Ik weet niet of iemand bekend is met de ring van Groningen. Ik rijd vanuit mijn werk altijd over de noordelijke ring en daarbij gebeurt vrijwel altijd het volgende;
Voordat ik uitvoeg, gaat de ring in een bocht naar links omhoog. Je mag er 70, maar veel rijden 65 of 85. Nadeel van die bocht is dat je geen zicht hebt op de uitvoegstrook, welke ook een invoegstrook is, omdat die invoegstrook begint achter geluidsschermen. Oftewel, je kan niet vooruitkijken.
Ik rijd graag op de ACC en zet deze veelal op 76 daar. Maar in de bocht gaan veel mensen steeds langzamer rijden. Wanneer het lukt, haal ik ze nog even in bij die bocht, maar dan moet ik vlot terug voor het uitvoegen. Alternatief is ook omhoog gaan sukkelen, maar op de één of andere manier raken de bestuurders die willen invoegen daarvan in de war... want dan moet ik met 55 uitvoegen terwijl zij nog aan het optrekken zijn. Tja, ook een irritante optie, maar welke keuze heb ik dan?
Vandaag gewoon met 70+++ er voorbij gegaan, daarna nog iemand voorbij gescheurd die ging invoegen en ook al te hard ging om vervolgens net te laat uit te voegen. Niet netjes, maar ik ben zo klaar met dat gesukkel... je kan echt prima met 70 door die bocht!