Jeff's Tesla MY LR '22 en Thunderbird '57

Het schrijft momenteel allemaal gigantisch af. Van 150k naar 52k in 3 jaar tijd! Maar goed, ik denk dat ik blij moet zijn met 30.000 voor m’n Tesla, terwijl ik er ook 76k voor betaald heb :rolleyes:. Daarom rijdt ik maar door, niks mis met de auto en heeft pas zo’n 34.000 km op de teller staan. Dus moet gewoon verstandig blijven ;)

Wellicht in de advertentie niet zo mooi, maar dit bijvoorbeeld vind ik wel strak. Modern en minimalistisch houd ik wel van!

image-placeholder-title.jpg

Maar goed, ik rijd nog wel ff door in de Tesla, de afschrijving is mij te pijnlijk :p
De gebruikte materialen zijn erg fraai om te zien. Maar dat stuurwiel... het lijkt alsof er een vrachtwagen overheen gereden is.

Het schrijft momenteel allemaal gigantisch af. Van 150k naar 52k in 3 jaar tijd! Maar goed, ik denk dat ik blij moet zijn met 30.000 voor m’n Tesla, terwijl ik er ook 76k voor betaald heb :rolleyes:. Daarom rijdt ik maar door, niks mis met de auto en heeft pas zo’n 34.000 km op de teller staan. Dus moet gewoon verstandig blijven ;)
pff.. zeker als je nog maar 34dkm op de teller hebt staan zou ik die nog even goed doorrijden om die afschrijving iets minder scheef te trekken.. 1,35 eur per kilometer enkel aan afschrijving op een Tesla. Dat zijn F-segment cijfers. :p

Ja moet ik ook gewoon niet doen! Dacht dat de Tesla nog iets van 40 mille of meer waard was, dan een 10k erbij en dan heb je een behoorlijke upgrade te pakken. Maar we laten dat schip varen, nu het gat te groot is, is dat zonde van het geld. Zoals Carkiller al aangeeft de emotie-auto staat al in de garage. En ik heb vrij recent nog een ander afschrijvingskanon (de Corvette) de deur uit gedaan... Dus ik ben voorlopig wel even klaar met autos kopen/verkopen :ROFLMAO: .

Zondag naar een Oldtimer-meeting in Zürich en dan maandag naar de garage, eens kijken hoeveel geld er nog in de emotie-auto moet! :)

Met het licht uit is ie prima te doen :p. Maar goed, ik heb de Tesla, ook niet voor zn looks gekocht :ROFLMAO:.

Ik heb trouwens de grootste moeite met inloggen momenteel. Op de telefoon lukt het momenteel helemaal niet, dus ik ga offline voor de rest van de avond!

Die is wel vettiger ja, staan er twee hier in de garage in het rood. Leuke auto’s hoor!

Gisteren eens getest, als ik nu niet als een malloot rijdt, maar gewoon rustig, wat het verbruik dan is (woon-werk verkeer). Het is ca. 10 km rijden, over een heuvel en dan stukje snelweg. In de regen bij 13 graden (23 graden minder dan een week geleden), kwam ik op 11.6 kWh/100km.

Maar in de praktijk kan ik mij natuurlijk niet inhouden en dus ligt mijn verbruik hoger :ROFLMAO: . Wel leuk om te weten dat dit lage verbruik dus wel kan!

IMG-0294.jpg

Keurig. (y)

Dergelijke cijfers heb ik het geduld niet voor en moet mijn rechtervoet nog voor op een cursus zelfbeheersing.

• Haha
Waarderingen: JL86
Ik maak normaal gesproken niet zoveel foto’s van auto’s, maar kom dagelijks wel wat tegen hier in Zwitserland. Van welke voetballer zou ie zijn :p

e912f433-281f-4f0a-9058-88ef280979d8.jpg

Ik maak normaal gesproken niet zoveel foto’s van auto’s, maar kom dagelijks wel wat tegen hier in Zwitserland. Van welke voetballer zou ie zijn :p

e912f433-281f-4f0a-9058-88ef280979d8.jpg
Je ziet in iedergeval die gekke streep niet omdat die zo donker is. Hier reed 'ie pas in het rood.

Ik vind dat je de XM in Nederland relatief vaak ziet. Het is hier natuurlijk ook een lekkere BPM-knaller. Qua uiterlijk blijf ik het een lastige auto vinden. Met die zwarte trim vind ik hem persoonlijk alleen in het zwart 'mooi', dan wel metallic zwart. Maar als een auto alleen in één kleur goed tot z'n recht komt, kun je dan zeggen dat het een geslaagd ontwerp is? De wielen op dit exemplaar vind ik overigens echt lelijk.

Wat ik vooral lastig te verkroppen vind, is dat M Motorsport uitgerekend deze auto heeft gekozen om 50 jaar M Motorsport te vieren. Persoonlijk had ik liever iets gezien dat echt het uiterste van hun kunnen laat zien — een compromisloze, extreme sportwagen. Maar goed, SUVs verkopen nu eenmaal goed en geld speelt natuurlijk ook een rol.

Dit is wel een leuk overzichtje van Top Gear:

BMW’s die (in Nederland) minder goed verkopen dan de BMW XM​

Merk en modelAantal exemplaren verkocht in 2025
BMW XM111
BMW X289
BMW iX82
BMW 4-serie Gran Coupé72
BMW 2-serie50
BMW 7-serie45
BMW i739
BMW Z435
BMW X719
BMW X416
BMW X615
BMW 8-serie13
BMW 8-serie Gran Coupé9

Ja zonde dat ze voor zo’n jubileum zo’n auto hebben gemaakt, maar zo te zien verkoopt het beter dan bijna zo’n beetje de helft van de overige line up. Het zullen de onlyfans “content” creators van deze tijd wel zijn die er interesse in hebben.

Ik zat even te kijken, een BMW M 2 (automaat) weegt 1.705 kg.:oops:
En dat is de kleinste M die er is...
Of dat is een fout in Carbase, M 3 weekt exact even veel en dat lijkt me sterk...

Heb even tussen het aanbod op AutoScout gekeken naar 2025 M2’s en M3’s, maar M3 zit daar op 1.755. M2 inderdaad op 1.705.

Auto’s zijn ook wel groot geworden. De kleinste M (de M2) is qua afmetingen net zo groot als een e46.

De net nieuwe M2 CS weegt overigens 1551kg.

Auto’s zijn ook wel groot geworden. De kleinste M (de M2) is qua afmetingen net zo groot als een e46.
Mijn voorbeeld is heel wat anders, maar zo viel het mij op dat bij de introductie van de huidige Toyota Corolla TS werd geschreven dat die net zo ruim is als een Avensis van de eerste generatie. :oops:

Ik ben blij dat Suzuki de andere weg ingeslagen is. Maar goed, wil het topic van Jeff niet te veel vervuilen.:censored:

Ja auto’s worden groter en zwaarder, gewicht ook met name door de moderne techniek, computers en alle andere electronica. Die piepjes waar je helemaal gek van wordt ;)

Zo eindelijk de hardtop kunnen stallen. Toch nog een paar weken geduurd met de verkoper en uiteindelijk zelfs de bouten en moertjes moeten gaan halen, maar hij betaald er wel voor. Ach een ritje naar de bouwmarkt met de T-Bird is nooit verkeerd ;).

IMG-1233.jpg

Gisteren eens getest, als ik nu niet als een malloot rijdt, maar gewoon rustig, wat het verbruik dan is (woon-werk verkeer). Het is ca. 10 km rijden, over een heuvel en dan stukje snelweg. In de regen bij 13 graden (23 graden minder dan een week geleden), kwam ik op 11.6 kWh/100km.

Maar in de praktijk kan ik mij natuurlijk niet inhouden en dus ligt mijn verbruik hoger :ROFLMAO: . Wel leuk om te weten dat dit lage verbruik dus wel kan!

IMG-0294.jpg
Netjes hoor dat red ik met de id3 niet eens. Zelfs niet als ik hypermile :ROFLMAO:

Zo eindelijk de hardtop kunnen stallen. Toch nog een paar weken geduurd met de verkoper en uiteindelijk zelfs de bouten en moertjes moeten gaan halen, maar hij betaald er wel voor. Ach een ritje naar de bouwmarkt met de T-Bird is nooit verkeerd ;).

IMG-1233.jpg
Kan je die mooi tegen de streep aan zetten voor de buurvrouw ;)

Terug
Bovenaan