SchaalmodellenTopic || Deel 13

De link werkt even niet. Maar dat is denk ik de goede. De auto van Jan Lammers destijds
Bij mij werkt de link gewoon. Maar er staat heel groot Lammers op het raam, dus het zal hem zijn.
Schermopname-2-6-2025-192913-otto-models-com.jpg

Hij werkt bij mij nu ook weer. Vanmorgen lag hun site er ook een tijd uit. Wellicht kort overbelast. Maar is hem inderdaad.

Nooit geweten dat er ook een Streetwise van MG was. Leuk!
Nadat MG-Rover failliet ging, zijn de rechten naar China gegaan, en is de Streetwise als MG3 SW gebouwd. Tussen 2008 en 2011. Door fallisement van MG-Rover en de afspraken daarbij, mocht de auto niet geëxporteerd worden.

Cool, heb ik ook een tijdje in het oog gehad. Ik kon alleen geen betaalbaar exemplaar vinden. Misschien maar weer eens zoeken.
JA echt he? Ze waren mij om eerlijk te zijn ook vaak te duur, ik kwam deze toevallig op ebay tegen. Ik was nu 64 euro kwijt, inclusief verzenden. Ik weet dat vriend Thomas dat bedrag (plus meer) kwijt was voor zijn model, en dan kwam daar nog verzenden bij.

In de Streetwiseclub is het eigenlijk haast ook de heilige graal, nouja wat l*l ik, de enige want meer modellen zijn er neit, Alleen het accessoire body kit voor de echte auto is meer gewild.

Nou.. je ziet soms wel de MG ZR Spolier gemonteerd, dat staat best goed. maar nee, origineel is toch vaak wel mooier vind ik.

Ik heb een vitrine met alleen 1:24-modellen. Hoewel mijn verzameling sinds de opschoning van een jaar of 15 geleden grotendeels bestaat uit 1:43, waren er wat grotere modellen die ik om diverse redenen niet heb verkocht. Hiervoor heb ik een aparte vitrine waarin ik met vijf wissels de hele collectie kan tonen. Dat wisselen is leuk om te doen, en gaat mooi samen met een schoonmaakbeurt voor de modellen (wat iets minder leuk is om te doen). Tweede pinksterdag is een prima moment om in elk geval die schoonmaak op te pakken en meteen foto's te schieten. Deze modellen zijn uit de Quattroruote Alfa Romeo Collection, een onder de naam van dit Italiaanse autoblad door Fabbri/Metro verkochte kioskreeks. Ik heb deze modellen al heel lang, ik denk dat de reeks een jaar of 15 oud is. Helaas kun je dat een beetje zien aan de afwerking, dat wordt tegenwoordig wat verfijnder gedaan. Deze modellen werden destijds op de beurs in Houten verkocht voor 10-15 euro per stuk

BCCiB0E.jpg

6coFLIy.jpg

ltV2Zo1.jpg

AZILc4x.jpg

Dit model is niet uit de kioskreeks maar van Welly. Deze fabrikant is zijn speelgoedachtergrond achter zich aan het laten, de 8C was goedkoop maar ziet er prima uit

6fsI3av.jpg

Hi-Story is een Japans merk wat hoge kwaliteit modellen maakt van Japanse auto's, doorgaans oudere typen. Vrij lastig te vinden in Europa. De rode Toyota is een Carina ED 2.0X uit 1990.

Die rode Panda 4x4 ken ik niet, die moet ik dus zeker nog hebben! Ik zie dat ze nog leverbaar zijn, hij zal mooi staan naast de rode Minichamps Panda.

