Kristian: dakloos genieten

Heb je op de F31 ook HUD? Op de G21 is dat een stuk mooier en uitgebreider nog.
Voor mij ook een van de redenen dat ik heel vaak de BMW navi gebruik ipv Google Maps, vind de instructies via HUD erg prettig.

Import toch maar zelf. Dealer helpt me en mijn Duits is Ausgezeichnet dus dat moet lukken.

Op de F31 geen HUD, in de nieuwe al wel even geprobeerd en ziet er zeer strak uit. Gebruik nu vaak Apple CarPlay, niet gecheckt of dat op de nieuwe ook zit. Kan het nergens vinden. Ga er qua opties wel flink op vooruit. Enige dat wel jammer is is dat Hifi of HK ontbreekt. In de F31 heb ik zelf de boel geupgrade. Even kijken hoe het bevalt.

Zelfde geldt voor de pianolak sierlijsten in het interieur. Heb een gruwelijke hekel aan krasjes. Ik wil ze zelf even polijsten zodat ze weer helemaal in nieuwstaat zijn. Mochten er binnen de kortste keren weer krasjes in zitten dan hou ik Kleinanzeigen in de gaten voor een setje met een iets praktischer afwerking.

De F31 vanochtend verkocht, wordt opgehaald als de nieuwe op kenteken staat. Auto blijft mooi in de buurt rijden.
Was enorm veel interesse in de auto. Natuurlijk ook veel ‘exotische’ namen met berichten als ‘ik kom direct halen auto’ maar ook gewoon fatsoenlijk geschreven berichten.
Blij mee, nu uitkijken naar de nieuwe!

De F31 vanochtend verkocht, wordt opgehaald als de nieuwe op kenteken staat. Auto blijft mooi in de buurt rijden.
Was enorm veel interesse in de auto. Natuurlijk ook veel ‘exotische’ namen met berichten als ‘ik kom direct halen auto’ maar ook gewoon fatsoenlijk geschreven berichten.
Snel gegaan! Ik zag hem op marktplaats staan, was al 165 x als favoriet opgeslagen. Ook een nette prijs.

Vlotte handel!
Auto was ook absoluut een fraai exemplaar, als de prijs dan "oké" is ben je hem snel kwijt.

Geen HK, maar ook geen HiFi. Ben benieuwd of dat klinkt, maar vooral ook of je dat relatief simpel kunt upgraden. Upgraden van HiFi naar HK schijnt wel eenvoudig te zijn.

De F31 had ook standaard audio. Heb ik toen met een Eton B100w setje geupgrade. Ik wilde eigenlijk ook minimaal hifi, maar eerlijk gezegd rij ik ook vaak in alle rust met de radio uit. En met het gezin erin staat geluid ook vaak op de achtergrond aan. Schijnt dat met Idrive7, standaard audio wel is verbeterd en ook beter is dan in de F3X.
Vond het tot nu toe niet heel slecht klinken. Mocht het op termijn toch tegenvallen dan is upgraden met een versterker en andere speakers wel een optie. Was voor mij geen reden om hem te laten staan.
Elke auto heeft ook wel wat. Ik heb op de G21 net als op de F31 wel de Sensatec-afwerking op het dashboard wat toch echt een stukje fraaier staat.

Prijs was oké, stukje meer dan de handel biedt en wat minder dan je bij de dealer kwijt bent. Gaat erom dat je er beide een goed gevoel bij hebt en dat is het geval.

Lekker vlot gedaan en mooi geregeld qua timing!

Zeker spannend. Even languit op de bank bijkomen van deze dag. Afgelopen dagen voelde ik de spanning ook wel toenemen. Vanochtend om half 7 met mijn buurman vertrokken. Druk op de weg, maar ruim op tijd om de afspraak om 10 uur te halen. Dus om 10 uur ter plekke bij Becker-Tiemann in Minden, een niet al te grote BMW dealer in een mooie heuvelachtige omgeving.

De verkoper had een leuke vrouwelijke collega bereid gevonden om met me mee te gaan naar het Strassenverkehrsamt. Ondanks dat mijn Duits prima is en ik me vast prima gered had was dit ideaal (en gezellig).
Eerst bij de Schildermacher buiten een Exportkennzeichen met verzekering aangeschaft, vervolgens binnen de auto naam gezet, daarna weer naar buiten om de platen te laten drukken en om 11 uur stonden we weer bij de dealer en konden de platen op de auto gemonteerd worden.

Alle papieren in ontvangst genomen inclusief een certificaat met de accucapiteit. Die is nog 97%, dus uitstekend.
En toen kon de reis beginnen. Eerst nog de auto wat ingesteld, gelukkig zit er gewoon Apple CarPlay op, ik was even bang dat dit niet aanwezig was.

Route naar huis ingesteld, de ruim 200 km zijn ideaal om de auto meteen goed te leren kennen. Dan valt op dat de nieuwe echt heel stil is. Elektrisch of brandstofmotor, het blijft gewoon stil en je merkt ook niet dat er overgeschakeld wordt. Verder voelt de nieuwe aan als uit een blok gehouwen. De carrosseriestijfheid is een stuk groter en hij ligt ook als een blok op de weg waarbij het adaptieve onderstel voor heel veel comfort zorgt. In combinatie met de fijne aandrijflijn een hele comfortabele auto die echt anders rijdt dan de F31.

Het panoramadak zorgt voor veel licht in de auto, de adaptieve cruise control is echt comfortverhogend en het hele interieur is een stuk moderner zonder dat het kil wordt. Lane departure warming, dodehoek sensor, camera, verkeersbordherkenning en HUD, allemaal zaken die ik op de F31 niet had en eigenlijk ook niet mistte maar die wel erg fijn zijn op lange afstanden.
De bekleding met sensatec en alcantara bevalt ook goed en vind ik lekkerder zitten dan volleder.

Thuis gekomen nog heel even wat geprutst en gepoetst en hem vanavond aan de lader gehangen. Vrijdag naar de RDW en hopelijk ergens volgende week het kenteken binnen. Dan kan de oude ook opgehaald worden.

Conclusie, heel erg blij mee tot nu toe. Een waardig opvolger waar we de komende jaren veel plezier van gaan hebben.

Verrassing toen ik vanavond in de app keek waar ik mijn digitale autotijdschriften lees. Een special van Auto Motor und Sport over de 3-serie. De papieren uitgave ook maar even aanschaffen. Dat is zo’n icoon wel waard.

Elektrisch of brandstofmotor, het blijft gewoon stil en je merkt ook niet dat er overgeschakeld wordt.
Dat valt mij ook nog steeds op met onze X5, die toch al een stuk ouder is dan jouw fraaie 3-serie. Je moet op de toerenteller kijken om te zien of de motor draait.

Maar wat een smakelijk samengestelde dreier heb je op de kop getikt zeg. Dat ga je een hoop gelukkige kilometers in maken.

Naafdoppen vind ik prima en de kleur ben ik ook heel blij mee.
Enige mod die ik in gedachten heb is de diffusor van de M340i met de trapeziumvormige uitlaatstukken. Is eenvoudig aan te passen en staat erg mooi. Had al wel een setje gevonden, maar twijfel nog of ik dat nu al wil doen of later maar eens. Voor rest is ie wat mij betreft wel af. Standaard audio klinkt ook goed genoeg voor mij, heb eigenlijk ook geen zin om een auto uit elkaar te trekken. Wordt het vaak niet beter van.

Erg mooie auto! Hij rijdt inderdaad beter dan de F31, meer solide en meer comfortabel maar toch goed (beter?) sturen. Dat ie 'uit 1 blok gehouwen voelt' vind ik ook, stijver, zonder kraakjes. Veel fijne kilometers.

Mooi! Ik vind deze kleur ook goed staan. De velgen overigens ook, iets wat bij veel
Moderne auto’s helaas niet altijd het geval is.

En fijn die extra luxe, je mist het niet, totdat je het wel hebt.

