Betrouwbare Auto voor naar Zuid-Spanje – Maximaal €5500

layan 8687997

Wegverkenner
Hallo iedereen,

Ik ben op zoek naar advies voor het aanschaffen van een occasion. Mijn schoonvader plant een roadtrip naar het zuiden van Spanje en heeft een budget van maximaal 5500 euro. We zijn op zoek naar een stationwagen of een MPV die betrouwbaar en ruim genoeg is voor deze lange reis.

Criteria:
1. Budget: tot €5500.
2. Type auto: Stationwagen of MPV.
3. Moet bekend staan om betrouwbaarheid en minimale onderhoudsproblemen.

Heeft iemand ervaring met dit soort aankopen of kan iemand bepaalde modellen aanbevelen die bekend staan om hun duurzaamheid en geschiktheid voor lange afstanden?

Alvast bedankt voor jullie hulp! Owjah schoonvader wilt echt een benzine auto haha

Laatst bewerkt:
Je hebt niets bijzonders nodig, heen en weer met een ommetje 10.000km maken door west-europa is slechts 2 keer wat een normale vakantieganger doet, maar die knoopt er dan nog een hele caravan achter.

Ik zou bepalen of je een diesel wil, dan heb je redelijk veel auto voor weinig en kan je zuinige kilometers maken. Als de auto een paar jaar blijft gaat de belasting natuurlijk wel meetellen.

Is een tweezitter koeriersbusje een optie? Veel ruimte, je kan er zelfs in slapen en zitten doorgaans eenvoudig in elkaar.

Hou het simpel. Xenon/LED lampen, schuifdaken, grote velgen, automaat, grote computerschermen, allemaal heel vervelend als het onderweg stuk gaat.

Neem zeker Wegenwacht met europadekking, daar kan je altijd van op aan.

Wees secuur met oliepeilen, vloeistoffen en bandenspanning. Je kan beter bij een pauze stop erachter komen dat een band er heel zacht uitziet dan dat je daadwerkelijk op de snelweg rijdt.

Je hebt niets bijzonders nodig, heen en weer met een ommetje 10.000km maken door west-europa is slechts 2 keer wat een normale vakantieganger doet, maar die knoopt er dan nog een hele caravan achter.

Ik zou bepalen of je een diesel wil, dan heb je redelijk veel auto voor weinig en kan je zuinige kilometers maken. Als de auto een paar jaar blijft gaat de belasting natuurlijk wel meetellen.

Is een tweezitter koeriersbusje een optie? Veel ruimte, je kan er zelfs in slapen en zitten doorgaans eenvoudig in elkaar.

Hou het simpel. Xenon/LED lampen, schuifdaken, grote velgen, automaat, grote computerschermen, allemaal heel vervelend als het onderweg stuk gaat.

Neem zeker Wegenwacht met europadekking, daar kan je altijd van op aan.

Wees secuur met oliepeilen, vloeistoffen en bandenspanning. Je kan beter bij een pauze stop erachter komen dat een band er heel zacht uitziet dan dat je daadwerkelijk op de snelweg rijdt.
Bedankt voor je Advies :) dit waren we sowieso van plan ! Echter gaat de voorkeur van mijn schoonvader uit naar een benzine auto.

• Leuk
Waarderingen: Vorq
Bedankt voor je Advies :) dit waren we sowieso van plan ! Echter gaat de voorkeur van mijn schoonvader uit naar een benzine auto.
Dan proberen iets zonder turbo te vinden, het liefst nog indirect injectie maar dat is lastig. Liever ook geen automaat. Het is geen doodzonde om met een TFSI/DSG wagen naar Spanje te rijden, maar als je echt betrouwbaarheid wil dan heb je liever een 1.6-2.0 zonder turbo met handbak.

Neem een goed onderhouden auto, waar goed voor gezorgd is.
Ook handig is als elke garage de auto makkelijk kan repareren.

Ik heb zelf 9 jaar een Renault Laguna 3 2.0 16V gehad, die auto staat in tegenstelling tot zijn voorganger bekend om de zeer degelijke en betrouwbare techniek. Ik kwam tussen de beurten in niet in de garage.

Een Dacia Logan MCV, wat er niet op zit gaat ook niet kapot.

Of een Renault Megane 3 1.6 of 2.0 met CVT, ( hebben indirecte injectie).

De Laguna is een heerlijke auto om vele uren heel comfortabel over de snelweg te rijden.

Een Ford Focus of Mondeo.

De Lancia Delta is ook een goede optie, heeft veel Fiat techniek.

Etc.

Ik had zelf deze in gedachten

€3495,-
Deze betrouwbare, praktische en goed onderhouden auto bied zeeën aan ruimte en comfort. De auto is rijkelijk uitgerust met onder andere elektrische ramen, navigatie systeem, cruise control, in hoogte verstelbare stoelen, climate control en nog veel meer opties om uw reis uiterst comfortabel te maken.
Wij leveren deze auto rijklaar en 100% onderhouden af incl
nieuwe APK
afleverbeurt
12 maanden BOVAG-garantie
12 maanden Pechhulp (in woonplaats, NL en 43 EU-landen)

Gevonden !

Ik zou de Golf laten staan, zit de probleem motor in. De Avensis is een goede auto zonder problemen. De Scenic is ook een goede optie. Persoolijk zou ik wel voor een 2.0 gaan of de 1.4tce.

De getoonde Avensis lijkt me gezien de opmerkingen in de advertentie niet echt een optie trouwens ( export, koppeling en vliegwiel hoorbaar )

Huur een auto in Duitsland/Belgie.
Even gekeken via Skyscanner:
Ophalen in Kleve. BMW 3-serie,
Duur: gehele maand juni.
Kosten: €1400 , 3625 km inbegrepen.

Dezelfde BMW in Utrecht: €2050
Opel Grandland X: €1050 vanuit Utrecht

Je hebt dan een nieuwe auto mee, met alle gemakken van dien, betrouwbaar, met verzekering, pechhulp, zuiniger dan een oude bak.

ze gaan met z'n 2en dus ik verwacht geen formaat E-combi.
Maar ze zoeken ook niet voor niets een stationwagen of MPV. Als je met z'n tweeën bent en er alleen twee koffers mee hoeven volstaat een Ford Fiesta of zo ook wel.

Een goed onderhouden eerste generatie Citroen C5 zou ook prima moeten zijn. Kijk maar op deze site bij de rubriek Klokje Rond. Ik heb er nu zelf een half jaar eentje voor wat sjouwwerk, maar ik heb er nu 6000 km zonder problemen opzitten in alle rust en comfort..

Huur een auto in Duitsland/Belgie.
Even gekeken via Skyscanner:
Ophalen in Kleve. BMW 3-serie,
Duur: gehele maand juni.
Kosten: €1400 , 3625 km inbegrepen.

Dezelfde BMW in Utrecht: €2050
Opel Grandland X: €1050 vanuit Utrecht

Je hebt dan een nieuwe auto mee, met alle gemakken van dien, betrouwbaar, met verzekering, pechhulp, zuiniger dan een oude bak.
Vlieg dan gewoon naar Spanje en huur een auto in Spanje....

€3495,-
Deze betrouwbare, praktische en goed onderhouden auto bied zeeën aan ruimte en comfort. De auto is rijkelijk uitgerust met onder andere elektrische ramen, navigatie systeem, cruise control, in hoogte verstelbare stoelen, climate control en nog veel meer opties om uw reis uiterst comfortabel te maken.
Wij leveren deze auto rijklaar en 100% onderhouden af incl
nieuwe APK
afleverbeurt
12 maanden BOVAG-garantie
12 maanden Pechhulp (in woonplaats, NL en 43 EU-landen)

Gevonden !
Zelfs een jaar garantie... top. Ideale optie. Bak ruimte, comfortabel en vlot zat.

Terug
Bovenaan