Cupra Raval

Rutger DC

Asfaltkampioen
Dit is de eerste spionagefoto van Cupra's elektrische B-segment hatchback, ofwel formaat Seat Ibiza. De Cupra Raval neemt het vanaf volgend jaar op tegen de Renault 5/Alpine A290, Nissan Micra, Mini Cooper SE, Lancia Ypsilon, Opel Corsa, Peugeot 208 en Volkswagen ID.2.

spyshot-cupra-raval-2024-01.jpg

Qua contouren en de raamomlijsting die deels zichtbaar zijn, vind ik het een beetje lijken op een VW Polo. Dat bedoel ik positief.

Hij zal wel heel wat braver worden dan die impressie, afgaande op de proporties van de gesnapte prototypes.

De vouw boven de achterlichten is wel heftig, maar het resultaat bevalt me wel. Op die impressie leek het wel een Aygo X, maar zo ziet ie er wel beter uit. Het lijkt mij wel wat!

Best een leuk ding eigenlijk. Al oogt ie rustiger door de stickers doordat de schreeuwerige grille nu niet opvalt en de zwarte randen zijn aangedikt.

Dat saaie komt natuurlijk door de camouflage. Je ziet al goed dat ie scherpe koplampen krijgt en een behoorlijk aangezette voorbumper.

Ben heel benieuwd. Volgend jaar 'moet' mijn Ibiza vervangen worden voor een nieuwe leasewagen. Door de strengere eisen zal het een elektrische of hybride moeten worden, hoop dat deze binnen het budget gaat passen!

Terug
Bovenaan