Mijn eerste auto!

Prachtauto om mee te beginnen!
Dank, vooral de Liftback vond ik mooi. Daarna kwam een ‘86 Celica T16, maar daar gaat dit leuke topic niet over. Trouwens, op de oprit waar je hier die 405 ziet staan hebben enkele jaren daarvoor ook een 929 Ltd en 929 2.0i gestaan, die mooie strak hoekige uit de tachtiger jaren. Maar goed, ook daar gaat dit leuke topic niet over, dus dat terzijde ;)
 
Mijn eerste auto... Tja, dat is een beetje een raar verhaal. Ik weet het eigenlijk niet zo goed, mijn Nissan Laurel C32 heb ik op 27 september vorig jaar gekocht. Maar op 1 Januari 2025 op naam gezet. Mijn Micra K10 heb ik op 26 oktober vorig jaar gekocht. Direct die dag op naam ook gezet dus tja... Het is maar hoe je het bekijkt. Foto van de Micra is gemaakt op de dag dat ik hem thuis had. Foto van de Laurel is op de dag dat ik hem kocht.


 
Voor wie het leuk vindt: collega Luc start een rubriek over de Eerste Auto. Je moet nog wel foto('s) hebben van je eerste auto (en jezelf erbij)... alle informatie en hoe je jezelf kunt aanmelden, zie het artikel op de FP. Maar je mag je verhaal natuurlijk ook hier nog delen!
 
Voor wie het leuk vindt: collega Luc start een rubriek over de Eerste Auto. Je moet nog wel foto('s) hebben van je eerste auto (en jezelf erbij)... alle informatie en hoe je jezelf kunt aanmelden, zie het artikel op de FP. Maar je mag je verhaal natuurlijk ook hier nog delen!
Foto's van die eerste auto heb ik nog wel en een paar heb ik hier ook gedeeld. Alleen die zijn nog gemaakt met de analoge camera, zonder zelfspanner of hoe dat ook heet. Dus die auto staat er wel op. Maar zelf sta ik er niet bij ;).
 
Ik las het vanochtend en heb mezelf al aangemeld. Ik dacht dat ik foto's had van mezelf met de Colt, maar digitaal heb ik alleen Banpei-loze foto's daarvan. Dus binnenkort maar even door de dozen met analoge foto's heen pluizen.
 
Ik heb nog wel genoeg foto's van mijn eerste auto, ook nog wat analoog, maar echt spannende verhalen die leuk zijn voor iemand anders om te lezen heb ik volgens mij niet.
 
Eerste auto? Nog steeds in bezit na bijna 14 jaar. ;)

MF68bIJ.jpeg


Gekocht van een mede AW forummer die hem weer kocht van een andere AW forummer waarvan zijn ouders hem als 6 maanden oude auto hebben gekocht.
 
Ik wou heel graag een E-Kadett als eerste auto. Maar toen bleek dat na maanden zoeken (lees: 20 seconden) er geen redelijke te koop stond voor mijn budget. Heb ik geopteerd voor een Astra F die bij de lokale Opel dealer ingeruild was. In de prachtige kleur bermuda groen. Volgens mij een sportive, wat leuke opsmuk aan de buitenkant mistlampen voor, meegekleurde spiegels en bumpers. En binnen zo kaal als wat, een GL interieur. En een ietwat lome 1.4 8 klepper met single point injectie en 213 000 km. En je kan het al raden, een anderhalve maand later kwam er een leuke roestvrije kadett te koop dus die ook even gekocht. En kompleet blut was ik gelukkig met mijn verzameling. De astra is helaas diezelfde winter nog gesneuveld door een uitwijkmanoeuvre in de sneeuw. Ik vond het uiteindelijk zo'n leuke auto dat ik er nog twee heb gehad.
 
Mijn eerste auto kocht ik in 1989, een Toyota Carina op gas.

Onderstaande (van internet geplukte) heeft dezelfde kleur als de mijne had.
Deze is 4 deurs daar de mijne 2 deurs was..
Maar wel met dit front, er was ook een versie met 2x2 koplampen in de grille

Meen dat ie uit 1983 dateerde maar een kenteken had dat met "RL" begon.


21969920.jpg


Fijne auto was dit zeg.
Na omzwervingen via een Renault Fuego, Mini 1100, Opel Commodore, Peugeot 505 GTI, Opel Ascona, Citroen XM naar een, in 2001 aangeschafte, Corolla E9 uit '88 gekomen en na een Corolla E11 nu al weer 25jaar Toyota rijder: momenteel in bezit van een Lexus CT200h.
 
Meen dat ie uit 1983 dateerde maar een kenteken had dat met "RL" begon.
Dit model Carina (TA40) werd eind 1981 door een nieuwe generatie (TA60) opgevolgd, er zijn er vast nog wel een paar in 1982 nieuw geleverd maar nog een jaar later lijkt me niet waarschijnlijk. De TA60 was er overigens niet als tweedeurs.

