j.ko
Kilometervreter
Hallo medeforummers,
Ik ben een heel eind gevorderd in plannenmakerij voor een nieuwe garage. Het is de bedoeling dat die achterlijk ruim wordt, zodat ik nooit meer plaatsgebrek heb. We hebben drie auto's nu, dat mogen er best meer worden ooit. Het is fijn om die dan binnen te kunnen zetten. De nieuwe garage wordt dan ook bijna 100 m2 groot (6 bij 16 meter), met aan de lange zijde drie brede roldeuren. Een impressie:
Waar ik nog niet over uit ben, is de afwerking van de vloer. Opties die ik overweeg, zijn:
1. Glad gevlinderde betonvloer zonder verdere afwerking (kost 'niks', is basis)
2. Glad gevlinderde betonvloer met daarop PVC-tegels (kost ongeveer € 3500, dan nog zelf leggen)
3. Glad gevlinderde betonvloer met primer en een 2K-epoxy garagevloercoating (kost ongeveer €9500 incl. aanbrengen)
De vloer zal vooral worden gebruikt voor stalling, ook van auto's die net uit de pekel komen en na staan druppen, maar een keer zelf een oliebeurtje of wielwissel komt ook wel voor.
Ik hoor verschillende verhalen hierover. Gevlinderd beton zonder verdere afwerking is strak, maar blijft stoffen. Ook twijfel ik of je daar op den duur geen uitgesleten plekken in krijgt, zoals dit:
Van de PVC tegels lees ik dat het prima geschikt is, en slijtvast, maar ook dat het bobbelt op den duur. En ik vraag me af of je zo'n vloer niet kapot wringt als je met een stilstaande auto het stuur van links naar rechts draait (zal best eens voorkomen met manoeuvreren).
Coating is duur (al denk ik dat het goedkoper moet kunnen dan bovenstaande). Daar lees ik dan weer van dat het aan de banden van je auto kan blijven plakken, door de weekmakers die in een band zitten. En moet er wel of geen PU-coating op de 2K-epoxylaag?
Enfin, ik hoop dat er hier wat ervaringsdeskundigen op het forum zitten, die de voor- en nadelen van de verschillende opties kunnen bevestigen of ontkrachten. En misschien zie ik nog een optie over het hoofd?
Bedankt!
Ik ben een heel eind gevorderd in plannenmakerij voor een nieuwe garage. Het is de bedoeling dat die achterlijk ruim wordt, zodat ik nooit meer plaatsgebrek heb. We hebben drie auto's nu, dat mogen er best meer worden ooit. Het is fijn om die dan binnen te kunnen zetten. De nieuwe garage wordt dan ook bijna 100 m2 groot (6 bij 16 meter), met aan de lange zijde drie brede roldeuren. Een impressie:

Waar ik nog niet over uit ben, is de afwerking van de vloer. Opties die ik overweeg, zijn:
1. Glad gevlinderde betonvloer zonder verdere afwerking (kost 'niks', is basis)
2. Glad gevlinderde betonvloer met daarop PVC-tegels (kost ongeveer € 3500, dan nog zelf leggen)
3. Glad gevlinderde betonvloer met primer en een 2K-epoxy garagevloercoating (kost ongeveer €9500 incl. aanbrengen)
De vloer zal vooral worden gebruikt voor stalling, ook van auto's die net uit de pekel komen en na staan druppen, maar een keer zelf een oliebeurtje of wielwissel komt ook wel voor.
Ik hoor verschillende verhalen hierover. Gevlinderd beton zonder verdere afwerking is strak, maar blijft stoffen. Ook twijfel ik of je daar op den duur geen uitgesleten plekken in krijgt, zoals dit:

Van de PVC tegels lees ik dat het prima geschikt is, en slijtvast, maar ook dat het bobbelt op den duur. En ik vraag me af of je zo'n vloer niet kapot wringt als je met een stilstaande auto het stuur van links naar rechts draait (zal best eens voorkomen met manoeuvreren).
Coating is duur (al denk ik dat het goedkoper moet kunnen dan bovenstaande). Daar lees ik dan weer van dat het aan de banden van je auto kan blijven plakken, door de weekmakers die in een band zitten. En moet er wel of geen PU-coating op de 2K-epoxylaag?
Enfin, ik hoop dat er hier wat ervaringsdeskundigen op het forum zitten, die de voor- en nadelen van de verschillende opties kunnen bevestigen of ontkrachten. En misschien zie ik nog een optie over het hoofd?
Bedankt!