“Lezen” eigenarenhistorie auto

Esje

Wegverkenner
Een beetje aan het oriënteren op een andere auto en probeer er achter te komen welke informatie ik kan halen uit de eigenarenhistorie ( lease, rechtspersoon garage ed.) Ik snap dat kort bezit door een particulier een red flag kan zijn, maar waar moet je verder op letten?

Bijvoorbeeld op 20.000 km na identieke auto’s beide vgm uit lease ;Importeur, aantal jaren op naam autobedrijf, kort bij een leasemaatschappij en dan de huidige verkoper.
De ene auto heeft 2 km registraties genoteerd vanaf de eerste apk. We hebben kort digitaal onderhoud gezien, oliewissel, inspectie, dus heeft wel vaker de garage gezien dan 2x maar niet genoteerd? De andere heeft 15 tellerstanden in 4 jaar vanaf nieuw, was de laatste een maandagmorgenproduct? En hoe betrouwbaar is zo’n registratie?

'Leasemaatschappij' wordt ook vaak gebruikt voor andere bedrijven valt mij op, dus misschien gewoon een handelaar tussendoor. En als een leasemaatschappij de auto in de bedrijfsvoorraad zet (bij einde contract, remarketingproces) komt er een nieuw regeltje bij in de eigenarenhistorie.
Een kilometerregistratie moet tegenwoordig ongeveer elke keer dat de auto ook maar in de buurt van de werkplaats komt.

Een beetje aan het oriënteren op een andere auto en probeer er achter te komen welke informatie ik kan halen uit de eigenarenhistorie ( lease, rechtspersoon garage ed.) Ik snap dat kort bezit door een particulier een red flag kan zijn, maar waar moet je verder op letten?

Bijvoorbeeld op 20.000 km na identieke auto’s beide vgm uit lease ;Importeur, aantal jaren op naam autobedrijf, kort bij een leasemaatschappij en dan de huidige verkoper.
De ene auto heeft 2 km registraties genoteerd vanaf de eerste apk. We hebben kort digitaal onderhoud gezien, oliewissel, inspectie, dus heeft wel vaker de garage gezien dan 2x maar niet genoteerd? De andere heeft 15 tellerstanden in 4 jaar vanaf nieuw, was de laatste een maandagmorgenproduct? En hoe betrouwbaar is zo’n registratie?
15 Kilometerstand hoeft niet zo verkeerd te zijn.
Bijvoorbeeld 2x per jaar wissel van de banden (zomerbanden of winterbanden wissel)
Met de lange intervallen voor onderhoud een extra Olie beurt of tussendoor remblokken of remblokken en remschijven vervangen
Een lekke band laten plakken bij de dealer.
Een Apk-keuring los van een onderhoudsbeurt doen.
Misschien toch een keer een kleine schade gehad.
Garantie gevalletje op laten knappen.

Maakt natuurlijk wel uit hoeveel kilometer de heeft gelopen en wat de intervallen zijn van het onderhoud n hoe nou keurig is de garagehouder met zijn administratie.

Finnik.nl vindt ik wel het duidelijkste.

Ik zelf zal er niet zoveel waarde aanhechten het is leuk om het te weten maar meer dan dat is het niet.

Terug
Bovenaan