My seat app

Richard 8330475

Startmotor
Vraagje

Sinds enkele weken een seat Mii electric. In bezit.
Aangemeld bij de "my seat" app
Dit heeft een tijd gewerkt tot eergisteren.
De status wordt niet meer bijgewerkt, alle gegevens van de auto zijn nu 2 dagen oud.
Op 2 smartphones hetzelfde resultaat.
Ik heb het idee dat de auto geen internet connectie meer heeft.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

ja.. vag en software.. dat wil ze nog niet echt lukken. Met meerdere auto's (voormalige passats en ook de huidige VW ID.7) herken ik dit probleem. Vaak is de oplossing om de app volledig te herinstalleren en de auto opnieuw aan te melden.

En soms is het ook gewoon een storing bij VAG en komt hij later vanzelf weer terug. (maar ik heb nu net 'as we speak' de app voor onze ID.7 gecontroleerd en die werkt wel.)

Wij hebben nu ook al maanden een generiek plaatje van een onbekend model in de app staan, waar we voorheen heel mooi de auto in diens exacte spec te zien kregen. (voor het gebruik verder helemaal geen probleem en dus ook veel minder vervelend natuurlijk.) Het zijn gewoon knoeierds daar bij VAG.

Whats-App-Image-2025-05-08-at-11-41-51.jpg

Auto verwijderd en opnieuw proberen toe te voegen.
"Identificatie nummer niet beschikbaar"
Volgens mij heeft de auto geen internet connectie meer, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet checken.

Vraagje

Sinds enkele weken een seat Mii electric. In bezit.
Aangemeld bij de "my seat" app
Dit heeft een tijd gewerkt tot eergisteren.
De status wordt niet meer bijgewerkt, alle gegevens van de auto zijn nu 2 dagen oud.
Op 2 smartphones hetzelfde resultaat.
Ik heb het idee dat de auto geen internet connectie meer heeft.
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Het meest logische is naar de dealer gaan.,

Van wanneer is de auto?
Standaard heeft de auto 3 jaar connectie. Daar na moet je opnieuw een abonnement afnemen. Zonder abonnement doet de app erg weinig.

Ik zou even langs de dealer rijden. Ik weet dat je de boel ergens vanuit het menu moet kunnen resetten, maar ik ken de menustructuur van de Skoda niet.

Volgens mij heb je 10 jaar lang de online basisfuncties met een Seat. Maar die apps zijn vrij matig. Gewoon na een paar dagen nog eens proberen. Lukt het dan nog niet, dan inderdaad even langs de dealer om te laten checken of het probleem in de auto zit of ergens anders.

Dat vind ik wel bijzonder.. Hebben ze wel de moeite genomen even te kijken of ben je afgewimpeld?

Hier kan je ook nog naar kijken; (Ik weet alleen niet, slaat zo'n Seat Mii veel instellingen op die je dan kwijt bent? Of valt dat wel mee?)
seat-connect.jpg

Laatst bewerkt:
Dat vind ik wel bijzonder.. Hebben ze wel de moeite genomen even te kijken of ben je afgewimpeld?

Hier kan je ook nog naar kijken; (Ik weet alleen niet, slaat zo'n Seat Mii veel instellingen op die je dan kwijt bent? Of valt dat wel mee?)
seat-connect.jpg
Bedankt.
Mijn vrouw was met de auto naar de dealer. Het is haar speelgoed ;-)
Ze hebben geprobeerd wat wij ook deden, meer kennis was er blijkbaar niet.
Resetten naar fabrieksinstellingen is wellicht een goed idee.
Bedankt.

Fabrieksinstellingen reset helpt helaas ook niet.
Ik heb een mail gestuurd vanuit de my seat app. Die gaat trouwens naar een Cupra adres.

Terug
Bovenaan