Volkswagen Passat maar welke?

Met 3 kinderen achterin is een auto met 3 losse stoelen achterin het beste. En een vlakke vloer.
Helaas voldoen stationwagens daar niet aan en ben je aangewezen op MPV's: Ford S-Max, Toyota Verso, Volkswagen Touran etc etc.
Ik heb de Verso en Touran gehad. 3 losse stoelen achterin is echt ideaal voor je kinderen, geen bobbel in het midden, los in te stellen net als de voorstoelen.
Sommige, zoals de Verso, hebben geen tunnel tussen de benen.
De Touran heeft weer een grotere kofferbak, S-Max nog groter.

Met 3 kinderen achterin is een auto met 3 losse stoelen achterin het beste. En een vlakke vloer.
Helaas voldoen stationwagens daar niet aan en ben je aangewezen op MPV's: Ford S-Max, Toyota Verso, Volkswagen Touran etc etc.
Ik heb de Verso en Touran gehad. 3 losse stoelen achterin is echt ideaal voor je kinderen, geen bobbel in het midden, los in te stellen net als de voorstoelen.
Sommige, zoals de Verso, hebben geen tunnel tussen de benen.
De Touran heeft weer een grotere kofferbak, S-Max nog groter.
Ik heb nu een Touran van de zaak en dat bevalt zeer prima met 3 kids moet ik zeggen. De reden voor mij om prive het te proberen met een station is:

- Goedkoper in de aanschaf
- Veelal lagere wegenbelasting door lager gewicht
- Een station is vaak zuiniger dan een MPV
- Goede courante MPV modellen zijn er erg weinig. Als je de 1.2 puretech motoren wilt vermijden valt al een heel groot deel weg van de markt.
De S-Max is in jongere uitvoering erg duur of je krijgt een verouderde auto met 180k op de teller.
Touran is erg duur en oudere niet diesel modellen zijn qua motor niet altijd betrouwbaar.
Prius + is erg duur en verouderd. Verso idem.
Renault Grand Scenic is relatief zwaar en duur.

Ik heb nu een Touran van de zaak en dat bevalt zeer prima met 3 kids moet ik zeggen. De reden voor mij om prive het te proberen met een station is:

- Goedkoper in de aanschaf
- Veelal lagere wegenbelasting door lager gewicht
- Een station is vaak zuiniger dan een MPV
- Goede courante MPV modellen zijn er erg weinig. Als je de 1.2 puretech motoren wilt vermijden valt al een heel groot deel weg van de markt.
De S-Max is in jongere uitvoering erg duur of je krijgt een verouderde auto met 180k op de teller.
Touran is erg duur en oudere niet diesel modellen zijn qua motor niet altijd betrouwbaar.
Prius + is erg duur en verouderd. Verso idem.
Renault Grand Scenic is relatief zwaar en duur.
Al enig idee voor welke station jullie/jij gaat?

Ik heb zelf 3 kinderstoeltjes achter de eklasse (2008). Past prima bij mij. (Kinderen zijn 3-6-8)

Maar we hebben ook een Grand Scenic, past nog veel beter (passen 4 iso-fix stoelen in en dan nog een 3e zitrij)

Maar stations en 3 kinderen zullen altijd krap voelen op de achterbank. Een auto met 3 losse stoelen ipv een achterbank zal vaak de meest praktische oplossing zijn

Ik vind de Focus ST het mooiste maar een Astra 1.0 is financieel het meest interessant. De kans is zeer groot dat ik uiteindelijk op dat laatste uitkom.

Ik heb niet mega haast, ik heb mijn Touran nog tot na volgend jaar september ongeveer. En jullie?
Wij zijn er nog niet uit helaas..

Ik heb toch het idee dat een Opel Astra station echt een stuk smaller is dan onze huidige E klasse..

Het liefst kopen we een Passat alleen dan moet ik me verdiepen in welk bouwjaar het beste is. ;)

Mocht het toch een Passat worden.

Welke bouwjaren zijn dan goed?

Ik lees hele verschillende berichten. Velen zeggen dat je beter kan kijken voor een Passat vanaf 2016.
Maar toch rijden er zo veel mensen in een Passat uit 2013,14 etc.

Iemand antwoord?

Wij hebben beiden gehad. Zowel de B7 als de B8.
De B7 was nog een 2.0TDI en die was in alle opzichten top. Na 4 jaar en +/- 190dkm geen grote gebreken mee gehad.

De B8 waren ook beiden top auto's en ik wil zeggen ook nooit problemen mee gehad, maar opvallend genoeg hebben we beiden keren op het einde van de looptijd een kapotte dsg gehad.
De eerste zat toen rond de 170dkm toen deze stuk ging en de 2e zat rond de 200dkm. Ik begreep destijds dat dat toch wel een bekend probleem was. (Beiden na 4 jaar, vanaf nieuw, dealer onderhouden leaseauto's)
Dus als je er eentje die wat verder in z'n km's zit uitzoekt, check dan of die alvast een nieuwe of revisie van de bak heeft gehad.

Verder heb ik geen directe voorkeur voor de een of de ander. Ik vond alleen dat de 1.4tsi (150pk) die in onze eerste b8 zat op momenten echt wat tekort kwam qua vermogen. Net even ergens langs of tussen was soms net even te spannend of wilde gewoon niet. De B7 TDI (170pk) en de latere B8 GTE (200pk?) deden dat veel fijner.

Laatst bewerkt:
Wij hebben beiden gehad. Zowel de B7 als de B8.
De B7 was nog een 2.0TDI en die was in alle opzichten top. Na 4 jaar en +/- 190dkm geen grote gebreken mee gehad.

