Leon in zn Focus
Wegverkenner
Het complex werd er niet duurder van, kleinschalig appartementengebouw met (nu nog) grotendeels schoollokalen. In het kader van toekomstig ombouwen is de kelder nu dus nog 'te groot' (lees: gewoon even groot als de voetprint van het gebouw). Kelder kleiner maken levert dan relatief maar weinig winst op (en in de toekomst grote problemen). Gemeentelijk beleid was ook juist om die parkeerplaatsen wel alvast te maken/reserveren. Dat bezwaar is dus ook niet gegrond verklaard. Resultaat is een ruime kelder met het juiste aantal parkeervakken (in theorie iets van 1,5 per appartement, inclusief bezoekersparkeren) met een ruimte fietsenstallingTwee per apt. is ook te veel, dat stimuleert autobezit en zorgt voor veel meer files. Dat bezwaar lijkt me dan ook gegrond.
Het maakt het complex ook echt veel duurder, trouwens.
Voor de doordenkers: er zijn in dit geval geen parkeerplaatsen voor de school opgenomen in die kelder, aangezien dit een soort 'satelietvestiging'/uitbreiding van een bestaande school is. De hoofdlocatie staat er direct naast, met een grote eigen parkeervoorziening voor personeel en scooters/fietsen van de scholieren. Strikt genomen had er dus ook een stukje parkeervoorziening voor de school gereserveerd moeten worden maar dat had niet de voorkeur i.v.m. extra toegangscontrole/beheer/toezicht etc. (Want dat maakt het wel duurder).