Fijne auto was dit zeg.
Zo fijn dat er zelfs een liedje over gemaakt is. :cool:
 
Jan 2001 dat rose papiertje gehaald en op de fiets aan 't zoeken voor een eerste auto. Aangestoken door m'n vader (en familie) moest 't een VW worden, niet te groot model ivm vaste lasten etc, dus Polo of Golf en ik wilde geen saaie kleur. De onderhandeling voor een paarse Golf 2 ging wat stroef, in de tussentijd kwam ik deze Polo tegen:
52f13c93-c315-4376-a616-dbf9114f68bc.jpg

9 febr. 2001 op naam gezet. Eerste jaren gewoon als dagelijkse auto, onderhoud bij de garage, maar door de komst van een klusschuur in 2003/2004 + andere Polo's veranderde ie langzaam naar een hobby auto / circuitspeeltje. Even dreigde ie mij te verlaten doordat ik de klusschuur kwijt raakte in 2017, maar ik heb h'm kunnen bewaren. Plan is dat ik h'm ooit weer rijdend maak en dan vrolijk kan zeggen: "tadaa, ik heb h'm nog => m'n eerste auto!"
 
Ik heb nog steeds mijn eerste auto, een Renault Twingo van de eerste generatie. Ik heb hem willen vervangen, maar heb hem in plaats daarvan ernaast gehouden en rijd er nog steeds mee. Is met me mee ge-emigreerd, en heb inmiddels een 'nieuwe' EV ernaast. Gebruik de Twingo alleen in de zomer, en rijd dan heerlijk met open dak. Heb een originele 1993 cassetteradio er in, dus rijd dan heerlijk tijdscorrect rond :)
 
M'n eerste auto was een krijgertje, daarna een paar gebruikte auto's, maar de 1e nieuwe auto, dan mag je die helemaal samenstellen zoals je zelf wil... voor zover het in het budget past van een 21 jarige. 2 nachten wakker gelegen om de kleur; een zwarte of een rode... Het werd een zwarte Nissan Sunny N14 3 deurs LX 2.0 diesel. met trekhaak, klapdakje, achterspoiler gespoten, spatlappen, mistlampen, sportstuur Momo en 14"velgen (staal + wieldop, van een SLX). Na 3 weken een ASS stoel erin (wat een hangmatten zaten in die auto). Later verlaagd, witte OZ Racing met 195/65/15 erop Na 9 maanden en 60.000km ingeruild op een blue-ish zilvere.... afschrijving fl. 0.07 per kilometer.
 
Mijn eerste auto had eigenlijk een Opel moeten zijn, omdat we van huis uit Opel reden. Echter waren Opel,s toen hele populaire auto,s en aan de prijs. Kortom te duur voor een student met een bijbaan. Via mijn oma een Ford Fiesta 1.1 uit 1978 op het pad gekomen, zij had een vriendin die had de Fiesta nieuw gekocht en er bijna 10 jaar in gereden en toen weggeven aan haar kleindochter, die had er 5 jaar ingereden en diverse deuken en gescheurde plastic bumpers achtergelaten. De prijs was erg laag en was nagenoeg roestvrij ( had het meeste van zijn leven binnen geslapen) en de grootse deuk die in het voorste spatbord zat kon ik krijgen in dezelfde zwarte kleur op de sloop. Meteen ook chromen bumpers gehaald op de sloop, en gave velgen van een mk2. De auto was probleemloos in het eerste jaar, maar in het tweede begon die te stotteren nooit weten op te lossen. In mijn wijk woonde er destijds een Fiestafan, die de auto graag wou overnemen vlak voor het verstrijken van de apk aan hem verkocht. De zoektocht naar de tweede het moest een Opel worden, had ook meer te besteden want toen destijds net aan mijn eerste vaste baan begonnen. Al mijn vrienden hadden een Kadett D/E of Golfjes of Japanse bommetjes, ik dacht aan een E Kadett met een S motor. Maar ik kwam bij een handelaar in de buurt een mintgroene Corsa A 1.3 S Luxus ( zat helemaal geen luxe op) tegen. De Corsa was lekker rap met deze motor, en ik kon een aantal van mijn vrienden wel aardig bijhouden, in tegenstelling tot de trage Fiesta.Dik 3 jaar door heel Europa ingereden daarna verkocht aan mijn buurjongen. Zelf op zoek gegaan toen naar een Corsa B maar erg populair toen, ik kwam 1 tegen die naar mijn zin was maar werd vlak voor mijn ogen verkocht. Toen opzoek naar alternatieven verliefd geworden op de Colt uit 1992,maar die bij dealer stond was micarood wou ik niet. Bij een Hondadealer kwam ik een donkerblauwe Colt 1.6 16v GLXI tegen, alleen het was een automaat was er sceptisch over maar na een proefrit bleek dat prima.

Daarna nooit meer een Opel gekocht.
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde als eerste auto een japanner. Bij het bedrijfje waar ik in 2015 binnenstapte met mijn vader stond een `88 Civic automaat, een witte. Ik was meteen aangetrokken tot de auto. Mijn vader zei dat hij niet wilde dat ik in een automaat ging rijden "want als je de straat uit bent en je wil koppelen ga je met je kop tegen 't stuur" met andere woorden "we nemen deze wel"
Dat was een `97 Ford Escort 1.6 "gt" een auto waar ik he-le-maal niks mee had. Waarbij ik na 2 Maanden overdwars stond op een rotonde omdat de banden in de regen 0 grip hadden. Auto kon door een kromme achteras door de klap tegen de stoep direct naar de sloop.
 
Terug
Bovenaan