Het leuke en/of zeldzame old-/youngtimers en klassiekers te koop topic - deel 7

Mazda 626 Wagon van 1988:




VW Corrado van 1992:


Wat een geld zeg voor een met 435.000 km
 
Rover SD1 van 1982:




Toyota Corolla van 1985:




BMW M3 van 1997:




Pontiac Trans Am van 1988:


 
8141eec4-6c27-4597-89f7-44108c5954cb


dccdf9f8-dfe4-4fe7-b536-b3fa58d71575


69802609-acd0-4af7-9d5d-6dfc41e58970
 
Die Corolla is wel een leuke vondst, voor best een nette prijs. Laten we hopen dat- ie niet wordt weggekaapt voor export naar Afrika.

Die Bluebird... 10k en dan niet eens roestvrij.... ik denk er nog even over na. :unsure:
 
Altijd wel een zwak voor de bluebird gehad, maar idd 10K is wat te gek, zeker met die roest schade L+R
 
Ford Capri 2600 RS van 1971:




Vauxhall Cavalier van 1979:



 
3af56b8e-1920-44e6-a26d-df90bf9170d5


saab-900-coupe-glta3.jpg


peugeot-304.jpg


rover-200-serie-200-vi-1-8-brm-140-pk-airco.jpg


1920x1080.webp
 
APK van die Rover is verlopen in 2015, die staat dus al even stil... gaat geheid nog veel geld in moeten. Ik zou het niet aandurven.
 
APK is niet eens het grote probleem, heb je de deurpanelen gezien? Lijken wel gesmolten en kan je daar nog nieuwe voor krijgen?
 
APK is niet eens het grote probleem, heb je de deurpanelen gezien? Lijken wel gesmolten en kan je daar nog nieuwe voor krijgen?
Dat hebben ze allemaal in meer of mindere mate... Deze op MP ook. Uit Engeland kun je nog nieuwe panelen laten komen, moet je alleen zelf de lederen delen overzetten.

Bij die van mij vallen de deurpanelen gelukkig nog mee, maar ik vrees dat het op termijn vanzelf een keer misgaat.
 
Renault 6 van 1979:




Alfa Romeo Alfetta van 1979:


 
volkswagen-kever-brand-new-m1001.jpg


Diesel met een pak kilometers.
1920x1080.webp


160a5545-9b09-4c0a-ae49-49f50348b60f


1920x1080.webp


1920x1080.webp
 
Laatst bewerkt:
Grappig die Kever. Dit is volgens mij een grijze import, Nergens een Volkswagenlogo te bekennen.... Klopt het dat indertijd zelfs VW deze import probeerde tegen te houden en daarom alle logo's er af moesten?
 
Op een Kever zit sowieso maar één VW logo, en die heeft dit exemplaar inderdaad niet. Zou kunnen dat alle Mexico Kevers dat niet hebben, maar dat weet ik niet.
 
Op een Kever zit sowieso maar één VW logo, en die heeft dit exemplaar inderdaad niet. Zou kunnen dat alle Mexico Kevers dat niet hebben, maar dat weet ik niet.
M'n 1303 had ze op de wieldeksels, de kofferklep, stuur..... en anders wel op de naafdoppen. Ik herinner me dat VW ooit een partij importeerde en daarna, ivm veiligheid, emissie etc, er van alles aan deed om grijze import tegen te gaan. Na een proces mochten er geen enkel embleem meer op.... Heeft deze wel een kenteken? of koop je een winkeldochter die niet meer door een keuring komt en alleen als decoratie kan dienen?
 
Op het gefotografeerde papier staat dat de auto nooit op kenteken is gezet en dat ook niet meer kan in het land van de verkoper, Zwitserland. Geen idee hoe dat hier zit, moet je dan aan de huidige emissie-eisen voldoen of die van 1985?

Ik zou het er niet op wagen, in elk geval.
 
Laatst bewerkt:
Op andere exemplaren van die "50 Jahre Käfer" editie die online staan zie ik zo gauw ook geen logo's, dus het zal toch wel zo horen.
 
nissan-micra-1-0-sail-2-automaat-let-op-23-000-km.jpg


3f8d87fb-ad41-441c-85f1-443c634255e4


659a89fc-546d-4dae-9fa8-6308cd44ec9b


47007b33-7736-4e8c-80f4-2c0e3b206aaa


1920x1080.webp
 
Zal een flinke prijs hebben, slechts 13.000km!

enkele zaken zijn niet origineel:
Chroom spiegelkappen
Berlina stuurwiel, koplampwissers (want Zweeds), bumperrozetten en SR velgen op een verder standaard basisuitvoering.


 
Zal een flinke prijs hebben, slechts 13.000km!

enkele zaken zijn niet origineel:
Chroom spiegelkappen
Berlina stuurwiel, koplampwissers (want Zweeds), bumperrozetten en SR velgen op een verder standaard basisuitvoering.

Die Ascona komt van een Zweedse autoveiling, is voor 158.000 kronen verkocht (ongeveer 14.400 euro). Zal me niks verbazen als Aaldering het dubbele ervoor vraagt, maar aan de andere kant, vind er maar eens eentje in deze staat. Je kan er een restaureren, de vraag is of je met 25K een kwaliteitsrestauratie haalt, en dan nog is het resultaat nooit zo mooi als het origineel.

Het zou trouwens kunnen dat die dingen die we hier als niet-origineel op deze uitvoering beschouwen, in Zweden wel standaard of optioneel op de basisuitvoering zaten. De chromen spiegelkappen kennen we hier niet, maar heb ik op meer Zweedse Ascona's gezien. Ik heb ook al eens een Zweedse Ascona in Luxus-trim gezien die wel het Berlina-stuur en de bumperrozetten had (die zaten in NL alleen op de Berlina). De SR-velgen waren ook hier optioneel op elke uitvoering te bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Ford Fiesta van 1989:




Dodge Challenger van 1974:


image de m
 
Terug
Bovenaan