Ruime auto voor 5 personen en bandspullen zoals versterkers, gitaren etc.

Gido 5979222

Startmotor
Hallo ik vroeg me af of hier mensen zitten die ook in een band zitten en vaak moeten rijden en bandleden en backline kwijt kunnen in hun auto. Ik had tot voor kort een Peugeot 5008 waar 5 mensen ruim in kunnen zitten en er was nog redelijk wat kofferruimte voor gitaarversterker, gitaren en nog wat spullen maar ik merkte al gauw dat een basversterker bijv er ook nog bij al gauw teveel werd.

Nu wilt het lot dat die 5008 3 weken geleden gestolen is en nu moet ik 10 dagen wachten op verzekeringsgeld. Krijg waarschijnlijk wel het meeste terug van de rond 27K die ik ervoor betaald heb. Maar goed ik kan dus nu weer opnieuw om me heen kijken. Ik vind die 5008 eigenlijk wel een hele mooie fijne ruime auto. Belasting was ook vrij weinig. Ik heb ook wel zitten kijken naar VW Caddy, Ford Tourneo enzo maar dat vind ik al gauw van die honden-uitlaat service bakken worden hehe.

Iemand tips?

Bij veel SUV's is de vloer hoog dus heb je minder ruimte. Zo'n busje is wat dat betreft wel ideaal hoor.
Ga je toch aan de SUV dan is een Skoda Kodiaq wel lekker ruim.

Je zou eens kunnen zoeken naar een 5p Sharan. Zijn in de handel echt geen stuiver waard maar de vraagprijzen zijn bizar hoog.

Misschien wel een leuke deal te maken ergens. Zo jong mogelijk en zo weinig mogelijk km met 1.4 tsi dsg. Qua ruimte echt geweldig.

Volkswagen Sharan 2.0 TSI 200PK ECC PANODAK LEDER LM VELGEN
€ 24.950,00

Deze auto is van een oude zakelijke relatie geweest en ik weet dat hij hem heeft ingeruild voor ongeveer 15k bijna 2 jaar terug. Blijkbaar staat hij sindsdien te koop.. voor 18/19k zo mee een prima deal en heb je nog wat zakgeld voor onvoorziene kosten.

Volkswagen Sharan 7-persoons 1.4 TSI automaat 2017
€ 28.500,00

Deze is ook wel interessant voor rond de 20k.

Laatst bewerkt:
De Peugeot 5008 is al een grote auto.
Alternatieven zijn bijvoorbeeld de Skoda Kodiaq, Renault Espace, Skoda Superb, en Dacia Jogger.

Eind 2024 komt Dacia nog met de Bigster, deze voldoet denk ik ook goed aan de wensen, maar zal denk ik te laat komen.

Nu de Sharan wordt genoemd, denk ik aan de Ford Galaxy. Een groot mediabedrijf rijdt ook al jaren in (zwarte) Galaxy's in personenuitvoering, precies om de reden die jij noemt: meerdere personen maar ook veel spullen vervoeren.
In Nederland zijn ze wat lastig te vinden, in Duitsland zijn ze langer geleverd. Je zou dan ook naar de Ford S-Max kunnen kijken, die is sportiever gelijnd en (daardoor) ietsjes minder ruim.

Voorbeeldje van een Galaxy. Een zevenzitter, maar die stoelen kunnen er uit (of weggeklapt, ben ik niet zeker van): https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...-1-5-titanium-7-pers-160-pk-116515-km-park-pa

edit: achterste zitrij kan plat, zie: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=371009412

Laatst bewerkt:
Is het een rock & roll band? Want dan moet je gewoon voor een oude Amerikaanse V8 stationwagon gaan natuurlijk. En als je richting punk zit moet het een hearse zijn ; )

Dank voor alle reacties! Ik ben best vaak in Thailand en daar had je voor de Aziatische markt ook de Mitsbushi Xpander en Toyota Fortuner. Die waren eigenlijk ideaal geweest voor mij. Zien er goed uit. Zat ruimte. Maar ja niet verkrijgbaar op de Europese markt. En ja importeren enzo zie ik mezelf niet echt doen.

Die auto's hebben hier ook geen typegoedkeuring wat importeren een stuk lastiger maakt.

In Duitsland zijn nog wel wat meer alternatieven te vinden. Misschien een vellfire of alphard?

Dodge grand caravan / chrysler voyager niet zuinig wel heel ruim

Zoek je dat formaat suv is een kodiaq idd een van de beste keuzes

Of een touareg van het nieuwe model non hybride, maar die zijn ietsjes duurder

Ja dat zijn hele goed en betrouwbare auto's. Is gewoon beproefde Renault techniek, maar het heeft geen luxe gevoel. Value for money.
Klopt: Dacia maakt gewoon hele goede auto's, je krijgt veel ruimte, betrouwbare techniek en kwaliteit voor het geld.

Ik heb vroeger in een coverband gezeten en we reden gewoon met meerdere auto's. Licht en zo zat in een aanhanger, scheelde ook weer apart opruimen. Met mijn basgitaar en amp zat de koffer (met neergeklapte achterbank natuurlijk) van de Cinquecento Sporting al een heel eind vol. Maar ik dacht bij jouw vraag aan iets in de geest van een (lange, 7-persoons versie van de) Fiat Dobló / Citroën Berlingo / Peugeot Rifter / Opel Combo of de Renault Kangoo/ Mercedes Citan. Maar een Dacia Jogger heb je met dat geld praktisch nieuw maar zal minder laadruimte hebben.

Ik heb vroeger in een coverband gezeten en we reden gewoon met meerdere auto's. Licht en zo zat in een aanhanger, scheelde ook weer apart opruimen. Met mijn basgitaar en amp zat de koffer (met neergeklapte achterbank natuurlijk) van de Cinquecento Sporting al een heel eind vol. Maar ik dacht bij jouw vraag aan iets in de geest van een (lange, 7-persoons versie van de) Fiat Dobló / Citroën Berlingo / Peugeot Rifter / Opel Combo of de Renault Kangoo/ Mercedes Citan. Maar een Dacia Jogger heb je met dat geld praktisch nieuw maar zal minder laadruimte hebben.
Er hoeft ook geen hele backline in of alle bandleden. Dus 5 personen met een riante laadruimte. Jammer dat de huidige Volvo's geen riante laadruimtes meer hebben anders had ik voor zoiets gegaan. Ik ga niet veel geld neerleggen voor een oude Volvo waar die laadruimtes nog wel ok zijn. En het is gewoon de enige auto die ik ga rijden dus een beetje looks mag ook wel.

Je zou eens kunnen zoeken naar een 5p Sharan. Zijn in de handel echt geen stuiver waard maar de vraagprijzen zijn bizar hoog.

Misschien wel een leuke deal te maken ergens. Zo jong mogelijk en zo weinig mogelijk km met 1.4 tsi dsg. Qua ruimte echt geweldig.

Volkswagen Sharan 2.0 TSI 200PK ECC PANODAK LEDER LM VELGEN
€ 24.950,00

Deze auto is van een oude zakelijke relatie geweest en ik weet dat hij hem heeft ingeruild voor ongeveer 15k bijna 2 jaar terug. Blijkbaar staat hij sindsdien te koop.. voor 18/19k zo mee een prima deal en heb je nog wat zakgeld voor onvoorziene kosten.

Volkswagen Sharan 7-persoons 1.4 TSI automaat 2017
€ 28.500,00

Deze is ook wel interessant voor rond de 20k.
OK maar hoe onderhandel je uberhaupt 6k en 8k van de prijs af? Is dat echt mogelijk?

Bij een kleine suv automaat kun je het wel vergeten, maar dit soort auto’s verkopen gewoon lastig. Zeker als 5p, want als iemand er 1 wil is het meestal om alle kids mee te kunnen nemen.

Dus gewoon heen gaan, bekijken en aangeven dat je de auto interessant vind maar gezien de markt voor dergelijke auto’s maximaal (bedrag) ervoor over hebt. En dan weggaan. Meestal krijg je wel een telefoontje en met wat water bij de wijn kom je er wel.

Of niet en dan staat de auto nog een jaar te koop bij ze.. ( JT035H staat al sinds 9/2022 te koop).

Nou krijg waarschijnlijk morgen EIN-DE-LIJK mijn geld terug van de verzekering na 42 dagen maar ik weet nog steeds niet wat ik wil. Zit ook te kijken naar een Peugeot Rifter, eens checken of dat nou wat handiger is qua laadruimte en inladen enzo. Die redelijk recentere zien er nog best ok uit. Niet zo mooi als een SUV natuurlijk maar ja. Als ik naar de meest betrouwbare auto's kijk dan kom ik op een Toyota uit maar die hebben helemaal geen auto's meer met een beetje riante laadruimte. Zonde is dat. Vervelende is dat ik nu ook zelf geen auto meer heb om naar garage's te rijden om even rond te kijken. Heb nu even een GreenWheels contractje afgesloten en dat werkt op zich wel. Iig beter dan een auto huren.

Ik zou voor iets als zo'n Ford Galaxy gaan.
Maar iets als een Rifter kan ook. Mijn ouders hebben een Ford Tourneo Courier; compact maar heel ruim van binnen.

Peugeot Rifter, Citroën Berlingo, Fiat Dobló, Opel Combo... erg praktisch. Ik had vroeger een Dobló van de eerste generatie en dat was een super veelzijdige, ruime en nog verrassend comfortabele auto.

Als ik een Rifter vergelijk met een Peugeot 5008 dan zie ik niet heel veel ruimte verschil qua liters. Of zie ik dat verkeerd? Rij dan liever weer in een 5008 denk ik wat ik vind ze best mooi.

Maar liters zegt weinig. De 5008 kan wel meer liter hebben, maar als hij langer is en lager kan je er nog weinig aan hebben. De Rifter heeft een kofferbak hoogte van 1.12 meter, staat helaas niks over de 5008 om te vergelijken.

Maar liters zegt weinig. De 5008 kan wel meer liter hebben, maar als hij langer is en lager kan je er nog weinig aan hebben. De Rifter heeft een kofferbak hoogte van 1.12 meter, staat helaas niks over de 5008 om te vergelijken.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-d...-als-nieuw-bagagewagen-aanhanger-aanhangwagen
Trouwens, als je van plan bent om een beetje op vakantie te gaan, https://justbit-nl.com/ is the place to be. Het is echt een betrouwbaar en uitgebreid platform

Ik vind de 5008 ruimer van binnen.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of liters het belangrijkst is? Bij de eerdergenoemde Tourneo Courier is de laadruimte vierkant en best hoog. Daarnaast is de tildrempel maar 35 centimeter. Maar een gitaar is waarschijnlijk weer net te lang voor de kofferbak, of je moet 'm rechtop vervoeren.

Ik weet niet of liters het belangrijkst is? Bij de eerdergenoemde Tourneo Courier is de laadruimte vierkant en best hoog. Daarnaast is de tildrempel maar 35 centimeter. Maar een gitaar is waarschijnlijk weer net te lang voor de kofferbak, of je moet 'm rechtop vervoeren.
Nou het zou leuk zijn als er iig een basversterker, gitaarversterker in past, wat gitaren, trombone etc. Had dus een Peugeot 5008 die is gestolen. En daar ging op zich wel een gitaarversterker in met gitaren, pedaal kistjes, trombone en nog meer zooi maar nog een basversterker erbij was teveel gevraagd. Nu heeft die gitarist ook wel best een hoge grote versterker.

Als ik op foto's naar zo'n Rifter (wil de hele tijd Rufter zeggen) kijk qua achterbak dan lijkt het een ruimere handigere laadruimte te hebben dan de 5008. Maar als je dan de liter cijfers erbij haalt dan lijkt dat optisch bedrog want zonder ingeklapte bank heeft de 5008 zo'n 780 liter kofferruimte en de Rifter 641 liter.

Misschien dat ik er gewoon 1 van dichtbij moet bekijken...

Maar tot waar word er gemeten? Want je kan natuurlijk door stapelen tot het dak en dan is een Rifter toch een stuk ruimer. Droge liters zegt niet zoveel. Dus vandaar mijn vraag, want ik vind schiet je niks mee op als het om ruimte gaat. Uiterlijk is persoonlijk, maar ik vind hem ruimer ogen schiet je niet veel mee op.
Is een Volkswagen Caddy Maxi nog een optie?
Caddy
volkswagen-caddy-maxi-1-4-tsi-trendline-cruise-leder-park-sens-trekhaak.jpg

Maar tot waar word er gemeten? Want je kan natuurlijk door stapelen tot het dak en dan is een Rifter toch een stuk ruimer. Droge liters zegt niet zoveel. Dus vandaar mijn vraag, want ik vind schiet je niks mee op als het om ruimte gaat. Uiterlijk is persoonlijk, maar ik vind hem ruimer ogen schiet je niet veel mee op.
Caddy
Hoe ze dat meten weet ik ook niet. Zouden ze dat alleen meten tot de hoogte waar je die beschermingsvel eroverheen kan trekken zodat niemand van buiten ziet wat er onder zit?

