De Dude: BMW 535i (F11) - op vakantie!

Ik prefereer ook een Alpina boven een 911, maar heb zelf gewoon niet zoveel met Porsche dus dat speelt ook mee. En eens @ClioRougeflamme hele scherpe observatie , komt erg sympathiek over en hebben goed spul. Ook met garantie zit het daar echt goed

Dat komt omdat het exact dezelfde auto is. Ze bieden het ding ook in Duitsland te koop aan.
Haha ja ik zei het ook met een knipoog , de kentekenplaten verraden ‘m ;).

Ik dacht alleen voordat phaeton zei dat die nog in NL te koop stond , dat dit dus niet meer het geval was. Maar ze vergroten hun bereik dus via een 3e partij

Maar ze vergroten hun bereik dus via een 3e partij
Het is geen derde partij, het is Bergwerff zelf.

Händler​

Kallenhard ist ein niederländisches Unternehmen mit über 60 Jahren Erfahrung im Verkauf und der Wartung von Fahrzeugen des Premiumsegments. Mit Hauptsitz in Gorinchem, Niederlande, wo vor 60 Jahren alles als BMW-Händler unter dem Namen Bergwerff begonnen hat. Dank unserer jahrzehntelangen Erfahrung können wir auch dir bei der Suche nach deinem nächsten Traumauto zur Seite stehen. Wir sind erst zufrieden, wenn du es bist.
Kallenhard: keine Spielerei.
Achtung: In Bonn findet Ihr keine Fahrzeuge ! Diese holen wir bei Interesse für euch nach Deutschland

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat de afschrijving mede zo fors is door de angst van het ontbreken van essentiële specifieke (Alpina) onderdelen na een jaar of 8....

Mwoah dat denk ik niet , denk vooral omdat het zo’n niche product is en uiteindelijk niet een bijzondere sportauto (visueel gezien).

IMG-4471.jpg
IMG-4459.jpg

Gister even de dakdragers gemonteerd , wat een heerlijk eenvoudig systeem. Heel erg blij mee.

Verder de auto maar weer eens goed onder handen genomen. Ik had de dragers vroeg opgehaald en met de rest van het gezin in het zwembad even tijd over.

Je ziet dat dan na 2 jaar de coating nog steeds best goed z’n werk doet, maar her en der de auto wel weer goede poetsbeurt kan gebruiken. Vooral bij de handgrepen en de plekken waar vuil zich ophoopt en je sneller krassen maakt zoals bij de flanken of onderaan de portieren (ik dan als amateur auto wasser met weinig geduld).

Ook de satijn chrome sierlijsten, het kunststof van de instap lijsten en de emblemen van luxury line kunnen wel even opknapbeurt gebruiken. Is niet erg , het is een auto . Misschien dat ik na de zomer een keer een dag vrij neem, een box voor dag huur en m dan zelf volledig weer aanpak. Ook zie je aantal onderdelen moeilijk echt schoon te krijgen en ontkom je niet aan kleien. Maarja.. geduld ;).

Ik ben niet helemaal tevreden over de reinigende werking van Gyeon Bathe in de foam gun, iemand hier nog tips voor een betere ? Liefst niet al te agressief qua chemicaliën

De kleur van die Alpina hier boven lijkt trouwens erg op die van mij, maar denk dat dit le mans blauw is. Van dichtbij is die Mediterran blau lak van mijn auto zo ongelofelijk mooi. Edit : op de foto leek een erg lelijke kras te zien, maar dit is reflectie van de zon haha.. schrok even maar net gecheckt :p

Als laatste, ook het design van deze velgen (dit zijn mijn 18 inch winter velgen) blijven erg mooi. Ik vind er alleen net teveel chroom doorheen dus als ik ze opknap gaan ze naar gewoon titansilber denk ik.

Full-Size-Render.jpg

Laatst bewerkt:
Blijft toch een mooi bak en de kleur is super.
Ik gebruik zelf de Auto Foam van Bilt Hamber. Reinigt goed en is met 3 tientjes voor 5 liter ook relatief voordelig.

