Kogel door de kerk! Hulp gezocht bij het kiezen van een klassieker

Dat is ie in principe ook, nadeel is dat ik dan vrij veel wegenbelasting betaal tov 0 op een klassieker. Ik sluit het nog niet uit!
 
Het klinkt alsof je hier (te) goed over nadenkt. Gewoon proberen. Een auto wordt niet ineens waardeloos. Dan gooi je er maar duizenden per jaar achteraan. Dat is hobby. Als het geen geld mag kosten moet je er niet aan beginnen, maar dat lijk jij je prima te realiseren. En als je een klassieker van 20k overweegt dan zal je niet direct richting bedelstaf gaan. Dat geneuzel over niet verstandig... Het leven gaat om meer dan overleven en voortplanten, elke hobby is per definitie zinloos.

Voor mij was mijn eerste auto al een oudje (toen 27 jaar) en momenteel is mijn minst oude auto 26... Ik begon met 0 sleutelervaring en noem mezelf nog steeds een beginnend sleutelaar, maar langzamerhand leer ik bij. Zeker als je 'slechts' 1 klassieker hebt om bij te houden moet dat prima te doen zijn. Als je veel moet uitbesteden dan kost het maar geld. Dat is uiteindelijk gewoon een keuze, waar ik mijn geld in auto's stop gaat een ander naar festivals of op een verre reis, of koopt een groter huis... Het één is niet beter dan het ander.

Welke auto je wil is niet aan mij/ons om te bepalen. Dat is zo persoonlijk als het maar zijn kan. Als ik uit dit rijtje zou moeten kiezen zou ik denk ik voor de TR6 gaan, maar dat is alsnog een auto die ik nooit zou kiezen. ;) Als ik in de ietwat sportieve hoek, rond deze tijdsperiode op zoek zou gaan met 20k zou ik wellicht met een Jaguar XJ-S thuiskomen. Maar het kan ook zomaar iets heel anders worden, er bestaat zo veel leuks...
 
  • Leuk
Waarderingen: JL86
Hey hey,

Sommige van jullie hebben mij er al wat vaker over horen praten, dat ik mij aan het orienteren ben en graag een klassieker wil aanschaffen. Ik heb al op een aantal veilingen meegeboden, wat helaas nog niet tot een aankoop is gekomen.

Ik heb momenten waarbij ik heel dichtbij kom en de knoop door hak en dan later er weer een stuk verder vanaf sta. Dit komt met name omdat ik er weinig ervaring mee heb. Ik ben een grote fan en ik lees mij veel in en kijk filmpjes, maar wij hebben nooit een klassieker in de familie gehad en ik heb zelf met name alleen maar vrij nieuwe autos gereden. Ik heb dus bijvoorbeeld nog nooit aan een auto gesleuteld en dat houdt mij een beetje tegen.

Van de andere kant, als je er nooit mee begint, dan leer je het ook nooit..!

Ik heb inmiddels een short list gecreerd waarvan het totaal verschillende autos zijn, dus bear with me.

Maar ik zou graag jullie advies willen hebben en/of ervaringen willen horen, of wellicht hebben juliie nog andere ideeen.

Als ik bovenstaande allemaal lees heb ik eigenlijk al wat bedenkingen.

- veilingen:
Eigenlijk de slechtste plek om een oldtimer te kopen, tenzij je heel graag gokt en ook geen problemen hebt met allerlei bijkomende veilingkosten.
Proefrijden is vaak niet mogelijk, zelf een technische inspectie of aankoopkeuring (laten) doen idem, en aanwezige taxatierapporten zijn (net zoals de meeste voertuigen) vaak een uit de markt geprijsde en opgepoetste zeepbel en garantie meestal niet van toepassing.
Zonder voertuigkennis en de mogelijkheid om het voertuig goed te kunnen bekijken moet je daar eigenlijk niet aan beginnen, er zijn genoeg oldtimerbedrijven die je meer zekerheid en garantie geven.
Steek je licht eens op bij de merkenclubs, want het betere spul verwisselt daar al van eigenaar en wordt niet eens aangeboden op de verkoopsites en veilingen... want de gunfactor speelt ook aardig mee bij de echte oldtimerliefhebbers.

- sleutelervaring:
Zo te lezen bijna nihil, dus hierin eigenlijk nog grotendeels afhankelijk van anderen om het te leren.
Maar ik zie wel een shortlist met een rits oldtimers waarvoor een goede basis aan sleutelvaardigheid eigenlijk al een must is wil je er na de aankoop financieel niet compleet op leeg lopen.
Ik krijg hierdoor ook een beetje het vermoeden dat je voor de aankoop van een goede oldtimer eigenlijk al te weinig kennis hebt om de auto goed op waarde/kwaliteit te kunnen beoordelen en hiervoor ook afhankelijk bent van anderen die deze kennis wel hebben en niet door een roze bril kijken.
En inderdaad, als je er niet aan begint dan leer je het ook nooit... maar een leerproces begin je meestal succesvol met een vrij gemakkelijke basis en niet door gelijk te starten met projecten waar al aardig wat specifieke kennis (en gereedschappen) bij komt kijken.
Ow ja, al enige ervaring met een lasapparaat?

Mijn advies: begin eerst eens met een oldtimer die heel simpel in elkaar steekt, waarvan de onderdelenvoorziening (zowel technisch als carrosseriedelen) wat dichter bij huis ook goed is en waar elke automonteur met z'n standaard gereedschapstrolley ook probleemloos en vlot aan kan sleutelen.
Denk b.v. eens aan een Kever, 2CV, Daf, Mini, Saab 96, of een duitse Ford (Escort, Taunus) uit de jaren '70.
En als het toch een beetje meer sportief moet zijn dan is de al aangehaalde Matra Murena (neem dan de 1.6) ook best wel een geschikte oldtimer om mee te starten (als je een goed exemplaar zoekt meld je dan aan op Matramania.be), en moet het dan toch USA zijn overweeg dan om eerst eens met een Ford Mustang uit de jaren '65/'73 te gaan beginnen. (maar laat daar wel een gedegen technisch aankooponderzoek op los zodat je niet met zo'n dik gestukadoorde en vet gespoten USA-restauratie opgezadeld wordt, er is namelijk veel kaf voor de hoofdprijs en weinig koren in omloop)

Dat Amerikaanse spul is heel leuk en imposant, de technische onderdelenvoorziening is wel redelijk (plaatwerk minder) maar alles ligt aan de andere kant van de wereld en al je gereedschap zal ook op inchmaten afgestemd moeten zijn (dus even een ontbrekend boutje/moertje halen kan ook al een paar dagen kosten), en die Amerikaanse elektra kan je ook serieuze hoofdpijn opleveren. (Engelse sportauto's idem)
Rockauto.com levert wel veel voor vriendelijke dollarprijzen maar ook veel imitatie van bedenkelijke tot slecht passende kwaliteit, verzendkosten en douanekosten komen er elke keer weer bij kijken en tikken net zo hard aan als de onderdeeltjes.
Ik rijd en sleutel met een '71 Jeep Wagoneer in de verhouding ongeveer 1:1, mooie imposante auto maar probleemloos en betrouwbaar wil ik hem na 12 jaar nog steeds niet noemen (is eerder een haat/liefde verhouding)... wat dat betreft zijn m'n '81 Talbot Horizon en '69 Ford Transit FT130 zowel financieel als technisch gezien toch wel een heel stuk aangenamer en vriendelijker voor m'n budget en vrije tijd als die Wagoneer.
 
Ik rij al ruim 40 jaar in oude amerikanen. Van alles al gehad. Grootste probleem is roest. Auto's uit die tijd werden niet gemaakt om langer dan 10 tot 15 jaar mee te gaan. Motorisch gebeurt er niet zo gauw wat met een oude amerikaan. Wel opletten wie de vorige eigenaar/eigenaren is/zijn geweest. Oude auto zijn niet meer bedoeld om mee te scheuren, meer om te cruisen. Het zijn oude dames, die schrijden i.p.v scheuren. Onderdelen voor een oudere amerikaan zijn plenty te krijgen, enkel sierlijsten e.d. wordt wat lastiger. Mechanische en slijtage delen zijn geen probleem. Ook in Zwitserland en Duitsland niet. Een tip voor je: de eerste jaren van de C4 kun je beter afblijven, dat zijn niet de beste. Teveel "nieuwe" electronica. Engelse auto's heb ik geen ervaring mee, een TR6 heb ik wel altijd gaaf gevonden.
Het autoshow seizoen is inmiddels weer begonnen, neem gewoon de tijd om wat autoshows (meetings) te bezoeken en vraag de eigenaren om ervaringen. Vrijwel idereen vindt het leuk om over zijn/haar auto te praten, en vaak krijg je een eerlijk verhaal te horen, ook de minpunten.
De "jacht" is overigens ook al leuk (ik heb dat nog steeds). Succes met je keuze!
 
Heb je de mogelijkheid om vanaf september avondschool automechica te volgen bij jullie in CH?
Voor er kinderen waren heb ik dat gedaan. 2 “schooljaren” lang 2 avonden per week en dat is best pittig I.c.m. Een voltijdse job en >2h woon werkverkeer per dag.
Enorm veel geleerd en we mochten zelf aan onze auto’s sleutelen onder begeleiding, ik had toen mijn Prelude VTEC. Sindsdien doe ik het standaard onderhoud klein / groot zelf. Ik heb wel een broer met een 2 koloms brug, dat scheelt bij sommige klussen.
Uitzondering - die nog niet is voorgevallen de voorbije 15 jaren - zijn “eenmalige” klussen in een autoleven zoals bvb een koppeling vervangen. Daar begin ik niet aan en ik ou ik laten doen.
 
Dat is wel een goede tip, ik zal mij er eens in verdiepen. 2 avonden in de week kan ik helaas niet vrij maken, maar als er andere mogelijkheden zijn dan kan dat wel interessant zijn ja!
 
Maar heb je al eens uitgezocht wat voor specialisten er bij jou in de buurt zitten? Het is natuurlijk geweldig zo'n Amerikaan maar als je voor ieder onderdeel of onderhoud naar de andere kant van het land heen en weer moet en je voor die Fiat of Alfa in de buurt kan.
 
Het voordeel van Alfa en Fiat is dat er inderdaad veel meer garages zijn die daar aan kunnen werken. Ik ken al wel een oldtimer garage hier niet al te ver vandaan zit, maar die hebben geen focus op Amerikaans. Ik ben al wel lid van een US automarkt groep in Zwitserland dus er komt wel het eea voorbij. Maar dat speelt ook wel een belangrijke rol. Als beginnend/noob sleutelaar is zon Alfa Spider of Fiat 124 Spider natuurlijk wel gewoon makkelijker om mee te beginnen.

Het is niet zo dat ik compleet een idioot ben overigens, ik heb jarenlang aan brommers en scooters bijna dagelijks gesleuteld, nu is dat natuurlijk niet 1-op-1 vergelijkbaar, maar ik heb zelfs cilinders en cilinderkoppen vervangen etc. dus ik kan wel sleutelen. Dus als ik onder de motorkap van zon Alfa of Fiat kijk dan begrijp ik het wel. Bij een Amerikaan, of bijv. een Jaguar met V12 is dat wel even andere koek natuurlijk. Als ik zon Triumph zie met het blok en carburateurs dan snap ik die ook nog wel. Dus mijn verstand zegt het eerder in die hoek te zoeken. Maar wie kan er nu nee zeggen tegen een V8 muscle car :ROFLMAO:
 
Nog iets praktisch, kan je überhaupt in een bepaalde auto zitten en hem fatsoenlijk bedienen. Italiaanse en Engelse roadsters zouden om die reden niks voor mij zijn. Ik heb al eens klem gezeten in een oudere MX-5 en ook in mijn C4 is het nét aan.
 
Uit eigen ervaring. Van een klassieker word je twee keer blij. De eerste keer keer als je hem koopt en de tweede keer als je 'm verkoopt.
Ik mag hopen dat je er tussen die 2 momenten ook blij van bent geworden. Ik in ieder geval wel. Ook al zijn mijn youngtimers eigenlijk (nog) geen klassiekers. En mankeert er heus wat aan. Maar ik hou het budget bewust beperkt. Maar het kriebelt echt regelmatig als er hier weer wat leuks voorbij komt qua young- of oldtimer.

Vind dit topic ook wel mooi om mee te lezen. Hoe iedereen meedenkt met JL (of juist niet en alleen maar beren op de weg ziet). In een ander topic al eens gezegd: als je het kan betalen en er blij van wordt: doen! JL heeft genoeg oog voor de nadelen en houdt rekening met eventuele kosten na aanschaf (die ook tegen kunnen vallen).

Van de shortlist van JL zelf heb ik op een of andere manier iets met de Camaro. Vraag me niet waarom. Maar die spreekt me het meeste aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een tip: Huren.

Huur een dag een Amerikaan uit je suggesties en een dag een Europese roadster. Lekker vrijblijvend, laag drempelig en leuk. Dan weet je gelijk waar je het meest blij van wordt. De strategie "gewoon ergens voor gaan" heb ik geprobeerd en raad ik ten zeerste af.

Daarnaast vind ik je suggesties wel 2 uiterste. Ja het zijn allemaal coupés/ roadsters maar de Amerikaanse en Europese suggesties schelen zo ongeveer 500 kg en 4 cilinders. Ik mis een midden mode; de Europese 6 (of 8) cilinder GT's. Daar past ook je hele gezin in waardoor je hem vaker pakt, ook voor familie bezoekjes, ritjes naar de winkel etc.
 
Neem die Camaro nou maar.
Daar ligt je hart
En laat je niet gek maken over onderdelen, ze hebben daar (in the US) zat, zelfs nog nieuw.
En mijn ervaring is dat het soms sneller hier is dan dat je vanuit Nederland besteld.
En voor jou bedrag kan je een hele leukerd uitzoeken.
 
Ik heb een C3 uit 1981 gekocht in Amerika! Zojuist op een veiling lol

IMG-4844.jpg
IMG-4843.jpg


IMG-4846.jpg
 
Ja ik vond hem ook wel gaaf, was al lang aan het zoeken. Hij staat in Maryland, dus moet nog verscheept worden etc. maar als ik mijn voorwerk goed gedaan heb, zal het wel bijna 2 maanden duren voordat ik hem hier heb.
 
Ik heb al wel een paar kleine kosmetische dingen die ik zeker ga veranderen want Amerikanen en smaak… :rolleyes:. Wie heeft deze samenstelling verzonnen lol.

Aftermarket stuur met opgeplakt “laminaat” matched voor geen meter. Origineel is de console zwart, dus ga proberen het netjes eraf te krijgen en ik wil het stuur terug naar origineel zwart. Voor 250 euro heb je al een ander stuur dus dat valt wel mee.

IMG-4854.jpg


De L81 motor is volledig gereviseerd door een specialist en er zijn bepaalde extra performance stukken opgezet zoals een Edelbrock Intake Manifold, betere luchtfilter, long tube exhaust headers en Flowmaster uitlaatstukken. Dus heeft wat meer vermogen en klinkt lekker.

Hij is ook nog opnieuw gespoten dus ziet er gewoon nog goed uit. Ze hadden veel foto’s online staan en ook een paar filmpjes (incl rijden).

Nu geld overmaken (aan een dealer) en dan het hele transport traject in! Wel duur naar Zwitserland viel mij op, omdat wij geen haven hebben… maar goed, had ik van te voren uitgezocht.
 
Laatst bewerkt:
Super gaaf. Laat hem maar in Rotterdam bezorgen, breng ik hem wel even voor je. ;)
Echt een superknappe classic, proficiat - euhm, het komt echt een heel stuk goedkoper uit om de auto naar Antwerpen te verschepen hoor ;)
Scheelt ook weer wat kms vs Rotterdam en ik rij al 30 jaar zonder schade in fout & een ritje relaxed cruisen naar CH sla ik niet af. Ik lift desnoods wel terug naar huis :LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: JL86
Haha begrijpelijk dat jullie hem wel willen komen bezorgen ;) ! Maar dan moet ik hem 2x importeren want Zwitserland hoort niet bij de EU… wordt dan wel een erg duur grapje.
 
Heel gaaf! Een lekker uitontwikkelde C3 (maar geen Crossfire gelukkig) en ik begrijp dat hij met normale carburateur draait (In '81 was er ook een elektronische carburateur met katalysator regeling en net als Crossfire moet je dan net iemand treffen die dat snapt).
Corvette onderdelen zijn overal wel aan te komen al heb je soms geduld nodig. En het blijft "gewoon" een US car die betrouwbaar is en makkelijk aan te sleutelen.

Er zitten in Zwitserland trouwens wel een paar Corvette experts en verzamelaars. Via de NCRS DACH kan je wel met ze in contact komen.
 
@Engineer2 ja precies, een Cross Fire Injection wilde ik zeker niet!

