Renault Scenic E-Tech

Matt 5069850

Asfaltkampioen
4-Ek9kuTURBXy9kYjE1N2EyNy02NWY1LTQ4NzAtOGY2OS0zYTM0YzhmMzg4MDIuanBlZ5GVAs0DJQDCw94AAaEwBQ

zhpk9kuTURBXy9mNjZkZjQ3Mi1jMDA2LTQzZWUtYjVmOS0zMDVhMTExMWIwNmIuanBlZ5GVAs0DJQDCw94AAaEwBQ

df9nn5.jpg

u3xyi31bc2l5.jpg

4rusm8.jpg

a60ybt4byokr.jpg

RenaultScenicespritAlpine_001-980x551.jpg

vwky76wbyu1g.jpg

tody6tvb7nf0.jpg

Kfck9kuTURBXy9jOWVlY2I3OC0yZDdiLTRkOWYtYTFkOS0yNjBjMmZmZTAxZjkuanBlZ5GVAs0DJQDCw94AAaEwBQ

3u9yqexbwzod.jpg

RenaultScenicespritAlpine_007-980x551.jpg

M3Gk9kuTURBXy8yMjE3OTdjYy03NTAxLTQyMDEtODQwYi05OTkzYzNlZTI1NjIuanBlZ5GVAs0DJQDCw94AAaEwBQ

3oxs44.jpg

simy14.jpg

smmyhfubrwse.jpg

sreyjbebc6t0.jpg

Live onthulling van de Nissan Renault Scenic E-Tech:

Laatst bewerkt:
Renault moet eens kappen met het hergebruiken van die namen.
En is dit nou echt ruimer dan een Megane? Zo ruim vind ik m niet.

Ik vind het persoonlijk jammer dat Scenic/Espace "misbruikt"worden voor een SUF.
En verder had dit met een ander logo ook de nieuwe Tiguan kunnen zijn. Niet veel bijzonders.

Renault maakt zowel letterlijk als figuurlijk wel een heel grauwe periode door met de nieuwe modellen. De inspiratie is er blijkbaar op.

De techniek gaat allemaal wel kloppen want in mijn Megane Electric werkt dat ook feilloos, van aandrijflijn tot OpenRlink met Android Automotive. Ik mis qua design iets wat de Megane wel heeft. Iets frivools, een wat toffere uitstraling een 'wat rijdt daar nou' blik. Misschien ligt het aan de kleur (een grijze Megane Electric valt ook minder op dan eruit knallend rood), maar hm, ik mis wat.

Niettemin, het kan maar zo een hele mooie opvolger worden van de huidige Megane, want over een jaar of 3 tot 4 zijn de kinderen tieners en schijnen ze te gaan groeien. Met wat mazzel mag ie ook nog wat gewicht trekken zodat binnen NL de sleurhut erachter kan. Oh en die wielen. Die mogen allemaal de shredder in...

salpaH9.jpg

Cf8DRQY.jpg

JIfrH28.jpg

HJF5BHi.jpg

VvJIBrj.jpg

x6R8Yu8.jpg

QPOg4xw.jpg

Alle persfoto's:

Ik vind de witte al een stuk beter dan die grijze. De Megane E-Tech gaf bij mij gelijk een wow-gevoel, dat heb ik bij deze niet. Toch vind ik het wel een redelijk geslaagde en vooral modern ogende auto. Beenruimte achterin lijkt echt wel wat beter dan bij zijn kleinere broer en ook grotere bagageruimte. Alleen ook hier een erg hoge tildrempel.

Vind overigens bij alle merken die de luchtroosters (interieur) samenvoegen met een groot zwart glimmend paneel oerlelijk en goedkoop ogen.

Renault Scenic E-Tech electric: varianten​

Standard range
  • 125 kW (170 pk) elektromotor
  • 60 kWh batterij
  • 280 Nm koppel
  • 130 kW DC-snellaadvermogen
  • 420 km actieradius (WLTP)
  • Acceleratie 0-100 km/u in 9,3 sec
  • Topsnelheid 150 km/u

High range
  • 160 kW (220 pk) elektromotor
  • 87 kWh batterij
  • 300 Nm koppel
  • 150 kW DC-snellaadvermogen
  • 620 km actieradius (WLTP)
  • Acceleratie 0-100 km/u in 8,4 sec
  • Topsnelheid 170 km/u

Afmetingen en gewicht
  • Lengte: 4,47 meter
  • Breedte: 1,86 meter
  • Hoogte: 1,57 meter
  • Wielbasis: 2,79 meter
  • Overhang voor: 842 mm
  • Overhang achter: 842 mm
  • Gewicht: 1.842 kg (versie met 87 kWh batterij)
  • Bagageruimte: 545 liter tot 1.670 liter
  • Draaicirkel van stoeprand naar stoeprand: 10,9 meter

Ik mis qua design iets wat de Megane wel heeft. Iets frivools, een wat toffere uitstraling een 'wat rijdt daar nou' blik. Misschien ligt het aan de kleur (een grijze Megane Electric valt ook minder op dan eruit knallend rood), maar hm, ik mis wat.
Precies dat.
De Megane is nog steeds de leukste EV van dit moment. Die heeft wat.

Ik vind dit dan qua looks een mooiere auto dan een Clio 5, Austral of een Espace (wat daar dan ook verschillend in zou zijn).

Dit is geen Talisman, of een Megane 3 of Megane 4. Maar qua looks vind ik dit dan beter dan een Megane electric.
Ik vind het ontwerp wel geslaagd, ik zie er ook wel veel andere merken in maar goed. Het is en blijft eenheidsworst....

Ach mooie auto voor de markt. 620 km WLTP is wel verdomd knap met een 87 kWh batterij, Maar komt uiteindelijk wel weer terug op de meetwaarde die de aloude Leaf, NV200 en de Zoe ook hebben. Dus in de praktijk zal er 350 a 400 km overblijven. Niet verschrikkelijk maar ook niet grensverleggend. Ben benieuwd wat die in de werkelijke wereld doet.

Dan vind ik de peak kW laag, alhoewel dat niks over de daadwerkelijk charging curve, dus laten we die maar even afwachten tot die door Bjorn wordt getest.
Ik kijk er niet direct naar uit......als het net zo rijd als een Megane electric is het een enorm fijne auto. Maar mist die wel wat.

Prijzen Renault Scenic E-Tech electric​

Renault Scenic E-Tech electric EV60 170 pk comfort range
  • Evolution: 42.470 euro
  • Techno: 44.970 euro

Renault Scenic E-Tech electric EV87 220 pk long range
  • Techno: 47.970 euro
  • Esprit Alpine: 49.770 euro
  • Iconic: 51.670 euro

• Leuk
Waarderingen: ak2
Wat een afschuwelijke wielen allemaal. De ergste zijn die asymmetrische zoals bij de witte auto in de eerste post.
Voor de rest een nette saaie auto.

Leuk dat deze mooie rode kleur gratis is. Een hele aantrekkelijke en mooie auto, zelfs in de standaard uitvoering.

Op de foto's wel een aardig mooie auto. Maar wel een beetje druk vormgegeven. En ze lijkt me zo groot? Eerst maar eens in het echt zien. Goed inderdaad dat dat rood standaard is. Wel een misser dat de Esprit Alpine versie alleen maar in zwart, wit en grijstinten leverbaar is. De 19" wielen vind ik mooi, de andere zijn niet heel fraai.

De eerste Scenic E-tech Electric's staan inmiddels op kenteken in Nederland. Wellicht ter voorbereiding op de trainingsdagen de komende tijd voor de dealers. Wie spot de eerste? ;)

Vandaag stond ik in Breukelen op de P+R (afspraak A'dam-centrum), dus mooi in de buurt van Vinkeveen waar de dealerintroductiedagen zijn voor sales. Kon er mooi onopvallend even langs, helaas gingen ze net gezamenlijk op pad met een stuk of acht Scenic's. Een paar foto's voor de sfeer.

Positieve indruk van de looks en het formaat. Echt een maatje groter dan de Megane. Zwart doet de auto geen goed qua lijnen, rood, wit of matgrijs (meerprijs) staat zeker niet gek:

DDixTFq.jpeg

IYeBBOw.jpeg

ZXHAwUn.jpeg

ILQzzF8.jpeg

tYjbqLr.jpeg

• Leuk
Waarderingen: Volt
wart doet de auto geen goed qua lijnen
Dat is altijd zo met zwart. Dé kleur om alle lijnen van je auto 'dood te gooien'.

Verder ben ik benieuwd hoe de Scenic het gaat doen. De Mégane is natuurlijk eigenlijk een 'Clio' qua formaat, en niet zo'n groot succes in EU daardoor. De Scénic ziet er niet meer uit als een Renault, maar misschien dat het als generiek model best wat kan doen in Europa. De COTY-titel is natuurlijk goede marketing wat dat betreft.

Kwam deze lange maar uitstekende review net tegen van Irwin (InstaAutovlog). Een zeer positief beeld (y)

Ik ga deze auto met interesse volgen, wie weet is het wat voor mij over een aantal jaar. Het uiterlijk vind ik alvast best geslaagd alhoewel het beter had gekund. Ik vind de designrichting van de allerlaatste Renaults meer richting Peugeot opschuiven en hoewel ik het niet lelijk vind, lijkt het mij niet origineel. Wat ik wel lelijk vind zijn de aerodynamische velgontwerpen, tamelijk lachwekkend om alles uit te kast te halen om die van toegevoegde waarde te laten zijn voor de range, terwijl we tegenwoordig alleen nog kunnen kiezen uit rijdende flatgebouwen want dat is klaarblijkelijk wat we willen (ik ben daar niet van overtuigd).

De velgen van de Esprit Alpine en de Techno vind ik al niet echt mooi maar die van de Iconic ronduit lelijk!

Edit: Ohja wat Dave aangeeft sluit ik mij ook bij aan. Gemiste kans om de Esperit Alpines alleen te kunnen kiezen in wit, zwart en grijs. En de rest van het kleurenpallet ontbreekt daar.

Ik trek die wielen ook niet, ondanks dat ik ze laatst live ook heb gezien. De Alpine-wielen vind ik ook matig. Wat dat betreft zijn ze van broertje Megane Electric mooier.

Inmiddels zijn er drie collega's die een Scenic hebben besteld (allemaal Esprit Alpine) in de lease. Schijnt redelijk gunstig qua leasebedrag te vallen t.o.v. andere EV's.

Heb erg interesse in deze wagen. Mijn werkgever heeft vaste lijst voor salariswagens (België), en momenteel staat daar een EX40 op. Met 410l kofferruimte véél te klein met twee kinderen.

Dit zou heel goed alternatief zijn denk ik. Google aan boord, mooi uiterlijk & interieur, 545l kofferruimte, nog traditionele cockpit met veel knopjes (i.p.v. alles via het scherm).

Voor mij is dit ideaal denk ik.

Wielen zijn inderdaad wel erg lelijk. Beetje zelfde stijl van de Peugeot E-3008.

Vandaag zeg ik hem staan, de nieuwe Scénic E-Tech:

Ik vind de kleur vreselijk, verder een mooie of nee misschien eerder okay auto wel, ik vond hem minder "SUV"-hoog als had verwacht.

De Scenic is duidelijk de betere auto. Ondanks het dikke dak vind ik het model ook veel mooier dan de 3008. Die vind ik in deze generatie niet geslaagd met die 'schele' neus en aflopende daklijn. Interieur van de Peugeot vind ik wel gaaf maar teveel ergenisjes. In beide gevallen zien die velgen er echt debiel uit als je rijdt, alsof er een slag in het wiel zit ofzo.

Zou hem bestellen in normale uitvoering in een kek kleurtje, na aflevering de Esprit Alpine velgen over laten plaatsen. Het lijkt erop dat dit een geslaagde auto is geworden!

Vandaag zeg ik hem staan, de nieuwe Scénic E-Tech:
Jaja de eerste van NL. Zoals ook geshowd op de openingsmeeting dit jaar, precies deze auto.

Ik heb deze ook gereden, vond het een fijn ding maar hij mist wel een aantal zaken die het echt een goede auto hadden gemaakt. Dat zal in het kader kostenbesparing gedaan zijn. Verder niks van te zeggen, erg netjes gedaan door Renault.

Jaja de eerste van NL. Zoals ook geshowd op de openingsmeeting dit jaar, precies deze auto.

Ik heb deze ook gereden, vond het een fijn ding maar hij mist wel een aantal zaken die het echt een goede auto hadden gemaakt. Dat zal in het kader kostenbesparing gedaan zijn. Verder niks van te zeggen, erg netjes gedaan door Renault.
Zou handig zijn als je die zaken dan ook benoemt;)

Verder is de Scenic een mooie auto, maar helaas ontwerptechnisch weinig Renault…

Nee, niet de eerste. De BB komt eerst, die in Nijkerk stonden.

Ik spotte onlangs een zwarte Esprit Alpine, zal de foto nog eens opzoeken. Ben geen fan van zwart, maar in het wild zag het er goed uit.

De leaseprijs van de Long Range valt volgens mij mee want ik ken inmiddels 5 collega's die er een hebben besteld, veelal Esprit Alpine. Een directe collega uit het team fulloptions. Die wordt september verwacht geloof ik. (y)

Terug
Bovenaan