Naafdoppen vind ik prima en de kleur ben ik ook heel blij mee.
Enige mod die ik in gedachten heb is de diffusor van de M340i met de trapeziumvormige uitlaatstukken. Is eenvoudig aan te passen en staat erg mooi. Had al wel een setje gevonden, maar twijfel nog of ik dat nu al wil doen of later maar eens. Voor rest is ie wat mij betreft wel af. Standaard audio klinkt ook goed genoeg voor mij, heb eigenlijk ook geen zin om een auto uit elkaar te trekken. Wordt het vaak niet beter van.

Gelijk doen, zeker als je het voor een nette prijs kan kopen.

Mooi geregeld zo en wat is ie fraai! Ik vind de kleur op deze foto’s mooi uitkomen. Het interieur is ook fraai, inderdaad modern zonder kil te zijn, dat vind ik ook bij onze 1-serie.

Mooie 3, goede uitvoering. Wat mij betreft veel mooier dan de F31, vooral het interieur. Dashboard lijkt veel op mijn G29 dash, werkt allemaal heel prettig en ziet er mooi uit.

Enige wijziging die ik zou doen is andere grill, helemaal zwart vind ik lelijk (vooral op donkere auto) en ziet er nogal plastic-achtig uit. Een chromen exemplaar zal de neus goed doen.

Mooi man. Herkenbaar wat je schrijft over de auto. Veel plezier ermee!
HUD wordt nog mooier als je de BMW navi gebruikt.

Enige wijziging die ik zou doen is andere grill, helemaal zwart vind ik lelijk (vooral op donkere auto) en ziet er nogal plastic-achtig uit. Een chromen exemplaar zal de neus goed doen.
Ik dacht "Ik zeg maar niks" :ROFLMAO: ... Maarja, van een verchroomde (of geborstelde) ring rondom de grille zou hij echt nóg mooier worden wat mij betreft. Ik vind die grille gewoon niet klóppen zo, alsof er wat afgevallen is. Maar goed, eerlijk is eerlijk, je ziet deze generatie 3-serie vaker met deze zwartomrande grille dan met de metaalkleurige, dus kennelijk is lang niet iedereen die mening toegedaan.

In ieder geval van harte gefeliciteerd met de nieuwe auto, lijkt me een genot om te rijden.

Gefeliciteerd Kristian! Veel plezier ermee!
De kleur en uitstraling overtuigen mij niet, maarja, ik heb ook een gele en groene auto :p Grappig dat je merkt dat ie net wat stijver is dan z'n voorganger.

Ieder zijn smaak, ik vind hem zelf gelukkig wel prachtig. Omdat er verder geen chroom op zit, denk ik dat chroom- of metaalkleurige nieren niet passend zijn.
Geel en groen vind ik vooral leuk als een ander dat koopt, daar ben ik heel snel op uitgekeken. Portimao-blauw had in eerste instantie de voorkeur. Aangezien een moderne BMW met M-pakket al genoeg op valt in het wegbeeld vind ik gelet op ook mijn eigen karakter Mineralgrau een betere keuze. Mooi chique kleur.

Erg mooi exemplaar gekozen! Ik denk dat sommige opties je beter zullen bevallen dan je aanvankelijk dacht. Ik ben zelf een veel groter fan van de dodehoekwaarschuwing geworden in mijn auto dan ik aanvankelijk dacht, een lekker simpel lampje dat knippert als iemand in de dodehoek rijdt of fietst. Maar geen modern hulpsysteem in de geest van ''afdeling betutteling kijkt mee en weet het altijd beter'' zoals lane assist.

En een panoramadak is natuurlijk sowieso mooi om te hebben. Veel rijplezier!

Erg mooi exemplaar gekozen! Ik denk dat sommige opties je beter zullen bevallen dan je aanvankelijk dacht. Ik ben zelf een veel groter fan van de dodehoekwaarschuwing geworden in mijn auto dan ik aanvankelijk dacht, een lekker simpel lampje dat knippert als iemand in de dodehoek rijdt of fietst. Maar geen modern hulpsysteem in de geest van ''afdeling betutteling kijkt mee en weet het altijd beter'' zoals lane assist.

En een panoramadak is natuurlijk sowieso mooi om te hebben. Veel rijplezier!
Panoramadak is altijd fijn, en zo’n dodehoeksensor is ook echt top. Ik mis die wel bij mij.

Terug
Bovenaan