Het is op 31 oktober Wereldbespaardag. Ook die dag hebben ze al uitgevonden ;-) En wat kun je met je auto besparen? Daarvoor vind je hier verspreid op het forum al de nodige tips en ervaringen. En op de website van AutoWeek staan ook al veel adviezen. Waar ik benieuwd naar ben is de beste of meest verrassende kosten-'hack' die je uit eigen ervaring zelf wil delen. Daaronder vallen niet: de auto niet gebruiken of de auto de deur uitdoen. En heb je een ervaring opgedaan waarvan je dacht dat het (veel) zou besparen maar het draaide anders uit, dan kan dat ook... immers: dat kan iemand anders helpen.
Mijn meest verrassende besparing kreeg ik door van verzekering te veranderen naar de ANWB. Dat deed ik vooral bij het inruilen van een auto. Echter, doordat ik idioot lang lid ben van de ANWB kwam ik erachter dat ik bovenop de no-claimkorting ook nog eens een extra korting kreeg vanwege het lidmaatschap. Daardoor kon ik een erg lage all-riskpremie krijgen, dat me per jaar een paar honderd euro scheelde.
Mijn meest verrassende besparing kreeg ik door van verzekering te veranderen naar de ANWB. Dat deed ik vooral bij het inruilen van een auto. Echter, doordat ik idioot lang lid ben van de ANWB kwam ik erachter dat ik bovenop de no-claimkorting ook nog eens een extra korting kreeg vanwege het lidmaatschap. Daardoor kon ik een erg lage all-riskpremie krijgen, dat me per jaar een paar honderd euro scheelde.