die was al langer
in verwachting van het nieuwe kenteken :)

De eigenaar staat op foto 3 in de begin post. Linker man naast de VW

Is natuurlijk een kleinigheidje maar toch leuk om de logica te weten.
De enige logica bij de RDW is dat er geen logica is.
Ze hebben een enorme puinhoop gemaakt van het systeem.
Allemaal doelgroepen series en letters die niet worden gebruikt en vervolgens weer allerlei afwijkingen zoals de klinkers niet gebruiken maar weer wel voor Opleggers.
En bromfietsen liggen al een sidecode voor terwijl andere groepen weer achter liggen.
Rommeltje.

ben ik nou de enige hierin die denkt, wat een heisa om helemaal niks??

wally Schreef:
> ben ik nou de enige hierin die denkt, wat een
> heisa om helemaal niks??

Vast niet .. maar wel de enige die reageert :D

Zal me niks verbazen als die nieuwe kenteken platen gejat worden.

Zei mijn schoonvader ook al toen ik 'm net hierover belde. Zijn vrouw krijgt namelijk een anderen B-klasse en hij zat telkens te wachten op het nieuwe kenteken :D

CCXT Schreef:
> Zal me niks verbazen als die nieuwe kenteken
> platen gejat worden.
>
> Zei mijn schoonvader ook al toen ik 'm net
> hierover belde. Zijn vrouw krijgt namelijk een
> anderen B-klasse en hij zat telkens te wachten op
> het nieuwe kenteken :D

Wat zal die vrouw gelukkig zijn met het nieuwe kenteken!
Je zal maar met zo`n oude XX-XX-XX plaat opgescheept worden..;)

Leuke reclame voor Volkswagen ook, die nu groot met hun kentekenplaathouder 'www.Ponautos.nl' in de kranten en op tv komen.

ja en als je dan nieuwe platen moet aanvragen omdat je oude gejat zijn... waar komt het 1tje te staan. Bij deze slidecode nog wel voor de handliggend maar bij slide code 8 ??? Maar goed dat is voor over een jaar of vier

In het vorige topic las ik iets dat mij het 1e kenteken gegund werd.... maar zie niks op de oprit staan met een nieuw kenteken o_O

Is er al iemand van het forum gelukt om een foto van de Golf te maken met daarbij de nieuwe autoweek en zichzelf?

Excellent driver Schreef:
> Leuke reclame voor Volkswagen ook, die nu groot
> met hun kentekenplaathouder 'www.Ponautos.nl' in
> de kranten en op tv komen.

Konden ze niet beter een Porsche nemen bij Pon in plaats van een VW?

Tuurlijk niet. VW is naast Opel hét merk van de Hollanders. Slim juist.

Terug
Bovenaan