Opel Frontera

Ik heb hem gisteren bij mijn dealer zien staan en was aangenaam verrast. Het is een degelijke no nonsense wagen die heel wat ruimte biedt en scherp geprijsd is. Kortom: net als de Kadett vroeger.

Ik heb hem gisteren bij mijn dealer zien staan en was aangenaam verrast. Het is een degelijke no nonsense wagen die heel wat ruimte biedt en scherp geprijsd is. Kortom: net als de Kadett vroeger.
Ruimte is prima. Degelijk is afwachten. Scherp geprijsd vind ik wel meevallen. Zeker als je in ogenschouw neemt dat het aandrijfsysteem slecht en onzuinig is. Dit blijkt ook uit een 900 km test.

Je kiest er wel de meest negatieve test uit :ROFLMAO:
Nou ja heb je het filmpje bekeken en kan je er iets tegenin brengen wat niet klopt? Negenhonderd km getest en alle positieve punten maar ook negatieve punten worden benoemd en keurig beargumenteerd.

Koop vooral wat je leuk vind maar de negatieve punten in het filmpje wegen voor mij zwaar waar ik ook door andere testen al min of meer op de hoogte was. Ik sla over maar dat vermoede je waarschijnlijk al. :ROFLMAO:

De titel van het filmpje zegt al genoeg: chickbait. Kies dan eerder een test van autoweek of dergelijke.
Dat gezegd zijnde, zou ik zelf eerder opteren voor een hybride uitvoering. Die lijkt me alles te bevatten wat nodig is, maar dat laatste is eerder mijn mening. Dat jij niks van de Frontera moet hebben, is me duidelijk.

Chickbait? Ja als je perse een Frontera wilt hebben moet je zeker voor de Hybride gaan in plaats van een (slechte) matige EV. Dat lijkt mij wel duidelijk. Het zelfde EV aandrijfsysteem zit ook in de Grande Panda en C3 Aircross. Dat degradeert deze auto`s als zijnde EV.

Frontera maar zeker de Grande Panda zijn op zich best leuke auto`s. Ik ben er niet voor in de markt maar bepaalde zaken spelen zeker een rol waardoor ik sowieso niet voor deze modellen zou kiezen.

5nYM4iA.jpeg

Gisteren ook bij de lokale Opel dealer zien staan. Het is echt een grote auto, zeker in bovenstaande kleur of de rode is hij eigenlijk verrassend mooi!

Leuk en aardig een 400 km WLTP versie. Is er al bekent wel type accu geplaats gaat worden? Vermogen en koppel blijft het zelfde?
Gewoon je vraag intikken op Google, levert volgend antwoord: De Opel Frontera Long Range heeft een 54 kWh batterij. Deze batterij is een LFP-batterij van Svolt.

Gewoon je vraag intikken op Google, levert volgend antwoord: De Opel Frontera Long Range heeft een 54 kWh batterij. Deze batterij is een LFP-batterij van Svolt.
Klopt niet. Het is de 54 kWh-batterij (type NMC) die je ook in de 208 terugvindt. Vandaar ook het lagere verbruik: De Frontera 44 kWh verbruikt 18,1 kWh / 100 km, tegenover 15,7 kWh / 100 km voor de 54 kWh.

De Opel Frontera Electric is er voortaan ook in een Extended Range-versie. Deze heeft een 54 kWh-batterij en tot 408 kilometer lokaal emissievrij rijbereik (WLTP). Dat is tot zo'n 100 kilometer meer dan de eerder geïntroduceerde versie met 44 kWh-batterij. De Opel Frontera Electric met grotere batterij is verkrijgbaar in de Edition-uitvoering vanaf 32.499 euro.

Terug
Bovenaan