Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dank je. Na de tuning is ie alleen gemeten met de standaard inlaat. Hier heb ik helaas geen cijfers van.Dat koppel is zeker indrukwekkend! Ook na tuning nog het verschil met je 3d-print gemeten toevallig?![]()
Ze meten op een testbank het koppel en het vermogen wordt dan terug gerekend. Als het vermogen "bovenin" achter blijft wordt dat mogelijk veroorzaakt door te weinig lucht (turbo zit aan zijn maximale luchtopbrengst) of te weinig brandstof (Injectoren te weinig flow of brandstofpomp te weinig capaciteit). Leuke uitdagingen weer!
THx voor het meedenken. EBC heeft helaas geen staal omvlochten leidingen voor de DS4. Hiervoor moet ik ff shoppen bij HEL performance. Meteen ook ff de remvloeistof meepakken.Wat meet 'bite' kan, naast de Green of Yellow stuffs, nog wat verbeterd worden door de remslangen te vervangen door exemplaren met een staalmantel. EBC levert die ook.
thx voor de info. Ik ben me nu vooral aan het verdiepen in de c4 corvette. vooral de do's en don'ts. En (proberen) zo hard mogelijk te sparen....Ah een C4! Heel leuk. Ik heb de mijne (een 1988) al weer bijna 9 jaar.
De handbak is een 4+3 in die jaren. Dat betekent dat er achter de handbak nog een 2e versnellingsbak zit voor in feite lage en hoge giering. De knop op de versnellingspook of het rijgedrag bepaald bij elke versnelling of je de hoge of de lage krijgt. Het vraagt wat gewenning maar is leuk ermee rijden.
Zelf wel voor een automaat gegaan want een koppeling van de Corvette is erg zwaar en de voetenruimte is erg klein.
Qua onderstel heb je de standaard, Z51 en ook nog de Z52. Het zijn namelijk meer sportpakket wat betekent dat je een ander stuurhuis krijgt (andere overbrenging), andere schokdempers, verstevigingen aan het chassis en andere veerkarakteristiek. Een Z52 pakket is identiek aan een Z51 op de veren na.
De C4 was namelijk heel erg sportief afgesteld en er waren veel klachten over comfort. Behalve het toevoegen van de Z52 optie is het ook nog eens zo dat elk modeljaar de veerkarakteristiek dichter naar comfort werd gebracht.
Ook nog een tip: voordat je iets gaat doen aan het onderstel; denk eraan om eens originele specificatie nieuwe schokdempers te monteren. Is eenvoudig te doen, niet heel duur en maakt een gigantisch verschil. En de meeste C4s rijden op versleten schokdempers maar ze komen er makkelijk de APK mee door.
Kwaliteit van het interieur is vrij beroerd helaas; zeker als de auto uit een zonnige omgeving komt. Vrijwel alles is nog te koop, dat wel. Een Corvette die niet uit een zonnige omgeving komt kan roest hebben aan de bodemplaat. Kijk goed naar de paar metaaldelen net voor de achteras.
Standaard dingen die stuk gaan (maar eenvoudig te repareren) zijn het digitale dashboard, de klapkoplampen en de rubber voorspoiler (die echter ervoor moet zorgen dat er genoeg lucht naar de radiateur gaat en dus wel belangrijk).
Andere tip: het is heel natuurlijk om bij uitstappen je aan het stuur omhoog te trekken. En veel eigenaren doen dat ook. Daar krijg je echter speling van op de stuurkolom. Een klein beetje is normaal maar op een gegeven moment gaat het effect hebben op het sturen. Niet doen dus en opletten hoeveel speling erop zit voor je er eentje koopt.
Vreemd genoeg is de C4 vooral ook heel rustgevend. De diepe tonen van de V8 samen met het open targa dak.. en dan ook nog eens het idee dat het heel hard kan maar niet hoeft.
![]()