Ferrari 849 Testarossa

Nihon

Wegverkenner
ferrari-849-testarossa.jpg

ferrari-849-testarossa-assetto-fiorano.jpg

7d3NkiT.jpeg

E8xUwwB.jpeg

mlQ1Jaf.jpeg

y6ufDEG.jpeg

fhSMxcC.jpeg

Laatst bewerkt:
Gezien de naam mis ik helaas wel wat kenmerkende overeenkomsten in het design, maar leuk dat er weer een Testarossa is! :cool:(y) En gekke cijfercombinaties als 296 en nu 849… ik kan er niet aan wennen. Er ontstaat bij mij dan een soort ERROR! ofzoiets. :ROFLMAO: Doe mij maar 250, 275, enz… ;)
6686bfb0241a560010fdc23d-testarossa_20240809_1920x1080_v3

ik hou het wel bij de oude
Er gaat niks boven het origineel inderdaad, de 250 Testa Rossa dan nu even niet meegeteld. ;)

Komende dagen maar eens dieper in de Configurator duiken, maar voor nu Grigio Alloy 750 zónder extra zwarte accenten, zoals het ‘heurt’ wat mij betreft…
IMG-0429.jpg

Laatst bewerkt:
Nog gebaseerd op de SF90. Die vind ik eigenlijk nog steeds mooier

npiqECw.jpeg

Laatst bewerkt:
SF90, er is geen SP70.

Ik snap deze facelift ook niet zo, en daarnaast is hij niet verkeerd maar mist cues van de Testarossa om die naam met waarde te dragen.

Laatst bewerkt:
Gaaf ding. Maar weet iemand waar die 849 voor staat?

Niet 849 cc per clinder, niet 8,4 liter 9 cilinder, niets 849 pk...?

recht van voren zie ik ook 512bb en 308, Gevalletje in het echt bekijken denk ik.
Bij de rode had ik dat van gelijkenis met de BB ook, maar bij de gele en de grijze zag ik het minder voor mijn gevoel. Nog over de grijze: ik lees het en der op internet ook ‘kritiek’ - zo noem ik het maar even - over de striping zoals op de grijze dat dat door de zwarte delen onderbroeken wordt. Zelf vind ik dat ook minder mooi. Op bv. de 296 en volgens mij ook op de SF90 is het gewoon één geheel.

Gelukkig is de 12Cilindri er nog, waardoor ik eigenlijk hoopte dat ze verder zouden gaan met meer retro-design. Zeker met een iconische naam als Testarossa.

Okay, de auto refereert naar de 512 raceauto, maar ook naar de jaren ‘70 en ‘80 308 en BB. Laat ik die nou een van de zwakste momenten in de Ferrari geschiedenis vinden.

De luchthapper op de flank met zwarte streep vind ik gezocht. Beetje Audi R8. De voorkant vind ik veel te spits waar niks van Ferrari in doorschemert. De achterkant met flapjes, dingetjes én inkepingen zal functioneel zijn (wat Ferrari’s altijd waren), alleen combineerde Pinninfarina datbaltijd met stijl en klasse. De eigen design afdeling van Ferrari is wat mij betreft de richting kwijt. Het is druk, gezocht en verouderd snel.
De 12cilindri vind ik dan nog wel fraai met de ronde heuplijn, deze 849TR heeft dan weer een hoekige doos rond de achterbanden.

Ook het interieur verdiend aandacht. Nergens echte klasse, beetje een PlayStation-gevoel. Van die onhandige aanraakschermpjes op het stuur en hetzelfde interieur/dashboard van andere auto’s.

Daarnaast is te lezen dat Ferrari’s tegenwoordig erg hard afschrijven en dat potentiële kopers steeds meer afhaken doordat ze de mindere auto’s pushen bij potentiële verzamelaars.
Door de nadruk op aandeelhouderswaardeverhoging, verwachting zwaar weer voor dit merk dat ik vroeger altijd met bewondering en verlangen uitsprak.

De 12cilindri vind ik dan nog wel fraai met de ronde heuplijn, deze 849TR heeft dan weer een hoekige doos rond de achterbanden.
Ik sluit me compleet aan bij je hele reactie. Wat modern design betreft heb ik meer met Pagani tegenwoordig (Huayra/Utopia), zeker als het gaat om fraaie kleuren en materialen. Die hoekige doos rond de achterbanden zie ik bij de oude Testarossa eigenlijk ook, dus ik snap de keuze wel.

Heel marginaal ontwerp. Het minst aansprekende model van de laatste 50 jaar. Een Roma (of Amalfi) is al veel mooier. Enige mooie aan deze TR is de herintroductie van de Daytona-stoel. Dat zou standaard bij Ferrari moeten zijn.

Terug
Bovenaan