Op zoek naar een station rond de 10k.

Ik heb deze toch nog eens een kans gegeven. Lijkt toch wel interessant. Zijn die 2.0t een beetje betrouwbaar? Wel jammer dat die generatie zo zwaar is, daardoor niet echt zuinig te noemen.
Ik dacht dat die 2.0t blokken redelijk uitontwikkeld waren toen de Insignia uitkwam. Maar ook hier: onderhoud is de sleutel naar een betrouwbare auto.
Ik vind de binnenruimte persoonlijk tegenvallen voor het formaat auto. Comfort is dan wel weer dikke prima.

Ik dacht dat die 2.0t blokken redelijk uitontwikkeld waren toen de Insignia uitkwam. Maar ook hier: onderhoud is de sleutel naar een betrouwbare auto.
Ik vind de binnenruimte persoonlijk tegenvallen voor het formaat auto. Comfort is dan wel weer dikke prima.
En hij weegt evenveel als een Mercedes en drinkt ook net zoveel ;-)

Het is dat je vast zit aan een automaat anders kom je ook uit bij iets veel recenters ( incl inruil ), hoop opties tot nu toe zijn toch al flink op leeftijd

200 pk, hele dikke uitrusting, mooie kleur/uitvoering.

Ik heb deze toch nog eens een kans gegeven. Lijkt toch wel interessant. Zijn die 2.0t een beetje betrouwbaar? Wel jammer dat die generatie zo zwaar is, daardoor niet echt zuinig te noemen.
2.0 is een zeer betrouwbaar blok maar idd icm gewicht lust hij wel wat.
Gezien je jaarlijkse kilometers zou ik mij hier niet heel druk om maken.
Het is een super fijne auto en tevens zitten de meeste flink in de opties
Dit exemplaar klopt helemaal en wordt je de 3e eigenaar en tevens in de mooie uitvoering Cosmo

Ik vind dat auto rijden ook geld mag kosten alleen kan ik niet in ieders portomonnee kijken

Laatst bewerkt:
Het is dat je vast zit aan een automaat anders kom je ook uit bij iets veel recenters ( incl inruil ), hoop opties tot nu toe zijn toch al flink op leeftijd

200 pk, hele dikke uitrusting, mooie kleur/uitvoering.
Ja, heb je gelijk in maar ik ben het schakelen echt helemaal zat. Het wordt tijd voor meer ontspanning achter het stuur hahaha.

Ik ben al een tijdje uit het auto kopen verhaal. Nu merk ik dat er steeds meer autobedrijven/handelaren enkel open zijn op afspraak. Zelf wil ik graag onaangekondigd een auto bekijken zodat ik zie hoe deze erbij staat bij hen, dan weet ik zeker dat hij koud is etc. Hoe kijken jullie hier tegenaan?

Ik ben al een tijdje uit het auto kopen verhaal. Nu merk ik dat er steeds meer autobedrijven/handelaren enkel open zijn op afspraak. Zelf wil ik graag onaangekondigd een auto bekijken zodat ik zie hoe deze erbij staat bij hen, dan weet ik zeker dat hij koud is etc. Hoe kijken jullie hier tegenaan?
Meeste handelaren zijn vrij lui als het gaat om auto's klaar te zetten. Vooral handelaren met 50+ auto's. Die zijn gericht op een snelle doorlooptijd.

Als de handelaar in de buurt zit, rij ik er vaak even langs zonder afspraak en indien mogelijk loop ik het terrein op.
Anders even bellen, krijg je ook gelijk een indruk met wie je te maken hebt.

Zelfde ook meegemaakt we half jaar geleden met het zoeken naar een auto voor mijn schoonzusje.

Bij de handelaren redelijk in de buurt gewoon langs rijden en voor de poort bellen en kon dan bij 9 van de 10 autos terecht.

Toevallig diegene die we hadden gekocht (Ypsilon) was wel uit de buurt dus wel een afspraak gemaakt met de afspraak dat de auto de dag van te voren al vooraan werd gezet zodat ik de auto koud kon starten en dat was geen probleem

@MLL Als de olieschraapveren van dat blok vervangen zijn, is het gewoon een goed, betrouwbaar blok.

