Leapmotor B10

Matt 5069850

Asfaltkampioen
Leapmotors-B10-SUV-016-1.webp


Leapmotors-B10-SUV-003.webp


Leapmotors-B10-SUV-001.webp


Leapmotors-B10-SUV-002.webp


Leapmotors-B10-SUV-004.webp


Leapmotors-B10-SUV-006.webp


Leapmotors-B10-SUV-005-1.webp


Leapmotors-B10-SUV-008.webp


  • Leapmotor’s B10 compact SUV debuted in Paris, targeting the competitive European EV market.
  • It will go on sale in Europe late next year, offering both all-electric and range-extended versions.
  • Expected to come in under €30,000, the B10 takes aim at more established players in the segment.
 
Het begrip "inwisselbaar ontwerp" heeft een lijstaanvoerder. Allemachtig, wat is dit een generiek ding om te zien zeg..
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me nog steeds af wat Stellantis probeert te bereiken, anders dan een Trojaans Paard te creëeren voor z’n tig eigen merken.
 
Op Mondial de l'Auto in Parijs:

leapmotor-b10-paris-motor-show-2024-front-quarter.jpg


leapmotor-b10-2024-10_2.jpeg



Kan niet zeggen dat ik 'm evenwichtig vind ogen, alsof het middenstuk en het glasoppervlak te groot is voor het formaat auto. Leapmotors beste ontwerpen zijn nog steeds de C11 en C01, de T03, C10, C16 en nu de B10 zijn meer van het kaliber huismerk vanillevla.
 
w1200_m82_yichecar_20241111658125643531593424.jpg.webp


w1200_m82_yichecar_20241111639125643384981332.jpg.webp


w1200_m82_yichecar_20241111661125643553374806.jpg.webp


w1200_m82_yichecar_20241111663125643563516288.jpg.webp


w1200_m82_yichecar_20241111662125643562666019.jpg.webp


w800_yichecar_202411147406156368682562251.JPG.webp


w800_yichecar_202411147415156368722617192.JPG.webp


w800_yichecar_202411147430156368765560580.JPG.webp



Wordt straks met stip de lelijkste elektrische SUV op de Nederlandse markt. De verhoudingen kloppen van geen kant en verder is er ook niets interessants aan het ontwerp te ontdekken dat de mislukte verhoudingen compenseert.
 
Ik vraag me nog steeds af wat Stellantis probeert te bereiken, anders dan een Trojaans Paard te creëeren voor z’n tig eigen merken.


Leren:
Leapmotors is qua accutech, sw en (r)motoren verder dan Stellantis en Europese merken
Inkomsten:
Stellantis vangt 50% van iedere euro die Leapmotors BUITEN China verdient.

Top:
Leapmotors is de laatste maanden China's snelste groeier omder de volumemerken.
Flop:
Helaas is hun modellengamma qua 'looks' hekkesluiter. Droefenis :sleep:
 
Laatst bewerkt:

Leapmotor maakt prijs B10 bekend​

4 augustus 2025 - Leapmotor maakt de prijzen van de B10 bekend. De orderboeken gaan vanaf 4 augustus open in geselecteerde Europese markten. De vanafprijs bedraagt in Nederland 27.995 euro. Het de B10 betreedt Leapmotor het C-segment en doet dat met de meest populaire carrosserievorm op de markt: de SUV. Dit segment is niet alleen het meest concurrerend, maar ook het snelst groeiend, zeker nu het aandeel batterij-elektrische voertuigen (BEV's) de komende jaren sterk blijft toenemen.
De afmetingen van de B10 zijn afgestemd op het Europese verkeer: 4.515 mm lang, 1.885 mm breed en 1.655 mm hoog, met een wielbasis van 2.735 mm. Met 2.390 mm tussen de rugleuning van de achterbank en de voetenruimte, 1.400 mm breedte op de achterbank en hoofdruimte van 1.027 mm vóórin en 1.005 mm achterin, beschikt de B10 over een ruim interieur. De binnenruimte wordt aangevuld met 22 opbergvakken.

Platform​

Als eerste wereldwijde model binnen de Leapmotor B-serie is de B10 gebouwd op het nieuwe LEAP3.5-platform. De B10 is uitgerust met een elektromotor die 218 pk en 240 Nm koppel levert. De acceleratie van 0 naar 100 km/u gaat in 8 seconden, met een topsnelheid van 170 km/u. Er zijn twee batterijvarianten beschikbaar: een 56,2 kWh-accu met een WLTP-bereik tot 361 km, en een 67,1 kWh-accu goed voor maximaal 434 km.
Beide versies ondersteunen 11 kW AC-laden en zeer snel DC-laden tot 168 kW, waarmee de batterij onder ideale omstandigheden in 20 minuten van 30% naar 80% kan worden opgeladen.

