Schimmel tosti
Net ingestapt
Beste auto liefhebbers,
Ik zat met een idee en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en mijn plan is om in de zomer een auto te kopen om een beetje leuk rond te kunnen rijden en rij ervaring op te kunnen doen, er een paar maanden in te rijden en hem dan zo goed mogelijk weer te verkopen, zodat het me uiteindelijk weinig tot niets kost (of misschien zelfs winst oplevert).
Mijn gedachtegang:
Mijn vragen?
Alle ervaringen & tips zijn welkom!
Ik zat met een idee en vroeg me af of iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb net mijn rijbewijs gehaald en mijn plan is om in de zomer een auto te kopen om een beetje leuk rond te kunnen rijden en rij ervaring op te kunnen doen, er een paar maanden in te rijden en hem dan zo goed mogelijk weer te verkopen, zodat het me uiteindelijk weinig tot niets kost (of misschien zelfs winst oplevert).
Mijn gedachtegang:
- Ik koop een betrouwbare, gewilde auto voor €1000-2500 (een zuinige hatchback bijv. Aygo, Polo, Yaris etc..)
- Zorg dat hij goed onderhouden is en minimaal 6 maanden APK heeft.
- Rijd er 2-3 maanden mee (voor vakantie, beetje rijplezier).
- Voordat ik hem verkoop, Ga ik hem goed reinigen misschien een kleine beurt om de waarde op te krikken.
- Verkoop hem rond augustus/september wanneer vraag nog hoog is.
Mijn vragen?
- Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe heb je dit gedaan en is het haalbaar om zonder veel verlies (of met winst) een auto na een paar maanden te verkopen?
- Wat zijn de grootste valkuilen waar ik op moet letten?
- Welke auto’s zouden hier het meest geschikt voor zijn?
- Zijn er specifieke verkooptips om er een zo goed mogelijke prijs voor te krijgen?
- Wat zouden de kosten zijn / en hoe dom is dit.
Alle ervaringen & tips zijn welkom!
Laatst bewerkt: