Porsche 991.2 C2S + Tesla Model 3 Performance - pagina 19+

Ah daar is ie weer, leuk!
Bijzondere move. Geen sportauto meer, geen EV meer maar eentje die beide combineert?
Ben benieuwd hoe de Tesla je is bevallen. Volgens mij is er objectief niets op af te dingen. Zie m zelf wel zitten als volgende auto.
De Tesla is heel goed bevallen. Na 4.5 jaar (en kleine 76dKM) niets anders dan lof over de Model 3. Nooit problemen gehad, los van 2 dingen:
- draagarmen voor vervangen ivm gekraak (probleem 2019-2020 bouwjaar)
- bekabeling camera achterklep vervangen ivm niet meer functioneren (door Tesla op locatie)

Verder werkt alles perfect en moet ik zeggen dat de auto er nog net zo fris uitziet. Het is de Performance en deze voelt nog steeds net zo insane snel aan, als op dag 1.

Mooie auto, die Cayenne (y) Waarom heb je de 991 na 2 jaar al weer verkocht?
Ik kreeg er net zoveel geld voor als wat ik ervoor betaald had, na 2 jaar rijden. Die 991.2 prijzen zijn jarenlang (en nog steeds) heel hoog gebleven, waardoor ik eigenlijk heel goedkoop heb gereden. Om die reden besloten na 2 jaar afscheid te nemen. Met destijds de intentie om weer wat anders te proberen.

Leuk om weer van je te horen! Toevallig dacht ik afgelopen week nog: hoe zou het met iDutchman gaan? Nu weer op de hoogte. Zo'n Cayenne lijkt me een prima allrounder en de Model 3 ernaast hooguit een luxeprobleem. En... is dat stiekem niet de sportiefste van het stel?
De Model 3 is een lekker gooi en smijt auto. Nog steeds bloedsnel, laag en gewicht op de bodem. Mijn vriendin vindt ‘m fantastisch en rijdt er graag in.

We hebben nu een kleintje van 1 jaar, dus ik had een “reden” om de ultimate daddy car (lol) te kopen. En hoog zitten, in zo’n Cayenne, was wel een guilty pleasure. Die grote Joolz kinderwagen past nauwelijks in de Model 3, maar in de Cayenne gaat het top :)

De Cayenne is met luchtvering vooral heel comfortabel. Je zweeft over het wegdek. Drempels voel je amper en je deinst een beetje als ze wat steviger zijn. In Hybrid mode rijdt je vooral elektrisch in de stad en overal onder de +/- 75km/h. Ook op de snelweg zet hij de motor uit zodra je ff gas loslaat mer 100km/h en even cruist. Het nodigt niet uit tot “planken”, je wordt er rustig van. In de Tesla ben ik snel geneigd om te hard te rijden (doe ik vermoedelijk ook).

Zet je de Cayenne in Sport óf je trapt harder het gas in (in Hybrid), dan komt de V6 tot leven en zit er serieuze power in. Verbaast me wel met wat een vaart (en geluid) zo’n zware auto vooruit vliegt. Dat is toch wel genieten, ook in zo’n Cayenne.

Laatst bewerkt:
Zit je zelf in de detaillingsector? Veel leuke wagens gehad zie ik. Met die Tesla zou ik me vooral amuseren aan het stoplicht, denk ik. Of snelle hernemingen! Ik heb nu een EX30 (Volvo) en vind dit al best een vlotte wagen. Kan me niet voorstellen hoe dat gevoel moet zijn in een M3P.

[message=79593658,noline]Idutchman schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 16:56[/message]:
Recent eigenaar geworden na koop van een paar jaar oude Cayenne E-Hybrid. Gekozen voor de normale variant (geen Coupe) in een m.i. classy uitvoering. Erg bij mee!

Wel een verschil na 5 jaar Tesla Model 3 (wat ook een fijne auto is/was).

Heb een aantal jaar ook een 911.2 gehad (ook ergens in dit topic), dus veel is me bekend. Al moet ik zeggen dat het nieuwere PCM systeem toch wel een stuk dikker is!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nou, het kan snel gaan. Deze Cayenne E-Hybrid is afgelopen week ingeruild op een Cayenne Turbo S E-Hybrid. :)
Met iets meer dan 64dKM op de teller, pas ingereden :cool:

De Cayenne (E-Hybrid) beviel heel goed. Superfijne auto. Maar ik vond het vermogen toch wat beperkt op de benzinemotor. En dan kom je al snel uit bij een Turbo S. Alsnog een hybrid, want ik "stekker" veel, en wel veel vermogen, dik geluid en gewoon een 8-cilinder! Lang verhaal kort, hij is er nu.

Wat foto's:

kaZYXmZUwa0v661tu5dEVFgV.gif

VzGTSayi5FNRt7D05sJZfY3e.gif

iwg50yfKseLFCBrbdRDpOts3.gif

IuVzu6lgpaFtkwoNjS9Dr0sE.gif

7LIx166tjTiyFZzuizvYDqNN.jpg

Laatst bewerkt:
Ik vind ‘m op de foto’s véél mooier dan de vorige.
Kan ook door de velgen komen. Die vind ik echt heel mooi onder een (zwarte) Cayenne.
(y)

Laatst bewerkt:
Lekker hoor! Wanneer gaat de kentekenplaathouder er af? :)
Wanneer de auto naar Jurgh Car detailing gaat :). Is geen gezicht natuurlijk.

Zoals men mij hier kent, geen half werk.
Deze Cayenne moet er ook aan geloven:

- Glascoating,
- PPF
- Wellicht neusje spuiten
- Nieuwe achterlicht units, de smoked versie, zonder rood in de lamp, voorbeeld (op verder identieke configuratie):
1653934048629507e07c29b_img-58884-large.jpg

1653934049629507e10f6ac_img-58895-large.jpg

- Nieuwe Cayenne Turbo S logo zodat we de achterklep mooi kunnen polijsten en dan vers logo erop.
- Nieuwe versnellingspook, ditmaal de Exclusive Design, heb 'm al liggen.

Allemaal origineel bij Porsche besteld uiteraard.

Wordt vervolgd :)

Laatst bewerkt:
Ik vind ‘m op de foto’s véél mooier dan de vorige.
Kan ook door de velgen komen. Die vind ik echt heel mooi onder een Cayenne.
(y)
Ik vond de vorige dus echt mooi, maar zo'n Turbo S is gewoon weer een stuk dikker. Meerdere mensen hebben mij exact hetzelfde verteld.

Het is nu een 22 inch velg, sport design pakket rondom, maar ook dikkere wheel arches. En natuurlijk die gele keramische remmerij. Het oogt gewoon een stuk dikker inderdaad.

Laatst bewerkt:
Wellicht wel grappig om te vermelden. Deze Cayenne heeft een geluidsysteem ingebouwd van Clanck. Een Nederlands bedrijf dat high-end "sound" inbouwt.

Foto van de subwoofer in de Cayenne:
LszIQrUBL1iHij4yAccPMZLd.png

Promo video'tje van hen (en wie goed kijkt, herkent vast wel de Cayenne in deze video :cool: ):

Laatst bewerkt:
Gaaf hoor! Maar kan men daar bij een occasion dan ook nog geld voor vragen of zie je zoiets in de occasion prijs niet terug?

Gaaf hoor! Maar kan men daar bij een occasion dan ook nog geld voor vragen of zie je zoiets in de occasion prijs niet terug?
Ik denk niet dat ik het in de prijs heb teruggezien. Als in: als deze Turbo S geen systeem van Clanck had (maar nog het Bose systeem), was de prijs hetzelfde geweest denk ik :)

Het wordt wel gebruikt als 'highlight', maar niet perse een meerprijs. Net zoals een auto waarbij de lak héel mooi is vs 1 met krasjes. Je kiest sneller die met de nettere lak, maar per saldo bepaalt de KM-stand (en leeftijd of uitvoering) de prijs.

Weer even een update. De Cayenne is bijna klaar!

Wat is er (tot nu toe) gedaan:
- Gehele neus opnieuw gespoten. Dus dat is motorkap, voorbumper en zijschermen
- Achterklep opnieuw gespoten
- Verbrede spat randen opnieuw gespoten rondom wielkasten, ivm wat steenslag (zijn breder op Turbo S en gevoelig voor steentjes)
- nieuwe achterlichten zijn gemonteerd (zonder rood erin).

De lak heeft een paar weken goed kunnen uitharden en is nu klaar voor de volgende stap:

Er is gekozen om een full car PPF aan te brengen. De auto gaat dus rondom in de folie. Hierdoor moet de lak optimaal zijn, en daarom is er gekozen voor wat spuitwerk (o.a. steenslag verwijderen neus, alvorens folie aan te brengen).

To be continued!

VfJDepNj7jqdRMCEBLjfMnZ4.jpg

vbW6idfYDjM0x5IUj9fklpwE.jpg

oDM6boYMLrNhjovbWDF87rv1.jpg

S42HHGz47VOlp4CevLBF9283.jpg

VfJDepNj7jqdRMCEBLjfMnZ4.jpg

vbW6idfYDjM0x5IUj9fklpwE.jpg

Laatst bewerkt:
Had je niet beter een nieuwe kunnen kopen? ;) ;)
En ik zie dat de kentekenplaathouder nog niet in de container ligt :p

Had je niet beter een nieuwe kunnen kopen? ;) ;)
En ik zie dat de kentekenplaathouder nog niet in de container ligt :p
Ha, die kentekenplaathouder zit er niet meer op, als ik 'm weer ophaal.
En een nieuwe,, tja, dan mag er nog steeds een klap centen bij en dan kunnen we niks doen, saai :)

Je hebt in ieder geval al wel ‘918’ in je kenteken. :p Dat is wat mij betreft tot nu toe één van de mooiere Porsches.

Laatst bewerkt:
Hele mooie Cayenne, ik snap de werkzaamheden voor de ppf wel. Hij staat in elk geval op het juiste adres voor de werkzaamheden!

De Cayenne inmiddels weer een paar weken terug en ik kom erachter dat ik geen held ben in fatsoenlijke foto's maken. Dus dan maar even zo. Volledig PPF en glascoating. Makkelijk schoonhouden en ook de lak goed beschermd.

Staat er weer heel, heel strak bij:
scTiKaQ2qsuUZH4fhp3y6wOk.jpg

vr8GOzxZfrC1VyO6rGmJl1w2.jpg

bKn6WXzJx18aILXeE7cD4g1C.jpg

Ook gelijk een 'hack' doorgevoerd, namelijk fullscreen Apple CarPlay. Dit is iets wat Porsche pas vanaf 2023 (geloof ik) heeft doorgevoerd, maar prima kan op Cayenne/Panamera/Macan van 2020-2022.
Dus, CarPlay before:
hn7Ahh3YnSciLqZOaYZNIADQ.jpg

Tijdens:

cdDjtZNdjgToOvWbpz71brap.jpg

En na, tadaa. Fullscreen Carplay, superscherp en werkt perfect. Dit had fabrieksaf zo moeten zijn:

JaXHHhD30sbbvfsGXLVcIoMZ.jpg

Al met al, happy times. Cayenne doet het goed!
Tot de volgende update

Ik vind dit type velg ook mooier. Maakt ‘m wat stijlvoller ipv schreeuwerig. Wellicht ga ik voor de zomer opzoek naar de 22” versie van deze velg, als ik mijn huidige 22” Sport Design set goed kan verkopen.

Terug
Bovenaan