Uitvoeringen​

De B10 wordt geleverd in twee uitvoeringen. De LIFE-versie is uitgerust met onder meer een panoramadak van 1,8 m2 met elektrisch zonnescherm, 18-inch lichtmetalen wielen en het volledige pakket aan rijhulpsystemen. De DESIGN-uitvoering voegt daar onder andere ECO-leren bekleding, sfeerverlichting en verwarmbare, geventileerde en elektrisch verstelbare voorstoelen aan toe.

De B10 is uitgerust met een 14,6-inch 2.5K 'zwevend' touchscreen, aangedreven door de Snapdragon 8155-chip. Dit zorgt voor een smartphone-achtige bediening, met ondersteuning voor Apple CarPlay en Android Auto (beschikbaar via een Over The Air-update in Q1 2026). Het LEAP OS 4.0 Plus-systeem biedt een aanpasbare interface, een 3D-cockpit en de mogelijkheid om meerdere toepassingen tegelijk weer te geven. Tot de functies behoren diverse gebruiksmodi en volledige afstandsbediening via de Leapmotor-app.

Weggedrag​

De B10 heeft een gewichtsverdeling van 50:50, een multi-link achterwielophanging en een onderstelafstemming ontwikkeld door de ingenieurs van Stellantis. Veiligheid staat centraal: het model is ontworpen met een doelstelling van vijf sterren in de Euro NCAP-crashtests, beschikt over een stalen veiligheidskooi, zeventien rijhulpsystemen en een 360 graden camerasysteem.


260577872


260577876


260577875


260577871


260577873


260577864


260577865


Bizar goedkoop. Moet wel voor de doorbraak van Leapmotor gaan zorgen. Het maakt de Citroën C3 Aircross en Opel Frontera in dezelfde showrooms er niet bepaald aantrekkelijker op. De prijs-uitrustingsverhouding, kwaliteitsperceptie, het verbruik, snelladen, binnenruimte van de Leapmotor zijn vermoedelijk superieur. Ik vind het verder een tamelijk lelijke auto, maar de C3 Aircross en Frontera zullen ook niet zo gauw vanwege hun adembenemende ontwerpen worden gekozen. Ook voor de Skoda Elroq, BYD Atto 3 en Atto 2, Omoda 5 EV, Kia EV3 en EV5 etc. is dit een stevige concurrent.
 
Dit wordt 100% de doorbraak van Leapmotor in Europa. Dit is meer dan alleen met hagel schieten om te kijken wat aanslaat; met zulk prijsbeleid ben je echt van plan om een speler van formaat te worden.
Naast de potentie is de naamsbekendheid natuurlijk wel een dingetje, die is er namelijk niet. Maar goed, dat zeiden mensen van de Lynk & Co 01 ook.
 
Ik zag er laatst één in het donkergroen en samen met het cleane uiterlijk en de velgen is het dan best een nette auto om te zien.
Leapmotor-C10-Van-Beek.jpg


Dit kan in Nederland best wel eens een succes(je) worden denk ik, beetje hetzelfde potentieel als een paar jaar geleden met de Lynk & Co 01.
 
Dat is de C10, die is iets groter en heb je ook op benzine ('range extender'). Deze B10 zit daar nog een segment onder en zal een breder publiek aanspreken.
In deze review wordt de B10 inclusief rijgedrag al besproken. In grote lijnen zakt de auto nergens door het ijs, alleen het stuurgevoel zou nog wel een Europese afstemming nodig hebben.
 
Dat is de C10, die is iets groter en heb je ook op benzine ('range extender'). Deze B10 zit daar nog een segment onder en zal een breder publiek aanspreken.
In deze review wordt de B10 inclusief rijgedrag al besproken. In grote lijnen zakt de auto nergens door het ijs, alleen het stuurgevoel zou nog wel een Europese afstemming nodig hebben.
B10/C10, lijkt ook allemaal op elkaar. Maar de B10 herken ik afgezien van de afmetingen dus aan het rooster op het voorspatbord. Dan maar in het blauw, de paarse zullen we niet veel gaan zien denk ik.
Screenshot-2025-03-11-at-09.00.00-768x462.png
 
Ik vind de negatieve reacties bijna komisch om te lezen het design is niks, de verhoudingen zijn zoek, interieur van een budget airliner, met wat voor auto's vergelijken mensen deze auto?

Ik heb een proefrit aangevraagd ben wel benieuwd naar hoe dit rijd, voor het geld van een Dacia een 60+ kWh relatief snelladende auto, die wil ik zeker wel een kans geven. Voor de instapper heb je ook net de luxe uitvoering van een Grande Panda. En die ziet er leuk uit van binnen en buiten, maar ik vind deze B10 ook niet verkeerd.
 
Terug
Bovenaan