Peter 3079513
Net ingestapt
Wat is de langetermijn verwachting van de accu van een hybride auto ?
En kan een hybride rijden als de accu defect is ?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
De hybride accu wordt nl ook gebruikt om de motor te starten, via de start-generator, die stroom van de hybride batterij moet krijgen.
Wat is de langetermijn verwachting van de accu van een hybride auto ?
Duur valt nog mee. 200 a 400 Euro en je hybride batterij is gerepareerd. Wel even zoeken naar een bedrijf die het kan en wil doen - maar die zijn er wel. forummer Michiel heeft dat bij zijn Prius I gedaan.Ik denk zeker dat de accu's van toyota heel goed zijn en een autoleven meegaan. De hele combi van techniek is duurzaam. Verbrandingmotoren meestal turboloos en met atkinson cycle (laagbelast), direct en indirecte injectie. Dus van carbon build up geen sprake. Niet voor niets zijn de hybrids van Toyota wereldwijd populair als taxi. Maar idd, alles kan stuk en als het stuk gaat is het duur.
Ik heb met mijn RX450H binnen half jaar 2x de 12V accu moeten laten vervangen vanwege lege 12V accu. Onverklaarbaar. En zonder 12V accu kan je niks met een hybrid. Auto is paar jaar oud en heeft niet heel veel gelopen. Dealer adviseert bij wat langere stilstand de auto aan een druppellader te hangen..... Fijn advies![]()
Als ik dit zo lees dan denk ik dat je schoonmoeder qua batterij eigenlijk beter af zou zijn met een EV maar als je op leeftijd is is dat misschien eng of heeft ze geen oprit dan zou ik het ook toch niet doen.Mijn schoonmoeder heeft een Toyota yaris hybrid, en ze strand ook met regelmaat, meestal bij huis omdat de 12V accu is overleden. Auto is nog niet oud maar de 3e zit er al weer in. Ze is er zo klaar mee dat ze de auto niet meer vertrouwd en gaat verkocht worden. Dealer zegt dat dit veel voor komt bij Toyota hybrides en dat ze langere stukken moet gaan rijden. Maar de auto gaat gewoon weg.
Blijkbaar een Toyota kwaal. Maar dit gaat dus om de 12v accu, niet de HV accu
En van Kia en van Hyundai en van vele andere merken met hybrides.Mijn schoonmoeder heeft een Toyota yaris hybrid, en ze strand ook met regelmaat, meestal bij huis omdat de 12V accu is overleden. Auto is nog niet oud maar de 3e zit er al weer in. Ze is er zo klaar mee dat ze de auto niet meer vertrouwd en gaat verkocht worden. Dealer zegt dat dit veel voor komt bij Toyota hybrides en dat ze langere stukken moet gaan rijden. Maar de auto gaat gewoon weg.
Blijkbaar een Toyota kwaal. Maar dit gaat dus om de 12v accu, niet de HV accu