Interesse in Renault Clio V (va 2019...)

Adam2014

Wegverkenner
Ik overweeg de aanschaf van een Renault Clio V met 1.0 TCE motor met 100 pk.

Over die motor vind ik (nog) weinig problemen, maar ik lees her en der toch behoorlijk wat klachten over software- en elektronica storingen bij de Renault Clio V. Nu lijken die klachten iedere keer relatief eenvoudig op te lossen iedere keer, maar zijn wel vaak dingetjes die blijven terugkomen (wat ik lees).

Ik zit natuurlijk niet te wachten op een auto die om de zoveel tijd van die irritante storingsmeldingen geeft, dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die daar meer over kunnen vertellen? Misschien zijn de grootste problemen na een aantal software updates definitief opgelost namelijk?

Inderdaad niks mis mee. Sterker nog, denk dat de Clio zo ongeveer de beste aanbieding is in dit segment.

Mechanisch zeer betrouwbaar, ruim, fijn interieur.

En volgens mij valt het met die software echt reuze mee.
Is een prima auto, betrouwbaar en leuk om te rijden en te zien. Gewoon doen.

Ik overweeg de aanschaf van een Renault Clio V met 1.0 TCE motor met 100 pk.

Over die motor vind ik (nog) weinig problemen, maar ik lees her en der toch behoorlijk wat klachten over software- en elektronica storingen bij de Renault Clio V. Nu lijken die klachten iedere keer relatief eenvoudig op te lossen iedere keer, maar zijn wel vaak dingetjes die blijven terugkomen (wat ik lees).

Ik zit natuurlijk niet te wachten op een auto die om de zoveel tijd van die irritante storingsmeldingen geeft, dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die daar meer over kunnen vertellen? Misschien zijn de grootste problemen na een aantal software updates definitief opgelost namelijk?
De 1.0 tce is nog 1 van de weinige downsize blokken met indirecte inspuiting, wat neerkomt op eenvoudige en betrouwbare techniek. De 1.0 tce zit ook in de micra , maar de clio is duidelijk de fijnere en betere auto, en vaak voor bijna dezelfde deal.

Ik zit natuurlijk niet te wachten op een auto die om de zoveel tijd van die irritante storingsmeldingen geeft, dus ik vroeg me af of er hier mensen zijn die daar meer over kunnen vertellen?
Alleen van een schoonzusje die er één heeft. Storing in het systeem dat automatisch de hulpdiensten belt bij een ongeval. Kostenplaatje richting de 1000 euro.

Verder is ze er wel tevreden mee..

De 1.0 tce is nog 1 van de weinige downsize blokken met indirecte inspuiting, wat neerkomt op eenvoudige en betrouwbare techniek. De 1.0 tce zit ook in de micra , maar de clio is duidelijk de fijnere en betere auto, en vaak voor bijna dezelfde deal.
Altijd + 1 voor indirecte inspuiting. Veel minder interne vervuiling. We hebben hem zelf ook in de Captur. Prima blokje.

Gewoon doen zoals al aangegeven.

Ik heb nu bijna 5 jaar een Clio V uit 2020.
Tot nu toe geen enkele storing of reparatie gehad.
De auto is ook heel goedkoop in onderhoud.

Erg goede, fijne, degelijke en zeer betrouwbare auto, krijg je absoluut geen spijt van.

Kijk zoals elke occasion of er netjes mee om is gegaan, en of de auto goed onderhouden is.

• Leuk
Waarderingen: CT68
Hier ook ervaring met een Clio V. Exact eenzelfde als AK2 en nee, ik ben een unieke user en geen alterego van AK2 :p;). Die van mij ook betrouwbaar tot dusver (77.000 km in ruim vijf jaar), in het eerste jaar twee keer een softwarematig issue laten verhelpen (spontane resets boordcomputer en klok), onder garantie gefixt en niet meer voorgekomen.

Overigens was/is een 1.0 TCe eenzelfde motor met één cilinder van 333cc eraf gehakt ten opzichte van de 1.3 TCe die ik zelf heb. En die is volgens mij wel degelijk direct ingespoten. De voorganger, een 0.9 TCe uit de Clio IV en Captur I is 100% zeker wel indirect ingespoten. Het goede nieuws is echter dat de 1.0 TCe en 1.3 TCe tot de betere direct ingespoten motoren behoren.

Ik raak steeds meer overtuigd dat het een Clio van deze generatie moet gaan worden.

Ik heb gisteren al proefgereden in een hele mooie Intens maar daar had ik geen goed gevoel bij. Ik meende bijgeluiden te horen, vermoedelijk uit de versnellingsbak, en de versnellingspook zag je ook op en neer gaan als je gas gaf of gas losliet.

Ik heb al heel wat Clio’s in mijn favorietenlijstje staan om eventueel te gaan bezichtigen.

Ik vroeg me nog wel af wat precies het verschil is in de uitvoering Zen en Intens?

Climate control en keyless entry sowieso, maar verder?

Ik raak steeds meer overtuigd dat het een Clio van deze generatie moet gaan worden.

Ik heb gisteren al proefgereden in een hele mooie Intens maar daar had ik geen goed gevoel bij. Ik meende bijgeluiden te horen, vermoedelijk uit de versnellingsbak, en de versnellingspook zag je ook op en neer gaan als je gas gaf of gas losliet.

Ik heb al heel wat Clio’s in mijn favorietenlijstje staan om eventueel te gaan bezichtigen.

Ik vroeg me nog wel af wat precies het verschil is in de uitvoering Zen en Intens?

Climate control en keyless entry sowieso, maar verder?
Kun je het beste even in de carbase van autoweek.nl naast elkaar zetten, volgens mij kan naast elkaar zetten alleen op een pc/ laptop

gefeliciteerd, leuke autootjes inderdaad. We hadden er verschillende in de vloot zonder enige problemen

Ik heb er geen gras over laten groeien en ben vandaag al tot aankoop overgegaan van een Clio 1.0 tce intens uit 2020 met 72.000 km op de teller.

Ben erg blij met mijn keuze en hij wordt over 2 weken afgeleverd.
Gefeliciteerd.

Daar ga je véél plezier van hebben

Welke kleur is het geworden.

De 5drs of een stationcar.

Misschien heb je een fotootje van de clio die je wilt delen hier.

Ik heb er geen gras over laten groeien en ben vandaag al tot aankoop overgegaan van een Clio 1.0 tce intens uit 2020 met 72.000 km op de teller.

Ben erg blij met mijn keuze en hij wordt over 2 weken afgeleverd.
Mooi kun je er nog even tegen aan, gefeliciteerd en bedankt voor de terugkoppeling

Bedankt voor de felicitaties!

Ik heb inderdaad gewoon een 5 deurs. Van deze generatie is geen stationuitvoering meer.

Ik wil best foto’s plaatsen maar daar staat het kenteken op. Ik weet niet of dat een goed idee is, al ziet iedereen op straat natuurlijk net zo goed het kenteken.

Ik heb inderdaad gewoon een 5 deurs. Van deze generatie is geen stationuitvoering meer.

Ik wil best foto’s plaatsen maar daar staat het kenteken op. Ik weet niet of dat een goed idee is, al ziet iedereen op straat natuurlijk net zo goed het kenteken.
Ik maak zelf de kenteken van mijn eigen auto ook geel op de foto voordat ik hem hier op forum plaatst.

Zijkant

IMG-0385.jpg

IMG-0385.jpg

IMG-0387.jpg

Terug
Bovenaan