Als ik het goed zie is het dat systeem waarbij je de dakdragers op de rails klemt, aandraait, en het afdekkapje op slot kan doen. Ik heb dat ook, evenals een "BMW dakkoffer" maar het is in feite spul van Thule. Prima spul, het mijne is 12 jaar oud en nog als nieuw.

@Kristian2 Dank voor de tip ! Eerdaags maar even bij car clean langs, zit vlakbij voor mij. Ook even interieur reiniger sjeffen.

En inderdaad elke keer als ik een mede F11 rijder zie denk ik goh echt een tijdloos model. Maar het kriebelt altijd.. En km stand wordt wel echt een dingetje dus weet even niet waar ik nu goed aan doe.

@Bimmert Jep die is het ! Super eenvoudig systeem. Voor een dakkoffer twijfel ik nog om te huren voor 3 weken of een te kopen op MP en weer te verkopen op MP vlak voor het ski seizoen 2025/2926. Anderzijds ik ga skiën volgend jaar dus misschien toch handig.. al krijg ik nu al kriebels van de herrie wat zon ding maakt en ik heb gewoon een ski luik.

Laatst bewerkt:
Mwoah dat denk ik niet , denk vooral omdat het zo’n niche product is en uiteindelijk niet een bijzondere sportauto (visueel gezien).
Idd, ik denk ook dat 99% van de mensen niet eens een verschil ziet tussen jouw auto en die bovenstaande alpina

@De Dude, ik vind het geluid erg meevallen hoor, al heb ik niet zo'n grote dakbox, een grotere zal wel meer geruis geven. Maar je wil er geen 200 km/h mee rijden nee.

zoiets maakt niet veel lawaai en daar gaat al veel zooi in

@De Dude, ik vind het geluid erg meevallen hoor, al heb ik niet zo'n grote dakbox, een grotere zal wel meer geruis geven. Maar je wil er geen 200 km/h mee rijden nee.

zoiets maakt niet veel lawaai en daar gaat al veel zooi in
Ja deze staat precies op de shortlist haha ! 320liter is zat. Het is vooral de bruidsjurk die erin moet..

Hoe zit het met verbruik, is dat beetje te doen ? NL - italie rijd ik rond de 9 liter / 100 km overall.

200 was ik niet van plan, max 170 km/u denk ik. Normaliter hang ik rond de 190 maar met dakkoffer vind ik dat wat tricky.

IMG-4750.jpg

Zomer velgen zitten er sinds deze week weer op. De looks van de auto zijn direct zoveel malen beter dat ik op zoek ga naar een mooie 19 inch set voor de winter ipv nieuwe set voor de zomer.

Uiteraard ook de nieuwe banden (Hankook EVO met * en RF) , ruim 500 km mee gereden nu. Super. Echt super. Hele fijne stille band, merk bijna geen verschil met Non Runflat, stuurt erg goed. Het belangrijkste ? De irritante trilling bij 100-120 km/u is bijna volledig verdwenen. Heel blij mee.

Random: zo kijkende naar m’n rem klauw staat het best saai. Hier nog gedachtes voor andere kleur ? Zelf altijd gecharmeerd van brons goud icm blauwe lak.

Hier met de E500 tussen de 140 en 180 waar mogelijk gereden. 11/100km. Sommige stukken ook ff doorgetrokken maar winterbanden . Moet er alleen niet aan denken met een skibox.

Bedenk me alleen net dat de 212 wel ff wat meer bagageruimte heeft. Was met 5 personen zonder skies prima te doen.

Ja ik heb normaliter ook geen skikoffer nodig hoor , het is voor de jurk van mijn -aanstaande- vrouw die vooral in de lengte niet opgevouwen kan worden en icm ook 3 weken aan vakantie spullen wordt dat wat lastig.

Qua ski vakantie, als ik spullen ter plekke zou huren dan logischerwijs ook geen ski koffer nodig inderdaad. Of als de kinderen niet meer in de isofix hangen - het skiluik kan nu niet naar beneden

Anderzijds ik ga skiën volgend jaar dus misschien toch handig.. al krijg ik nu al kriebels van de herrie wat zon ding maakt en ik heb gewoon een ski luik.
Als het niet hoeft zou ik het natuurlijk niet doen, maar een fatsoenlijke (vrij) nieuwe dakkoffer hoor je nauwelijks. Heel wat anders dan de bakken van vroeger.

