Auto reviews moderator

Macan EV

Net ingestapt
Ik vraag met af of er wel moderators actief zijn op het autoreview gedeelte. Er staan vaak reviews op van personen die maar een paar regels schrijven over hun auto of soms helemaal niets. Je kunt dan de review rapporteren maar dat kun je doen tot je een ons weegt maar er wordt niet gehandhaafd. Graag meer toezicht hierop van Autoweek.
Voorbeeld:
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/volkswagen-tiguan-2024/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/suzuki-swift-2021/
https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/audi-q4-e-tron-45-s-edition-2024/
Enz, enz.

Laatst bewerkt:
Ik denk van wel, zie het “De keuze van de redactie”-label die aan sommige reviews wordt toegekend.

Bedankt voor je feedback @Macan EV , je hebt zeker gelijk. De reviews hebben wel de aandacht - en indieners van een (te) korte review krijgen in principe een bericht om het aan te vullen. Soms blijkt bijvoorbeeld dat het verkeerd gaat in het opslaan aan hun of onze kant. Redelijkerwijs geven we wat tijd om de review aan te passen - we kunnen wel beter daarop opvolgen. Pakken we aan!

Soms blijkt bijvoorbeeld dat het verkeerd gaat in het opslaan aan hun of onze kant. Redelijkerwijs geven we wat tijd om de review aan te passen - we kunnen wel beter daarop opvolgen.
Het ID.7 review is dus een voorbeeld van zo'n review die vermoedelijk verkeerd is opgeslagen. Ook gezien het tijdstip (pakweg middernacht op de maandagochtend) zou me dat niet verbazen.

Macan EV, in 2019 schreef je dit:

"Waarom zou je je review aanvullen als niemand hem meer leest omdat hij op pagina 87 staat...... Ik neem nu tenminste niet meer de moeite om mijn review aan te vullen".

Uit jouw reactie blijkt dus dat 'onvolledige' reviews allerhande oorzaken kunnen hebben.

niemand hem meer leest omdat hij op pagina 87 staat
Veel reviews van AutoWeek worden gericht gelezen. Namelijk door mensen die zich oriënteren op een andere auto en zij zoeken dan op merk/type en mogelijk verfijning op motortype en jaar - waardoor de ouderdom of plek in de 'algemene' lijst eigenlijk niet zo relevant is. Een redelijk deel komt al door een zoekmachine direct bij gebruikersreviews. Tip: een uitgebreidere review heeft wel meer kansen om gevonden en dus gelezen te worden!

Macan EV, in 2019 schreef je dit:

"Waarom zou je je review aanvullen als niemand hem meer leest omdat hij op pagina 87 staat...... Ik neem nu tenminste niet meer de moeite om mijn review aan te vullen".

Uit jouw reactie blijkt dus dat 'onvolledige' reviews allerhande oorzaken kunnen hebben.
Ofwel: Hoe haal ik iets volledig uit z'n context?

• Leuk
Waarderingen: JL86
Ik heb hier een tiental uitgebreide reviews op de site staan; als voormalig (weliswaar moto)journalist vind ik de ervaring met een auto / moto zo getrouw mogelijk beschrijven erg fijn, het is voor mij pure ontspanning. Ik steek er telkens redelijk wat tijd & moeite in en geef om de X tijd een update zolang de auto in bezit is en/of als er iets relevant te melden is.
Komen vaak fijne reacties op en als dat niet zo is, prima. Het is zoals Roadracer omschrijft, als je een andere auto zoekt is het interessant om je vooraf al wat in te kunnen verdiepen naar wat eigenaars ervan denken. De zoekfunctie daarvoor werkt prima.
Ik lees hier dus ook graag reviews van auto's die me in de verste verte niet interesseren (oldtimers, EVs, US gas guzzlers, A-segmenters en noem het), maar die een goed geschreven en doorleefd verhaal brengen.

Ofwel: Hoe haal ik iets volledig uit z'n context?

Begrijpend lezen is niet vanzelfsprekend zie ik.
Dit schreef Macan in de openings post:

"Er staan vaak reviews op van personen die maar een paar regels schrijven over hun auto of soms helemaal niets. Je kunt dan de review rapporteren maar dat kun je doen tot je een ons weegt maar er wordt niet gehandhaafd"

Eerder schreef hij echter dit:

Ergo, hij stelt iets vast ('karige reviews') maar had zelf ook een reden dat te doen ('geen moeite meer review aan te vullen').

PS: geen oordeel, wel een vaststelling. Een goed verstaander kan concluderen dat er meerdere redenen kunnen zijn waarom reviews onvolledig zijn. Waarbij 'onvolledig' een rekbaar begrip is.

PS2: Wat ik bezwaarlijker vind zijn 'fake-reviews'. Die zijn en waren er. Meerdere zijn gelukkig verwijderd.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde met mijn post uit het verleden dat reviews in die tijd, nadat je ze hebt bijgewerkt, niet opnieuw bovenaan kwamen. Met andere woorden; als je review na maanden ergens op pagina 50 stond en je werkte je review vervolgens bij dan bleef hij op pagina 50 staan. Dat was mijn punt in die tijd. Als je nu je review bijwerkt komt hij weer bovenaan te staan. Zo blijven andere lezers makkelijker up to date met info. Zo hoort het te zijn en zo is het nu ook geregeld.
Zelf heb ik ook diverse uitgebreide reviews (BMW 3-serie, 2X BMW Z4, Peugeot RCZ, Mini Cooper en nu onze huidige Porsche Macan) op Autoweek staan en houd deze ook een paar keer per jaar up to date.

Paar weken terug begonnen met de review van onze CX-3.
Nog maar een maand in bezit, dus vooral een inleiding gemaakt met de boodschap dat er aangevuld ging worden.

Daar kwam meteen commentaar op, op een niet zo vriendelijke manier...
Geen zin in discussie dus de review weer verwijderd. Probeer het over een paar maanden nog wel een keer.

Groot gelijk Joël 1987. En dan bedoel ik de autokeuze ;)
Ach ja, er is veel negativisme op de SM en in de maatschappij en dus ook hier. Niks van aantrekken. Doordoen.
Stonden maar meer mensen wat positiever in het leven zucht ik dan en negeer het vervolgens…
Veel plezier met de CX-3, ik zal je review zeker lezen als die online komt!

Terug
Bovenaan