Het enige nadeel is dat er geen ordner bij zit met de hele geschiedenis van wanneer wat precies is uitgevoerd, maar wat de verkoper weet er wel aardig wat op te vertellen en hij is goed onderhouden.

Ze hebben nu voor de verkoop ook de motorolie en transmissievloeistof ververst en de remklauwen en remblokken vervangen en nog wat kleine dingen.

9QozPDel-R2Fl49fLCq.jpeg


Ook de onderkant ziet er volgens mij nog prima uit.

9QozPDel-6EjyGJdDbe.jpeg
 
Haha begrijpelijk dat jullie hem wel willen komen bezorgen ;) ! Maar dan moet ik hem 2x importeren want Zwitserland hoort niet bij de EU… wordt dan wel een erg duur grapje.
Duitsland of Frankrijk wordt het dan, denk ik? Gaaf hoor! En die E-Type komt wel een keer. Misschien kun je ruilen met iemand die een Corvette C3 zoekt? :cool:
 
  • Leuk
Waarderingen: JL86
Gave bak! Veel plezier ermee. Komt hij redelijk snel of moet je maanden wachten op het transport?
 
  • Leuk
Waarderingen: JL86
Ja klopt, ben al in gesprek met meerdere transport bedrijven en het ziet er naar uit dat het ca. 2 maanden duurt. Ze moeten hem namelijk bij de dealer ophalen, naar de haven transporteren (zeer waarschijnlijk New York), daar gaat hij dan op een container met meerdere andere autos. Die container moet natuurlijk vol zijn. Het verschepen zelf duurt schijnbaar maar een paar weken. Bij aankomst (zeer waarschijnlijk Rotterdam) wordt hij uit de container gehaald, transit papieren worden opgemaakt en dan gaat hij met transport naar Zwitserland. Douane afhandelen hier etc.

Wellicht iets sneller, maar ze gaven al aan dat 2 maanden wel realistisch en haalbaar is. Quotes krijg ik vandaag/morgen binnen, ik schat echter wel in dat het ongeveer USD 4,000 a USD 5,000 gaat kosten. Nadeel van Zwitserland, dat wij geen haven hebben en dat maakt het wel een stuk duurder tov transporteren naar bijv. Nederland.
 
Hoe werkt dat met de verzekering?
Mijn schoonzusje gaat namelijk een auto van Nederland naar Tsjechië exporteren. Maar wanneer de auto hier is uitgeschreven en ze naar Tsjechië rijdt, is hij natuurlijk niet verzekerd. Ik heb zelf 0 ervaring, mag je überhaupt met zo'n auto de weg op? Zal nog een NL kenteken opzitten...
 
  • Leuk
Waarderingen: JL86
Daar zijn wel oplossingen voor dacht ik, tijdelijke verzekeringen etc. Hoe dat werkt tussen NL en Tsjechie kan ik niet zeggen. In mijn geval neem ik een verzekering voor de waarde van de auto zodat hij tijdens transport verzekerd is.

Ik zal dan zodra ik hem hier heb, naar de Zwitserse RDW moeten voor een keuring, daarvoor kan ik een tijdelijk kenteken bewijs bestellen (24 uur geldig), kost uit mn hoofd ongeveer 80-100 euro, dan kan ik in principe naar de RDW rijden en hoef ik hem niet speciaal te transporteren en tevens sluit ik dan een verzekering af voor de auto (tijdelijk dan wel permanent al).

Maar een auto die niet verzekerd is, mag in principe niet op de weg.
 
Hoe werkt dat met de verzekering?
Mijn schoonzusje gaat namelijk een auto van Nederland naar Tsjechië exporteren. Maar wanneer de auto hier is uitgeschreven en ze naar Tsjechië rijdt, is hij natuurlijk niet verzekerd. Ik heb zelf 0 ervaring, mag je überhaupt met zo'n auto de weg op? Zal nog een NL kenteken opzitten...
Je kunt een auto ook exporteren als deze al in het buitenland is, stukken makkelijker.
Zie kopje "Voertuig is al in het buitenland en is daar ingevoerd of blijft daar"

Anders mag je er tussendoor niet mee rijden... Hij is immers nergens geregistreerd.
Het nederlandse exportkenteken is niet overal geldig namelijk...

ls je wel exporteert voor je gaat rijden heb je nog de optie voor een Transito Kenteken:

Maar de meeste emigranten gaan voor de optie om het achteraf te doen. Zolang je een nederlands adres en bsn hebt kun je ook in het buitenland nog even op nederlands kenteken blijven rijden tot alle andere zaken zijn geregeld.


@JL86 Waarom is het vervoer zonder haven zoveel duurder? Simpelweg ivm de douane omdat je niet zelf de auto kan vervoeren tussen de haven en de zwitserse grens? Want ik kan me niet voorstellen dat het duurder zou moeten zijn puur omdat er geen haven in het land is...
 
Laatst bewerkt:
@Engineer2 ja precies, een Cross Fire Injection wilde ik zeker niet!

Het enige nadeel is dat er geen ordner bij zit met de hele geschiedenis van wanneer wat precies is uitgevoerd, maar wat de verkoper weet er wel aardig wat op te vertellen en hij is goed onderhouden.

Ze hebben nu voor de verkoop ook de motorolie en transmissievloeistof ververst en de remklauwen en remblokken vervangen en nog wat kleine dingen.

9QozPDel-R2Fl49fLCq.jpeg


Ook de onderkant ziet er volgens mij nog prima uit.

9QozPDel-6EjyGJdDbe.jpeg
 
@JL86 Waarom is het vervoer zonder haven zoveel duurder? Simpelweg ivm de douane omdat je niet zelf de auto kan vervoeren tussen de haven en de zwitserse grens? Want ik kan me niet voorstellen dat het duurder zou moeten zijn puur omdat er geen haven in het land is...
Ik denk dat het te maken heeft met de afstand van de Rotterdamse haven naar waar ik woon (ca. 800 km) en de transit douane documentatie die ze moeten organiseren. Het zal vast en zeker wel iets goedkoper kunnen, maar ik heb zelf geen trailer dus deur tot deur is voor mij gewoon de meest zorgenloze oplossing. Ik heb dit ook gewoon gebudgetteerd, dus ik wist van te voren dat ik zoiets aan transport kwijt ben.

Importeren in Zwitserland:
Inklaren Zwitserland: €210

Invoerrechten: tussen de CHF 12.00 en CHF 15.00 per 100 kg bruto gewicht

Autobelasting: 4% van factuurwaarde + transportkosten + invoerrechten

Invoerbelasting: 8,1% factuurwaarde + transportkosten + invoerrechten + autobelasting
 
Wow dat is echt wel een heel dik ding. Het is nog even wachten maar heel veel plezier ermee alvast.
 
  • Leuk
Waarderingen: JL86
Nu geld overmaken (aan een dealer) en dan het hele transport traject in! Wel duur naar Zwitserland viel mij op, omdat wij geen haven hebben… maar goed, had ik van te voren uitgezocht.
Ik ken iemand die transport doet in Europa mocht je het nodig hebben. Hangt m achter z’n Dodge Ram hemi en trekt heel Europa door
 
  • Leuk
Waarderingen: JL86
Thanks voor de tip maar heb inmiddels al met 3 grote transport bedrijven contact en de eerste offerte binnen. Komt wel goed!
 
Ik heb zojuist de bevestiging gekregen dat ze het geld hebben ontvangen, inmiddels heb ik ook al de Bill of Sale ontvangen nu is het een kwestie van het transport afronden.

Ik heb vooralsnog pas een offerte binnen, ik had wel wat meer verwacht.

Als dit de komende dagen zo blijft dan ga ik maar voor dat bedrijf. De prijs die zij hebben geboden is ook prima eigenlijk.

Dus met een beetje geluk wordt hij dan volgende week opgehaald bij de verkoper. Fingers crossed!
 
Nou, Camaro... hij lijkt er zelfs niet eens op. Ok, alle Camaro's zijn Chevrolet, maar niet alle Chevrolet zijn Camaro's .... :)
 
  • Leuk
Waarderingen: JL86
Ow haha! Te snel voorbij de foto's gescrolled. Zo'n C3 zie ik snel al voor een Camaro :)
Vind het zelf een niet zo geslaagd model, maar ieder zn ding (zegt iemand met een Golf en Kever haha).
 
Jep wel twee “muscle” cars maar toch wel heel anders en begrijpelijk niet ieder z’n smaak! Maar dat is het mooie aan smaak, anders zouden we allemaal precies hetzelfde wonen, hetzelfde rijden, etc… ;)
 
Terug
Bovenaan