Ik heb de afgelopen dagen wat onderzoek gedaan naar betrouwbare auto's binnen mijn budget van 11 tot 13 duizend euro. Na lang zoeken naar een C-segment auto die zowel goed rijdt, sportief is, stabiliteit biedt en er goed uitziet, kwam ik uit op drie modellen:
Ik begrijp dat de Mazda 3 het meest premium aanvoelt van de drie keuzes, vanwege de opties, leer, en de comfortabele geluidsdichtheid. Uit mijn onderzoek blijkt ook dat deze lekker sportief rijdt en fijn in het gebruik is, wat bijdraagt aan het rijplezier.
Ben benieuwd naar jullie mening, wat jullie ervan vinden, ervaringen, keuzes, etc. Ik verwacht ongeveer 12.000 tot 15.000 kilometer per jaar te rijden, voor een periode van 4 jaar. Ik heb ook een vrouw en een dochter en had wat extra ruimte nodig, daarom was ik op zoek naar een C-segment. Verder wil ik één keer per jaar naar het buitenland rijden en af en toe naar Duitsland.
- Mazda 3 (link): Deze heeft veel opties en een aparte kleur, maar is wellicht iets te duur. Akkoord gekregen voor 13K. De kilometerstand is vrij hoog, maar als de auto goed onderhouden is, zou hij volgens sommigen minimaal nog 150K moeten kunnen rijden.
- Kia Ceed (link): Akkoord gekregen voor 11,5K. Ik vind de auto zelf het leukst, stuur een beetje druk.
- Hyundai i30 (link): Akkoord gekregen voor 12,5K. De stuur is echt mooi, en ziet er leuk uit.
Ik begrijp dat de Mazda 3 het meest premium aanvoelt van de drie keuzes, vanwege de opties, leer, en de comfortabele geluidsdichtheid. Uit mijn onderzoek blijkt ook dat deze lekker sportief rijdt en fijn in het gebruik is, wat bijdraagt aan het rijplezier.
Ben benieuwd naar jullie mening, wat jullie ervan vinden, ervaringen, keuzes, etc. Ik verwacht ongeveer 12.000 tot 15.000 kilometer per jaar te rijden, voor een periode van 4 jaar. Ik heb ook een vrouw en een dochter en had wat extra ruimte nodig, daarom was ik op zoek naar een C-segment. Verder wil ik één keer per jaar naar het buitenland rijden en af en toe naar Duitsland.
Laatst bewerkt: