Het Grote AutoWeek Offtopic-topic! - Terug van ver weggezakt…

Helaas alweer de laatste dag, morgenmiddag worden we weer opgehaald en gaat de terugreis beginnen.
Vandaag nog even genieten, het is 33 graden en voelt als 38 en blauww lucht.
Straks tijd voor een drankjw, eerst nog een plons.

Helaas alweer de laatste dag, morgenmiddag worden we weer opgehaald en gaat de terugreis beginnen.
Vandaag nog even genieten, het is 33 graden en voelt als 38 en blauww lucht.
Straks tijd voor een drankjw, eerst nog een plons.
Ik ben vergeten waar je zit, maar het is duidelijk niet Egmond aan zee.

Een beetje huishoudelijk/praktisch expiriment. Kan je een foto vanaf je klembord plakken?
Poging:
Barometer History

Mmm copied file.. of werkt dat alleen voor mij?

Een beetje huishoudelijk/praktisch expiriment. Kan je een foto vanaf je klembord plakken?
Poging:
Barometer History

Mmm copied file.. of werkt dat alleen voor mij?
Werkt indien de foto op externe hosting staat. Niet als die van je computer af moet komen.
Direct uploaden is niet mogelijk op dit forum (kan overigens wel, maar is dacht ik een betaalde module en kan behoorlijk veel schijfruimte kosten wat misschien ten koste gaat van de prestaties van het forum)

Werkt indien de foto op externe hosting staat. Niet als die van je computer af moet komen.
Direct uploaden is niet mogelijk op dit forum (kan overigens wel, maar is dacht ik een betaalde module en kan behoorlijk veel schijfruimte kosten wat misschien ten koste gaat van de prestaties van het forum)
Ah ja ik snap hem. In mijn clipboard manager Ditto (aanrader, gratis in MS Store) zie ik dit:
FY5QZ2.png

Dus ik dacht dat hij hem van mijn C: drive haalde, maar inderdaad het staat vervolgens nog gewoon op de https://www.weerstation-eelde.nl site.

Tweakers doet het wel, foto's uploaden. Ik vind het wel netjes, zeker in bepaalde 'meesterwerkjes' zoals de ombouw/renovatie of andere fotojuweeltjes is het fijn dat het 'voor het nageslacht' (of 3 maanden later) bewaard blijft. Dat kan tegenwoordig allemaal voor een habbekrats in de cloud voor een tiende cent per GB, maargoed.. keuzes.. keuzes..

Ah ja ik snap hem. In mijn clipboard manager Ditto (aanrader, gratis in MS Store) zie ik dit:
FY5QZ2.png

Dus ik dacht dat hij hem van mijn C: drive haalde, maar inderdaad het staat vervolgens nog gewoon op de https://www.weerstation-eelde.nl site.

Tweakers doet het wel, foto's uploaden. Ik vind het wel netjes, zeker in bepaalde 'meesterwerkjes' zoals de ombouw/renovatie of andere fotojuweeltjes is het fijn dat het 'voor het nageslacht' (of 3 maanden later) bewaard blijft. Dat kan tegenwoordig allemaal voor een habbekrats in de cloud voor een tiende cent per GB, maargoed.. keuzes.. keuzes..

Die media upload mogelijkheid kost voor een zelf-gehost forum 70 euro en daarna 15 euro per jaar.
De webhosting hoeft inderdaad ook niet de wereld te kosten. Maar kan op een groot forum stiekem best veel worden. iedereen gaat dan zijn bestanden in origineel formaat uploaden.
Hoewel ik verwacht dat AW gewoon dedicated servers heeft met honderden GB aan ruimte

Voor AW is het natuurlijk een habbekrats.

Goedemiddag. Niet veel te melden maar onbeleefd om langs te komen zonder gedag te zeggen.
Was vandaag met mijn nieuwe piep naar het werk gereden, ook meteen even gewassen.
Rijd toch wel beter dan het zwarte piepje wat hier staat. ;)

Het kost niks dan een beetje moeite om je foto's gratis ergens te uploaden en dan die link te gebruiken.

Ik vind het prima zo, meteen af van lieden die hier 1 keer posten en dan de server volspammen.

Ik vind het uploaden helemaal geen punt, heb er zelfs een handig screenshot programma voor die dat doet, maar het is natuurlijk niet gegeven dat alle imgur and photobucket sites altijd die foto's blijven hosten.

Dat zie je dikwijls bij oude forum topics, dat de foto's weg zijn en er een error in de plaats staat

• Leuk
Waarderingen: Vorq
Ik vind het uploaden helemaal geen punt, heb er zelfs een handig screenshot programma voor die dat doet, maar het is natuurlijk niet gegeven dat alle imgur and photobucket sites altijd die foto's blijven hosten.
Ik heb er op ons database forum best wel last van dat veel afbeeldingen op externe servers staan.
Veel van die gratis aanbieders hebben best wel matige servers. Dus vaak werkt het een en ander gewoon niet.
Helaas is overstappen naar andere software zodat men kan uploaden vrijwel onmogelijk (links werken dan niet meer) en daar zit een behoorlijk prijskaartje aan voor een hobby-forum dat ik zelf bekostig...

Wat dat betreft ben ik nog op zoek naar goedkope/gratis software om foto's net zo eenvoudig te uploaden (en te delen op een forum) als bij postimage en photobucket, maar dan beheerd op eigen server....

Dat zie je dikwijls bij oude forum topics, dat de foto's weg zijn en er een error in de plaats staat

Precies en dan krijg je zoiets:

Als je auto helemaal niet meer start en de garage het echt niet meer weet, en alles is vervangen en het enige wat je hoort is 'rrrrrt rrrrt ting ting' dan is het 110% zeker weten altijd dit stekkertje dat je gewoon kan lostrekken:
iu

(Het viel me overigens gewoon op dat ctrl-V erg veel makkerlijker is dan "afbeelding toevoegen" etc...)

Goedeavond dame(s) en heren, ik dacht ik heb ff een rustigere week maar dat blijkt niet zo te zijn :rolleyes:. Hoe is het hier?

Ook van mijn kant sterkte met de uitslag JW.

@Frits:

Ik vind het wel lekker, dit droge herfstweer.
Maar zon op Bali lijkt me nog wel ietsje lekkerder...

Lekker droog weer? Koud, vochtig, grijs... kou vind ik niet erg, maar wel in combinatie met de koude, vochtige wind die hier nu waait in het noorden. Waterkoud, niks aan. Doe mij maar kou met een zon.
Doorgaans is het tijdens een regenbui ook wat warmer. Dat heb ik dan nog liever. Grijze dagen als deze heb ik niks mee.
Maar ieder z'n ding ;)

Lekker droog weer? Koud, vochtig, grijs... kou vind ik niet erg, maar wel in combinatie met de koude, vochtige wind die hier nu waait in het noorden. Waterkoud, niks aan. Doe mij maar kou met een zon.
Doorgaans is het tijdens een regenbui ook wat warmer. Dat heb ik dan nog liever. Grijze dagen als deze heb ik niks mee.
Maar ieder z'n ding ;)
Ja, somber is het wel. Maar vorig jaar hadden we 3 maanden non-stop regen. Dat vind ik dan weer iets te veel van het goede.

Elk weertype 3 maanden lang is teveel van het goede in mijn ogen. Zelfs een lekkere temperatuur van zo'n 20-25 °C met enkel zon zou "saai" worden en daarnaast "slecht" vanwege droogte. Ik hoop dat er komende week weer wat zon komt.
Wel zuur dat nou juist voor aanstaande maandag regen wordt voorspeld!

En we blijven nederlanders. Wat het weer ook is... We klagen er altijd over.

Te warm, te koud, te nat, te langdurig hetzelfde, te wisselvallig. te heet, te gematigd, te zacht, te hard. te kortdurend, te drukkend, te droog....enz enz enz.

Bij ons is het niet warm, maar wel zonnig en droog en dat is wel fijn. Net ff een stukje gelopen, heerlijk ff wat frisse lucht. Nu nog 2 papers eruit knallen voor het weekend begint.

En we blijven nederlanders. Wat het weer ook is... We klagen er altijd over.

Te warm, te koud, te nat, te langdurig hetzelfde, te wisselvallig. te heet, te gematigd, te zacht, te hard. te kortdurend, te drukkend, te droog....enz enz enz.
Maar die ene dag, of die paar dagen in het voorjaar... Zonnetje, lekker warm maar niet te. Verkoelend briesje en paar mooie wolken. Perfectie.

Ik moet werken dit weekend, gelukkig avonddienst.
Na 2 keer om 5 uur opstaan (gisteren en vandaag) weer eens een beetje uitslapen.

Ik ben nu al met mezelf aan het vechten om wakker te blijven :ROFLMAO:

Gisteren een jaarlijkse bijeenkomst met een paar honderd man in de Zwitserse vastgoed wereld gehad, zijn altijd lange dagen, paar wijn achter de kiezen dan slaap ik ook slecht.

Dacht vandaag ff een paar meetings en een beetje bijwerken maar nee krijg vanochtend nog even 2 deadlines voor business cases erbij, even een oh shit momentje.

Begin van de week ook al druk, dus ik heb niks op de planning staan. Als het droog blijft ga ik wel met de kleine in de zandbak spelen ofd.

Ik ben nu al met mezelf aan het vechten om wakker te blijven :ROFLMAO:

Gisteren een jaarlijkse bijeenkomst met een paar honderd man in de Zwitserse vastgoed wereld gehad, zijn altijd lange dagen, paar wijn achter de kiezen dan slaap ik ook slecht.

Dacht vandaag ff een paar meetings en een beetje bijwerken maar nee krijg vanochtend nog even 2 deadlines voor business cases erbij, even een oh shit momentje.

Begin van de week ook al druk, dus ik heb niks op de planning staan. Als het droog blijft ga ik wel met de kleine in de zandbak spelen ofd.
Druk, maar goede vader. En nog beetje tijd voor offtopic ook.

• Leuk
Waarderingen: JL86
Terug
Bovenaan