Dat is het meestal wel inderdaad. En een vierkante laadruimte kan je echt een klap meer kwijt van die spullen die jij meeneemt, ook al heeft ie minder liters inhoud.

Ja tot daar meten ze en dat kan een hoop schelen, zeker zoals in jou/jullie geval er veel en grote spullen mee moeten.

Jammer is dat he? Want die Rifters, Tourneos, Caddies. Eigenlijk zijn ze niet om aan te gluren. Al vind ik die Peugeot Rifter nog wel gaan. De achterbank in de 5008 heeft overigens wel echt bezopen veel ruimte. Dat kan past wel wat naar voren. Auto misschien ietsies langer maken en bam. Perfecte auto.

In vorig bericht zei ik al ergens eigenlijk had je die Toyota Fortuner of Mitsubishi XPander hier ook moeten hebben. Want dat is gewoon eigenlijk wat ik nodig heb....

Gaat nog lastig worden met kiezen. Vind uiterlijk ook toch wel tikkie belangrijk. En eenmaal in een SUV gereden dat je wat hoger zit vind ik ook echt heerlijk. Pak nu af en toe een GreenWheels bakkie en dat zijn meestal VW Up en bijna bij elke auto waar je dan achter rijdt zie je niks meer hehe.

Caddy
Qua ruimte, stoelen enzo is het zeker wat ik zoek. Ik vind ze alleen niet mooi. En daar zit dan denk ik het hele probleem voor mij. Ga ik voor een mooie auto met wat minder bagageruimte of voor een "werk" auto met veel bagageruimte zonder specifieke looks.. Het is ook weer niet zo dat ik met die bands waarin ik speel echt elk weekend mee op stap ben en dat het elke keer helemaal volgeladen moet worden... Neig dan toch ietsies meer voor mezelf te kiezen en dan toch voor een auto te gaan wat er ook een beetje leuk uitziet. En dat frustreert mij dan toch ook weer want waarom kunnen die Caddy's, Tourneos, Rifters enzo niet gewoon een wat leuker uiterlijk hebben?

En de meest betrouwbare merken zoals Toyota, Honda en Mitsubishi die verkopen ook niets bijzonders met riante bagageruimtes.

Probleem met een Rifter zou ik de 1.2 Puretech vinden.

Deze Zafira is best vergelijkbaar met een 5008: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...ra-1-4-turbo-innovation-7p-140pk-panorama-dak
Maar een bijna nieuwe Dacia Jogger zou ook kunnen: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...1-0-tce-110pk-extreem-navi-carplay-camera-led

Ik zou een S-Max niet kunnen laten staan: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...-5-vignale-design-leder-memory-seats-sfeerver
Die Dacia Joggers ga ik ook zeker een keer van dichtbij bekijken met een proefrit erbij.

Probleem met een Rifter zou ik de 1.2 Puretech vinden.

Deze Zafira is best vergelijkbaar met een 5008: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...ra-1-4-turbo-innovation-7p-140pk-panorama-dak
Maar een bijna nieuwe Dacia Jogger zou ook kunnen: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...1-0-tce-110pk-extreem-navi-carplay-camera-led

Ik zou een S-Max niet kunnen laten staan: https://www.marktplaats.nl/v/auto-s...-5-vignale-design-leder-memory-seats-sfeerver
Ja ik lees eigenlijk ook een hoop horror verhalen over 1.2 PureTech motoren en dat je daar eigenlijk met een grote boog omheen moet lopen. Ik was eigenlijk weer van plan om toch weer een 5008 te kopen bj 2020 met zo'n 60k km op de teller. Als ik die verhalen zo lees schiet je jezelf gewoon in de voet als het om die motoren gaat.

Of is dat allemaal overdreven? Ik ben zo'n leek wat dat betreft. En stel je loopt met een boog om die 1.2 PureTech motoren heen wat is dan wel echt goed en betrouwbaar?

Ja ik lees eigenlijk ook een hoop horror verhalen over 1.2 PureTech motoren en dat je daar eigenlijk met een grote boog omheen moet lopen. Ik was eigenlijk weer van plan om toch weer een 5008 te kopen bj 2020 met zo'n 60k km op de teller. Als ik die verhalen zo lees schiet je jezelf gewoon in de voet als het om die motoren gaat.

Of is dat allemaal overdreven? Ik ben zo'n leek wat dat betreft. En stel je loopt met een boog om die 1.2 PureTech motoren heen wat is dan wel echt goed en betrouwbaar?
In 2020 was er al veel verbeterd aan de 1.2 Pure Tech. Het wel een lastig dilemma, omdat het een vrij kleine motor is in een grote en zware auto. En de motor blijft gevoelig voor op tijd olie verversen, met de juiste olie.

Als je er goed voor zorgt kan het ook gewoon goed gaan.
Het is wel zo dat Peugeot 10 jaar garantie op de motor geeft, als die in onderhoud is bij de Peugeot dealer. Dat geeft extra zekerheid. En de 5008 is een fijne, ruime, comfortabele auto, die relatief weinig brandstof gebruikt.

Even als voorbeeld Dacia gebruikt in de Jogger de relatief eenvoudige 1.0 motor met distributieketting, en indirecte injectie, en de 1.6 met distributieketting en indirecte injectie Hybride.
Beide motoren hebben al lang bewezen dat ze erg degelijk en betrouwbaar zijn. En worden ook gebruikt door Nissan, Renault en Mitsubishi.

De Peugeot is duurder, maar ook luxer en biedt meer comfort.

Laatst bewerkt:
In 2020 was er al veel verbeterd aan de 1.2 Pure Tech. Het wel een lastig dilemma, omdat het een vrij kleine motor is in een grote en zware auto. En de motor blijft gevoelig voor op tijd olie verversen, met de juiste olie.

Als je er goed voor zorgt kan het ook gewoon goed gaan.
Het is wel zo dat Peugeot 10 jaar garantie op de motor geeft, als die in onderhoud is bij de Peugeot dealer. Dat geeft extra zekerheid. En de 5008 is een fijne, ruime, comfortabele auto, die relatief weinig brandstof gebruikt.

Even als voorbeeld Dacia gebruikt in de Jogger de relatief eenvoudige 1.0 motor met distributieketting, en indirecte injectie, en de 1.6 met distributieketting en indirecte injectie Hybride.
Beide motoren hebben al lang bewezen dat ze erg degelijk en betrouwbaar zijn. En worden ook gebruikt door Nissan, Renault en Mitsubishi.

De Peugeot is duurder, maar ook luxer en biedt meer comfort.
Ik rij tussen de 7000-8000 km per jaar. Dat zal wel los lopen dan denk ik met een jaarlijkse APK keuring? De Peugeot dealer is voor mij 5 minuten fietsen. Maar ja.. stelt me toch niet helemaal gerust. Maar het is wel een toffe bak die 5008. Ik was paar dagen terug alweer tevreden met mezelf om na de diefstal van de vorige 5008 toch weer voor een volgende te gaan ism een bearlock. Door al die PureTech verhalen kan ik weer overnieuw beginnen met kijken zo lijkt het. En de vergelijkbare SUVs zoals Rav4 en Kodiaq die zijn ook gelijk weer een stukkie duurder....

Sinds ik SUV heb gereden ben ik daar ook wel verknocht aan geraakt moet ik zeggen. Dat je wat hoger zit vind ik wel fijn. Met GreenWheels heb ik om de hoek een VW Station staan. Dat is ook wel ok hoor een station maar dat hoger zitten bevalt mij wel.

Je kan ook een peugeot kopen met 24mnd garantie, dan ben je in ieder geval 2 jaar 'risicovrij'.

Lol ik ga morgen kijken voor een 5008 automaat deze keer. Ik weet het ook allemaal niet meer haha. Die vorige 5008 reed prima. Al dat testrijden wordt je ook niet goed van. En als je auto gestolen is heb je ook geen auto om naar veel garages te rijden. Elke keer GreenWheels huren word ik ook niet goed van.

Nou voor degene die het willen weten. Ben gewoon weer voor een Peugeot 5008 gegaan. GT Line uit 2020 met 58K km op de teller. Hij wordt afgeleverd met nieuwe banden, remschuiven, distributieriem, 12 maanden Bovag garantie etc. Beurt, poetsbeurt voor €25.5K. Automaat dus dat is wel even wennen maar goed. Geeft toch weer een opgelucht gevoel.

Terug
Bovenaan