Hans1972
Wegverkenner
Beste allen,
Hier eerder weleens gepost over ruimtegebrek ivm kinderzitjes. Dit keer het volgende plan.
Hebben sinds 2021 een Seat Ibiza ST uit 2012. Rijdt nog steeds prima/hetzelfde. Weinig klachten. Onderhoud elke 15k km en dat is dan 400,800,1100 euro (laatste keer o.a. nieuwe banden) geweest over de jaren. Rijdt redelijk zuinig 1 op 17-18. We rijden 20k het jaar. Van 89k naar 160k nu totaal.
Alleen er zijn 2 dingen die me met name storen. 1 is nog steeds het gebrek aan ruimte op de achterbank icm kinderzitjes en 2 is het geluid op de snelweg met name >110km/u.
Met name 1 is actueel want tot nu toe zat er alleen een kleine achter de bijrijder maar nu komt er ook 1 achter de bestuurder. Ik zal dus flink naar voren moeten en dat maakt dat ik erg krap kom te zitten.
Daarom; wat kan ik hier het beste aan doen. Ik heb al gezocht naar ondiepe kinderzitjes maar dat zet allemaal weinig zoden aan de dijk.
Toen bedacht ik om eens naar een niet al te dure inruil te kijken.
Vrienden van me zijn erg lovend over de Auris TS 1.8 station. Die kan je voor een 11k wel oppikken maar dan wel uit 2015 en met 150-200k op de teller. Is dat interessant? Die schijnt wel iets meer achterbankruimte te hebben en Toyota is betrouwbaar en dit ding is zuinig.
Daarnaast zag ik een paar Octavia stations uit 2019, ex-lease, business edition dus met carplay en alle fratsen, wel ook 200k op de teller, prijs 10k. Wel echt duidelijk flink meer ruimte achterin. Maja, wel VAG en geen Japanner.
Anyway, als ik de Ibiza inruil krijg ik 4-5k dus heb ik voor 5-6k een veel ruimere en met een Octavia stillere auto.
Wat vinden jullie van dit dilemma? En help ik mezelf met zo’n aankoop? Of haal ik mezelf van alles op de hals met een occasion met 200k op de teller?
Hier eerder weleens gepost over ruimtegebrek ivm kinderzitjes. Dit keer het volgende plan.
Hebben sinds 2021 een Seat Ibiza ST uit 2012. Rijdt nog steeds prima/hetzelfde. Weinig klachten. Onderhoud elke 15k km en dat is dan 400,800,1100 euro (laatste keer o.a. nieuwe banden) geweest over de jaren. Rijdt redelijk zuinig 1 op 17-18. We rijden 20k het jaar. Van 89k naar 160k nu totaal.
Alleen er zijn 2 dingen die me met name storen. 1 is nog steeds het gebrek aan ruimte op de achterbank icm kinderzitjes en 2 is het geluid op de snelweg met name >110km/u.
Met name 1 is actueel want tot nu toe zat er alleen een kleine achter de bijrijder maar nu komt er ook 1 achter de bestuurder. Ik zal dus flink naar voren moeten en dat maakt dat ik erg krap kom te zitten.
Daarom; wat kan ik hier het beste aan doen. Ik heb al gezocht naar ondiepe kinderzitjes maar dat zet allemaal weinig zoden aan de dijk.
Toen bedacht ik om eens naar een niet al te dure inruil te kijken.
Vrienden van me zijn erg lovend over de Auris TS 1.8 station. Die kan je voor een 11k wel oppikken maar dan wel uit 2015 en met 150-200k op de teller. Is dat interessant? Die schijnt wel iets meer achterbankruimte te hebben en Toyota is betrouwbaar en dit ding is zuinig.
Daarnaast zag ik een paar Octavia stations uit 2019, ex-lease, business edition dus met carplay en alle fratsen, wel ook 200k op de teller, prijs 10k. Wel echt duidelijk flink meer ruimte achterin. Maja, wel VAG en geen Japanner.
Anyway, als ik de Ibiza inruil krijg ik 4-5k dus heb ik voor 5-6k een veel ruimere en met een Octavia stillere auto.
Wat vinden jullie van dit dilemma? En help ik mezelf met zo’n aankoop? Of haal ik mezelf van alles op de hals met een occasion met 200k op de teller?