Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hey hey,
Sommige van jullie hebben mij er al wat vaker over horen praten, dat ik mij aan het orienteren ben en graag een klassieker wil aanschaffen. Ik heb al op een aantal veilingen meegeboden, wat helaas nog niet tot een aankoop is gekomen.
Ik heb momenten waarbij ik heel dichtbij kom en de knoop door hak en dan later er weer een stuk verder vanaf sta. Dit komt met name omdat ik er weinig ervaring mee heb. Ik ben een grote fan en ik lees mij veel in en kijk filmpjes, maar wij hebben nooit een klassieker in de familie gehad en ik heb zelf met name alleen maar vrij nieuwe autos gereden. Ik heb dus bijvoorbeeld nog nooit aan een auto gesleuteld en dat houdt mij een beetje tegen.
Van de andere kant, als je er nooit mee begint, dan leer je het ook nooit..!
Ik heb inmiddels een short list gecreerd waarvan het totaal verschillende autos zijn, dus bear with me.
Maar ik zou graag jullie advies willen hebben en/of ervaringen willen horen, of wellicht hebben juliie nog andere ideeen.
Ik mag hopen dat je er tussen die 2 momenten ook blij van bent geworden. Ik in ieder geval wel. Ook al zijn mijn youngtimers eigenlijk (nog) geen klassiekers. En mankeert er heus wat aan. Maar ik hou het budget bewust beperkt. Maar het kriebelt echt regelmatig als er hier weer wat leuks voorbij komt qua young- of oldtimer.Uit eigen ervaring. Van een klassieker word je twee keer blij. De eerste keer keer als je hem koopt en de tweede keer als je 'm verkoopt.
Echt een superknappe classic, proficiat - euhm, het komt echt een heel stuk goedkoper uit om de auto naar Antwerpen te verschepen hoorSuper gaaf. Laat hem maar in Rotterdam bezorgen, breng ik hem wel even voor je.![]()
Duitsland of Frankrijk wordt het dan, denk ik? Gaaf hoor! En die E-Type komt wel een keer. Misschien kun je ruilen met iemand die een Corvette C3 zoekt?Haha begrijpelijk dat jullie hem wel willen komen bezorgen! Maar dan moet ik hem 2x importeren want Zwitserland hoort niet bij de EU… wordt dan wel een erg duur grapje.
Hij zei 2 maanden...Gave bak! Veel plezier ermee. Komt hij redelijk snel of moet je maanden wachten op het transport?
Ja ik vond hem ook wel gaaf, was al lang aan het zoeken. Hij staat in Maryland, dus moet nog verscheept worden etc. maar als ik mijn voorwerk goed gedaan heb, zal het wel bijna 2 maanden duren voordat ik hem hier heb.
Je kunt een auto ook exporteren als deze al in het buitenland is, stukken makkelijker.Hoe werkt dat met de verzekering?
Mijn schoonzusje gaat namelijk een auto van Nederland naar Tsjechië exporteren. Maar wanneer de auto hier is uitgeschreven en ze naar Tsjechië rijdt, is hij natuurlijk niet verzekerd. Ik heb zelf 0 ervaring, mag je überhaupt met zo'n auto de weg op? Zal nog een NL kenteken opzitten...
@Engineer2 ja precies, een Cross Fire Injection wilde ik zeker niet!
Het enige nadeel is dat er geen ordner bij zit met de hele geschiedenis van wanneer wat precies is uitgevoerd, maar wat de verkoper weet er wel aardig wat op te vertellen en hij is goed onderhouden.
Ze hebben nu voor de verkoop ook de motorolie en transmissievloeistof ververst en de remklauwen en remblokken vervangen en nog wat kleine dingen.
![]()
Ook de onderkant ziet er volgens mij nog prima uit.
![]()
Ik denk dat het te maken heeft met de afstand van de Rotterdamse haven naar waar ik woon (ca. 800 km) en de transit douane documentatie die ze moeten organiseren. Het zal vast en zeker wel iets goedkoper kunnen, maar ik heb zelf geen trailer dus deur tot deur is voor mij gewoon de meest zorgenloze oplossing. Ik heb dit ook gewoon gebudgetteerd, dus ik wist van te voren dat ik zoiets aan transport kwijt ben.@JL86 Waarom is het vervoer zonder haven zoveel duurder? Simpelweg ivm de douane omdat je niet zelf de auto kan vervoeren tussen de haven en de zwitserse grens? Want ik kan me niet voorstellen dat het duurder zou moeten zijn puur omdat er geen haven in het land is...
Ik ken iemand die transport doet in Europa mocht je het nodig hebben. Hangt m achter z’n Dodge Ram hemi en trekt heel Europa doorNu geld overmaken (aan een dealer) en dan het hele transport traject in! Wel duur naar Zwitserland viel mij op, omdat wij geen haven hebben… maar goed, had ik van te voren uitgezocht.