De B8 waren ook beiden top auto's en ik wil zeggen ook nooit problemen mee gehad, maar opvallend genoeg hebben we beiden keren op het einde van de looptijd een kapotte dsg gehad.
De eerste zat toen rond de 170dkm toen deze stuk ging en de 2e zat rond de 200dkm. Ik begreep destijds dat dat toch wel een bekend probleem was. (Beiden na 4 jaar, vanaf nieuw, dealer onderhouden leaseauto's)
Dus als je er eentje die wat verder in z'n km's zit uitzoekt, check dan of die alvast een nieuwe of revisie van de bak heeft gehad.

Verder heb ik geen directe voorkeur voor de een of de ander. Ik vond alleen dat de 1.4tsi (150pk) die in onze eerste b8 zat op momenten echt wat tekort kwam qua vermogen. Net even ergens langs of tussen was soms net even te spannend of wilde gewoon niet. De B7 TDI (170pk) en de latere B8 GTE (200pk?) deden dat veel fijner.
Super! Thanks voor je antwoord.
Zou een Volkswagen Passat met een bouwjaar van tussen 2010 en 2015 met 200.000+ km op de teller een goede keus kunnen zijn als die een revisie heeft gehad of een hele nieuwe bak heeft? Of dan toch beter kijken naar eentje met minder kilometers?

Daar heb ik helaas geen ervaring mee, omdat het leaseauto's waren gingen ze er na 4 jaar altijd uit. Dat betekent dat wij de auto's nooit lang (lees niet) hebben doorgereden na dergelijke kilometerstanden. Ik weet alleen dat ze het tot aan die kilometers in mijn optiek prima gedaan hebben. (op het dsg verhaal na)

Rond 2013/2014 waren de TSI motoren en de DSG niet zo goed. Maar net wat je zegt: er rijden er toch genoeg rond. Maar ik zou voor een TSI met riem ipv ketting gaan, dan zit je een beetje vanaf eind 2014 denk ik. Even goed de motorcode checken.

Rond 2013/2014 waren de TSI motoren en de DSG niet zo goed. Maar net wat je zegt: er rijden er toch genoeg rond. Maar ik zou voor een TSI met riem ipv ketting gaan, dan zit je een beetje vanaf eind 2014 denk ik. Even goed de motorcode checken.
Aha!

Zoiets als dit bedoel je dan?

Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 10.444
Kilometerstand: 234.963 km
Bouwjaar: 12/2016

Of anders?

Daar heb ik helaas geen ervaring mee, omdat het leaseauto's waren gingen ze er na 4 jaar altijd uit. Dat betekent dat wij de auto's nooit lang (lees niet) hebben doorgereden na dergelijke kilometerstanden. Ik weet alleen dat ze het tot aan die kilometers in mijn optiek prima gedaan hebben. (op het dsg verhaal na)
ik snap het! Daar had ik even overheen gelezen. Onwijs bedankt voor je duidelijke uitleg

En een Octavia, is dat niet wat?
In de familie hebben we er twee rijden, ook met drie kleine kinderen. Die is toen verkozen boven een Astra vanwege de ruimte en de vlakkere achterbank.
En deze?
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.

Verkoopprijs: € 9.999
Kilometerstand: 183.059 km
Bouwjaar: 09/2013

Is dat iets? We willen toch kijken of we het budget naar beneden kunnen krikken en onze huidige auto in kunnen ruilen met zo min mogelijk bij leggen.

ik heb altijd Mercedes auto’s gehad maar de kosten zijn op dit moment te hoog.

Daarom ben ik opzoek naar iets anders. Een station of MPV.
Maar wel zuinig.
Zoiets als een Opel Astra, Skoda Octavia, Volkswagen Touran etc. Zijn dit betrouwbare auto’s?

Budget Max €10.000 het liefst eronder..

Wat zijn nog meer auto’s die weinig problemen hebben als ze veel kilometers hebben gelopen?

ik heb altijd Mercedes auto’s gehad maar de kosten zijn op dit moment te hoog.

Daarom ben ik opzoek naar iets anders. Een station of MPV.
Maar wel zuinig.
Zoiets als een Opel Astra, Skoda Octavia, Volkswagen Touran etc. Zijn dit betrouwbare auto’s?

Budget Max €10.000 het liefst eronder..

Wat zijn nog meer auto’s die weinig problemen hebben als ze veel kilometers hebben gelopen?
Lastige is dat je bij deze leeftijd en km-stand altijd wel tegen onderhoud aan zit.

Voorbeeld, mijn Toyota Verso-S uit 2013 moest rondom nieuwe remblokken en een beurtje. Ben je honderden euro's verder. Bleek ook de AC-condensor lek. Dat zou ook weer 500 euro kosten om te repareren.

Dus ook al koop je in de basis een betrouwbare auto, dan nog kunnen de onderhoudskosten hoog worden.

Met 20dkm per jaar zou ik niet iets kopen met meer dan 150dkm op de teller. Want anders zit je binnen een paar jaar gelijk aan een best hoge kilometerstand.

Sorry. Dat wist ik niet.
Dit is nieuw voor mij.
Dus als ik de titel wijzig, dan snappen mensen dat ze helemaal moeten scrollen naar beneden om te antwoorden?
Bijzonder dat je het niet wist want je eerdere topics waren ook al geblokt. Maar een laguna station is wellicht verstandiger, die heeft een 6 traps vol automaat en twee liter turbo, met 20.000 km per jaar ga je het wel merken qua brandstof verbruik.

Terug
Bovenaan