Mondeo MK4: De Powershift als de pest mijden. En de 1.5 benzine is ook al geen aanrader, ook niet in de MK5. De 2.0 is dan wel weer een prima blok. En de 2.0 Diesel is ook erg betrouwbaar. Mits met handbak. Of MK5 na 2020 met automaat.

Mondeo MK4 was nog geen 1.5, die kwam pas in de MK5. Ik heb zelf een MK 4.5 gehad met een 1.6 benzine. Prima blok. Powershift geen idee, geen ervaring.

Meeste handelaren zijn vrij lui als het gaat om auto's klaar te zetten. Vooral handelaren met 50+ auto's. Die zijn gericht op een snelle doorlooptijd.

Als de handelaar in de buurt zit, rij ik er vaak even langs zonder afspraak en indien mogelijk loop ik het terrein op.
Anders even bellen, krijg je ook gelijk een indruk met wie je te maken hebt.
Inmiddels weer thuis en eerder dan verwacht want idd gebeld en wat een pannenkoeken kreeg ik aan de lijn zeg man man man. Daar wil ik geen auto van kopen, dus lekker doorgereden.

Overigens vandaag gereden in een Volvo v70 2.5t uit 2010 met 252dkm op de teller. Van binnen niet echt netjes behandeld door de vorige eigenaar. Daarna een Audi a4 1.8 170pk uit 2012 met bijna 2 ton op de klok. Deze was best netjes maar die 1.8 hè.... Daarnaast vinden we hem te klein/niet ruim genoeg.
De Volvo gaat hem niet worden want geen goed gevoel erbij. Maar een nettere zou nog wel een optie zijn.

Overigens vandaag gereden in een Volvo v70 2.5t uit 2010 met 252dkm op de teller. Van binnen niet echt netjes behandeld door de vorige eigenaar. Daarna een Audi a4 1.8 170pk uit 2012 met bijna 2 ton op de klok. Deze was best netjes maar die 1.8 hè.... Daarnaast vinden we hem te klein/niet ruim genoeg.
De Volvo gaat hem niet worden want geen goed gevoel erbij. Maar een nettere zou nog wel een optie zijn.
Ik had hetzelfde met de volvo V70. Uiteindelijk een mooie gevonden maar nooit gevoel mee gehad. (Ondanks dat ik het mooie auto's vind). Ik vind de Volvo erg onderhoud-behoevend, want in 7maanden/25k km's heb ik er best veel gezeik mee gehad, ondanks goede historie en "lage' kmstand.
Uiteindelijk heb ik nu een E-klasse en 3-serie

Ik had hetzelfde met de volvo V70. Uiteindelijk een mooie gevonden maar nooit gevoel mee gehad. (Ondanks dat ik het mooie auto's vind). Ik vind de Volvo erg onderhoud-behoevend, want in 7maanden/25k km's heb ik er best veel gezeik mee gehad, ondanks goede historie en "lage' kmstand.
Uiteindelijk heb ik nu een E-klasse en 3-serie
Morgen ga ik naar een e klasse kijken. Een s211 met de 200 kompressor. Auto is uit 2009, wel ingevoerd maar volgens verkoper alle boekjes erbij en zo....ben benieuwd. Overigens heeft ie ook een subaru outback staan met automaat, een Audi a6 2.4 en een Mitsubishi Grandis. Dus die maar meteen meepakken.
Nergens is een goede Laguna 3 Initiale te vinden helaas.

Ter afsluiting van het topic,
Het is een Mercedes e klasse 200k geworden. Erg nette fijne auto met nette km-stand en onderhoudshistorie.
Bedankt iedereen voor het meedenken, top!
Geniet van jouw nieuwe auto. Welke uitvoering heb je gekozen?

Ik heb zelf ook een E-klasse en geniet er elke kilometer van.

Geniet van jouw nieuwe auto. Welke uitvoering heb je gekozen?

Ik heb zelf ook een E-klasse en geniet er elke kilometer van.
Tnx.
Het is een avantgarde. Dat bedoel je toch? Ben nieuw in de Mercedes wereld. Ik snap dat je van elke kilometer geniet. Ik heb nog nooit in zo'n fijne auto gereden...o wacht...jawel...in Duitsland tijdens mn vakantie. Deze was beige ;-)

Terug
Bovenaan