Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Ooit een Cosmo van dichtbij kunnen bewonderen en fotograferen. Was tijdens de jubileumshow van de Mazda dealer waar ik al jaren kom. Geweldige wagen.
Heb nog even gekeken in hoeverre er elders nog (Eunos) Cosmo’s te koop staan maar op mobile.de staan alleen 2 zwarte exemplaren van het nieuwere model.

€ 20.000,-
970a28d2-687e-467e-b7b5-d2f7896d7bc4


€ 27.900,-
4c40d956-f994-4bc5-9009-81ffb001e5c5
 
Laatst bewerkt:
pontiac-le-mans-4th-gen-origineel-nl-nap-airco-elektr-bank-vinyl-top-hessing-geleverd-uniek.jpg


ford-escort-2-0-rs-2000-f1-edition-recaro-nr-117-500.jpg


1920x1080.webp


1920x1080.webp
 
fiat-marea-1-6-16v-elx-48-000km-uniek.jpg


d4f9c33d-682c-4089-87d1-806bb3bb1d44


a0c4924d-3a7b-48f2-932e-1d622ad6735f
 
Die 24-uurs klok! Zou dat speciaal voor de exportmarkt zijn?
Lijkt me niet, anders de snelheidsmeter ook wel vervangen door een exemplaar in km/h. Het feit dat dit een Hessing-auto is betekent sowieso dat dit geen Europese specificatie is, anders was GM Continental de importeur.
 
49989199-c83c-42c4-a3b0-77f9f7e06b4b


ffcbfa88-9692-4a54-aa29-5fa7abbacba4


https://www.autowereld.nl/fiat/panda/34-42012948/details.html
fiat-panda-34.jpg

:love:
 
Van dit echt eerste model zijn er niet veel meer. Tot 2003 dat dit model meeliep zijn er meerdere facelifts geweest, de modellen van begin jaren ‘90 tot 2003 zijn er nog wel een aantal van.
 
De prijzen gaan door het dak. Absurd. Ik krijg dan spijt dat ik de mijne 12 jaar geleden voor 1150 euro heb verkocht…

Die tweede Panda was oorspronkelijk een Van, met tussenschot en zonder achterbank. Helaas heeft hij in 1999 een geel kenteken gekregen en is er een achterbank geplaatst. Ook zitten er Seat Terra deuren en interieur in. Jammer, en daardoor veel te duur.
 
Het is dat er al een dag niet gepost is... Dan vind ik dat deze auto hier wel past.
Voor velen een bloedsaaie, grijze, MPV.
Maar ik zie hier een erg leuke en zeldzame MPV die er ook nog als nieuw bij staat!

 
Gek genoeg associeer ik Mazda’s van toen met oude mensen, maar de Premacy vind ik nog steeds wel een nette auto om te zien. En volgens mij inderdaad heel veel in zilvergrijs verkocht. :p

Er was gelukkig ook nog blauw…

En een leuke bodykit…

Doe me dan maar een Mazda6! Van deze generatie kom ik ze zelf niet veel meer tegen…
 
Laatst bewerkt:
Die bodykit lijkt me niet origineel. Je had wel een leuke bodykit uit de accessoire catalogus. En hij was er in een soort goud/oranje. Dat met de Mazda bodykit, dan heb je wel een leuk ding.
Zo'n Mazda 6 vind ik echt nul klassiekerpotentieel hebben.
 
Het is dat er al een dag niet gepost is... Dan vind ik dat deze auto hier wel past.
Voor velen een bloedsaaie, grijze, MPV.
Maar ik zie hier een erg leuke en zeldzame MPV die er ook nog als nieuw bij staat!

Inclusief stukje tape in het tellercluster (foto 7) om een storingslampje te verdoezelen?
 
'Dit is een meeneemprijs inclusief nieuwe APK, Inruil mogelijk, onder voorbehoud van typfouten'

19k dokken, meenemen en niet zeuren dus. Of is een van de nullen zo'n typfout?

'de orginele (sic) banden uit 1981 zitten er nog onder , misschien een plat kantje van het staan , dat zou kunnen'

En droogtescheuren, karkasbreuken... ik zou 'm niet rijdend meenemen.
 
'Dit is een meeneemprijs inclusief nieuwe APK, Inruil mogelijk, onder voorbehoud van typfouten'

19k dokken, meenemen en niet zeuren dus. Of is een van de nullen zo'n typfout?

'de orginele (sic) banden uit 1981 zitten er nog onder , misschien een plat kantje van het staan , dat zou kunnen'

En droogtescheuren, karkasbreuken... ik zou 'm niet rijdend meenemen.
€19.000,- is naar beneden afgerond 40.000 gulden.
Toen K. Bouter nog een klein kaboutertje was omstreeks 1978 kochten mijn ouders voor 10.000 een nieuwe vauxhall cavalier (ascona met manta neus). Opel was wat duurder maar ik schat dat de vraagprijs nu 3 keer de nieuwprijs van toen is.
Dat is hij naar mijn bescheiden mening niet waard en al helemaal niet met banden uit het jaar kruik.
En hoe zou het dan met het onderhoud gesteld zijn als de banden van 1981 er ook nog onder zitten?
 
Ach, een nieuwe band, bijvoorbeeld Rotalla Setula E-Pace RH02 185/70 R13 86T kost nog geen € 39,- per stuk.... Kan er voor die prijs ook nog wel bij, toch?
 
Moeilijk kiezen nu de Subaru een jaar eerder belastingvrij wordt. :p Toch de DAF!


 
Laatst bewerkt:
Wel vreemd dat daar Familiale niet met een e op het eind wordt gespeld, zoals normaal het geval is als het achter 505 staat. Dat doet vermoeden dat het toch is bedoeld als bijvoeglijk naamwoord van Break dat wel een mannelijk woord is. Dan moet het dus wel "Break Familial" zijn.
 
Ach, een nieuwe band, bijvoorbeeld Rotalla Setula E-Pace RH02 185/70 R13 86T kost nog geen € 39,- per stuk.... Kan er voor die prijs ook nog wel bij, toch?
Als dit soort bananenrubber onder een auto zit loop ik door. Als je hier op gaat besparen dan is de rest ook niet best.
 
Als dit soort bananenrubber onder een auto zit loop ik door. Als je hier op gaat besparen dan is de rest ook niet best.
Alleen gaat het hier om een auto met nog de originele banden en als je voor de rest kan aantonen dat de rest van de auto wel goed is dan zou ik het echt niet laten staan om een paar banden. Zeker als het om een ondertussen zeldzame auto gaat met zeer lage kilometerstand.
 
Maar met zulke banden rijd je nog met kippenvel tussen de bilnaad. Voor een paar tientjes extra per band heb je merkrubber, waarmee je je niet bij elke remactie zorgen hoeft te maken om je kreukelzones.
 
Maar met zulke banden rijd je nog met kippenvel tussen de bilnaad. Voor een paar tientjes extra per band heb je merkrubber, waarmee je je niet bij elke remactie zorgen hoeft te maken om je kreukelzones.
Bij een normale auto snap ik dat,maar bij een die toch al aandacht nodig heeft niet, dan kan je meteen banden er onder gooien die jij wilt.
 
Terug
Bovenaan