Nieuwe auto gezocht met beleving.

Ricardo 2528445

Startmotor
Beste mensen,

Ik ben in de markt voor een nieuwe auto zo rond de 25-35k. Ik rij momenteel een gechipte up tsi (150pk) met kw onderstel. Dit rijd als een kart.
Ik ben alleen op zoek naar wat nieuws na de 3e vw up die ik heb gehad. Wat zijn de eisen;

- Auto met beleving en vermogen , audi S3 / M135i (4cyl) proef gereden. Het gaat allemaal erg hard maar allebei zonder emotie. Je moet heel gek doen om er plezier mee te maken.

- Geen vervelende piepjes (lane assist , snelheidswaarschuwingen etc) die je elke keer opnieuw uit moet zetten.

- Geen franse auto

- Gezinsauto dus 4/5 deuren of station, geen hoge auto gewenst

- Automaat of handbak maakt niet uit, ik neig misschien eerder naar een handbak voor wat meer controle en betrokkenheid bij het rijden

Ik heb van de week nog een afspraak staan voor een fwd seat leon cupra.

In mijn achterhoofd heb ik nog staan een fiesta st mk8.5 , focus st/rs , type r, i20/i30n

Wie ervaring heeft met bovenstaande auto’s , ik hoor het graag ! Vooral of ze geen vervelende piepjes/waarschuwingen hebben, hier heb ik een auto al voor verkocht omdat ik er gek van werd (mazda 3)

Mini cooper s is zeker optie, al vind ik de normale uitvoering in 4 deurs mooier . Fiesta is niet al te ruim.. maar voor de toekomst een kinderwagen meenemen zou wel fijn zijn.

Bij mijn Focus (2020) kan je de piepjes uitzetten en dan blijven ze uit. Lekker sturende auto, met handbak, goed idee.
Hatchback is ruim genoeg als je fiesta ook overweegt. 1.0 is misschien te weinig vermogen voor jouw wil, zou dan voor een 1.5 st gaan.

Een auto met beleving die denk ik aan je eisen kan voldoen: Alfa Giulia. Wel even kijken of je met de sedanvorm uit de voeten kunt met je gezin.

Vandaag gereden met de cupra 290. Hele goede allrounder maar mis toch wel iets… alfa gulia nog eigenlijk niet aangedacht, blijft een hele mooie verschijning.

Ik vind achterwielaandrijving best wel een andere beleving. Maar daar heb je weinig keuze in: een wat oudere 3-serie of een MX,5 bijvoorbeeld.
Een Fiesta is vrij lichte auto en stuurt vrij direct. Onderschat niet de invloed van gewicht op de rijbeleving.

Je kunt ook een motorrijbewijs halen...

Een lichte auto zoals mijn huidige up blijft leuk rijden op b-wegen. Enkel mis ik nog wat meer vermogen, een sper en paar leuke sportstoelen. De fiesta st zie ik als een zeer potente kandidaat of de i20n. Motor rijden doe ik al ;)

Ik vind achterwielaandrijving best wel een andere beleving. Maar daar heb je weinig keuze in: een wat oudere 3-serie of een MX,5 bijvoorbeeld.
Een Fiesta is vrij lichte auto en stuurt vrij direct. Onderschat niet de invloed van gewicht op de rijbeleving.

Je kunt ook een motorrijbewijs halen...
Kijk eens één & twee posts boven je ;)

Mercedes SLK -AMG. Een kanon met achterwielaandrijving. Mocht dat te duur blijken, dan is er ook nog de 350 met dik 300 pk. Oeps. zie nu dat er meer in moeten dan 2 man,

Terug
Bovenaan