Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Feit is wel dat een EV die in brand schiet heel moeilijk te blussen is, maar waterstof is nog erger.En Hansie...hoeveel electrische auto's vliegen er gedurig in de fik? En als een ICE auto gaat branden, denk je dan dat er alleen madeliefjes de lucht in gaan? Dan gaat de weg ook gewoon dicht.
Hou toch op, jouw gedrag is een aanslag op het verstand. Wat jij doet is een bericht eruit pakken waar het uit de klauwen liep en vervolgens ga je roepen dat het allemaal bagger is. Vliegtuigen storten ook neer, gelijk alle vliegtuigen verbieden?
Dat snap ik, het gaat meer om de pedante toon en het gebruiken van een incident om alles af te knallen. Dat vind ik gewoon hersenloos.Feit is wel dat een EV die in brand schiet heel moeilijk te blussen is, maar waterstof is nog erger.
Daar heb je ook een punt, met de huidige statistieken is het brandgevaar niet echt een reden om geen EV te kopen.Dat snap ik, het gaat meer om de pedante toon en het gebruiken van een incident om alles af te knallen. Dat vind ik gewoon hersenloos.
Dan kon je het geld missen, heb je de afgelopen jaren heel goedkoop gereden en kun je de komende jaren nog steeds heel goedkoop doorrijden. Ik zie geen probleem.Je zou er maar één nieuw particulier hebben aangeschaft..
Ja klopt wel, vooral voor degenen wiens geld op de spaarrekening hadden staan (lage rente negatief rendement).Dan kon je het geld missen, heb je de afgelopen jaren heel goedkoop gereden en kun je de komende jaren nog steeds heel goedkoop doorrijden. Ik zie geen probleem.
Dan kon je het geld missen, heb je de afgelopen jaren heel goedkoop gereden en kun je de komende jaren nog steeds heel goedkoop doorrijden. Ik zie geen probleem.
Ik vraag mij toch wel af hoe veel mensen er zijn die nog steeds op die manier auto's kopen. Elke 3 jaar particulier een hagelnieuwe auto aanschaffen in een hoger segment (ca. €40-50k.) klinkt als een hele snelle wijze om al je inkomsten te verkwisten, daar hoeft de desbetreffende auto niet eens elektrisch voor te zijn. Dan is een lease of jong-gebruikt een stuk interessanter voor de consument.Bedoel de mensen die nu iets anders willen kopen. Die hebben slechte inruilprijs voor hun auto die pas 3 jaar oud is.
nou ik denk dat veel particulieren dat dus wel doen. Die kopen graag bijv een vw omdat die altijd redelijk goed te verkopen waren.Geen idee, werd dat gezegd ja? Ik koop in ieder geval m’n auto’s niet met het idee of ie een hoge inruilwaarde zal hebben of niet. M’n laatste glazen bol is gebroken dus kan helaas niet meer in de toekomst kijken![]()
"My favorite holding period is forever"nou ik denk dat veel particulieren dat dus wel doen. Die kopen graag bijv een vw omdat die altijd redelijk goed te verkopen waren.
Werd hier meerdere keren op deze site geschreven.Geen idee, werd dat gezegd ja? Ik koop in ieder geval m’n auto’s niet met het idee of ie een hoge inruilwaarde zal hebben of niet. M’n laatste glazen bol is gebroken dus kan helaas niet meer in de toekomst kijken![]()
spot on. Interessante observatie zet mij toch aan het denkenIn Spanje ,ie ik die haast niet. Laat men het meer natuurlijk gebeuren, en is de haat volgens mij al een stuk minder.
Helemaal juist. Als de overheid iets wil opdringen ben ik ook vaak terughoudend.Ik denk wel dat de overheden de grootste schuldige is bij de afkeer van ev. Iedereen moest meteen een ice inruilen. Snel snel snel. Als ik mn kinderen zeg dat ze zich nu moeten omkleden want.... Dan zeggen ze ook, nah nog even niet. In Spanje ,ie ik die haast niet. Laat men het meer natuurlijk gebeuren, en is de haat volgens mij al een stuk minder.
Helemaal juist. Als de overheid iets wil opdringen ben ik ook vaak terughoudend.
Nou Hansie sla je slag, er staan nog maar een half miljoen tweedehandse diesels te koop in Duitsland! Op=Op!Tweede hands EV's zijn niet te verkopen en goede diesels uit Duitsland zijn niet aan te slepen. Je ziet dat de tweede hands markt wordt bepaald door nuchter en praktisch denkende mensen. En dat de nieuw markt verstoord wordt door de rare aanbiedingen van de overheid en een leasemarkt die dat misbruikt.
400.000 auto's nieuw in Nederland verkocht en 240.000 auto's geïmporteerd. Wij zitten helemaal niet op de die elektrische rommel te wachten. Ben benieuwd hoe het aandeel EV's onder tweedehands zich ontwikkeld?
