Verzekeren youngtimer (zakelijk)

ikbenivo

Startmotor
Ik heb als ZZP'er een youngtimer die ik zakelijk rijd. (staat dus op de balans)
De auto is daarom ook zakelijk verzekerd. Op zich prima, maar die verzekering is niet op taxatiewaarde.

Heeft er iemand een tip voor een goede zakelijke verzekeraar die op basis van taxatiewaarde verzekerd?

P.s. Ik heb geprobeerd op dit onderwerp te zoeken maar de zoekfunctie werkt vrij matig. Excuus dus als er al over dit onderwerp een topic bestaat. Ik hoor het dan wel even.

Gewoon een taxatierapport op laten maken door een erkende taxateur, en met dit taxatierapport kun je bij vele verzekeraars vervolgens een all-risk verzekering afsluiten tegen de taxatiewaarde.
Tevens je boekhouder even inlichten over die taxatiewaarde als je die auto ook privé rijdt, dit i.v.m. je jaarlijkse bijtelling voor het privégebruik. (voor die berekening moet je dan ook die taxatiewaarde aanhouden als dagwaarde)
Meestal is het niet eens lonend vanwege hogere premie, meer bijtelling en taxatiekosten.

Zat er btw op de aanschaf? Zo niet, overweeg om de auto privé te kopen én zakelijk te rijden. Dan betaal je ‘gewoon’ bijtelling en mag je hem op de zaak afschrijven, maarrrr: hij wordt particulier geregistreerd en kun je hem privé verzekeren. Alle onderhouds-/brandstofkosten etc kunnen gewoon op de zaak en je hebt wel met die 1,2% btw te maken.

Is dat zo? Dat is nieuw voor mij. Ik dacht dat als je hem zakelijk reed hij ook zakelijk verzekerd zou moeten zijn.

Terug
Bovenaan