Impressie topic

Apart! Ben benieuwd in of dat enorme glazen dak het productiestadium haalt. Je ruit zal maar doorscheuren, is meteen je hele auto total loss....

Qua design een goed vervolg op de C4 Picasso zoals die net bij de dealers is gearriveerd. En hoewel ik die auto bij het zien van de eerste duidelijke scoops ontzettend lelijk vond, blijkt het design meer gewennningstijd nodig te hebben. Vooral in het sprekende rood begin ik het zowaar een mooie auto te vinden met een schitterend dashboard.

Ik denk dat deze C3 een zelfde kant op gaat. Nu ben ik nog niet enthousiast maar dat kan nog komen. Ga afwachten of die aparte chromen strip die als een fitnessapparaat over de auto ligt realiteit wordt op het productiemodel. Citroen toont lef, en dat hoort bij dit merk!

verlichting zei:
Apart! Ben benieuwd in of dat enorme glazen dak het productiestadium haalt. Je ruit zal maar doorscheuren, is meteen je hele auto total loss.... (...)

De C3 en C4 Picasso hebben optioneel toch ook al zo'n doorlopende voorruit? Deze lijkt nog wel iets groter, maar de technische mogelijkheden zullen ze vast al bestudeerd hebben.

Dat flikt Citroen toch maar weer:
Wederom een model dat niet (*) op een bestaande auto lijkt, zonder dat de goede smaak uit het oog verloren is.

Zou een alleraardigste vervanging van de C3 zijn, ergens in 2015

(*) tuurlijk, hij heeft een voorkant, achterkant, zowaar vier wielen, maar ik neem aan dat de strekking van de opmerking duidelijk is

rickm zei:
Wederom een model dat niet (*) op een bestaande auto lijkt, zonder dat de goede smaak uit het oog verloren is.

(*) tuurlijk, hij heeft een voorkant, achterkant, zowaar vier wielen, maar ik neem aan dat de strekking van de opmerking duidelijk is
Ik vind 'm van achter toch op een golf lijken... Verder vind ik het een nieuwe look hebben.

cbravo zei:
rickm zei:

Ik vind 'm van achter toch op een golf lijken... Verder vind ik het een nieuwe look hebben.

Impressie van de C3 Pic. Nice!

https://imag.autoplus.fr/

Mwah, valt mij een beetje tegen. Net als de Astra GTC wordt ie een beetje een 'maan-auto': Grote wielen, van onder breed en van boven een stuk smaller.

En de dode hoek bij de B-stijl is nu al irritant, die wordt alleen maar groter. Lijkt mij niet handig.

Dit zijn toch gewoon impressies en dus horen die toch in het impressie topic thuis? :)

Barri zei:
Mwah, valt mij een beetje tegen. Net als de Astra GTC wordt ie een beetje een 'maan-auto': Grote wielen, van onder breed en van boven een stuk smaller.

En de dode hoek bij de B-stijl is nu al irritant, die wordt alleen maar groter. Lijkt mij niet handig.

Is zeker niet handig. Bij mijn cabrio is het zicht naar die hoeken ook erg slecht, irritant dus. Vreemd dat je dan bij een normale auto daar zo'n plaat neerzet terwijl het niet nodig is.

JP2010 zei:
Dit zijn toch gewoon impressies en dus horen die toch in het impressie topic thuis? :)

Lijkt me ook ja.... Weer zo'n tekenaar die zijn of haar fantasie de vrije loop laat...:rolleyes:

lezen is niet zo moeilijk toch: https://www.autoweek.nl/forum/read.php?12,3251008

Wheel Critic zei:
De titel van dit subforum is "Spionagefoto´s en computerbewerkingen."
Toch vind ik dit een heel duidelijk grijs gebied. Ik interpreteer het zo: spionagefoto's is helder. Dit zijn scoops. Comupterbewerkingen zijn wat mij betreft de bewerkingen van deze scoopfoto's: dus alle vuilniszakken en afplaktape wegwerken. Bij deze DS3 is dat niet het geval. Deze bewerking is gebaseerd op de oude DS 3 en compleet onrealistisch.

Het is namelijk nog volstrekt onduidelijk wat de koers wordt van de nieuwe Ds3. Dit heeft ook te maken met de keuzes tav de Nieuwe c3. PSa heeft al laten doorschemeren dat deze compleet anders gaat worden. Ik denk zelf dat deze technisch heel veel overeenkomsten gaat hebben met de goedkopere C-Elysee en nieuwe C-Cactus. PSA heeft gezegd gebruik te maken van 2 compleet eigen platforms (naast de gezamenlijke projecten bv C1). Het zal me niets verbazen als de nieuwe DS3 op verkorte versie van het nieuwe EMP2 platform gaat komen (c4 Picasso/308). Dan horen duurdere ophangingen zoals multilink ook tot de mogelijkheden. Voor een premiumauto is dat straks een must.
Dus ik blijf erbij: deze bewerking hoort hier niet thuis.

Ami zei:
Het is namelijk nog volstrekt onduidelijk wat de koers wordt van de nieuwe Ds3. Dit heeft ook te maken met de keuzes tav de Nieuwe c3. PSa heeft al laten doorschemeren dat deze compleet anders gaat worden. Ik denk zelf dat deze technisch heel veel overeenkomsten gaat hebben met de goedkopere C-Elysee en nieuwe C-Cactus. PSA heeft gezegd gebruik te maken van 2 compleet eigen platforms (naast de gezamenlijke projecten bv C1). Het zal me niets verbazen als de nieuwe DS3 op verkorte versie van het nieuwe EMP2 platform gaat komen (c4 Picasso/308). Dan horen duurdere ophangingen zoals multilink ook tot de mogelijkheden. Voor een premiumauto is dat straks een must.

Dat ben ik deels met je eens. Natuurlijk is dit speculatie, maar ik kan ergens wel inzien waarop deze speculatie gebaseerd is. Er komt namelijk een nieuwe C3, de DS3 dan faceliften is minder logisch (zeker gezien het nieuwe onderstel). Daarbij is het uiterlijk gebaseerd op een concept, waarbij concepts geregeld de nieuwe designfilosofie laten zien.
Ik vind het een interessante shop, maar inderdaad, zo'n enorme B-stijl lijkt mij behoorlijk overdreven. 't Wordt bijna een bestelbusje zo.

Ami zei:
Wheel Critic zei:
De titel van dit subforum is "Spionagefoto´s en computerbewerkingen."
Toch vind ik dit een heel duidelijk grijs gebied. Ik interpreteer het zo: spionagefoto's is helder. Dit zijn scoops. Comupterbewerkingen zijn wat mij betreft de bewerkingen van deze scoopfoto's: dus alle vuilniszakken en afplaktape wegwerken. Bij deze DS3 is dat niet het geval. Deze bewerking is gebaseerd op de oude DS 3 en compleet onrealistisch.

Ik vind het hele impressies topic onzin. Nieuws (in autobladen) over een model wat ooit uitkomt gaat niet altijd vergezeld met foto's van een gecamoufleerd model. Soms zitten daar ook impressies als deze bij.
Nu moeten wij op dit forum wachten tot er foto's van een camo model gepubliceerd worden tot je er een scoops topic over kunt starten.
Wat mij betreft gooien we dat impressie topic op slot.

vaak zijn impressies zoals deze op niets gebaseerd. kijk maar naar eerdere renault impressies. lijken niets op eindresultaat. latere impressies zijn vaak gebaseerd op spy shots waarin al wat meer duidelijkheid is. impressie topic mag lekker blijven en pas scoops-topic openen met echte scoops. dan weet je sowieso dat ze er mee aan het testen zijn

zo kan je net zo goed impressies maken van een nieuwe golf voor 2023. of plaatjes van een meisje maken en fantaseren dat je toekomstige vriendin er wellicht zo uit gaat zien (wat dus niet gebeurd)

)
Voetveeg zei:
plaatjes van een meisje maken en fantaseren dat je toekomstige vriendin er wellicht zo uit gaat zien (wat dus niet gebeurd)

:rolleyes: ik moet zeggen....soms heb je humor...

der Magistrat zei:
Natuurlijk is dit speculatie, maar ik kan ergens wel inzien waarop deze speculatie gebaseerd is.

De impressie is duidelijk gebaseerd op de huidige DS3. Als er één merk is waarbij een opvolger totaal niet lijkt op zijn voorganger, is dat Citroën wel, op een uitzondering na. Dus een huidige DS3 fotosjoppen is even zinvol als gebakken lucht opwarmen.

@voetveeg ik vind het wel grappig dat je hier de criticaster uit hangt over impressies terwijl je in met Mazda CX-3 topic lekker meedoet:
voetveeg zei:
van een australische site van dec 2012: https://www.caradvice.com.au/206388/mazda-cx-3-preview-new-baby-suv/ ;)

Scoop of impressie - ik zou graag de discussie willen opfleuren met de mededeling dat Autoplus impressies (veel) vaker wel dan niet een hele aardige indicatie geven van het uiteindelijke model.

Lees AP al lang, en AP is echt een goeie bron voor realistische impressies / bijna scoops.

In een reportage over de C4 Cactus vraagt de reporter aan hoofd design Citroen wat er achter de cactus staat onder het doek. De reporter suggereert de nieuwe DS3

0B6qIORV1_DnlYjlQOTJXMElmRGM

Qua vorm lijkt me dat niet, eerder een concept van een nieuwe C4, een variant op de C4 (Coupé?) of iets anders. Geen DS3, wat mij betreft.

---GT--- zei:
der Magistrat zei:
Natuurlijk is dit speculatie, maar ik kan ergens wel inzien waarop deze speculatie gebaseerd is.

De impressie is duidelijk gebaseerd op de huidige DS3. Als er één merk is waarbij een opvolger totaal niet lijkt op zijn voorganger, is dat Citroën wel, op een uitzondering na. Dus een huidige DS3 fotosjoppen is even zinvol als gebakken lucht opwarmen.
Dus stel ze zouden een -pak 'm beet- Golf als basis hebben genomen, dan zou de shop zinvoller zijn geweest?

De basis van de shop zegt niks over de waarheidsgehalte van die shop...

nee omdat dit topic bestond met een reden. lang voor mijn tijd. regels zijn gewoon heel simpel hoor. of ben jij ook zo'n type dat gaat miepen als je een boete krijgt als je 30 km/h te hard hebt gereden..?

Naar aanleiding van de eerste opmerkingen hierover heb ik wat andere posts bekeken. Daarvan hebben er ook diverse dezelfde status en zouden dan dus ook verplaatst moeten worden. Viel me alleen op dat voetveeg daar vrolijk mee zit te posten terwijl bij deze DS3 post hij of zij ineens zit te pushen dat de post weg moet of zelfs op slot. Zie hier boven wat ik bedoel.

scoops topic met spy shots mogen wel aangevuld worden met impressies. topics die gestart worden met een impressie horen geen eigen topic te krijgen. heb ook bij andere topics aangekaart dat het niet klopte, zo zijn die citroen c3 plaatsen toen ook verplaatst

ford-fiesta-rs2.jpg

AUTOEXPRESS

In de Engelse pers duiken geruchten op dat Ford werkt aan een RS-versie van de Fiesta. Deze RS-versie wordt tegelijk ontwikkeld naast een nieuwe Focus RS. De Fiesta RS zou de beschikking krijgen over een 1,6 liter motor met 230 pk.

https://www.autobild.de/bilder/retrocars-autos-die-uns-fehlen-teil-5-4510416.html#bild0|ref=https://www.autobild.de/artikel/retrocars-teil-5-4511158.html

Interpretaties van een geniale tekenaar (Radovan Varicak) van de
Alfa Sud,
Transit (onmiddellijk uitbrengen!),
R 3500 (idem),
Taunus,
R16,
Commodore,
Kapitän (doen!),
SM (zwaanzinnig!),
99
en nog 15 onwijs mooie andere modellen.

Wie de foto's kan uploaden (JP;-), ga je gang

A110-50 zei:
Je hebt 't in de verkeerde categorie geplaatst, dit is 'concept cars' en niet de 'knutselhoek';)

Ik pleit ONSCHULDIG te zijn aan het door U gesuggereerde vergrijp.
Weet niets van knutselhoeken en mijn vriendin en zoon ook niet.

Dit zijn 'errug gijle' Impressies die ik in de rubriek 'Impressies' heb geplaatst.
Ik zou maar genieten van deze automotive eye-candy en de discussie of iets juist of niet juist is geplaatst laten voor wat het is. ;)

https://www.autobild.de/bilder/audi-q8-audis-tesla-konkurrent-4539784.html#bild0|ref=https://www.autobild.de/artikel/audi-q8-audis-tesla-konkurrent-4539562.html

Fraaie A2
Fraaie i5 (DS5 laat groeten)
Hele fraaie Up! variant van Audi.

Gooi een A7 en een Q7 in de blender, et voila....

21171858281310593675.jpg

Het volgende slappe X6-aftreksel, en we noemen het Q8.

Terug
Bovenaan