Zo lekker, gisteravond geladen bij de supercharger in Horst... Stroomprijs per Kwh lager dan wat ik thuis betaal. Voor 5 cent de kilometer van Noord naar Zuid en terug gereden. Wij, mevrouw Zoveel en ik, zaten wél op de elektrische rommel te wachten. Tweedehands prijzen zijn prima. Daarnaast ook nog snel, stil, soepel, prima audio, prima stoelen... Heerlijk!
Volledig mee eens, ik heb an sich geen hekel aan elektrische auto's, maar wel de manier waarop ze het je proberen op te dringen, een EV staat bij mij niet op de planning, een Hybride zou ik eventueel wel willen overwegen.Mee eens. Als iemand in een EV wil rijden is dat helemaal prima, ook prima als iemand daar tevreden mee is en ik kan me gezien de huidige tijd ook voorstellen dat een EV gestimuleerd wordt, maar dring mij niet zo'n auto op. Als ik vind dat een EV voor mij bruikbaar en betaalbaar genoeg is, koop ik er vanzelf wel één.
Fabrikanten geven al 7 jaar tot levenslange garantie op de accu.Er is zelf geen verzekeraar in het gat gesprongen om een soort garantieproduct voor de accu aan te bieden. Want zoiets lijkt mij wel de beste optie, maar blijkbaar zien verzekeraars er geen markt in.
De reden dat wij liever geen electrisch inruilen heeft gek genoeg niets te maken met de kwaliteit of betrouwbaarheid van die auto's maar alles met risico. Neem nou gewoon Tesla. Als ik een Tesla zou inruilen kijk ik naar de auto, de km stand , de nieuwprijs en de markt. Daar baseer ik dan een inruilprijs op. Mooi. En dan lees ik een dag later dat Tesla zijn nieuwprijzen met 5000 euro verlaagt. Hatsee, weg marge - en meer dan dat, veel meer. Niet mijn schuld, nee, schuld van Tesla maar ik zit er wel mee. Wel mijn risico. Dan de accu. Die zijn gewoon goed, maar een koper wil dan graag een accutest. Terechte vraag, en ik zal dat dan ook doen. Als die slecht uitvalt, hatsee, weg marge - en meer dan dat, veel meer. Niet mijn schuld maar wel weer mijn risico. En dat risico kan ik niet van af komen. Want wat moet ik dan? Moet ik dan aan degene die hem inruilt ook vragen om een accutest op zijn kosten? Kan ik doen, maar de kans is levensgroot dat hij dat niet wil. Ruil ik dan toch in, mijn risico. En zelfs als een koper niet om een test vraagt zit ik op eieren, want natuurlijk heeft hij wel garantie. Als hij na een jaar degradatie bespeurt, voor wie is dan het risico? Juist. En dit laatste hebben wij nu één keer meegemaakt. Word je niet blij van, maar de klant laten zitten is geen optie, hij kan er ook niks aan doen. Dat alles bij elkaar is gewoon een beetje te veel. Het is voor ons gewoon een te grote gok om een EV in te ruilen voor een fatsoenlijke prijs. Dus helaas, bieden we minder en dan naar de export of liever zelfs helemaal niet. En zo, dames en heren, komt het dat wij op 50 occasions (zo groot zijn we nu ook weer niet) momenteel maar één electrische (Mini) hebben staan. Maar die had dan ook weinig km's.Ben je net te vroeg. Heb je waarschijnlijk zo'n 5.000-7.000 euro teveel betaald.
![]()
Gaan prijzen gebruikte Tesla Model 3 richting €10.000?
Gaan prijzen gebruikte Tesla Model 3 richting €10.000? Nog...www.autoweek.nl
Ook hier lees je garagehouders die stellen, dat ze geen elektrische auto's meer inruilen.
Gelukkig zijn nieuwe ev's niet zo goed te krijgen, rijden leaseouders langer door en zijn ze dus verder afgeschreven als gepland. Want dit gaat de lease maatschappijen veel geld kosten.
Dus toch maar weer een diesel. 1 Minuut er 1.200 km actieradius bij tanken.
Dat laatste hoeft ook niet, maar ze willen wel gewoon hun marges halen. En raad eens wie dat gaat betalen?De enorme prijsdalingen van alle merken EV's is voor voor (tussen)handel wel funest. De auto die ik in oktober 2024 gekocht heb had na 5 jaar en 100k km 62.5% afschrijving op historische aanschafwaarde en 55% op basis van de huidige nieuwprijs. VWB de leasemaatschappijen: Die lenen soms met negatieve rente en berekenen wat anders door. Investeren niet de catalogusprijs, maar laten de lessee wel de volle mep betalen van rente én volledig te ivesteren waarde obv die catalogusprijs. Niet echt veel medelijden met hun financiele status.