Uiteraard neemt het verbruik toe, maar dat valt ook nog wel te overzien. Het "voordeel" is dat je officieel nog maar 130 mag met zo'n apparaat op je dak en daarmee compenseer je het verbruik wel weer aardig t.o.v. doorboenderen.

Prachtige BMW trouwens in een prachtige kleur!

Random: zo kijkende naar m’n rem klauw staat het best saai. Hier nog gedachtes voor andere kleur ? Zelf altijd gecharmeerd van brons goud icm blauwe lak.

Brons goud is mooi chique, met relatief weinig contrast c.q. zichtbaarheid van de mod. Suggestie: vintage copper van FoliaTec, oker/oranje tint maar moet je wel van houden ;)

IMG-5856.jpg

IMG-5873.jpg

Weer met de Funfer ruim 1,000 heerlijke kilometers verslonden vandaag in ongv 9.5u met stops. Dikke prima en dat met een dakkoffer !

Verbruik 11l/100 km, 1l meer dan normaal. Geluid valt mij heel erg mee, maar niet harder gegaan dan 150 km/u

Tussenstop in Oostenrijk, daarna door naar Italië.

Lekker vakantie !

Laatst bewerkt:
Wat een fraai samengesteld exemplaar heb je toch. (y)

Maar over Oostenrijk gereden? Loont dat tov recht door Switzerland steken?

Wij gaan elkaar waarschijnlijk mislopen daar in Toscane trouwens. Ik reageerde laatst dat we wel zouden zwaaien, maar wij gaan pas over drie weken. ;)

Nogmaals een fijne vakantie en prachtige bruiloft gewenst! Geniet ervan!

Over auto foamen, mijn ervaring is daar ook minder mee. Weinig verschil met afspuiten en daarna wassen met een washandschoen en 2 emmer methode.

@Geuzert Dank voor het compliment ! :) hij is precies zoals ik m zou samenstellen nieuw. Lang naar gezocht :).

En qua reistijd - Mwoah denk het niet. Ik vind het vooral wat prettiger rijden via de A9 en rijd bijna altijd het verschil wat Google maps aangeeft (want meer km) goed. Vorig jaar heen Zwitserland, terug Oostenrijk.

Ik zit dit jaar eerst ook bij Valpolicella en dan is het sowieso al wat makkelijker via Oostenrijk.

Ah bummer dat we elkaar mislopen, desalniettemin alvast heel veel plezier !

Over auto foamen, mijn ervaring is daar ook minder mee. Weinig verschil met afspuiten en daarna wassen met een washandschoen en 2 emmer methode.
Foam is dan ook geen alternatief maar een aanvulling. Foamen doe je als voorwas zodat bij de handwas er minder vuil opgenomen hoeft te worden en het de kans op swirls verkleint. Daarnaast komt de foam in wat kiertjes waar je met je handwas niet in komt al is dat wel echt een minimaal verschil.

Overigens gebruik ik het soms ook wel eens los als de auto echt minimaal vies is en ik een handwas overdreven vind. Het is dan eigenlijk meer een alternatief voor simpel afspuiten dan voor een volwaardige was.

@Carkiller @406c Yes wat @406c zegt inderdaad , ik gebruik het om te beginnen en het meeste vuil eraf te wassen.

Eerst afspoelen, dan foam , dan weer afspoelen en dan met de hand.

Overigens gebruik ik het soms ook wel eens los als de auto echt minimaal vies is en ik een handwas overdreven vind. Het is dan eigenlijk meer een alternatief voor simpel afspuiten dan voor een volwaardige was.
Ja doe ik ook wel eens. Laatst bijv toen er -enorm veel- vogelpoep op zat. Spoedklus om dat er snel af te krijgen maar was niet nodig om de hele auto gelijk met de hand te doen

Terug
Bovenaan