D E N N I S
Asfaltkampioen
Het was meer olie dan de Febo per jaar gebruikt. Een extra feitje is dat ik in dit tijd 150 km per dag reed.Dat is meer dan mijn Mazda RX8
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Het was meer olie dan de Febo per jaar gebruikt. Een extra feitje is dat ik in dit tijd 150 km per dag reed.Dat is meer dan mijn Mazda RX8
ah de Caddilac Catera?Hier de Omega.
Ik hoef hem alleen nog als het een Lotus isah de Caddilac Catera?
als kind vond ik het wel een mooi model.
Misschien ook wel leuk om erbij te vertellen wat eraan mankeerde?BMW 316 uit 1978, slechtste auto die ik heb gehad, in midden jaren 90.
Die oudere E21's hadden wel hun kwaaltjes.... Draagarm bussen, voetpakking carburateur, thermostaat, alarmlicht schakelaar, stoelframe, pookknop, hardyschijf etc Echt BMW, preventief onderhoud erg belangrijk!Misschien ook wel leuk om erbij te vertellen wat eraan mankeerde?
Ja, dat ervaarde ik ook met de Panda. Peilstok precies dezelfde kleur als verse motorolie.een bruine oliepeilstok is gewoon NIET HANDIG
Dat was me met mijn Panda's (beide 45's met de 1.000 FIRE motor) eigenlijk nooit in negatieve zin opgevallen, ze waren geloof ik blank staal (of zo iets) met een inkeping die min- en maxniveau aangaf. Bij de Lupo wel. Die had geloof ik niet de inkeping maar lijntjes die slecht zichtbaar waren. Misschien was dat het. Affijn, decennia geleden...Ja, dat ervaarde ik ook met de Panda. Peilstok precies dezelfde kleur als verse motorolie.
In mijn geval ging het om de Panda 312 waarover ik op de vorige pagina heb geschreven. Die had een kunststof peilstok (aan de olievuldop vast) met dus de verkeerde kleur. De oer-Panda zal allicht nog een ouderwetse metalen peilstok hebben gehad.Dat was me met mijn Panda's (beide 45's met de 1.000 FIRE motor) eigenlijk nooit in negatieve zin opgevallen, ze waren geloof ik blank staal (of zo iets) met een inkeping die min- en maxniveau aangaf. Bij de Lupo wel. Die had geloof ik niet de inkeping maar lijntjes die slecht zichtbaar waren. Misschien was dat het. Affijn, decennia geleden...
Dat klopt als een bierverkoper in een Mercedes.Nee, een handbak.
Ik weet overigens wel wat voor een automaat dat is in de Megane -en ook in bijna alle Renaults momenteel- een bijzonder systeem wat gaat schakelen als het niet moet en andersom.![]()
De 45 en de 34. Dat waren nog eens tijden.Dat was me met mijn Panda's (beide 45's met de 1.000 FIRE motor) eigenlijk nooit in negatieve zin opgevallen, ze waren geloof ik blank staal (of zo iets) met een inkeping die min- en maxniveau aangaf. Bij de Lupo wel. Die had geloof ik niet de inkeping maar lijntjes die slecht zichtbaar waren. Misschien was dat het. Affijn, decennia geleden...
En dan klagen mensen nu als er geen panoramadak is dat open kan, B&O stereo, zelfdimmende binnenspiegel, 'maar' een 15" scherm of een elektrische achterklep die dichtgaat als je ernaar wijst (bij wijze van spreken). Echt, als je kijkt naar een basic uitvoering van welke auto van nu ook, dan horen veel opties die 'noodzakelijk' zijn eigenlijk tot de spiegeltjes en kraaltjes.Dat waren nog eens tijden.
Ja, maar die hadden nog geen FIRE-motor.De 45 en de 34. Dat waren nog eens tijden.
Je hebt helemaal gelijk, het was een 1000i.e.!Ja, maar die hadden nog geen FIRE-motor.
Zelfs de asbak was een optie op die dikke rubberen randEn dan klagen mensen nu als er geen panoramadak is dat open kan, B&O stereo, zelfdimmende binnenspiegel, 'maar' een 15" scherm of een elektrische achterklep die dichtgaat als je ernaar wijst (bij wijze van spreken). Echt, als je kijkt naar een basic uitvoering van welke auto van nu ook, dan horen veel opties die 'noodzakelijk' zijn eigenlijk tot de spiegeltjes en kraaltjes.
Was die echt niet standaard? Staat me niet meer bij. De rechterbuitenspiegel heb ik geloof ik wel nog apart aan moeten vinken (noemen) bij de bestelling, iets van 250 gulden meen ik. En radiovoorbereiding. Dan kreeg je een console en twee speakerblokjes.Zelfs de asbak was een optie op die dikke rubberen rand
ik dacht wel dat het een optie was. En inderdaad radiovoorbereiding en die spiegel. Wij hadden een full option 45Was die echt niet standaard? Staat me niet meer bij. De rechterbuitenspiegel heb ik geloof ik wel nog apart aan moeten vinken (noemen) bij de bestelling, iets van 250 gulden meen ik. En radiovoorbereiding. Dan kreeg je een console en twee speakerblokjes.
Dat overzetten onderhandelde je er bij. Gaf weer goed gevoel.In die tijd kocht je een radio naar eigen keuze voor meerdere opeenvolgende auto's. Liet je dan overbouwen. Wat een tijd...
Alle veiligheidszaken zijn EU verplichting. Maar veel opties zijn over de tijd van de optielijst naar standaard gegaan omdat het domweg goedkoper in de productie is om het te monteren dan het bieden van een keuze. Daarnaast zit het ook (in ieder geval ten dele) verwerkt in de prijs, auto's zijn de afgelopen 15 jaar flink in prijs gestegen, ook als je inflatie in ogenschouw neemt.Echt, als je kijkt naar een basic uitvoering van welke auto van nu ook
En volledig terecht als dat bij de vorige modelgeneratie wel kon.En dan klagen mensen nu als er geen panoramadak is dat open kan
De Panda's (en Uno's) 45 met 999cc motoren zijn FIRE's, de oudere Panda's 45 met 903cc zijn geen FIRE's, die blokken stammen nog uit de tijd van de 850... De Panda 1000 i.e. heeft dus een FIRE motor.Je hebt helemaal gelijk, het was een 1000i.e.!
Ja, check!En volledig terecht als dat bij de vorige modelgeneratie wel kon.
Ik ken mensen die heel merkentrouw waren aan BMW, de 5 touring in het bijzonder. De huidige generatie laten ze nu of straks volledig links liggen omdat de auto duurder is en er bepaalde zaken missen. Panoramadak dat niet meer open kan, achterruit niet meer apart te openen, bovenzijde rugleuning niet meer apart te verstellen op de comfortstoelen en dan nog de absolute kaalslag op het dashboard.