Hier mijn aankopen van de laatste tijd. Dit is al een wat ouder model, maar deze Punto kon ik niet laten staan, ik had de "gewone" vijfdeurs al.
54633477681_28791009f4_b.jpg

Vitesse bouwde in de jaren 90 de Cinquecento Soleil en Sporting, maar ik vond dat nooit echt mooie modellen. Deze vroege "900" is een kioskmodel, dus mooie verhoudingen en kost maar een habbekrats.
54632619212_85d4839dff_b.jpg

Romeo 2 busje.
54633477621_41890cfa32_b.jpg

Het is geen Alfa vrachtauto, maar een Fiat. Ik heb hem wel tussen de Alfa's staan, ik moet nog twee auto's hebben die erop kunnen, ik heb nog een TZ1 die erop kan. Nu nog twee rode uit de autosport zien te vinden uit de eerste helft jaren 60, een Giulia GTA oid.
54633689254_a481bd1fcb_b.jpg

Alfa Romeo Giulia Promiscua. Er zijn meerdere carrosseriebedrijven die "Sportwagons" hebben gemaakt van de Giulia, maar de versie van Colli is het meest bekend.
54632619262_4ea3681a14_b.jpg

Alfa 2000 Sportiva. Voor zover mij bekend zijn er twee gebouwd; een rode en een grijze. Deze grijze staat in het Alfa museum in Milaan.
54632619252_a19ca1616e_b.jpg

BBR maakt altijd prachtige Italiaanse modellen, vooral heel veel Ferrari's. Maar dus ook Alfa's. Ik heb ze nooit gekocht, omdat ik ze wel erg aan de prijs vind. Bij het Alfa clubweekend vorige week stond er een aantal voor een leuke prijs. Aangezien dit (vooralsnog) de enige fabrikant is die een 1:43 Stelvio maakt, was dit natuurlijk een uitgelezen kans. Nu ik de auto's goed bekijk, snap ik de hoge prijs ook wel, het zijn echt wel prachtige modellen.
54633786360_215e6a1999_b.jpg

En nog deze prachtige rode Giulia GTAm. Leuk om een schaalmodel te hebben van een rode Giulia, ook al heeft hij 340pk meer dan die van mij ;)
54633786345_becdb301ca_b.jpg

54633477616_9f528c5c57_b.jpg

De detaillering is werkelijk bizar. Het is zeker één van de mooiste modellen die ik heb.
54633786355_a9bc3e3c52_b.jpg

Die Golf 1 is leuk. Eentje met kunststof bumpers en de kleine achterlichten is nog wat lastiger te vinden.

En leuk dat Neo nog bestaat, dat wist ik niet.

@Barri Neo bestaat niet meer (tenminste, maakt geen 1:43 meer) maar er is nog genoeg oude voorraad blijkbaar.

Ik heb één model van de tussenversie van de Golf I. Is inderdaad niet erg veel gemaakt.

Solido bengt de Lancia Delta HF Intergrale Edizione Finale '95 artikel S1807807 uit deze maand. Was al het kijken voor een van oa het merk Ricko. Maar toen ik ontdekte dat deze binnenkort uitgebracht wordt even gewacht en gisteravond gelijk een pre-order geplaatst.

Laatst bewerkt:
Klopt. Daarom ook zonder twijfel gelijk besteld. Drukke maand. Want naast deze Delta komen de Volvo's ook nog. En ben nog bezig met een andere auto. Verkoper is echter op vakantie. Dus die kan ik pas volgende week betalen (particuliere aankoop) en hopenlijk ook die week verwelkomen.

Begint de vitrine weer vol te raken.

Solido bengt de Lancia Delta HF Intergrale Edizione Finale '95 artikel S1807807 uit deze maand. Was al het kijken voor een van oa het merk Ricko. Maar toen ik ontdekte dat deze binnenkort uitgebracht wordt even gewacht en gisteravond gelijk een pre-order geplaatst.
Kyosho heeft volgens mij ook wel een mooie. Evt ook een Stratos.

Bij mij gaat er waarschijnlijk weer eentje uit. Zit al langer met het plan om in te krimpen en de focus meer te leggen op modellen waar Enzo Ferrari nog bij betrokken is geweest. Daarnaast vind ik het leuk om andere liefhebbers te helpen aan een model die ze graag willen hebben, dus zodoende gaat de 550 Maranello eruit zoals het nu lijkt.

Naast de Maranello ook nog twee Bburago’s, 348 en 456 GT AA-13. Daar moet je maar net de juiste persoon voor vinden.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan