EV Experience: maak kans op kaarten voor rondjes met elektrische auto's op Zandvoort

Roadracer

Administrator

Forumleiding
Aan het einde van de maand, van 26 t/m 28 september, staat Circuitpark Zandvoort weer in het teken van elektrische auto's tijdens de EV Experience. Geen race-auto's maar gewone auto's voor de weg, bestelauto's, vrachtauto's en kleine elektrische voertuigen. Kortom: als je aan het kijken bent naar een (elektrische) auto heb je daar een schitterend overzicht. En AutoWeek vind je er natuurlijk ook met een promotiestand.
Het speciale aan dit evenement is dat je kunt inschrijven om met verschillende auto's een rondje over het circuit kunt rijden. Dat maakt de vergelijking nog leuker!
We hebben voor Forummers een aantal kaarten beschikbaar (die je ook op een andere dag dan de publieksdag kunt gebruiken). Wil je kans maken op een kaart? Geef dan aan in welke elektrische auto (of auto's) je een rondje over Zandvoort wil gaan rijden en waarom juist deze! Doe dat uiterlijk 18 september, dan krijgen de gelukkigen op 19 september bericht.

Ik vond het leuk vorig jaar maar niet voldoende om een dagje vrij te nemen...en de hashtag 5 staat er helaas niet.

wel kans dat ik iets stuk maak op het circuit
Je rijdt wel maar met een begeleider, en vaak in een 'treintje'. Je coureursvaardigheden worden niet op de grens op de proef gesteld ;-) hoewel vorig jaar als ik het goed heb wel iemand erin is geslaagd om een Hyundai in de vangrail te krijgen (het was toen ook wel vreselijk takkenweer). Maar welke auto('s) zou je beter willen leren kennen?

Je rijdt wel maar met een begeleider, en vaak in een 'treintje'. Je coureursvaardigheden worden niet op de grens op de proef gesteld ;-) hoewel vorig jaar als ik het goed heb wel iemand erin is geslaagd om een Hyundai in de vangrail te krijgen (het was toen ook wel vreselijk takkenweer). Maar welke auto('s) zou je beter willen leren kennen?
En...dat was helemaal stom.

Je mocht niet inhalen dus als er een langzamer iemand voor je reed moest je dat maar slikken. Was wel leuk met zo'n Chinese tank voor je als je dan de Mini had.
Maar blijkbaar dacht de bestuurder en de begeleider van de Ford E-transit op dat moment dat links inhalen wel kon.....die kreeg een heel duidelijke reprimande en had geluk dat er 1 waarschuwing werd gegeven.
Want inderdaad alles kan, veiligheid is er wel, maar met verstand.

De Smart hashtag 1 Brabus was een fantastisch mooi rondje. Wat een balans ook in die auto mooie software ook. Smart heeft een acceleratieprofiel ingesteld, dus op het moment dat jij plankgas geeft zal die steeds harder accelereren met oplopend koppel. Net als een verbrandingsmotor. Dat voelt sneller, is het niet....maar voelt wel zo. Dat was wel leuk. 3,4 seconden naar de 100 is ook snel zat natuurlijk.

Maar heel fijn autootje eigenlijk! Echt wel weer fan geworden van Smart die dag.

Ik doe graag mee met de winactie. Ik zou graag de Jeep Avenger eens uitproberen. Toen die uitkwam hadden wij net de MG4 besteld en ik zou deze graag eens vergelijken. Daarnaast ben ik ook wel erg geinteresseerd om de verschillende Xpeng modellen eens uit te proberen!

Ik zou ook graag meedoen met de winactie. Ik ben benieuwd naar de KIA EV9 of de X peng G9, maar het lijkt erop dat die er wellicht niet zijn als ik kijk naar de lijst met deelnemers en dan doorklik. Momenteel rijd ik nog geen EV, maar heb ik wel interesse. Dat kan zijn in een kleinere EV voor woonwerk, of juist een grotere die ook in het weekend gebruikt kan worden (met een gezin met 4 kinderen). M'n doel is om meer kennis op te doen in z'n algemeenheid over Ev's en laadpalen e.d. dat moet sowieso wel goedkomen. :)

Die had ik vorig jaar in de regen over Zandvoort gereden. Leuke auto! Heb je ook de verschillende verslagen van de duurtester gezien?
Jazeker, daarom ben ik ook erg benieuwd. We zijn niet van plan de MG4 in te ruilen voor de Avenger, maar toen we de MG4 net besteld hadden, vond ik het wel erg jammer dat ik deze twee niet vooraf heb kunnen vergelijken. De MG bevalt erg goed, maar ik ben met name erg benieuwd naar de wegligging van de Avenger. En waar dat beter te testen dan op een circuit!

De updates van de site gaan niet altijd even consequent wellicht maar als ik bij de deelnemers kijk zie ik Kia, Hyundai én XPENG er wel tussen staan.
aha, ja ik zag ze er wel tussen staan, maar bij het doorklikken bij KIA bijvoorbeeld zag ik de EV3. Maar nu ik beter kijk: die staat toevallig op de hoofdpagina. Dus wellicht is de EV9 er dan inderdaad wel. Dat zou mooi zijn! :)

Ik zou wel een rondje willen maken in de Scénic. Is een serieuze kandidaat om mijn V60 D6 plug-in op te volgen wanneer de wegenbelasting daarvoor onbetaalbaar wordt.

Jammer dat het net te vroeg is om de EV3 proef te rijden, daar ben ik ook wel benieuwd naar. In een leuk uitgevoerde EV6 met panoramadak kan ik niet zitten i.v.m. mijn lengte, ben benieuwd hoe dat in een kleinere is.

De updates van de site gaan niet altijd even consequent wellicht maar als ik bij de deelnemers kijk zie ik Kia, Hyundai én XPENG er wel tussen staan.
Oww, die lijst lijkt flink uitgebreid tov eerdere versies ervan. BMW/Mini zie ik er nog steeds niet tussen, maar nu wel verschillende Stellantis-merken...
Is er ook een lijst van de modellen waarmee die automerken komen? Anders kun je wel één of meer modellen opgeven, maar komen die misschien helemaal niet naar Zandvoort.

Bv de ë-C3, e-Panda, Frontera electric en ë-C3 Aircross konden weleens geraakt worden door de vertraagde levering ivm de software problemen, voorzover ze überhaupt al beschikbaar zijn.

En bij Lancia maakt het ook nogal wat uit of alleen de gewone Ypsilon komt of ook de HF...
Peugeot 3008e lijkt me ook twijfelachtig of die er al zal kunnen zijn, terwijl die ook interessant kan zijn voor mensen die niet per sé in (die) Peugeot geïnteresseerd zijn door diens primeur op het STLA-M platform.

Zomaar wat willekeurige voorbeelden hoor, ik ben geen Stellantis fanboy ;)

Laatst bewerkt:
Ik zie een hoop op de website, maar lijst van auto's die je kan kiezen niet...

Is er ook een lijst van de modellen waarmee die automerken komen
Ik zou het op de merken houden, ik heb geen verdere details van de auto's die de merken meenemen, helaas! Ik neem aan dat de regulier verkrijg/bestelbare auto's meestal wel voor een ronde beschikbaar zijn.

Ik zou het op de merken houden, ik heb geen verdere details van de auto's die de merken meenemen, helaas! Ik neem aan dat de regulier verkrijg/bestelbare auto's meestal wel voor een ronde beschikbaar zijn.
Zouden de betreffende importeurs dat niet al weten inmiddels? Die zullen de auto's wel gaan meenemen dus al eea geregeld hebben lijkt me. Voor ons als gewone stervelingen waarschijnlijk niet simpel te achterhalen, zeker als je in meer dan één merk bent geïnteresseerd, maar AW heeft allicht al wat connecties daar om eens - ook voor ons - te kunnen informeren?

Vorig jaar vond ik het evenement verrassend leuk en ik heb al plannen om met twee of drie man wederom naar Zandvoort te gaan. Een vrijkaartje zou natuurlijk erg leuk zijn.

Ik ben onder meer benieuwd naar de Dongfeng Box, Kia EV3, Alfa Romeo Junior en XPeng G6 of het aanbod van de nieuwe of teruggekeerde merken Leapmotor en Seres.

In het persbericht van Stellantis hierover staan een aantal modellen vermeld (niet alleen EV maar ook plug in hybrides blijkbaar), maar ik weet niet of dat lijstje volledig is. Onderaan het artikel staan wel contactgegevens, dus als Autoweek-medewerker even een mailtje sturen?

Vermeld in het artikel:
- Fiat Topolino
- Opel Rocks electric
- Lancia Ypsilon
- Leapmotor T03
- Peugeot E-5008
- Opel Grandland
- DS 3 E-TENSE
- Jeep Wrangler
- Jeep Avenger
- Abarth 500e
- Alfa Junior Veloce
- Bedrijfswagens

Ik zal eens straks ook eens kijken of er geen info beschikbaar is over andere merken

In het persbericht van Stellantis hierover staan een aantal modellen vermeld (niet alleen EV maar ook plug in hybrides blijkbaar), maar ik :unsure: weet niet of dat lijstje volledig is. Onderaan het artikel staan wel contactgegevens, dus als Autoweek-medewerker even een mailtje sturen?

Vermeld in het artikel:
- Fiat Topolino
- Opel Rocks electric
- Lancia Ypsilon
- Leapmotor T03
- Peugeot E-5008
- Opel Grandland
- DS 3 E-TENSE
- Jeep Wrangler
- Jeep Avenger
- Abarth 500e
- Alfa Junior Veloce
- Bedrijfswagens

Ik zal eens straks ook eens kijken of er geen info beschikbaar is over andere merken
(y) Leuk lijstje. Lijkt overigens niet helemaal te kloppen met de foto's onder dat persbericht, daar zie ik volgens mij ook de Citroën C3, Opel Astra Wagon en Opel Frontera. De Peugeot-foto lijkt ook meer op een 3008 dan op een 5008, maar dat is vanuit die hoek lastig te zien.

Van de Frontera en C3 kan ik me ook voorstellen dat hun komst nog onzeker is door de softwareperikelen met het 'SmartCar' platform? :unsure:

Laatst bewerkt:
Ik heb helaas al twee kaarten. Maar een vrijkaart erbij zou leuk zijn. Ik ben het meest benieuwd naar de betaalbare elektrische auto: de Dongfeng Nammi Box en de Leapmotor t03. Dacia Spring en heel stilletjes hoop ik eigenlijk dat de Renault 5 er staat.

Vandaag was ik bij de preview van de Alpine A290. Maar aangezien die er niet staat, net zo min als de Renault 5, sla ik deze over.

Ik vermoed eerder dat het komt doordat ze nog niet 'in real life' voor het rijden beschikbaar zijn. Volgende week even vragen ;-)

De productie van de C3 is eindelijk gestart en de eerste C3-tjes verlaten massaal de fabriek. Voor Citroën is het een race tegen de klok om de deadline van 30 september te halen (mbt social leasing in Frankrijk).

citroen-ec3-departusineslovaquie.jpg

Inmiddels hebben de winnaars van de kaarten voor de EV Experience persoonlijk bericht ontvangen. Gefeliciteerd en veel plezier op Zandvoort aan het einde van de week! Ik hoop voor jullie en de organisatie dat het beter weer wordt dan vorig jaar...

Het weerbericht ziet er net zo uit als vorig jaar, maar ik hoop ook op wat minder regen. Er staan veel meer merken dan vorig jaar, dus ik ben heel benieuwd!

Vorig jaar was er hééél vééél regen. Er valt als ik het nu bekijk ook regen maar zaterdag blijft het droog, donderdag en vrijdag wel regen voorspeld maar geen constante stortbuien.

Voor wie op vrijdag gaat: dan kunnen we elkaar wellicht de hand schudden! De AutoWeek stand is natuurlijk een gemakkelijk trefpunt. Zo rond lunchtijd kun je meestal toch geen proefritten maken, dat is dan een handige periode om aan te houden dat ik (vrijwel) zeker daar te vinden ben. Wil je zeker zijn dat je me ziet, dan kunnen we ook een vaste tijd afspreken, stuur me dan een persoonlijk bericht.

Ik lees op de site (van Dongfeng zelf) dat de Dongfeng Box aanwezig zal zijn en je er in kunt rijden.

Ik lees op de site (van Dongfeng zelf) dat de Dongfeng Box aanwezig zal zijn en je er in kunt rijden.
Ik vermoed dat hij bij zijn importeur zal staan, wellicht met andere merken. De Inster is ook te zien (niet te rijden).

Terug
Bovenaan